|
|

01-09-10, 15:44
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Vedr.: José Mourinho og Luis Figo som træner team i Real Madrid?
Citat:
Citat: Hekkem
Real Madrid køber store spillere, der ikke nødvendigvis er til gavn for holdets præstationer, for at få magt, penge og derved også af politiske grunde, da der er stor status at være præsident i Real Madrid, hvor spillerindkøb er en del af det politiske spil for at få magten som præsident for klubben Real Madrid.
Ergo bliver handler af spillere anvendt for at tjene penge, skaffe politisk indflydelse og for at få magten i klubben.
Cristiano Ronaldo er allerede tæt på at have tjent sin indkøbspris ind på mersalg af merchandise, reklame og ekstra TV penge / eksponering. David Beckham indtjente sin indkøbspris på under en sæson. Så du skal ikke sige de spillere ikke bliver købt for at tjene flere penge.
Nu har Cristiano Ronaldo så skiftet sit nr. 9 ud fra sidste sæson til nr. 7. Hvor mange køber ikke den nye trøje, blot fordi der nu står nr. 7?
|
Ser man sådan på det har du ret og jeg er sådan set også enig! På den måde kan man godt sige Real prioriterer penge før sporten. Om det så er økonomi eller fansenes krav om de største stjerner, tillader jeg mig at have min tvivl om.
Det jeg ville frem til var nu også mere, at tilstandene er helt anderledes i Liverpool. Real Madrid køber med Ronaldo ikke kun noget kommercielt, men også et løft sportsligt (En spiller af hans kaliber er trods alt også en gevinst sportsligt). Derfor synes jeg trods alt ikke Real Madrid prioriterer pengene højere end at have et højt sportsligt niveau. Det har de trods alt - Også selvom de ikke er så stærke som Barcelona. I Liverpool synes jeg de nye ejere langt hen ad vejen har virket ligeglade om man var med helt i top, bare de har kunnet tjene penge! Derfor fik Benitez ikke de ønskede penge, derfor er der ikke blevet investeret nok i spillertruppen og fansene har måttet se det gå ned ad bakke. Selvfølgelig har man købt spillere, men man har ikke købt spillere, der med det samme eller på sigt, kunne bringe klubben tættere mesterskabet, men blot holdt mindst mulige acceptable niveau (I sidste sæson sågar uacceptabelt). Liverpools ejere har ikke købt spillere, der kunne styrke klubben sportsligt eller kommercielt, de har købt billige spillere og istedet håbet at kunne sætte penge i banken. Der er selvfølgelig undtagelser, men sådan synes jeg det generelle billede har virker fra sidelinjen. Det er mit billede af Liverpools ejere, men må indrømme at jeg ikke kender dem og klubbens økonomi helt så indgående som du sikkert gør. Derfor skal du også være velkommen til at rette mig 

01-09-10, 19:59
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 21-06-05
Bopæl: Roskilde
Alder: 39
|
|
|
Citat:
Citat: Thierry Henry
Ser man sådan på det har du ret og jeg er sådan set også enig! På den måde kan man godt sige Real prioriterer penge før sporten. Om det så er økonomi eller fansenes krav om de største stjerner, tillader jeg mig at have min tvivl om.
Det jeg ville frem til var nu også mere, at tilstandene er helt anderledes i Liverpool. Real Madrid køber med Ronaldo ikke kun noget kommercielt, men også et løft sportsligt (En spiller af hans kaliber er trods alt også en gevinst sportsligt). Derfor synes jeg trods alt ikke Real Madrid prioriterer pengene højere end at have et højt sportsligt niveau. Det har de trods alt - Også selvom de ikke er så stærke som Barcelona. I Liverpool synes jeg de nye ejere langt hen ad vejen har virket ligeglade om man var med helt i top, bare de har kunnet tjene penge! Derfor fik Benitez ikke de ønskede penge, derfor er der ikke blevet investeret nok i spillertruppen og fansene har måttet se det gå ned ad bakke. Selvfølgelig har man købt spillere, men man har ikke købt spillere, der med det samme eller på sigt, kunne bringe klubben tættere mesterskabet, men blot holdt mindst mulige acceptable niveau (I sidste sæson sågar uacceptabelt). Liverpools ejere har ikke købt spillere, der kunne styrke klubben sportsligt eller kommercielt, de har købt billige spillere og istedet håbet at kunne sætte penge i banken. Der er selvfølgelig undtagelser, men sådan synes jeg det generelle billede har virker fra sidelinjen. Det er mit billede af Liverpools ejere, men må indrømme at jeg ikke kender dem og klubbens økonomi helt så indgående som du sikkert gør. Derfor skal du også være velkommen til at rette mig 
|
Passer Cristiano Ronaldo da ind i den måde Real Madrid vil og kan spille fodbold på?
