|
Ob - agf (0-1)
OB - AGF (0-1) 1 (odds 2.35)
Den er lige på grænsen, ved jeg godt. Men den er god nok synes jeg selv. Jeg mener at OB's styrke i forhold til AGF er endnu større, i forhold til deres 7 foregående opgør. OB er netop, pga. en uheldig Toto Cup-lodtrækning mod Aston Villa, blevet sendt ud af alle former for europæisk fodbold dette år, og al fokus må derfor være på SAS-ligaen. De har en rigtig fornuftig chance for at ende i top-2 med det hold, og sikre sig europæisk fodbold til næste år, hvilket uden tvivl må være en ambition for OB's spillere.
Nu møder de AGF, og indbyrdes har de en meget ensformig statistik. Egentlig kunne jeg ligeså godt anbefale jer at spille på 2-0 i ciffertips til OB. Deres seneste 4 opgør er nemlig endt 2-0 til OB, uanset om de er ude eller hjemme. Min anbefaling er dog simpel, og går på at OB vinder med mindst 2 mål. De seneste 7 indbyrdes kampe, har OB nemlig vundet med minimum 2 mål, og vi skal tilbage til år 2004 at AGF spillede uafgjort. Deres indbyrdes målscore i deres sidste 7 kampe er 18-1 til OB.
Det er meget svært at sige noget om formen på nuværende tidspunkt. OB har næsten spillet lige op med Aston Villa, og så har de slået oprykkerne fra Vejle 1-3 på udebane.
AGF har spillet 2 kampe. En hjemme og en ude. Hjemme slog de Horsens 3-1, ude tabte de til Randers 3-1. De har det med at spille kampe som ender med 2-målssejre eller nederlag.
Bookmakerne er selvfølgelig ikke helt dumme. De er helt nede omkring odds 2.00 nogle steder. Dog er topscoreren en velkendt bookmaker - Danske Spil udbyder i øjeblikket odds 2.35 for en 2-målssejr til OB.
Den spilles først i weekenden, men der er vist stor chance for at oddset rykker sig inden, så spillet skal nok lægges inden for kortere tid.
Held og lykke
|