|
Vedr.: Superligaen forårssæsonen 11/12
Her er mit bud på den endelige stilling når vi når maj:
1. FC København.
2. FC Midtjylland.
3. AGF.
4. FC Nordsjælland.
5. OB.
6. AaB.
7. Silkeborg.´
8. AC Horsens.
9. Brøndby.
10. SønderjyskE.
11. Lyngbt.
12. HB Køge.
FC København: De har måske ikke været så overbevisende som under Solbakken, men de har efter min mening stadig den stærkeste og bredeste trup i ligaen. De nærmeste udfordrere (FC Nordsjælland og FC Midtjylland) mangler lige det sidste i forhold til især bredden.
FC Midtjylland: Før sæsonen havde jeg ikke megen tiltro til ulvene, men de har gjort det fornuftigt og umiddelbart ser truppen ikke videre svækket ud.
AGF: Man har hentet nogle spændende spillere i Moldskred fra Rosenborg og Akharraz fra Brøndby. Dertil er man ikke blevet videre svækket. Derfor tror jeg, man har fundet et fornuftigt fundament for foråret.
FC Nordsjælland: Lorentzen er kommet til og holdet gjorde det godt i efteråret. Jeg tror dog man har overpræsteret en anelse, da truppen i mine øjne ikke burde være til en placering i top-2.
OB: OB tror jeg må nøjes med en femteplads. Godt nok er klubben mere ambitiøs, men tabene af Fall og Utaka efterlader klubben med en tynd angrebsbesætning. På målmandsposten er man styrket med tilgangen af Jesper Christiansen, men hvor skal målene komme fra? Tror dog stadig man vil avancere, da man nu kan fokusere fuldt ud på ligaen og har potentiale til mere, end det man præsterede i efteråret.
AaB: AaB er altid svære at blive klog på. Den ene sæson kan man presse på i toppen, den næste spiller man om at undgå nedrykning. I mine øjne ligner AaB pt. et solidt midterhold, der mangler stabiliteten til at være med i toppen, men omvendt også er for gode til bundstriden.
Silkeborg: Man har mistet Martin Ørnskov og det vil kunne mærkes. Desuden er Silkeborg et meget svingende hold, der i løbet af en sæson gennemgår både gode og dårlige perioder. Der er med andre ord mange udsving. Derfor tror jeg også på en placering i midten af tabellen.
AC Horsens: Horsens har leveret en flot sæson hidtil. Jeg tror dog man har overpræsteret en anelse og med Gilbertos afgang mister man den vel nok største profil på holdet. Derfor tror jeg også Horsens vil ryge et pænt stykke ned i tabellen.
Brøndby: Brøndby manglede efter min mening skarpheden i felterne i efteråret. Makienok er kommet til i forhold til det offensive, men jeg har min tvivl om hvorvidt det er nok. Defensivt ser man i mine øjne heller ikke styrket ud. Derfor tror jeg på en placering i bunden, dog uden at man skal frygte for nedrykning.
SønderjyskE: SønderjyskE befinder sig pt. i bunden og det tror jeg de vil blive ved med. Marginen til stregen er så stor, at man nok klarer sig og overlever, men kvaliteten er simpelthen ikke til mere end det på nuværende tidspunkt.
Lyngby: Man har fået nogle spændende profiler i bl.a. Thomas Rasmussen og Rajko Lekic. Umiddelbart ser holdet også stærkere ud end SønderjyskE, men jeg tror simpelthen afstanden er for stor. Ni point er en del når man kun har vundet tre kampe ud af 18.
HB Køge: HB Køge er en sympatisk og smuk klub i mine øjne. De mangler dog kvaliteten til det her niveau både på og udenfor banen.