Brugernavn
Password
Registrer FAQ Medlemsliste Markér alle fora som læst
Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > Dansk fodbold
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

Dansk fodbold Alt om dansk fodbold lige fra Superliga til divisionsfodbold.
Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-12, 11:46
Will Will er offline

Tilmeldingsdato: 19-07-11
Superligaen 2012/2013

Så sparkes der gang i Superligaen igen efter næsten to måneders pause. Første spillerunde ser sådan her ud:

13/07 AGF - AaB
14/07 SønderjyskE - Randers FC
15/07 Esbjerg fB - Silkeborg
15/07 Brøndby IF - OB
15/07 FC København - FC Midtjylland
16/07 AC Horsens - FC Nordsjælland

- Kan FC Nordsjælland vinde mesterskabet igen?
- Hvordan påvirker Jacobs FCK-holdet?
- Kan salget af Jakob Poulsen betyde at FC Midtjylland ryger ud af toppen?
- Kan Troels Bech føre OB til toppen af dansk fodbold igen?

Toppen (1-3):
1. FC Nordsjælland
2. FC København
3. OB

Jacobs er rimelig ukendt i dansk fodbold, og det bliver spændende at se hvordan han påvirker FCK-holdet. Dog tror jeg ikke at den nuværende trup er stærk nok til at erobre mesterskabet fra FC Nordsjælland, og specielt ikke hvis N'Doye bliver solgt. Men er FC Nordsjælland ligeså gode uden en Andreas Bjelland og er der trup bred nok til at spille Superliga og Champions League?
OB fra fået Troels Bech og det tror jeg kan hurtigt mærkes.

Midterfeltet (4-10):
4. FC Midtjylland
5. Esbjerg
6. AGF
7. Brøndby
8. AC Horsens
9. Aab
10. Silkeborg

Jeg tror at FC Midtjylland får det svært uden Jakob Poulsen, men de har stadig et stærkt hold og mit bud er at de kommer til at ligge tæt på toppen men uden mulighed for at blande sig i kampen om mesterskabet. Esbjerg imponerede rigtig meget i 1. division og vandt stort set alle kampene, og den succes tror jeg bliver overført til næste sæson og Esbjerg kommer til at ligge i den øvre del af Superligaen. Spillere som Lange og Rieks er vant til at spille Superliga og overgangen fra 1. division til Superligaen bliver ikke så slemt.
Jeg tror ikke på Silkeborg efter at de har mistet Troels Bech, og de bliver en seriøs nedrykningskandidat.
Det samme med AC Horsens som jeg ikke tror kan holde niveau'et fra sidste sæson, hvor man tabte pusten ved målstregen ved at tabe pokalen og miste bronzen i sidste spillerunde til FC Midtjylland.

Nedrykkere (11-12):
11. Sønderjyske
12. Randers

Randers imponerede ikke i 1. division og der var nogle usikkerhedsmomenter hvilket fik folk til at tvivle på oprykning. Dog fik de efter en god afslutning sikret sig oprykning, men jeg mener at man ryger tilbage til 1. division medmindre man får sikret sig nogle profiler til Superligaen.
Besvar med citat
Reklame
Sponsoreret links

Gammel 02-07-12, 12:56
Alek0525 Alek0525 er offline

Tilmeldingsdato: 18-06-12
Alder: 15
Vedr.: Superligaen 2012/2013

Hvorfor Sønderjyske ud?
Besvar med citat
Gammel 02-07-12, 13:19
Will Will er offline

Citat:
Citat: Alek0525 Se meddelelser
Hvorfor Sønderjyske ud?
Selvom de endte på 6. plads i sidste sæson så har jeg på fornemmelsen at de overpræsterede eller så var det de andre hold der bare klaret sig dårligt. Jeg har ikke den store fidus til Sønderjyske-holdet selvom de vandt mange kampe og fik en flot placering i sidste sæson. Men det er jo bare mit bud
Besvar med citat
Gammel 02-07-12, 13:30
HamDenGale HamDenGale er offline

Tilmeldingsdato: 20-06-12

Citat:
Citat: Will Se meddelelser
Selvom de endte på 6. plads i sidste sæson så har jeg på fornemmelsen at de overpræsterede eller så var det de andre hold der bare klaret sig dårligt. Jeg har ikke den store fidus til Sønderjyske-holdet selvom de vandt mange kampe og fik en flot placering i sidste sæson. Men det er jo bare mit bud
Der er jeg lidt uenig fordi Sønderjyske spillede rigtig god fodbold i sidste sæson, og i sidste spillerunde tævede man Aab med hele 5-0!
Besvar med citat
Gammel 03-07-12, 21:31
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23

Mit bud på en slutstilling ser således ud:
  1. FC København
  2. OB
  3. AGF
  4. FC Nordsjælland
  5. FC Midtjylland
  6. Brøndby
  7. AC Horsens
  8. Silkeborg
  9. SønderJyskE
  10. Esbjerg
  11. AaB
  12. Randers FC

FC København: De vandt ganske givet ikke mesterskabet i sidste sæson, men på papiret har de stadig den stærkeste trup. Det gik da også ganske godt i forhold til resultaterne indtil sæsonpausen, hvor man fyrede træneren og Carsten V. Jensen overtog trænersædet. Nu har man anskaffet sig en ny træner og det tror jeg vil give det sidste.

OB: I mine øjne har OB gjort rigtig meget rigtigt i pausen. Først og fremmest har man sagt farvel til profiler som Mendy og Djemba-Djemba. Det er ganske givet glimrende spillere, men især sidstnævnte har virket mæt og lignet en, der ønskede sig et andet sted hen. En profil som Djemba-Djemba har man simpelthen beholdt så længe, at motivationen og engagementet i forhold til OB er røget sig en tur. Dertil har man endelig fundet en permanent løsning på trænerposten i Troels Bech. Troels Bech står for meget af det, man gerne vil implementere på fremtidens hold: Offensiv, frisk fodbold krydret med en stærk organisation samt brugen af unge spillere. Der er simpelthen kommet en rød tråd i projektet, hvilket jeg tror vil komme til udtryk på banen. Der mangler dog stadig et par forstærkninger, hvis mine håb skal indfries. Her tænker jeg især på angrebet, hvor vi er meget tyndt besatte.

AGF: AGF havde en glimrende sæson i sidste sæson. Peter Sørensen virker til, at få det optimale ud af holdet og ligner den helt rette mand for AGF. Desuden er tålmodigheden og ydmygheden blevet større i det århusianske, hvilket helt sikkert gavner AGF.

FC Nordsjælland: Det vil måske overraske, at jeg har FC Nordsjælland så lavt i tabellen. De havde en fantastisk sæson i sidste sæson, men i mine øjne skyldtes det også, at klubber som FC København og især OB underpræsterede i ganske betragtelig grad. Tabet af Andreas Bjelland tror jeg desuden vil koste dyrt. Desuden står man nu i Champions League, hvilket bliver en udfordring, der meget vel kan koste i det hjemlige liga.

FC Midtjylland: Salget af Jakob Poulsen tror jeg vil koste. Godt nok har man fundet forstærkning til midtbanen, men Jakob Poulsen var en glimrende spiller i begge ender af banen. I mine øjne den bedste boks til boks spiller i ligaen. Sådan en spiller er meget svær at erstatte.

Brøndby: Jeg tror på endnu en halvkedelig sæson for Brøndby. Først og fremmest er der stadig uro i organisationen og Per Bjerregaard fylder stadig alt for meget i forhold til den resterende ledelse. Derfor vil uroen sandsynligvis fortsætte. På det spillemæssige plan, ser jeg heller ikke de store forbedringer hos Brøndby og jeg har min tvivl om, hvorvidt Auri er manden, der kan løfte holdet. Han er trods alt meget uerfaren som træner på dette niveau. Hans hidtidige karriere som træner i den bedste byder da også kun på to nedrykninger med HB Køge. Desuden virker Brøndbys største profil, Michael Krohn-Dehli, på vej væk. Det vil være et hårdt slag på kort sigt, selvom det måske kan styrke holdet på den lange bane.

AC Horsens: AC Horsens havde ligeledes en stærk sæson i sidste sæson. Igen tror jeg dog, at dette skal ses i sammenhæng med, at nogle af de større klubber underpræsterede gevaldigt. Desuden tror jeg også Horsens har spillet lidt over niveau. Holdet er dog stadig stærkt nok til at blive oppe og tror som sådan heller ikke man bliver en del af bundkampen.

Silkeborg: Silkeborg er en klub, det er svært at blive klog på. Resultaterne og præstationerne er i det hele taget meget ustabile, hvilket sidste sæsons placering også afspejlede. Man var relativt langt fra toppen, men også langt fra bunden. Det tror jeg vil blive tilfældet igen, dog tror jeg man vil være tættere bundet pga. Troels Bechs afgang til OB.

SønderJyskE: Modsat Will, har undertegnede efterhånden fået forventninger til holdet fra Haderslev. Gang på gang er de blevet spået til at være sikker nedrykker, men har alligevel klaret sig. Først og fremmest har man klaret sig vha. en stærk organisation. Man har accepteret sin status som bundhold og valgt, at et spilkoncept derefter. Jeg tror på endnu en overlevelse.

Esbjerg: Esbjerg leverede en glimrende præstation i første division og sikrede en hurtig oprykning. Både klubben og flere af spillerne har erfaring fra SAS Ligaen og overgangen burde derfor ikke være vanskelig som for så mange andre. Desuden må succesen i sidste sæson give et rygstød.

AaB: Dette vil måske virke overraskende for mange, men AaB er i mine et hold præget af manglende stabilitet i forhold til resultaterne. Undertegnede føler sig langt fra sikker på, hvilken version af AaB man vil se i næste sæson. Situationen er meget lig Silkeborgs. Den store forskel er bare, at Silkeborg om ikke andet har en stærk organisation i det defensive samt et klart defineret koncept, hvilket jeg savner i AaB.

Randers FC: Randers havde store problemer med, at få oprykningen i hus. Derfor tror jeg også man får det svært i den bedste række.
Gammel 15-07-12, 14:04
Will Will er offline

Okay jeg troede Sønderjyske var en del dårligere, men de gik så ud og tævede Randers med 6-1 i den første kamp. Jeg ved ikke om det siger mest om Sønderjyskes styrke eller Randers' svaghed?
Besvar med citat
Gammel 15-07-12, 22:00
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Brøndby vs. OB 0-1

To af ligaens helt store spørgsmålstegn mødtes søndag på Brøndby Stadion. Brøndby endte sidste sæson på en niendeplads og OB på en tiendeplads. OB har været igennem en del forandringer i løbet af sommerpausen. Troels Bech er blevet ny træner, profiler som Eric Djemba-Djemba og og Bernard Mendy har forladt klubben og nye ansigter er kommet ind. I Brøndby er der måske ikke sket de store ændringer, men man har haft tid til at arbejde med tingene og får med sæsonstarten mulighed for at starte på en frisk. Det er derfor svært, at afgøre hvordan de to mandskaber står i forhold til denne sæson. De første indikationer fik vi i denne kamp.

Første halvleg var med OB som det bedste hold. Man fandt dygtigt rummene mellem Brøndbys midtbane og forsvar. Især Rasmus Falk og Jacob Schoop var stærkt kørende og generelt virkede pasningsspillet lovende i flere momenter. Brøndby skabte ikke så meget, men kom dog alligevel frem til en del indlæg og standardsituationer.

I anden halvleg ændrede kampen fuldstændig karakter. Brøndby overtog initiativet, mens OB blev presset tilbage på egen banehalvdel. Brøndby havde stadig svært ved at spille sig igennem, men vha. indlæg og standardsituationer blev især Clarence Goodson og Makienok farlige. Defensiven virkede dog usikker og selvom man fik lagt et fornuftig genpres, fik OB lidt for ofte for meget tid og plads på Brøndbys banehalvdel. Dette udnyttede fynboerne dog ikke specielt godt. Hvor man i første halvleg forsøgte sig med spillet langs jorden, faldt man meget tilbage til at slå lange bolde op mod Gislason, hvilket bestemt ikke gav den store succes.

Generelt kan det siges om kampen, at det var en tæt og intens duel mellem to mandskaber, der på hver deres måde viste både styrker og svagheder. Det skal lige tilføjes at Brøndby fik et mål annulleret, en meget tvivlsom dom. Følgende er lidt betragtninger om hvert af de to mandskaber:

Brøndby:
  • Som i sidste sæson mangler man skarphed og kynisme omkring begge felter. Offensivt formår man ikke rigtig at spille sig igennem, men kommer til en masse indlæg og standardsituationer. Problemet er bare, at man ikke omsætter det til mål. Det har længe været et tema i Brøndby, hvor man ofte har skullet bruge mange chancer pr. mål. Defensivt giver man OB meget plads omkring eget felt.
  • Man kommer, som skrevet, til mange indlæg, hvilket altid er farligt når man har en angriber som Makienok.
  • Genpresset fungerede periodevist godt i anden halvleg, men når først OB fik spillet sig igennem det første pres, var der meget plads og tid.
  • I første halvleg stod defensiven generelt meget stille, hvilket til tider fik Brøndby-spillerne til at ligne kegler. Der skal mere bevægelse ind i spillerne og presset på boldholderen skal være større.
  • Mentalt må man rose Brøndby. Det er uden tvivl drøjt, at gå til pause og være bagud med den sæson man havde i sidste sæson. Alligevel kommer Brøndby ind og styrer anden halvleg. Det er et tegn på mental styrke på holdet.
  • Brøndby virker meget afhængige af Mikael Krohn-Dehli, hvilket er meget skidt taget i betragtning, at han ligner en mand på vej mod nye udfordringer. Da han kom ind, blev man bedre omkring fynboernes felt. Der kom lidt mere kreativitet og præcision i pasningsspillet.

OB:
  • Det er tydeligt, at med Troels Bech kommer der en ny spillestil. I første halvleg forsøgte man, at spille bolden meget langs jorden og være mere boldbesiddende. I anden halvleg så man dog, at dette koncept endnu ikke er helt inde på rygraden. Man stod pludselig meget lavt på banen og slog mange lange bolde, hvilket absolut ikke var en succes. Det førte tværtimod til, at man kom under et meget tungt pres.
  • Genpresset så periodevist godt ud, men til tider var det fraværende.
  • Kombinationsspillet og pasningsspillet så lovende ud i første halvleg. Man turde have bolden og køre den rundt. Dette forsvandt dog i første halvleg.
  • Det var tydeligt, at da man kom foran savnede man Eric Djemba-Djemba. Man savnede simpelthen en type, der kunne modtage bolden og holde lidt i den centralt, selvom modstanderen kommer med et højt og aggressivt pres. Kalilou Traore kunne meget vel være den spiller, men Hans Henrik Andreasen og Jacob Schoop viste at deres spidskompetencer bestemt ikke findes på det punkt. Desuden må man sige, at Hans Henrik Andreasen simpelthen ikke egner sig til den form for fodbold, man gerne vil praktisere fra nu af. Han e både for langsomt og for dårlig teknisk.
  • Forsvaret så bedre ud end længe. Anders Møller Christen spillede en af de bedste kampe i lang tid. Trods det tunge pres fra Brøndby, klarede man at holde nullet. Det er helt klart et fremskridt i forhold til sidste sæson, hvor man lukkede for mange lette mål ind.
  • Man mangler stadig en angriber, der er bedre og skarpere foran mål. Det er tydeligt, at Gislason sagtens kan fungere som angriber nu og da, men permanent er han simpelthen ikke koldblodig nok i de afgørende momenter.

OB er midt i en proces og jeg synes faktisk man er nået et godt stykke, når man tænker på hvor kort tid Troels Bech har haft. Desuden skal man huske på, at flere nye spillere skal integreres i truppen. Brøndby ligner modsat et hold, der er gået i stå. Auri har efterhånden haft en rum tid som træner og alligevel synes jeg problemerne er de samme som under Henrik Jensen. Mister man Krohn-Dehli, kan det meget vel blive endnu en rædsom sæson.
Gammel 16-07-12, 10:37
Will Will er offline

Citat:
Citat: Thierry Henry Se meddelelser
Brøndby vs. OB 0-1

To af ligaens helt store spørgsmålstegn mødtes søndag på Brøndby Stadion. Brøndby endte sidste sæson på en niendeplads og OB på en tiendeplads. OB har været igennem en del forandringer i løbet af sommerpausen. Troels Bech er blevet ny træner, profiler som Eric Djemba-Djemba og og Bernard Mendy har forladt klubben og nye ansigter er kommet ind. I Brøndby er der måske ikke sket de store ændringer, men man har haft tid til at arbejde med tingene og får med sæsonstarten mulighed for at starte på en frisk. Det er derfor svært, at afgøre hvordan de to mandskaber står i forhold til denne sæson. De første indikationer fik vi i denne kamp.

Første halvleg var med OB som det bedste hold. Man fandt dygtigt rummene mellem Brøndbys midtbane og forsvar. Især Rasmus Falk og Jacob Schoop var stærkt kørende og generelt virkede pasningsspillet lovende i flere momenter. Brøndby skabte ikke så meget, men kom dog alligevel frem til en del indlæg og standardsituationer.

I anden halvleg ændrede kampen fuldstændig karakter. Brøndby overtog initiativet, mens OB blev presset tilbage på egen banehalvdel. Brøndby havde stadig svært ved at spille sig igennem, men vha. indlæg og standardsituationer blev især Clarence Goodson og Makienok farlige. Defensiven virkede dog usikker og selvom man fik lagt et fornuftig genpres, fik OB lidt for ofte for meget tid og plads på Brøndbys banehalvdel. Dette udnyttede fynboerne dog ikke specielt godt. Hvor man i første halvleg forsøgte sig med spillet langs jorden, faldt man meget tilbage til at slå lange bolde op mod Gislason, hvilket bestemt ikke gav den store succes.

Generelt kan det siges om kampen, at det var en tæt og intens duel mellem to mandskaber, der på hver deres måde viste både styrker og svagheder. Det skal lige tilføjes at Brøndby fik et mål annulleret, en meget tvivlsom dom. Følgende er lidt betragtninger om hvert af de to mandskaber:

Brøndby:
  • Som i sidste sæson mangler man skarphed og kynisme omkring begge felter. Offensivt formår man ikke rigtig at spille sig igennem, men kommer til en masse indlæg og standardsituationer. Problemet er bare, at man ikke omsætter det til mål. Det har længe været et tema i Brøndby, hvor man ofte har skullet bruge mange chancer pr. mål. Defensivt giver man OB meget plads omkring eget felt.
  • Man kommer, som skrevet, til mange indlæg, hvilket altid er farligt når man har en angriber som Makienok.
  • Genpresset fungerede periodevist godt i anden halvleg, men når først OB fik spillet sig igennem det første pres, var der meget plads og tid.
  • I første halvleg stod defensiven generelt meget stille, hvilket til tider fik Brøndby-spillerne til at ligne kegler. Der skal mere bevægelse ind i spillerne og presset på boldholderen skal være større.
  • Mentalt må man rose Brøndby. Det er uden tvivl drøjt, at gå til pause og være bagud med den sæson man havde i sidste sæson. Alligevel kommer Brøndby ind og styrer anden halvleg. Det er et tegn på mental styrke på holdet.
  • Brøndby virker meget afhængige af Mikael Krohn-Dehli, hvilket er meget skidt taget i betragtning, at han ligner en mand på vej mod nye udfordringer. Da han kom ind, blev man bedre omkring fynboernes felt. Der kom lidt mere kreativitet og præcision i pasningsspillet.

OB:
  • Det er tydeligt, at med Troels Bech kommer der en ny spillestil. I første halvleg forsøgte man, at spille bolden meget langs jorden og være mere boldbesiddende. I anden halvleg så man dog, at dette koncept endnu ikke er helt inde på rygraden. Man stod pludselig meget lavt på banen og slog mange lange bolde, hvilket absolut ikke var en succes. Det førte tværtimod til, at man kom under et meget tungt pres.
  • Genpresset så periodevist godt ud, men til tider var det fraværende.
  • Kombinationsspillet og pasningsspillet så lovende ud i første halvleg. Man turde have bolden og køre den rundt. Dette forsvandt dog i første halvleg.
  • Det var tydeligt, at da man kom foran savnede man Eric Djemba-Djemba. Man savnede simpelthen en type, der kunne modtage bolden og holde lidt i den centralt, selvom modstanderen kommer med et højt og aggressivt pres. Kalilou Traore kunne meget vel være den spiller, men Hans Henrik Andreasen og Jacob Schoop viste at deres spidskompetencer bestemt ikke findes på det punkt. Desuden må man sige, at Hans Henrik Andreasen simpelthen ikke egner sig til den form for fodbold, man gerne vil praktisere fra nu af. Han e både for langsomt og for dårlig teknisk.
  • Forsvaret så bedre ud end længe. Anders Møller Christen spillede en af de bedste kampe i lang tid. Trods det tunge pres fra Brøndby, klarede man at holde nullet. Det er helt klart et fremskridt i forhold til sidste sæson, hvor man lukkede for mange lette mål ind.
  • Man mangler stadig en angriber, der er bedre og skarpere foran mål. Det er tydeligt, at Gislason sagtens kan fungere som angriber nu og da, men permanent er han simpelthen ikke koldblodig nok i de afgørende momenter.

OB er midt i en proces og jeg synes faktisk man er nået et godt stykke, når man tænker på hvor kort tid Troels Bech har haft. Desuden skal man huske på, at flere nye spillere skal integreres i truppen. Brøndby ligner modsat et hold, der er gået i stå. Auri har efterhånden haft en rum tid som træner og alligevel synes jeg problemerne er de samme som under Henrik Jensen. Mister man Krohn-Dehli, kan det meget vel blive endnu en rædsom sæson.
God analyse af kampen.
Jeg følger rimelig meget med på Brøndby Supports forum og her oplever at der er megen negativitet omkring nederlaget til OB i går. Endnu mere negativitet ser jeg i aviserne og specielt i Onside som dømmer Brøndby som nedrykningskandidater.
Jeg ved ikke om det er mig der er blevet for vant til nederlag, men jeg synes faktisk at det var én af Brøndbys bedste kampe længe og specielt i 2. halvleg dominerer vi spillet fuldstændigt. Problematikken er at man ikke formår at omsætte de mange indlæg, hjørnespark og frispark til målchancer. Brøndby havde jo et hav af frispark tæt på feltet og hjørnespark i går.
Midtbanen ser bedre ud og det virker som at Mike Jensen og Semou har et godt samarbejde. Specielt var jeg imponeret over Semou, der i den grad har løftet sit spil siden sidste sæson, hvor han var rædselsfuld.
Vi er meget afhængige af Krohn-Dehli, og forsøget med at smide Nicolaj Agger ud på venstrekanten floppede totalt. Han kan hverken sende et godt indlæg ind i feltet eller sætte sin modstander af. Gehrt og Stryger Larsen bør være foran ham i køen.
Defensivt var Brøndby i 1. halvleg virkelig dårlige og det virker mere som om at man kigger fodbold i stedet for at presse modstanderen eller være opmærksom på modstanderens løb.
Jeg forventer og tror heller ikke at Brøndby rykker ned. Vi bør se en positiv udvikling hos Brøndby fra nu af, og hvis vi ikke gør det, så er Auri ikke manden til at føre Brøndby tilbage på sporet.

OB spillede en god kamp, og jeg synes at de er blevet meget bedre i deres boldomgang, og de kan finde hinanden i pasningerne. Der er to problemer på OB's hold (selvom de vinder kampen), de savner en Djemba Djemba på midtbanen og de har stadig ikke fundet en erstatning for Utaka på toppen.
Midtbanen er jeg sikker på at den kommer til at fungere. OB har spillerne til midtbanerollen: Diarra og Traoré, også glæder jeg mig ekstremt meget til at se hvad alt den hype omkring N'Koum har at gøre med.
I angrebet valgte man stille uden Skoubo, som egentligt er den eneste rigtige angriber i truppen. Gislason gør det fint, men man kan godt se at det ikke er hans naturlige position.
Hvis jeg var Poul Hansen så ville en angriber være min 1. prioritet.
Med en Troels Bech som træner tror jeg på at OB er med i topfeltet i denne sæson.
Besvar med citat
Gammel 17-07-12, 20:44
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
God analyse af kampen.
Jeg følger rimelig meget med på Brøndby Supports forum og her oplever at der er megen negativitet omkring nederlaget til OB i går. Endnu mere negativitet ser jeg i aviserne og specielt i Onside som dømmer Brøndby som nedrykningskandidater.
Jeg ved ikke om det er mig der er blevet for vant til nederlag, men jeg synes faktisk at det var én af Brøndbys bedste kampe længe og specielt i 2. halvleg dominerer vi spillet fuldstændigt. Problematikken er at man ikke formår at omsætte de mange indlæg, hjørnespark og frispark til målchancer. Brøndby havde jo et hav af frispark tæt på feltet og hjørnespark i går.
Midtbanen ser bedre ud og det virker som at Mike Jensen og Semou har et godt samarbejde. Specielt var jeg imponeret over Semou, der i den grad har løftet sit spil siden sidste sæson, hvor han var rædselsfuld.
Vi er meget afhængige af Krohn-Dehli, og forsøget med at smide Nicolaj Agger ud på venstrekanten floppede totalt. Han kan hverken sende et godt indlæg ind i feltet eller sætte sin modstander af. Gehrt og Stryger Larsen bør være foran ham i køen.
Defensivt var Brøndby i 1. halvleg virkelig dårlige og det virker mere som om at man kigger fodbold i stedet for at presse modstanderen eller være opmærksom på modstanderens løb.
Jeg forventer og tror heller ikke at Brøndby rykker ned. Vi bør se en positiv udvikling hos Brøndby fra nu af, og hvis vi ikke gør det, så er Auri ikke manden til at føre Brøndby tilbage på sporet.
Jeg er meget enig i din analyse af både kampen og Brøndbys nuværende situation. På papiret er holdet for godt til at rykke ned. Jeg må dog ærligt indrømme, at der skal ske store og mærkbare forbedringer, hvis ikke Brøndby vil risikere at befinde sig i nedrykningskampen. De to største problemer synes jeg den manglende skarphed omkring felterne og det alt for vage presspil. Som du rigtigt nok er inde på, kommer Brøndby frem til mange indlæg og mange standardsituationer mod OB, men når det endelig fører til en reel chance omsættes den aldrig. I den anden ende skal der ikke meget til før modstanderen skaber både halve og hele chancer. Det sidste skyldes også, at presspillet simpelthen ikke er godt nok. Som du også skriver, ser Brøndbys defensiv ofte fodbold mere end man spiller det.

Auri Skarbalius har jeg aldrig set det store lys i som træner. Indtil videre har han da heller ikke modbevist mig. Jeg forstår heller ikke, hvorfor Brøndby overhovedet hyrede ham. Godt nok er han klubmand, men hans tid som træner er altså med begrænset succes. Hans største præstationer er de to oprykninger med HB Køge til Superligaen. I Superligaen er han tilgengæld rykket ned med et brag begge gange. Han har desuden heller ikke meget erfaring fra den bedste række. Henrik Jensen var en mindst lige så dårlig mand at ansætte. Han havde nok erfaring fra den bedste række, men hans resultater som cheftræner havde hidtil været elendige. Alligevel ansatte man ham. Det kunne tyde på, at Brøndby skulle til at være mere velovervejede omkring potentielle cheftrænere. Nok er de økonomiske midler begrænset, men en klub af Brøndbys størrelse må stadig kunne finde en bedre profil.

Citat:
OB spillede en god kamp, og jeg synes at de er blevet meget bedre i deres boldomgang, og de kan finde hinanden i pasningerne. Der er to problemer på OB's hold (selvom de vinder kampen), de savner en Djemba Djemba på midtbanen og de har stadig ikke fundet en erstatning for Utaka på toppen.
Midtbanen er jeg sikker på at den kommer til at fungere. OB har spillerne til midtbanerollen: Diarra og Traoré, også glæder jeg mig ekstremt meget til at se hvad alt den hype omkring N'Koum har at gøre med.
I angrebet valgte man stille uden Skoubo, som egentligt er den eneste rigtige angriber i truppen. Gislason gør det fint, men man kan godt se at det ikke er hans naturlige position.
Hvis jeg var Poul Hansen så ville en angriber være min 1. prioritet.
Med en Troels Bech som træner tror jeg på at OB er med i topfeltet i denne sæson.
Din analyse af OB er helt og aldeles korrekt. I første halvleg så pasningsspillet godt ud i mange sekvenser. Der er stadig plads til forbedring, men det er en kæmpe omstilling holdet er i gang med spilmæssigt. Derfor synes jeg også man kan tillade sig at være tilfreds med niveauet i første halvleg. I anden halvleg faldt man desværre lidt tilbage til den gamle stil.

De to overordnede problemer er helt sikkert på midtbanen og i angrebet. Hans Henrik Andreasen er simpelthen for langsom i både spilopfattelse og handling til den type fodbold Troels Bech vil praktisere. Dertil mangler vi en mand, der kan holde i bolden når modstanderen kommer med et aggressivt genpres. Det havde vi i Djemba-Djemba. Jeg er dog fortrøstningsfuld på dette punkt, da man allerede har hentet Diarra, som måske netop kan udfylde den rolle. Dertil har man Traoré, som vi ved kan holde i bolden. I angrebet er forstærkninger dog påkrævet. Vi mangler en angriber, der er både målfarlig og har speed. Skoubo har ingen af delene, Falk og Gislason mangler målfarligheden og Johansson har ikke speeden.
Gammel 25-07-12, 9:23
Will Will er offline

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...fire-aar-i-fcn
Anders Christiansen, AC, er blevet købt af FC Nordsjælland.

Spændende profil på den offensive midtbane og han passer ekstremt godt ind, små og teknisk stærke spillere som Tobias Mikkelsen, Kasper Lorentzen og Andreas Laudrup. Jeg tror ikke at han kommer til at gå direkte ind i startopstillingen, da jeg mener at den offensive midtbaneplads allerede er godt besat. I stedet tror jeg at han er blevet købt ind til bredden, når nu FCN skal ud og spille Champions League, Pokalen og Superliga.
Jeg synes at en klub som FC Nordsjælland skriger efter en topangriber og jeg er da sikker på at mange vil til en klub der skal spille Champions League fodbold om et par måneder.

Spændende indkøb dog, og det var også bare et spørgsmål om tid at AC skulle skifte fra Lyngby og 1. divisionsfodbold.
Besvar med citat
Gammel 26-07-12, 23:05
Djiby Djiby er offline

Tilmeldingsdato: 29-06-12

Synes også det er et spændende indkøb, men håber Nordsjælland får hentet en ny forsvarsgeneral ind og en kant mere, nu hvor Tobias Mikkelsen er blevet solgt
Besvar med citat
Gammel 27-07-12, 8:27
HamDenGale HamDenGale er offline

Tilmeldingsdato: 20-06-12

Citat:
Citat: Djiby Se meddelelser
Synes også det er et spændende indkøb, men håber Nordsjælland får hentet en ny forsvarsgeneral ind og en kant mere, nu hvor Tobias Mikkelsen er blevet solgt
Man har også stadig Mikkel Beckmann til at spille kant efter Mikkelsen, men måske betyder dette at AC og Laudrup får mere spilletid end regnet.
Jeg synes det er lidt underligt at han tog til Greuter Fürth uden at kende så meget til holdet, så synes jeg måske at han passer bedst til hollandsk fodbold.
Besvar med citat
Gammel 27-07-12, 11:32
Will Will er offline

Citat:
Citat: Alek0525 Se meddelelser
Hvorfor Sønderjyske ud?
Okay jeg fortryder at jeg har sagt at Sønderjyske ryger ud, fordi jeg synes at de har leveret noget af det bedste fodbold indtil videre af alle hold i denne sæson, men sæsonen er stadig ung.
Besvar med citat
Gammel 27-07-12, 18:36
Djiby Djiby er offline

Tilmeldingsdato: 29-06-12

Citat:
Citat: HamDenGale Se meddelelser
Man har også stadig Mikkel Beckmann til at spille kant efter Mikkelsen, men måske betyder dette at AC og Laudrup får mere spilletid end regnet.
Jeg synes det er lidt underligt at han tog til Greuter Fürth uden at kende så meget til holdet, så synes jeg måske at han passer bedst til hollandsk fodbold.
Ja det rigtigt med Beckmann(hvornår er han klar igen?) AC og Laudrup. Forstår måske ikke helt Mikkelsen, holllandsk fodbold er lige ham
Gammel 29-07-12, 18:50
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: HamDenGale Se meddelelser
Først og fremmest synes jeg da bestemt ikke, at tysk fodbold passer dårligt til Tobias Mikkelsen. I mine er han en type, der ville kunne begå sig i de fleste lande. Han er teknisk dygtig, hurtig, dygtig i kombinationsspillet og farlig i omstillingsspillet. Givetvis er han ikke et pragteksemplar fysisk, men det synes jeg han kompenserer glimrende for på anden vis.

Desuden skal man også lige huske, at der muligvis ikke har været konkret interesse fra Holland, hvor et skifte til hollandsk fodbold muligvis slet ikke har været aktuelt.
Sponsoreret links

Svar

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

» Nye indlæg
Nicklas Bendtners...
Sidste svar af Thierry Henry
23-05-13 22:51
The race for third!
23-05-13 22:45
Hvor skal Rooney hen?
23-05-13 22:27
Hvad nu Brøndby?
23-05-13 22:19
David Beckham indstiller...
Sidste svar af Silver
18-05-13 19:44
Nedrykningskampen i...
Sidste svar af Will
18-05-13 10:21
Superliga og den nye...
16-05-13 20:46
Benfica-Chelsea
16-05-13 20:42
» BettingExpert.com Tips

bettingexpert live tips

Ekspert tips fra Betting Expert's tipster community

Spil Dato Odds
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:454.75Se tip
Deportivo Mictlan - Deportivo Heredia26/05 17:002.05Se tip
Universitario de Deportes - Universidad San Martin26/05 01:151.93Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:452.50Se tip
FBC Melgar - Juan Aurich26/05 18:301.46Se tip
Vålerenga - Rosenborg25/05 16:001.95Se tip
Nørager B - Kristrup B26/05 17:001.51Se tip
Birkebeineren - Asker25/05 14:001.44Se tip
Mirandes - Las Palmas25/05 14:001.90Se tip
Næsby - Varde25/05 13:001.90Se tip
Eintracht Bamberg - Augsburg II25/05 12:001.85Se tip
SC Pfullendorf - Eintracht Trier25/05 12:001.85Se tip
Freiburg II - Hoffenheim II25/05 12:002.18Se tip
Eschborn - Mannheim25/05 12:001.80Se tip
Essen - Siegen25/05 12:002.10Se tip
Fortuna Düsseldorf II - Duisburg II25/05 12:001.80Se tip
Torgelower SV Greif - Union Berlin II25/05 11:302.15Se tip
Cottbus II - Carl Zeiss Jena25/05 11:301.75Se tip
Vålerenga - Rosenborg25/05 16:001.95Se tip
Sion - Thun25/05 15:451.95Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:4523.00Se tip
Alstermo IF - Markaryds IF25/05 13:002.00Se tip
Newroz FC - Skogås-Trångsunds FF25/05 12:001.70Se tip
IFK Oskarshamn - Madesjö IF25/05 13:001.35Se tip
Fågelfors IF - Överums IK25/05 11:001.70Se tip
FC Höllviken - IFK Klagshamn25/05 12:001.05Se tip
Grebbestads IF - Stenungsunds IF25/05 13:002.85Se tip
Carlstad United - Nordvarmland FF25/05 14:001.90Se tip
Rynninge IK - Tibro AIK FK25/05 12:002.00Se tip
Vimmerby IF - Värmbols FC25/05 13:001.75Se tip
Motala AIF FK - Ekero IK25/05 13:001.53Se tip
Enskede IK - FC Gute25/05 12:001.90Se tip
Lindsdals IF - Sölvesborgs GoIF25/05 13:001.70Se tip
Sunnanå SK - KIF Örebro25/05 12:001.70Se tip
Hudiksvalls FF - Alviks IK25/05 12:001.41Se tip
BK Forward - Nyköpings BIS25/05 14:001.70Se tip
Sion - Thun25/05 15:453.00Se tip
Sion - Thun25/05 15:451.85Se tip
NB Bornholm - HIK25/05 13:001.70Se tip
Herlev - FC Roskilde25/05 13:001.70Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:451.80Se tip
» Nyheder fra footballworld.dk
Ba vil danne par med Torres

lø, 25 maj 2013 20:30:09
Vigtig udesejr til Rosenborg-danskerne

lø, 25 maj 2013 20:22:33
» Søg på forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi Bingobyen.dk.
© Copyright 2005-2012 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.