Han er en af verdens bedste spillere, men den måde Man utd anvende Cristiano Ronaldo på, var til gennembrudsspil og til kontraspil / hurtige omstillinger. Ser man på Cristiano Ronaldos spidskompetancer så er det det netop omstillingerne og hurtigheden der er hans styrker, samt drible. Dog vil jeg sige hans driblinger fra stående 1 mod 1 direkte overfor en modstander ikke er ligeså givtige som, når han er i hastighed. Dødbolde er han også dygtig, både hvad angår selv at sparke men også ved indlæg, da han er ganske hovedstødsstærk.
Men passer han ind til Real Madrids spillestil, og til de spillere der allerede var i Real Madrid?
Enhver anden sæson ville Real Madrid have vundet mesterskabet, men det gjorde de altså ikke, fordi der var et hold der ganske enkelt var mere homogent og sammenspillet. FC Barcelonas spillestil er langt mere indspillet og spillere købt ind til netop den måde at spille på. Som Marca er inde på så vil Real Madrid vinde titler, og mig bekendt ende de med ikke at vinde nogle, trods deres massive satsning på indkøb af spillere, der så ikke passede sammen og ind til et hold. Det kan være Mourinho får mere styr på tropperne, og får et fast koncept indstillet, hvor de store spillere vil være store og yde for holdets indsats derigennem.
Liverpools ejere har ikke haft pengene oppe ad lommen til spillerindkøb på noget tidspunkt i deres tid som ejere af Liverpool FC. Fernando Torres blev købt af de penge man havde tjent på Champions League, og penge man havde i overskud fra tidligere handler. Robbie Keane blev også købt af de penge der kom fra Champions League. Aquilani blev købt for de penge Xavi Alonsos blev solgt for, og alligevel var der £10 mio i overskud. I år har vi et overskud på ca. £7 mio.
Ejeren propper den garanteret ned i deres lommer, og sælger klubben inden januar, således nyindkøb vil blive for de nye ejeres regning.
Som tidligere skrevet tjener ejerne penge på at klubben låner penge. De penge som de selv har fundet på at låne, for at kunne købe klubben for. Det tjener de på renterne af lånet.
Det jeg vil frem til er at Liverpools indkøb er selvfinanceret via premier penge og tv penge, samt spillersalg. Liverpool skulle sælge spillere for at købe nye.
Sidst redigeret af Hekkem : 01-09-10 kl. 20:05.
|

01-09-10, 20:41
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Citat:
Citat: Hekkem
Passer Cristiano Ronaldo da ind i den måde Real Madrid vil og kan spille fodbold på?
Han er en af verdens bedste spillere, men den måde Man utd anvende Cristiano Ronaldo på, var til gennembrudsspil og til kontraspil / hurtige omstillinger. Ser man på Cristiano Ronaldos spidskompetancer så er det det netop omstillingerne og hurtigheden der er hans styrker, samt drible. Dog vil jeg sige hans driblinger fra stående 1 mod 1 direkte overfor en modstander ikke er ligeså givtige som, når han er i hastighed. Dødbolde er han også dygtig, både hvad angår selv at sparke men også ved indlæg, da han er ganske hovedstødsstærk.
Men passer han ind til Real Madrids spillestil, og til de spillere der allerede var i Real Madrid?
Enhver anden sæson ville Real Madrid have vundet mesterskabet, men det gjorde de altså ikke, fordi der var et hold der ganske enkelt var mere homogent og sammenspillet. FC Barcelonas spillestil er langt mere indspillet og spillere købt ind til netop den måde at spille på. Som Marca er inde på så vil Real Madrid vinde titler, og mig bekendt ende de med ikke at vinde nogle, trods deres massive satsning på indkøb af spillere, der så ikke passede sammen og ind til et hold. Det kan være Mourinho får mere styr på tropperne, og får et fast koncept indstillet, hvor de store spillere vil være store og yde for holdets indsats derigennem.
Liverpools ejere har ikke haft pengene oppe ad lommen til spillerindkøb på noget tidspunkt i deres tid som ejere af Liverpool FC. Fernando Torres blev købt af de penge man havde tjent på Champions League, og penge man havde i overskud fra tidligere handler. Robbie Keane blev også købt af de penge der kom fra Champions League. Aquilani blev købt for de penge Xavi Alonsos blev solgt for, og alligevel var der £10 mio i overskud. I år har vi et overskud på ca. £7 mio.
Ejeren propper den garanteret ned i deres lommer, og sælger klubben inden januar, således nyindkøb vil blive for de nye ejeres regning.
Som tidligere skrevet tjener ejerne penge på at klubben låner penge. De penge som de selv har fundet på at låne, for at kunne købe klubben for. Det tjener de på renterne af lånet.
Det jeg vil frem til er at Liverpools indkøb er selvfinanceret via premier penge og tv penge, samt spillersalg. Liverpool skulle sælge spillere for at købe nye.
|
Ja, jeg mener godt Ronaldo kan passe ind i Real Madrid. Han har så mange strenge at spille på, at han kan en masse selvom han ikke længere har så mange omstillingsmomenter som før. Han kan drible (Også når han er stillestående som udgangspunkt), han kan lave rigtig gode temboskift og når først kombinationerne flyder kan man også godt iscenesætte ham hvor han er i mere speed.
Jeg er som sagt ganske enig, at holdet ikke har været homogent nok og de har ikke været sammenspillet nok. Det er for mig lige så klart som det er for dig! Det jeg bare vil frem til er at Liverpools ejere ud ad til virker til at have tænkt mere på egen vinding end på at skabe et hold med et bestemt sportsligt niveau. Real Madrid har muligvis også købt en spiller som Ronaldo for at tjene penge, men de har trods alt samtidig holdt et bestemt sportsligt niveau. Man kan godt sige, at pengene kommer fremfor det sportslige, når man køber en Ronaldo, hvor man har mere brug for en anden type, men stadigvæk synes jeg ikke man har gået på kompromis med det sportslige i så høj grad som ejerne i Liverpool har. Spillere af den kaliber, som Real har købt, har da i det mindste grobund for at opretholde et nogenlunde niveau og sikre at klubben er i toppen.
Jeg kan godt følge din pointe: Ronaldo er købt, da han også kan tjene mange penge ind. Derfor køber man hellere ham end en anden, der måske kunne løfte holdet mere. Derfor kan man også godt sige, at det sportslige nedprioriteres, men jeg synes en spiller af den kaliber er så god, at han trods alt også er en gevinst sportsligt. Derfor ser jeg således på det, at man har forsøgt sig med en strategi der både skal give penge, men også sikre et bestemt sportsligt niveau. Man kan så diskutere om den strategi vil medføre et mesterskab, men jeg synes ikke man kan tale om, at Real Madrid bare er ligeglade med det sportslige, ikke når man henter spillere af den kaliber. Det synes jeg i højere grad er tilfældet i Liverpool, hvor ejerne udelukkende ser på pengepungen og ikke vil investere i spillere der kan sikre et nogenlunde tilfredsstillende niveau sportsligt. De er ligeglade om Liverpool kan levere sportsligt, bare de kan få penge ind. Sådan har det ihvertfald virket på mig. Liverpool er en forretning der holder sig selv kørende, hvilket er positivt og flot, men det jeg har læst og hørt, har bare givet mig et billede af at ejerne har sat begrænsninger og ikke har villet lade de nødvendige midler blive brugt. Økonomi har vægtet højest, om det så er Liverpools økonomi eller ejernes.
Sidst redigeret af Thierry Henry : 01-09-10 kl. 20:50.
|
 |
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg