Hvis I hvis have sådan nogle nyheder, kan I gå ind på
Sjove Nyheder og tilmelde jer. Der kommer en email hver dag. Jeg citerer lige fra nyhederne d. 13.
kilde: Sjove Nyheder
Død fire gange - lever stadig
En 97-årig colombiansk kvinde er fejlagtigt blevet erklæret død fire gange og lever stadig i bedste velgående.
Dona Ramona fra Sampues er blevet berømt i sit hjemland, efter at hun for nylig optrådte på TV og viste sine dødsattester frem. Ved den lejlighed fortalte hun også, hvilken fantastisk gavnlig virkning, det har haft på hendes helbred at blive erklæret død: ”Før i tiden følte jeg mig tit skidt tilpas, fordi jeg var syg, men nu har jeg det glimrende,” sagde hun.
Lægernes forklaring på den gamle kones tilsyneladende vane med at dø lyder på diabetisk koma. ”Det er den mest sandsynlige årsag. Hvis ikke den holder, er der tale om et helt vanvittigt mysterium,” lyder det.
Tyv fanget af sin egen hund
Det blev en stakket frist, da en ung tysk kriminel forleden smuttede fra politiet. Betjentene, der kom for at anholde ham for en række indbrud, brugte den 22-årige mands egen hund imod ham.
Gutten stak af via bagdøren, da betjentene mødte op på hans adresse i Hannover. Han gemte sig i naboens have, men glemte at tænke på, at han havde ladet sin veltrænede amerikanske Staffordshire bullterrier blive tilbage.
De opfindsomme politifolk gav hunden ved navn Lumpi ordre på at søge efter dens herre, og det førte hurtigt til det ønskede resultat. Hunden drønede ind i haven ved siden af, hvor den stod og logrede som en sindssyg med halen ud for det sted, hvor den tyverimistænkte unge mand gemte sig i et buskads.
Han er nu varetægtsfængslet og Lumpi er derfor overdraget til mandens familie.