|
Hollandsk guf
NAC Breda - Ajax Amsterdam 2 1.40
Ajax møder Breda, et hold de har meget gode erfaringer med at møde. Deres sidste 7 indbyrdes kampe er endt med 6 Ajax-sejre og en til Breda, og bare målscoren for deres sidste 4 indbyrdes kampe er 15-2 til Ajax Amsterdam. Ajax har spillet lidt slingrende, men ude har de altså spillet flot. Deres sidste 4 udebanesejre hedder:
1-5, 2-4, 0-3 og 0-4. En af modstanderne her var AZ.
Sidst Breda vandt en kamp, var d. 11. november, godt en måned siden. De har ofte store problemer med selv de svageste hold, så jeg tror ikke de har en chance mod Ajax Amsterdam. 1.40 er et rigtig flot odds på Ajax.
Hamburger SV - Werder Bremen X 3.05
Oddssætterne har luret den, men 3.05 er stadig et godt odds på en meget oplagt uafgjort i den tyske topstrid. HSV er hjemme, og har fordel af det. Men formen er derimod ikke på deres side. Hamburger har kun vundet 1 af deres seneste 8 kampe - dog skal det nævnes at 5 af de 8 kampe er endt uafgjort.
Werder Bremen har til sammenligning vundet 3 af deres seneste 8 kampe. 4 af dem er endt uafgjort.
På trods af holdenes sløje form, ligger de begge fint til i Bundesligaen som nummer 4 og 5. Noget af det vigtigste for holdene bliver nok ikke at tabe, da det andet hold så kan trække væk fra dem. Derfor tror jeg vi kan risikere at se en meget lige kamp. Jeg vil tilmed vove at påstå, at jeg tror den bliver 2-2.
Det eneste som taler imod dette odds er, at senest de 2 hold spillede uafgjort var i år 2006 - men det kan måske også tale for det? For før eller siden skal de jo spille uafgjort igen.
Roda - PSV Eindhoven 1 7.40
Ja, PSV er inde i en god stime. De er endnu ubesejrede i ligaen, og de har spillet en flot Euro League. Jeg tror deres første nederlag kommer på søndag. Roda er et okay middelmådigt hold, som spiller kampe med mange mål, som regel. Noget karakteristisk for dem er dog, at de har et rigtig godt tag på PSV Eindhoven.
Af holdenes 6 seneste indbyrdes opgør (siden 2007), har PSV Eindhoven kun formået at vinde en. Der var de hjemme. Roda derimod har vundet 3, og 2 er endt uafgjort.
Som regel taber topholdene på et eller andet tidspunkt i sæsonen, og det kunne sagtens blive nu, hvor vejrforholdene har ændret sig i Europa, og alle holdene lige skal indstille sig på at spille en anden slags fodbold. 7.40 for en hjemmesejr til Roda - kan godt lade sig gøre.
|