|
|

30-01-06, 21:41
|
|
|
|
Muhammed-tegningerne
Hvad er jeres syn på denne sag?
Vi har vel alle hørt lidt om det - Jyllandsposten trykker tegninger af Muhammad. De danske imamer tilbyder fred hvis jyllandsposten undskylder. De er åbenbart for smarte til at undskylde, og bruger den danske ytringsfrihed som undskyldning. De norske nyheder hører om det, og trykker igen tegningerne. Hér går det galt, og nu er der opstået et had til Danmark i hele mellemøsten. Den nyeste nyhed er at en militansk irakisk gruppe truer Danmark. Hvad tror i der vil ske, og synes i at Jyllandsposten har lavet en fejl, eller overreagerer muslimerne i mellemøsten?
Kald mig paranoid, men jeg tror det er oppe over. Jeg tror snart at Danmark bliver ramt af terror. Jeg var og er personligt modstander af krigen, som har fået de militante muslimers øjne op for Danmark. At en eller anden, ja undskyld sprogbruget, ligegyldig nar af en redaktør nægter at undskylde, fører til afbrænding af Dannebrog og endnu flere og endnu mere seriøse trusler imod Danmark synes jeg altså er for latterligt. Nu er vi efter min mening et regulært terrormål, kun pga. de skide tegninger. Bare rolig, jeg synes selvfølgeligt ikke at folk skal slås ihjel, men er det ikke lidt at skyde sig selv i foden at tegne Muhammad, og så endda med turbanen som en bombe?
Prøv lige at se de her tegninger:
[billede slettet af Stubbe]
[billede slettet af Stubbe]
Jeg synes at det er så svinsk at gøre nar og generalisere Islam på den måde. Det fuldstændigt unødigt og latterligt. Altså, ytringsfrihed er da ok, men hvad sagde folk ikke da Lars Von Trier brændte Dannebrog af? Det lyder måske hårdt, men det er så typiskt dansk. "Vi må gerne - de må ikke". Også troede jeg sku at de fleste herhjemme var fornuftige, men så finder jeg sku ud af at inde på dr's hjemmeside, under en afstemning, mente hele 62%(!!) at ingen skulle undskylde, og vi snakker altså om flere tusinde danskere som stemte der. Altså, jeg synes godt nok vores regering er lidt for nationalistisk til mig, men at folket var SÅ nationalitiske overrasker mig. Jeg tror sku at ham Jyllandsposten-fyren får problemer hvis der bliver sprunget en bombe inde på Nørreport eller lignende. Hvornår åbner folk øjnene? Det værste er sku at Jyllandsposten havde chancen for at undskylde og glemme det hele, men så skal de sku lige spille store, og så ender det i det her? Ja jeg synes det er latterligt og dumt. Hvad synes i om hele den her sag?
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3564793&forside
Sidst redigeret af Stubager : 31-01-06 kl. 20:24.
Årsag: Da jeg har set eksempler på hjemmesider, der er blevet hacket og udsat for trusler, har jeg valgt at fjerne billederne. I ved alle, hvordan de ser ud, og jeg vil ikke løbe nogen risiko :)
|

30-01-06, 21:47
|
|
|
|
Vedr: Muhhamad-Tegningerne
Synes de er til grin nede i Israel eller hvor det er. Satire er en del af det danske samfund og det skal der ikke laves om på efter min mening. Jeg har da også set nogle lave sjov med Jesus og Gud men det er der da ingen der skaber sig sindsyg over.
Lær og lev med det kyllingehjerner!!!
|

30-01-06, 21:55
|
|
|
|
Citat:
|
Citat: El_madridista
Arla mister 10 millioner om dagen på det. Og der skal fyres medarbejdere. Fatter ikke at JP skal spille så kostbare. En simpel undskyldning, og den sag var slut. Og desuden har disse tegninger intet formål, kun at provokere.
De muslimske lande, har derimod fundet en klog måde at håndtere problemet på: Istedet for at udøve vold, så boykotter man, og det er en god måde at håndtere situationen på.
Så jeg støtter boykottelsen 100%!
|
Problemet er at de generalisere. De tror nærmest at Jyllandsposten ér Arla.
|

30-01-06, 22:00
|
|
|
|
Citat:
|
Citat: Ralle
Problemet er at de generalisere. De tror nærmest at Jyllandsposten ér Arla.
|
Ikke for smart når du lige selv har skrevet kyllingehjerner og troet at boykottet foregår i Israel 
|

30-01-06, 22:07
|
|
|
Citat:
|
Citat: DroitAuBut
Ikke for smart når du lige selv har skrevet kyllingehjerner og troet at boykottet foregår i Israel 
|
Boykotningen er i Saudi-Arabien og afbrændingen af Dannebrog er i Israel. Det er lige latterligt! De tror at Danmark er Jyllandsposten.
|

30-01-06, 22:34
|
|
|
|
Forstår dem godt.. Syntes at både JP og Anders Fogh har opført sig dybt latterlige i denne sag.. for det første var DK allerede terror mål og forhadt i meget af det muslimske samfund.. Så vælger JP, uden noget klart formål, at bringe de ret så famøse tegninger.. En provokation uden lige.. Folk glemmer tit at islam ikke er en tro på samme fod som kristendom, men mere en livsstil.. Og tvivler på at der er særligt mange der ville bryde om sådan et angreb på sin livsstil..
Mht denne sag er jeg flov over at være dansk!! Det er dybt pinligt at det skal koste arbejdspladser, skabe frygt og had og splittelse i EU så JP kan have det sjovt..
|

30-01-06, 22:47
|
|
|
|
Citat:
|
Boykotningen er i Saudi-Arabien og afbrændingen af Dannebrog er i Israel. Det er lige latterligt! De tror at Danmark er Jyllandsposten.
|
Afbrændingerne er på Gaza striben i Palæstina som er besat af Israel. Men det er en helt anden sag.
Men nej de tror ikke Danmark er Jyllandsposten. De tror at Danmark er det land hvor ca halvdelen støtter koalitionen imod Irak også kendt som operation udryd den muslimske verden og stjæl deres olie. Og det har de ret i. De skal selvfølgelig ikke have støtte i at lave terror, men som Xavi helt rigtigt siger gør sådan noget her mig flov af at være født i det her land. Synes det er så flovt at Danmark skal være kendt som et ekstremt nationalistisk land, og det er endnu mere flovt at selv i USA som jo er ganske nationalistisk, ser de på os med rynket pande. England gik i krig imod Irak og fik terror. Vi gik i krig imod Irak, og gjorde grin af hele Islam, jeg tror sku at der snart kommer et angreb heroppe 
|

30-01-06, 22:52
|
|
|
|
Nå, men jeg vil også lige give mit synpunkt på sagen.
For det første vil jeg lige understrege at jeg synes, at denne debat er blevet kørt helt op hvor den ikke skulle være. Dernæst så tror jeg det bliver utroligt svært at undgå et terrorangreb i Danmark. De muslimske lande har nu fået en opfattelse af Danmark som anti-muslimsk(hvilket vi nok også er engang i mellem) og en fjende for dem. Jeg tror det bliver svært at få dem(så generaliserer vi igen  ) til at forstå at det var satiretegninger og IKKE et angreb i mod dem. Pga. af alle de løse rygter der florerer i de kredse, tror folk at Danmark - og tildels Norge - er racistiske lande.
Men efter Dannebrog blev brændt af er der ingen udvej udenom mere. Et terrorangreb inden for 1 måned eller 2 vil ikke være urealistisk. Men man skal virkelig passe på "dem". For dem er det jo ikke bare et par tegninger. Det er æreskrænkelse og krænkelse på deres tro, så i teorien kan jeg sagtens forstå dem, og jeg synes det okay at de boykotter vores varer i stedet for at bombe landet(Altså indtil videre).
Ang. Jyllandsposten, så havde de i går lagt et arabisk brev på deres hjemmeside, som folk så ikke rigtigt kunne godkende. Men så jeg har lige hørt at JP skulle have kommet med en officiel undskyldning, hvor de beklager det meget. JP har, efter min mening, håndteret det okay. De kunne jo ikke gøre så meget. Det eneste de skulle have gjort var at tænke på hvad konsekvenserne kunne være, og så komme med en tidligere undskyldning.
Men tag jer i agt, pas på, Danmark er potientielt terrormål!
|

30-01-06, 23:00
|
|
|
|
Synes også det er fint at de undskylder, men det er ligesom lidt forsent? Nu har de pustet til ilden.. synes sku at det er dumt. Og der er jo også begrænsninger i ytringsfriheden, man må fx ikke krænke andre, og det har de jo været klar over at de gjorde da de trykkede de tegninger..
|

30-01-06, 23:02
|
|
|
|
Uanset hvad er jeg stolt af min nationalitet og jeg synes den danske historie viser tegn på mod og stolthed. Blandt andet i vikinge-tiden var vi kæmpende mennesker med en ånd der afspejlede viljestyrke.
En anden ting er hvordan jeg opfatter det moderne samfund og regeringen. I forhold til regeringen er jeg enig med jer i at det til dels kan være flovt at være dansk. Set ud fra et historisk perspektiv tvivler jeg ikke et splitsekund på hvor stolt jeg er af mine forfædre og den danske historie.
Men ja de er nogen hyklere på Christiansborg!
|

30-01-06, 23:03
|
|
|
|
Citat:
|
Citat: McZpyro
Men efter Dannebrog blev brændt af er der ingen udvej udenom mere. Et terrorangreb inden for 1 måned eller 2 vil ikke være urealistisk.
|
Helt enig.. At nogle muslimmer er fanatiske og nogle vil kalde dem sindsyge og barbarer ændre ikke ved at DK skulle have tænkt sig bedre om.. Ved godt det lyder groft og meget ondt.. Men et eller andet sted håber jeg det sker.. Det ville få Fogh til at tænke over det.. Busken oversøs kan ikke ændres, men fjoget håber jeg kan..
Citat:
|
Citat: McZpyro
Men så jeg har lige hørt at JP skulle have kommet med en officiel undskyldning, hvor de beklager det meget.
|
http://www.nordjyske.dk/index.aspx?p...legramType%3D3
|

30-01-06, 23:11
|
|
|
|
Citat:
|
Citat: Xavi
Forstår dem godt.. Syntes at både JP og Anders Fogh har opført sig dybt latterlige i denne sag.. for det første var DK allerede terror mål og forhadt i meget af det muslimske samfund.. Så vælger JP, uden noget klart formål, at bringe de ret så famøse tegninger.. En provokation uden lige.. Folk glemmer tit at islam ikke er en tro på samme fod som kristendom, men mere en livsstil.. Og tvivler på at der er særligt mange der ville bryde om sådan et angreb på sin livsstil..
Mht denne sag er jeg flov over at være dansk!! Det er dybt pinligt at det skal koste arbejdspladser, skabe frygt og had og splittelse i EU så JP kan have det sjovt..
|
Den helt klaee grund var, at man ville gøre den danske befolkning klar over, hvor landet er på vej hen. Magen til svag integration skal man lede længe efter. Man skal passe på vi ikke får et så kulturelt samfund som USA. Her er flere store trosretning udbredt, og deres problemer er langt større. Så JP's klare mål var helt at få en alarmklokke til at ringe i hovedet på os danskere!
- men som i andre så flot fre,hæver, så er jeg også meget imod det der er brudt løs! Jeg mener helt klart at JP skal komme frem med en ordenlig undskyld, hvilket også er sket nu. Jeg mener ikke vi skal angribe Hr. Fogh, da ingen rolle har idet her. Det er JP, der står med skraldet på nations vegne, men også med en klump i halsen over for Arla og andre danske producenter, som tjener styrtende på det markedet i mellemøsten!
|

30-01-06, 23:18
|
|
|
Citat:
|
Citat: Xavi
Helt enig.. At nogle muslimmer er fanatiske og nogle vil kalde dem sindsyge og barbarer ændre ikke ved at DK skulle have tænkt sig bedre om.. Ved godt det lyder groft og meget ondt.. Men et eller andet sted håber jeg det sker.. Det ville få Fogh til at tænke over det.. Busken oversøs kan ikke ændres, men fjoget håber jeg kan..
http://www.nordjyske.dk/index.aspx?p...legramType%3D3
|
Jeg håber ikke for nogen at de bliver ramt af et terrorangreb! Det er at gå over stregen!
For lidt siden så jeg at en helt uskyldig dansk hjemmeside var blevet hacket af nogle muslimer. Det er efter min mening at gå for vidt. De skrev bla. ''Fuck you Denmark''. Det siger bare noget om deres intelligens!
|

30-01-06, 23:29
|
|
|
|
Citat:
|
Citat: AC_1899
Den helt klaee grund var, at man ville gøre den danske befolkning klar over, hvor landet er på vej hen. Magen til svag integration skal man lede længe efter. Man skal passe på vi ikke får et så kulturelt samfund som USA. Her er flere store trosretning udbredt, og deres problemer er langt større. Så JP's klare mål var helt at få en alarmklokke til at ringe i hovedet på os danskere!
- men som i andre så flot fre,hæver, så er jeg også meget imod det der er brudt løs! Jeg mener helt klart at JP skal komme frem med en ordenlig undskyld, hvilket også er sket nu. Jeg mener ikke vi skal angribe Hr. Fogh, da ingen rolle har idet her. Det er JP, der står med skraldet på nations vegne, men også med en klump i halsen over for Arla og andre danske producenter, som tjener styrtende på det markedet i mellemøsten
31-01-06, 1:12
|
|
|
|
Citat:
|
Det siger bare noget om deres intelligens!
|
Synes godt nok også du går over stregen mht. omtalen af Muslimer. Jeg kan da også blive vildt træt af invandrer bander osv., men måske skal man også huske på hvorfor de mon har det sådan? Det er jo en grund til at de i mange områder dernede er et par årtier bagud mht. generel oplysning osv. Selvfølgelig er det faktum at de bliver udelukket i samfundet og at de ikke føler sig ønskede i Danmark ikke nogle undskyldning for at ty til vold, men det er jo én af grundene.
|
 |
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg