|
|

02-06-08, 6:37
|
|
|
|
Præsenter din hjemmeside
Det her er tråden hvor man kan præsentere sin hjemmeside, det gælder såvel gamle som nye brugere.
- De eneste vi ikke vil have er kommercielle sider, sider med stødene materiale, eller lignende.
- Det er ikke tilladt at bumpe sin egen side, så når man først har postet sin side er det løb kørt. Du må dog gerne rette i dit indlæg eller svare på spørgsmål om din side.
- Du må gerne bruge bruge billeder, logo, banner og lignende.
- Vi ser gerne du bruger skabelonen eller i det mindste beskriver overskrifterne.
- Der må meget gerne føjes til skabelonen, bare send mig en privat besked så tilføjer jeg dem efterhånden.
Her er en kort skabelon til præsentation:
Kode:
Logo/banner: vis eventuelt dit logo her.
Navn på siden: Hvad er adressen til din side, husk www så det bliver et link!
Emne: hvad handler din side om?
Indhold: hvad indholder din side?
Udvikling: hvis din side ikke er færdig eller den skal have en retning su nævne det her.
Publiceret: er din side lagt op på en server eller under udvikling?
Programmer brugt: hvilke programmer har du brugt til at bygge siden?
Host: hvad hedder din host?
Showcase: det er her du kan visse screenshots af din side, hold dem venlig i en fornuftig størrelse (eventuelt thumbnails).
Andet: har du andet og tilføje?
Note: du kan copy paste koden og så indsætte hvor beskrivelsen af punkterne er!
Sidst redigeret af whopidoo : 01-01-09 kl. 14:28.
|
|
Følgende brugere er enige:
|
|

02-06-08, 7:04
|
|
|
|
Vedr.: Præsenter din hjemmeside
Logo:
Navn på siden: www.ontopic.dk
Emne: det bliver en portfolio side, blog og sted hvor jeg kan gå og rode med alt det jeg finder online. Kort sagt min virtuelle playground.
Indhold: præsentation af mig, blog, galleri, osv.
Udvikling: jeg kunne godt finde på at lave den om til et debat fora.
Publiceret: under udvikling.
Programmer brugt: regner med at bruge wordpress, photoshop og måske illustrator.
Host: one.com
Showcase: kommer senere.
Andet: ikke lige nu, men kan godt være jeg får brug for nogle webdesignere senere. Der vil være tale om gratis eller utrolig billig arbejdskraft mod at få en andel i siden og arbejdet vil bestå i at hjælpe med at opbygge et forum og udvikle det. Hvis det har interesse kan jeg kontaktes via besked eller mail på dvrz999@gmail.com som også er min messenger.
Sidst redigeret af d-wiz : 16-06-08 kl. 18:17.
|
|
|
|

02-06-08, 12:00
|
|
|
|
Logo:
Navn på siden: www.1897.dk
Emne: Juventus og alt mellem himmel og jord
Indhold: Stort debatforum. Nyheder. Info om spillere, klubben, stadion, trofære m.m.. Chatbox ...
Udvikling: Man kan godt sige vi har en færdig side, men vi er ikke færdige. Vi arbejder pt. på en version 2.0 af sitet, der ordner de fejl vi tidligere har haft.
Publiceret: Den er ude og har været det siden januar 2007.
Programmer brugt: phpBB2 og så har vi brugt mods til fx chatboxen. Ellers har vi selv kodet en del ting.
Hoast: one.dk  Vi skifter højst sandsynligt snart, da one.com stinker
Showcase:
Andet: Siden er lavet med d-wiz og Momme herinde fra + et par stykker andre, der laver et stort stykke arbejde på siden.
|
|
|
|

02-06-08, 14:47
|
|
|
|
Lækker tråd (især fordi det er min store passion  )...
Men kan vi ikke lige begynde at skrive host i stedet for hoast
Smider mit op senere - eller når jeg har lavet et nyt, for er ikke helt tilfreds med mit nuværende design. Det blev kun lavet fordi der var skulle være lidt ekstraordinært i forhold til de andre fra min klasse...
Sidst redigeret af Andes : 02-06-08 kl. 16:24.
|
|
|
|

02-06-08, 15:12
|
|
|
|
Denne tråd er også en passion for mig - så jeg glæder mig til at, hvad i har at vise plus jeg nok skal komme med mine senere når de ikke står i re-programmerings roderi.
Jeg viser dog en om lidt
Ang site 1897.dk - så ser den super lækker ud - en god fan-site med velskrevet indhold.
|
|
|
|

02-06-08, 15:37
|
|
|
|
Logo:
Navn på side: www.SpamDiet.com
Emne: Anti-spam løsning til forums
Indhold: Løsninger til PHPBB og VB forums pt. Flere forum software er under udvikling.
Udvikling: Den er konstant under udvikling
Publiceret: Online og brugbar (pt. kun til PHPBB)
Programmer brugt: En programmør har skrevet alt fra bunden og kørt det sammen med hans eget privat udviklet CMS
Host: HostGator.com
Showcase: Har ikke valgt at lægge sådan en op - kig hellere på sitet. Det har sikkert ikke nogen interesse for mange normale net brugere.
Andet: Jeg fik ideen kl 02 om natten - som en bekymring over det massive spam problematik på et af mine egne engelsk sproget forums. Nu bruges det forum som en af de "honney-pots" som sluger spam som jeg kan bruge til at, banne i den globale database så mine brugere ikke selv bliver spammet på deres eget forum.
Står pt. i tankerne om at, udvikle på det i 1 år og så evt. finde en køber. Men det finder jeg ud af til den tid
|

02-06-08, 16:18
|
|
|
|
Citat:
Citat: whopidoo
Denne tråd er også en passion for mig - så jeg glæder mig til at, hvad i har at vise plus jeg nok skal komme med mine senere når de ikke står i re-programmerings roderi.
Jeg viser dog en om lidt
Ang site 1897.dk - så ser den super lækker ud - en god fan-site med velskrevet indhold.
|
Takker, vi bruger også meget tid på den mig og nørderne (Momme og MZ) 
|
|
|
|

06-06-08, 7:53
|
|
|
|
Er der nogen der har links til gode sider med lovlige billeder man må bruge?
Hvilke widgets og plugins bruger folk i wordpress?
|

06-06-08, 11:30
|
|
|
|
Citat:
Citat: d-wiz
Er der nogen der har links til gode sider med lovlige billeder man må bruge?
|
I udgangspunktet - nej! Stort set alle billeder online er i en eller anden form copyrightet. Folk skider så alligevel på det, så hvorfor skulle du ikke kunne det?
Det kommer nok lidt an på hvad billedet skal bruges til. Skal du manipulere det og bruge det som grafik på din private hjemmeside eller bruge det til en blogpost så bare snup løs fra Google eller Flickr. Hvis du skal bruge det i forretningsøjemed så tjek iStockPhoto. Det er billige fotos.
Citat:
Hvilke widgets og plugins bruger folk i wordpress?
|
Det er meget forskelligt. Søger mest i deres directory efter et specifikt plugin (f.eks. nyhedsbrev) og så ser jeg på mulighederne og vælger det der tilnærmelsesvist dækker det jeg skal bruge...
|
|
|
|

18-06-08, 14:34
|
|
|
|
Logo:
Navn på side: www.freestylekings.dk
Emne: Fodbold freestyle
Indhold: Booking, info og videoer af freestylekings mm.
Udvikling: Den vil udvikle sig når der kommer nyheder og videoer mm.
Publiceret: Online
Programmer brugt: Aner det ikke. Fik en ven til at lave den
Host: clichehosting.com
Showcase:
Andet: Mig og nogle andre startede gruppen freestylekings for lidt over en måned siden, og så blev vi enige om at lave hjememsiden, så folk kunne se os, og have større mulighed for at booke os.
Sidst redigeret af wettendorff : 23-06-08 kl. 16:02.
|
|
|
|

18-06-08, 15:47
|
|
|
|
Citat:
Citat: wettendorff
Logo:
Navn på side: www.freestylekings.dk
Emne: Fodbold freestyle
Indhold: Booking, info og videoer af freestylekings mm.
Udvikling: Den vil udvikle sig når der kommer nyheder og videoer mm.
Publiceret: Online
Programmer brugt: Aner det ikke. Fik en ven til at lave den
Host: clichehosting.com
Showcase: Ved ikke
Andet: Mig og nogle andre startede gruppen freestylekings for lidt over en måned siden, og så blev vi enige om at lave hjememsiden, så folk kunne se os, og have større mulighed for at booke os.
|
Har lige kigget på jeres side, det ser meget godt ud. Lige et par ting jeg tænkte da jeg så den:
- FREESTYLERS - det kunne være rart med nogle billeder, gerne i forbindelse med i freestyler og måske en mindre beskrivelse af jer hver.
- indhold - der er ikke ret megetindhold, nogle flere billeder, måske et galleri med nogle af de bedst i kan finde youtube, kunne være fedt. Et forum kunne også være meget cool, hvis i kan samle nok brugere sammen til det.
- Layout - layoutet kunne godt blive lidt bedre, hvis man kigger på forsiden er kunne der godt bruge lidt mellem mellem afsnittene af tekst f.eks.
Citat:
Freeestylekings.dk er den officielle webside for freestylekings, som er et freestyle hold der består af 5 unge drenge.
På denne side kan du se videoer med os, læse nyheder, komme i kontakt med os og booke os til dit arrangement.
Freestyle fodbold går i bund og grund ud på at lave tricks med en fodbold.
Freestyle kommer af en anden form for fodbold, kaldet streetfodbold. Det går ud på at vise hvad du kan med en bold. Det kan være meget underholdene.
God fornøjelse!
|
Linksene ude til højre med "pillene" ser også lidt forvirende ud. Men det er altsammen nogt i kan arbejde med.
Det var lige lidt konstruktiv kritik herfra, håber det kan bruges.
|
|
|
|
|
|
|

22-06-08, 17:50
|
|
|
|
Vedr.: PSG-tråden
Citat:
Citat: GHERTESTEAS
|
Hej,
Kan du ikke bruge den "skabelon" der er vist i toppen af indlægget, så vi kan få lidt mere info om dit site?!
|

23-06-08, 14:20
|
|
|
|
Citat:
Har lige kigget på jeres side, det ser meget godt ud. Lige et par ting jeg tænkte da jeg så den:
- FREESTYLERS - det kunne være rart med nogle billeder, gerne i forbindelse med i freestyler og måske en mindre beskrivelse af jer hver.
- indhold - der er ikke ret megetindhold, nogle flere billeder, måske et galleri med nogle af de bedst i kan finde youtube, kunne være fedt. Et forum kunne også være meget cool, hvis i kan samle nok brugere sammen til det.
- Layout - layoutet kunne godt blive lidt bedre, hvis man kigger på forsiden er kunne der godt bruge lidt mellem mellem afsnittene af tekst f.eks.
Linksene ude til højre med "pillene" ser også lidt forvirende ud. Men det er altsammen nogt i kan arbejde med.
Det var lige lidt konstruktiv kritik herfra, håber det kan bruges.
|
Tak for det. Det var også bare lige noget hurtigt lavet. Vi arbejder på det med billeder og info om freestylers. Det har vi tænkt på. Den bliver nok opdateret i den nærmeste fremtid.
|
|
|
|

23-06-08, 21:04
|
|
|
|
http://www.useit.com/ - en dansk internetgurus svar på hvordan en hjemmeside skal se ud.. i bliver nok en smule overrasket over det (:
|
 |
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg