Brugernavn
Password
Registrer FAQ Medlemsliste Markér alle fora som læst
Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > Dansk fodbold
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

Dansk fodbold Alt om dansk fodbold lige fra Superliga til divisionsfodbold.
Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-06, 14:53
Cheik Cheik er offline
Banned

Tilmeldingsdato: 03-09-05
Danmark i Europa

Er Danmark bare ikke gode nok til Europa? Svaret er; nej!

Den danske liga er elendig. Brøndby og FCK kan, måske, være med i toppen af den engelske 1. division, mens resten vil rode rundt i midten og bunden. Den danske liga er så ringe, at det kun er FCK og Brøndby, som spiller de "store" kampe på den internationale scene, og hvér gang kikser de. Et er at drømme - noget andet er at være realist.

Hver gang et dansk hold spiller i europa, håber jeg på sejr, for dansk fodbolds skyld, da Danmark er lavt rangeret pga. de dårlige resultater. FCK og Brøndby er ikke på niveau med Ajax, Rangers, Inter mm., som medierne gerne gør dem til, desværre. Et dansk hold i Champions League hvért 10. år er et realistisk bud.

Mange FCK- og Brøndbytilhængere er gode til at fortælle hvor gode de "deres" er. Ja, de er gode, bare ikke gode nok. Et glimrende eksempel på klubbernes overlegenhed var i 200? - FCK møder NK Gorica og vinder på udebane 2-1, og fokuserer allerede på næste rundes modstander AS Monaco, men hvad sker der? FCK skuffer, atter, i Parken og taber hele 5-0. Brøndby gjorde noget lignende mod et lettisk hold kaldet, Ventspils, og det er bare ikke godt nok.

I 2005 var Brøndby "tæt" på Champions League, men alligevel måtte et dansk hold se sig besejret af et bedre hold. Brøndby var heldige med 2-2 hjemme, og det så ekstra godt ud, da Johan Elmander bragte Brøndby på 1-0 på Amsterdam Arena, men efter pausen viste Ajax, at de er længere fremme end det dengang bedste danske hold, og vandt sikkert 3-1.

Man kan altså konkludere, at de danske hold, desværre, ikke er gode nok til hverken UEFA Cup eller Champions League. Jovist, er der ofte et par danske hold med i de indledende runder af UEFA Cuppen, men som det tit er set, taber de til et bedre hold fra Letland, Sverige eller Ungarn(!), men det er i gruppespillet det sner, og det er "vi" ikke gode nok til, desværre.
Besvar med citat
Reklame
Sponsoreret links

Følgende brugere er enige:
Gammel 12-02-06, 15:05
Thomas¨AaB
Gæst

Vedr: Danmark i Europa

Jeg synes nu, at du skal se lidt mere nuanceret på det. Jeg læste lige her til morgen, at FCK måske er på vej ind i G-14 (sammenslutningen for Europas største klubber) og jeg mener, at det (desværre) er den hest dansk fodbold skal satse på for at få et hold fast i CL i første omgang. På sigt SKAL de danske topklubber BIF, FCK, AaB, AGF og OB - nogle af dem i hvert fald nå et niveau svarende til Club Brügge eller Rosenborg som PLEJER at være med hvert år. Jeg vil nok mene, at vi på sigt kan få et hold, som er med hvert år. Jeg synes dog der er en ting, som skinder igennem gang på gang som du også påpeger. Vores hold er ikke ydmyge nok. Bare se på Gorice og Ventspils. Alt andet lige skulle de have været knust. Ikke på, at spilelrne fortæller sig selv, at modstanderen skal knuses, men på at være ydmyg. Ligeledes var EfB jo ved at få ørene i maskinen mod nogle letter eller hvad de nu var. Vi har sagtens evnerne spillemæssigt herhjemme. Vi skal bare lade være at undervurdere små østeuropæiske klubber med et grimt stadion og halvtidsproffe spillere. Og se f.eks. Brøndby mod Moskva her i efteråret. De spillede jo skide godt, men så mister de koncetrationen og indkaserer 3 meget meget lette mål. Den største skændsel for dansk fodbold er at komme med sådan en attitude. Klubberne skal blive ved at udvikle sig spillemæssigt, men man skal lige så meget ændre hele den kultur, som hersker i klubberne om at spille europæisk. Og så skal man altså hente nogle bedre udlændinge, som er kæmpe profiler, altså i Elmander klassen f.eks. Og så satse meget meget mere på unge danske spillere fremfor middelmådige eller afdankede udlændige (jeg nævner i flæng Trond Andersen, Marcus Albäck og Artim Sakiri). Trond er over the hill, er på sin virs nærmest glad for han blev solgt. Albäck er for gammel til, at der er perspektiv i ham.

Sidst redigeret af Thomas¨AaB : 12-02-06 kl. 15:08.
Besvar med citat
Gammel 12-02-06, 15:10
Cheik Cheik er offline
Banned

Tilmeldingsdato: 03-09-05

Citat:
Citat: Thomas¨AaB
Jeg synes nu, at du skal se lidt mere nuanceret på det. Jeg læste lige her til morgen, at FCK måske er på vej ind i G-14 (sammenslutningen for Europas største klubber) og jeg mener, at det (desværre) er den hest dansk fodbold skal satse på for at få et hold fast i CL i første omgang. På sigt SKAL de danske topklubber BIF, FCK, AaB, AGF og OB - nogle af dem i hvert fald nå et niveau svarende til Club Brügge eller Rosenborg som PLEJER at være med hvert år. Jeg vil nok mene, at vi på sigt kan få et hold, som er med hvert år. Jeg synes dog der er en ting, som skinder igennem gang på gang som du også påpeger. Vores hold er ikke ydmyge nok. Bare se på Gorice og Ventspils. Alt andet lige skulle de have været knust. Ikke på, at spilelrne fortæller sig selv, at modstanderen skal knuses, men på at være ydmyg. Ligeledes var EfB jo ved at få ørene i maskinen mod nogle letter eller hvad de nu var. Vi har sagtens evnerne spillemæssigt herhjemme. Vi skal bare lade være at undervurdere små østeuropæiske klubber med et grimt stadion og halvtidsproffe spillere. Og se f.eks. Brøndby mod Moskva her i efteråret. De spillede jo skide godt, men så mister de koncetrationen og indkaserer 3 meget meget lette mål. Den største skændsel for dansk fodbold er at komme med sådan en attitude. Klubberne skal blive ved at udvikle sig spillemæssigt, men man skal lige så meget ændre hele den kultur, som hersker i klubberne om at spille europæisk.
At tale om FCK i G-14 er den største overdrivelse siden Muhammed-tegningerne. FCK, blandt de 14 bedste? Spillemæssigt, nej! Men på det økonomsik plan, er det måske muligt, da FCK har en super økonomi og hatten af for det. Men holdene i G-14 skal efter min mening være de 14 bedste på banen, og dét er FCK slet ikke i nærheden af.
Besvar med citat
Gammel 12-02-06, 15:13
Tibet ! Tibet ! er offline
Banned

Tilmeldingsdato: 15-08-05

Citat:
Citat: Thomas¨AaB
Jeg synes nu, at du skal se lidt mere nuanceret på det. Jeg læste lige her til morgen, at FCK måske er på vej ind i G-14 (sammenslutningen for Europas største klubber) og jeg mener, at det (desværre) er den hest dansk fodbold skal satse på for at få et hold fast i CL i første omgang. På sigt SKAL de danske topklubber BIF, FCK, AaB, AGF og OB - nogle af dem i hvert fald nå et niveau svarende til Club Brügge eller Rosenborg som PLEJER at være med hvert år. Jeg vil nok mene, at vi på sigt kan få et hold, som er med hvert år. Jeg synes dog der er en ting, som skinder igennem gang på gang som du også påpeger. Vores hold er ikke ydmyge nok. Bare se på Gorice og Ventspils. Alt andet lige skulle de have været knust. Ikke på, at spilelrne fortæller sig selv, at modstanderen skal knuses, men på at være ydmyg. Ligeledes var EfB jo ved at få ørene i maskinen mod nogle letter eller hvad de nu var. Vi har sagtens evnerne spillemæssigt herhjemme. Vi skal bare lade være at undervurdere små østeuropæiske klubber med et grimt stadion og halvtidsproffe spillere. Og se f.eks. Brøndby mod Moskva her i efteråret. De spillede jo skide godt, men så mister de koncetrationen og indkaserer 3 meget meget lette mål. Den største skændsel for dansk fodbold er at komme med sådan en attitude. Klubberne skal blive ved at udvikle sig spillemæssigt, men man skal lige så meget ændre hele den kultur, som hersker i klubberne om at spille europæisk. Og så skal man altså hente nogle bedre udlændinge, som er kæmpe profiler, altså i Elmander klassen f.eks. Og så satse meget meget mere på unge danske spillere fremfor middelmådige eller afdankede udlændige (jeg nævner i flæng Trond Andersen, Marcus Albäck og Artim Sakiri). Trond er over the hill, er på sin virs nærmest glad for han blev solgt. Albäck er for gammel til, at der er perspektiv i ham.

Jeg er helt enig i, at de danske klubber bør satse mere på unge spillere, end på halvgamle spillere, som der ikke er så meget mere gang i. Så hellere få noget ungt blod på banen, så de kan udfolde deres talener på grænsværn og gøre Danmark mere fremtidssikret.
Besvar med citat
Gammel 12-02-06, 15:51
Thomas¨AaB
Gæst

Citat:
Citat: kenni
At tale om FCK i G-14 er den største overdrivelse siden Muhammed-tegningerne. FCK, blandt de 14 bedste? Spillemæssigt, nej! Men på det økonomsik plan, er det måske muligt, da FCK har en super økonomi og hatten af for det. Men holdene i G-14 skal efter min mening være de 14 bedste på banen, og dét er FCK slet ikke i nærheden af.
Nej absolut ikke spillemæssigt. Men økonomisk og orginisatorisk er FCK bare milevidt foran os andre. Klubberne skal gøre meget på det punkt ligesom min egen klub AaB f.eks. har fattet. De forsøger jo på sin vis at lave en jydsk FCK bare placeret på en anderledes platform end FCK. De fleste omkring AaB er vel indstillet på, at hvis AaB skal være store igen skal der nogle trelse år til, hvor økonomien skal plejes.
Besvar med citat
Gammel 12-02-06, 17:54
Xavi
Gæst

Citat:
Citat: kenni
Nu er der i øjeblikket 18 hold i G-14.. Og det handler ikke KUN om det spillemæssige og økonomi.. Det handler om magt.. Og FCK er vel også det mest magtfulde hold i skandinavien..
Besvar med citat
Gammel 13-02-06, 19:47
Bageren
Gæst

Vedr.: Danmark i Europa

Prøv at læs denne artikel ang. FCK i G-14:

Citat:
Citat: DR Sporten
Superligaens tophold FCK mener, det er på tide, at Skandinavien bliver en del af G 14 - sammenslutningen af Europas 18 største klubber.

- Jeg synes selvfølgelig, at Skandinavien skal være repræsenteret, og der er FCK jo en af de større aktører. Skandinavisk fodbold er et stort marked i europæisk fodbold, og jeg tror, det vil være berigende for europæisk fodbold at høre en skandinavisk stemme. Jeg er i hvert fald ikke altid enig i de beslutninger, der bliver taget, siger Niels-Christian Holmstrøm til Ritzau.

G 14 er dannet for at give modspil til både det europæiske- og det internationale fodboldforbund, UEFA og FIFA. Men de vil i ikke indlemme nye klubber, før de har nået deres nuværende målsætning.

- FCK er den skandinaviske klub, der er tættest på G 14-gruppens værdigrundlag, men det har endnu lange udsigter, siger Thomas Kurth, administrerende direktør i G 14, til den svenske avis, Göteborgs-Posten.

De 18 medlemmer er Real Madrid CF, AC Milan, Ajax Amsterdam, Liverpool FC, Juventus FC, FC Bayern München, FC Inter, FC Barcelona, Manchester United FC, Borussia Dortmund, PSV Eindhoven, Porto, Olympique de Marseille, Paris Saint-Germain, Arsenal FC, Bayer 04 Leverkusen, Olympique Lyonnais og Valencia CF.

FC København er i forvejen repræsenteret i European Club Forum - et bredere klubsamarbejde med over 100 medlemmer, hvor også Brøndby for eksempel er med. I bestyrelsen sidder Holmstrøm blandt andet sammen med repræsentanter fra seks af de atten G 14-klubber.
Når han nu siger, at der er "lange udsigter", kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad der menest helt præcist, selvom det er svært at sige. Klubber, der vinder UEFA-cup kommer jo ikke bare med uden videre. Skal FCK ligefrem vinde Champions League. Siden Chelsea ikke er med, og klubber som PSG og Borussia Dortmund er med, så må det jo betyde, at det ikke kan "overstås" på et par år, men det er en meget langsigtet proces. Vi taler måske om 10-15 år i toppen af europæisk fodbold. Det kræver også, at dansk fodbolds gennemsnits- og bundniveau hæves synderligt!
Besvar med citat
Gammel 13-02-06, 22:39
MadsK
Gæst

Vedr.: Vedr: Danmark i Europa

Citat:
Citat: Xavi
Nu er der i øjeblikket 18 hold i G-14.. Og det handler ikke KUN om det spillemæssige og økonomi.. Det handler om magt.. Og FCK er vel også det mest magtfulde hold i skandinavien..
Tjo.. det kan du ha ret i..
- Jeg undrer mig bare over, hvor er Chelsea?

Interessesant emne det her!
Jeg mener ikke, at FCK på nogen måde er i betragtning til G-14. Jovist kører det godt for byens hold lige nu. Men jeg mener da (ligesom Bageren), at man skal vise sit værd og længere tid. Og her mangler FCK lidt endnu. De er godt nok inde omkring Europæriske turneringer hvert åt, men deltaget harde da ikke i lang tid (nogensinde?).
Besvar med citat
Gammel 14-02-06, 14:56
Stubager
Gæst

Idag i Politiken står der, at der ikke er nogen planer om at optage nogle skandinaviske klubber - derunder selvfølgelig også FCK og Brøndby - i G14-forumet.

Det er rigtigt, at vi for et par år siden var i kontakt med FC København, som gerne ville optages. Men i G14 fungerer det sådan, at man skal inviteres til at være med, og selv om vi tidligere har optaget medlemmer, så er der ingen planer om at optage nogen nu, siger Thomas Kurth, der er direktør for G14 til Politiken.

Jeg må sige, jeg har nu min store tvivl om, at nogle danske klubber skal komme med i en sådan loge de næste mange, mange år, og hvis der var nogen skandinaviske klubber, der skulle have lov, så må det da være Rosenborg af alle.
Besvar med citat
Gammel 14-02-06, 16:28
Xavi
Gæst

Citat:
Citat: AC_1899
Tjo.. det kan du ha ret i..
- Jeg undrer mig bare over, hvor er Chelsea?

Interessesant emne det her!
Jeg mener ikke, at FCK på nogen måde er i betragtning til G-14. Jovist kører det godt for byens hold lige nu. Men jeg mener da (ligesom Bageren), at man skal vise sit værd og længere tid. Og her mangler FCK lidt endnu. De er godt nok inde omkring Europæriske turneringer hvert åt, men deltaget harde da ikke i lang tid (nogensinde?).
Så kunne man jo igen sige: Hvad laver dortmund der? Det er efterhånden mange år siden man har set noget til dortmund i europæisk bold.. Og det er vel lige det modsatte af chelsea.. Ved godt de har været med i mange i år men for 5 år siden ville du ikke have spurgt om dette ville du?
Besvar med citat
Gammel 14-02-06, 22:02
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23

Det er et godt emne

Nej vi har ikke niveauet. Vi vil gerne være med i "de stores" kamp, men der går altid et eller andet galt. Vi kan bare tage Moskva - Brøndby. De spillede godt og kunne have fået noget ud af det, men ak koncentrationen smuttede. Måske er spillerne ikke psykisk stærke nok, når de kommer ind i de afgørende facer. Det er svært at sige præcis, hvad der er galt.

Men et sted må vi også holde bedre i vores talenter, når udenlandske klubber vil have dem. Hvis nogle af dem ville blive lidt længere kunne det måske løfte niveauet. Som nogle siger, skal vi satse på de unge, men når de kan noget smutter de fleste og så må vi tage de afdankede, som er sorteret fra andre steder.

Champions League er vi ikke i nærheden af, at have klassen til. Et problem ved, at vi ikke er mere med er, at klubberne ikke får de penge, som det ville give og de ville uden tvivl hjælpe.

Club Brugger, Sparta Prag og Ajax er stadig bedre end os og hvis vi skal være med, hvor det sner må vi nå deres niveau.
Gammel 14-02-06, 23:31
MadsK
Gæst

Helt rigtig xavi.. Mener bare Chelski allerede nu er så rige, magtfulde, og uhyr skarpe på banen, at de burde høre med der

Mon ikke det bliver et farvel til Dortmund og et goddag til Chelski?
Besvar med citat
Reklame
Sponsoreret links

Svar

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Deltag Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FCKs økonomi i top 10 i Europa Fodboldmanden Dansk fodbold 15 12-11-05 15:09
Danmark - Grækenland Silickon Spilforslag og betting 4 09-10-05 10:17
Tyrkiet-Danmark Fodboldmanden International fodbold 41 05-09-05 15:52

» Nye indlæg
Nicklas Bendtners...
Sidste svar af Silver
18-05-13 19:47
David Beckham indstiller...
Sidste svar af Silver
18-05-13 19:44
Nedrykningskampen i...
Sidste svar af Will
18-05-13 10:21
The race for third!
Sidste svar af Silver
17-05-13 22:11
Superliga og den nye...
Sidste svar af Thierry Henry
16-05-13 20:46
Benfica-Chelsea
16-05-13 20:42
Ferguson stopper | Moyes...
Sidste svar af Silver
15-05-13 12:12
Champions League 12/13
15-05-13 12:07
» BettingExpert.com Tips

bettingexpert live tips

Ekspert tips fra Betting Expert's tipster community

Spil Dato Odds
Mallorca - Betis20/05 20:003.50Se tip
FC København - SønderjyskE20/05 15:001.70Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:001.45Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:002.10Se tip
Znamya - Karelia Petrozavodsk20/05 14:002.05Se tip
FC Midtjylland - AGF20/05 15:004.75Se tip
FC København - SønderjyskE20/05 15:002.80Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:003.00Se tip
AaB - Randers FC20/05 15:001.70Se tip
OB - Silkeborg20/05 15:002.55Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.90Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.02Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:002.25Se tip
FC Midtjylland - AGF20/05 15:001.62Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:001.65Se tip
AaB - Randers FC20/05 15:001.80Se tip
Notodden - Ålgård FK20/05 13:001.75Se tip
Vindbjart - Åsane20/05 12:302.00Se tip
Østsiden - Skarbøvik20/05 12:001.90Se tip
Mallorca - Betis20/05 20:001.85Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.90Se tip
FC Midtjylland - AGF20/05 15:001.75Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:002.35Se tip
Fellaini - Andre01/07 21:552.75Se tip
FC København - SønderjyskE20/05 15:002.25Se tip
AaB - Randers FC20/05 15:002.10Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:001.91Se tip
OB - Silkeborg20/05 15:001.80Se tip
Barcelona - Valladolid19/05 19:001.95Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:002.30Se tip
Cagliari - Lazio19/05 18:451.65Se tip
Siena - AC Milan19/05 18:452.25Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.05Se tip
Inter - Udinese19/05 18:452.20Se tip
West Bromwich Albion - Manchester United19/05 15:002.00Se tip
Wigan - Aston Villa19/05 15:002.05Se tip
Chelsea - Everton19/05 15:001.75Se tip
Chelsea - Everton19/05 15:001.75Se tip
Tottenham - Sunderland19/05 15:001.61Se tip
Newcastle United - Arsenal19/05 15:001.60Se tip
Inter - Udinese19/05 18:452.60Se tip
» Nyheder fra footballworld.dk
Galliani vil tale kontrakt med Allegri

ma, 20 maj 2013 18:38:02
Benitez-agent: Ikke hørt fra Napoli

ma, 20 maj 2013 18:33:01
FCV forlænger med midtbaneprofil

ma, 20 maj 2013 18:27:59
» Søg på forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi Bingobyen.dk.
© Copyright 2005-2012 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.