Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > Italiensk fodbold
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

Italiensk fodbold Alt om italiensk fodbold
Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-10, 19:44
forza__inter forza__inter er offline

Tilmeldingsdato: 11-09-05
Alder: 19
FF-Liga-points: 500
Vedr.: Gode / Dårlige Inter og alle de andre Italienere

Citat:
Citat: JC Se meddelelser
Jeg skriver jo netop, at det handler om at træffe rigtige beslutninger, noget som desværre ikke har været tilfældet for Milan igennem nogle år, og derfor er vi blevet overhalet af Inter.
Jeg er helt på det rene med hvad du skriver, men på intet tidspunkt fører du bare det mindste belæg for det, hvilket er ret problematisk. Hvad får dig til at tro at ledelsen i fremtiden vil træffe bedre beslutninger, eller at de økonomiske forhold vil forbedres i sådan en grad at Inter ligefrem kommer til at spille 2. Violin igen? For mig at se fremstår det som en ubegrundet påstand som al logik taler imod.

Citat:
Salget af Kaka var uundgåeligt, for en spiller af hans kaliber kan ikke leve med, at vi som klub ikke er i nærheden af noget titelmæssigt, og når verdens største klub melder sig på banen, så ved man godt hvad det ender med.
Kaká ønskede ikke at forlade Milan, men han gik med til det, da han sammen med ledelsen blev enig om at det var bedst for alle. Klubben solgte ham udelukkende med tanke på egen økonomi, det burde du som Milan fan om nogen vide. Hvis du kan finde bare det mindste der antyder, at Kaká forlod klubben fordi han ikke var tilfreds med tilværelsen I Milan, så vil jeg mere end gerne læse det. Umiddelbart virker det som endnu en ubegrundet påstand, denne gang en decideret forkert én af slagsen, og det kan jeg ikke bruge til så meget.

http://bang-anuh.blogspot.com/2009/06/bye-kaka.html

What was the players comments after the transfer process?

"I actually still want to play with Milan," Kaka said in a press meet after him, officially belongs to Madrid, such a released by Goal.

Kaka was not leaving the decision based on money, that will be gained, and a higher salary. Furthermore, Kaka' left Milan for Il Diavolo Rosso.
"The condition of global financial crisis has hit a number of clubs, including Milan. Then, I talked with the board of the club. We agree that the best thing for both parties, that is, me and Milan, is to sell me," closed by the player who has the complete name : Ricardo Izecson dos Santos Leite.

Citat:
Salget af ham siger dog ikke noget om klubben generelt, for Man Utd solgte jo også deres største stjerne Ronaldo til Real. De har så bare den store fordel, at de har en fantastisk træner, der bare finder en anden vej til hæder og ære. Spørgsmålet er om Leonardo er den rigtige mand til at finde den vej, jeg troede ikke på det i starten, men jeg er blevet mere positive, og jeg er overbevist om, at vi nok skal vende tilbage, og igen overhale Inter. Som sagt, så er Inter jo ikke noget prangende hold, det kan vi se i Europa år efter år, selv Mourinho har ikke kunnet ændre på det. .
Hvordan kan du sammenligne Kaká og Cristiano handlerne? Cristiano lagde på intet tidspunkt skjul på at Real Madrid var hans drømmeklub for at sige det mildt… Vi snakker her om to vidt forskellige handler, i og med Cristiano selv ville væk fra klubben – det kan man ikke just sige var tilfældet med Kaká. Han blev solgt for at dække et hul i regnskabet… Undersøg tingene det gør en debat lidt nemmere hvis vi i det mindste har facts på det rene.

Nej Inter er ikke noget prangende hold i Europa det hverken kan eller vil jeg benægte. Når det så er sagt er vi både på papiret, og på banen en tand bedre end jer, både i bredden og selve startelleveren. Det ændrer vores præstationer I Europa ikke det mindste på. Selvfølgelig siger det noget om vores reelle styrke, det er klart - men hvordan vi står i forhold til Milan og Juventus ændrer det ikke på. Jeg kommenterer på hvorledes vi står i forhold til Milan og Juventus inden den nærmeste fremtid… hvordan vi står i forhold til Barcelona, Chelsea osv. er noget helt andet.

Citat:
Hvis du læser mit indlæg ordentligt vil du se, at jeg intet sted nævner, at Juventus har købt middelmådigt, selvom de kunne købe stjerner. Jeg er udemærket klar over, at man ikke har midlerne længere, til at hente spillere som Zidane, men fordi man ingen penge har, kan man stadig godt skrabe et hold sammen, der kan gøre sig. Det handler om at finde de helt rigtige spillere, og så bygge videre på dem, og få dem til at gå fra over middel til verdensklasse.
Jeg har læst dit indlæg grundigt nok til at kunne kommentere på det, bare rolig. Problemet er, at du ikke nævner noget der indikerer det du påstår. Det du skriver her er jeg naturligvis helt enig i, men at det skal gøre Juventus i stand til ligefrem at overhale os, det er måske at tage munden for fuld.

Citat:
Ja lige p.t., men jeg tænker heller ikke på i dag eller i morgen, men om 3-4 år tror jeg på, at både Milan og Juventus er tilbage i topform, og får væltet Inter er deres foræret trone.
hehe det lyder lidt som om rønnebærene er sure… den eneste fordel calciopoli gav os i forhold til jer, var at I startede den efterfølgende sæson med minus 8 point. Altså ikke noget der blot tilnærmelsesvis kan forklare, at vi har været jer så overlegne over de sidste par sæsoner.

Det er klart at calciopoli gav Juventus et kæmpe skub I den forkerte retning, men det har absolut ingen relevans for om klubben vil kunne overhale os indenfor nærmeste fremtid. Jeg magter ikke endnu en calciopoli diskussion det fører ingen vegne og er fuldstændig unødvendigt grundet den manglende relevans.

Igen – Milan og Juventus skal nok komme op og spille med om mesterskabet, men ligefrem overhale Inter? Det er der intet der tyder på. Hvad mener du indikerer at I har bedre fremtidsudsigter? Bedre talentudvikling? Mere competent ledelse? Bedre økonomi? Jeg har svært at se hvor den ligger henne.

Sidst redigeret af forza__inter : 09-01-10 kl. 20:02.
Besvar med citat
Gammel 09-01-10, 20:08
Andros avatar
Andro Andro er offline
Your ad here!

Tilmeldingsdato: 24-06-05
Bopæl: Herning
FF-Liga-points: 511

Citat:
Citat: forza__inter Se meddelelser
Kaká ønskede ikke at forlade Milan, men han gik med til det, da han sammen med ledelsen blev enig om at det var bedst for alle. Klubben solgte ham udelukkende med tanke på egen økonomi, det burde du som Milan fan om nogen vide. Hvis du kan finde bare det mindste der antyder, at Kaká forlod klubben fordi han ikke var tilfreds med tilværelsen I Milan, så vil jeg mere end gerne læse det. Umiddelbart virker det som endnu en ubegrundet påstand, denne gang en decideret forkert én af slagsen, og det kan jeg ikke bruge til så meget.

"I actually still want to play with Milan," Kaka said in a press meet after him, officially belongs to Madrid, such a released by Goal.

Kaka was not leaving the decision based on money, that will be gained, and a higher salary. Furthermore, Kaka' left Milan for Il Diavolo Rosso.
"The condition of global financial crisis has hit a number of clubs, including Milan. Then, I talked with the board of the club. We agree that the best thing for both parties, that is, me and Milan, is to sell me," closed by the player who has the complete name : Ricardo Izecson dos Santos Leite.
Kaka ønskede uden tvivl at være Milan-mand, men Galliani og Berlusconi ønskede ikke at beholde ham.

Allerede i vinterpausen sidste år accepterede man et bud på ca. 1 mia. fra Man. City, men Kaka ønskede ikke at skifte dertil. Da Milan så igen i sommerpausen accepterede et bud på Kaka, denne gang fra Real Madrid, kan jeg godt forstå, hvis Kaka begyndte at føle sig uønsket i klubben. Der var et salg vel næsten uundgåeligt, og Berlusconi og Galliani fik de 500 mio. til at dæmme op for den dårlige økonomi, som de åbenbart meget gerne ville have.

Kaka virkede ellers meget tilfreds med tilværelsen, og hvis han kun gik efter pengene, spillede han nok i City i dag. Det var en ærgerlig måde at miste Kaka på.
Følgende brugere er enige:
Gammel 10-01-10, 0:32
JCs avatar
JC JC er offline
JC = Jens Clausen

Tilmeldingsdato: 06-09-07
Bopæl: Århus
Alder: 31
FF-Liga-points: 500

Citat:
Jeg er helt på det rene med hvad du skriver, men på intet tidspunkt fører du bare det mindste belæg for det, hvilket er ret problematisk. Hvad får dig til at tro at ledelsen i fremtiden vil træffe bedre beslutninger, eller at de økonomiske forhold vil forbedres i sådan en grad at Inter ligefrem kommer til at spille 2. Violin igen? For mig at se fremstår det som en ubegrundet påstand som al logik taler imod.
Hvad får dig til at tro det modsatte? At tingene p.t. virker mest logiske sådan? I såfald er det en falsk tryghed, da logik og fodbold sjældent hænger sammen, og udviklingen i Milan p.t. er positiv, og selvom jeg ikke kan se ud i fremtiden, så tror jeg ikke den udvikling vender forløbigt. Derimod tror jeg Inter brænder ud i nær fremtid, igen er der ikke noget bevis, da det er fremtiden, men jeg har svært ved at se Inter som en stadig magtfaktor i Italien, hvor de vinder mesterskabet hvert år. Det får en ende.

Citat:

Det var objektivt set uundgåeligt, ikke at Kaka personligt ville væk. Jeg er udemærket klar over, at han ønskede at blive, men grundet klubbens økonomi blev det ikke sådan.

Citat:
Hvordan kan du sammenligne Kaká og Cristiano handlerne? Cristiano lagde på intet tidspunkt skjul på at Real Madrid var hans drømmeklub for at sige det mildt… Vi snakker her om to vidt forskellige handler, i og med Cristiano selv ville væk fra klubben – det kan man ikke just sige var tilfældet med Kaká. Han blev solgt for at dække et hul i regnskabet… Undersøg tingene det gør en debat lidt nemmere hvis vi i det mindste har facts på det rene.
Vi misforstår vist hinanden, for jeg snakkede om, at salget ikke skulle tages som et tegn på forfald, at vi ikke længere kunne holde på stjernerne pga. manglende status, hvorefter jeg nævner Man Utd og Ronaldo, hvor man jo ikke kan snakke om en klub med manglende succes og status.

Citat:
Nej Inter er ikke noget prangende hold i Europa det hverken kan eller vil jeg benægte. Når det så er sagt er vi både på papiret, og på banen en tand bedre end jer, både i bredden og selve startelleveren. Det ændrer vores præstationer I Europa ikke det mindste på. Selvfølgelig siger det noget om vores reelle styrke, det er klart - men hvordan vi står i forhold til Milan og Juventus ændrer det ikke på. Jeg kommenterer på hvorledes vi står i forhold til Milan og Juventus inden den nærmeste fremtid… hvordan vi står i forhold til Barcelona, Chelsea osv. er noget helt andet.
Det mener jeg ikke, for det har altid været sådan, at Italiens bedste hold pr. automatik er favoritter til CL, og hører til top 4 af de største klubber i Europa. Ingen af delene er Inter, og det fortæller mig, at opgaven med at indhente det tabte ikke er så uoverskueligt, som det kunne være.

Citat:
Jeg har læst dit indlæg grundigt nok til at kunne kommentere på det, bare rolig. Problemet er, at du ikke nævner noget der indikerer det du påstår. Det du skriver her er jeg naturligvis helt enig i, men at det skal gøre Juventus i stand til ligefrem at overhale os, det er måske at tage munden for fuld.
Det er igen den logiske tænkning der spiller ind, for logikken siger naturligvis, at Inter med alle deres stjerner ikke kan væltes af pinden, af en flok der måske/måske ikke har en stor fremtid foran sig. Sådan sagde man også om Milan i starten af 90'erne, hvor vi vandt mesterskaber på stribe, og spillede tre CL-finaler i streg. Alligevel formåede Juventus med dengang ukendte navne som Del Piero, Ravanelli, Di Livio, Torricelli m.fl. at overhale Milan, og overtage trone i italiensk fodbold. Det er andre tider i dag vil man sige, men det er stadig ikke umuligt.

Citat:
hehe det lyder lidt som om rønnebærene er sure… den eneste fordel calciopoli gav os i forhold til jer, var at I startede den efterfølgende sæson med minus 8 point. Altså ikke noget der blot tilnærmelsesvis kan forklare, at vi har været jer så overlegne over de sidste par sæsoner.

Det er klart at calciopoli gav Juventus et kæmpe skub I den forkerte retning, men det har absolut ingen relevans for om klubben vil kunne overhale os indenfor nærmeste fremtid. Jeg magter ikke endnu en calciopoli diskussion det fører ingen vegne og er fuldstændig unødvendigt grundet den manglende relevans.

Igen – Milan og Juventus skal nok komme op og spille med om mesterskabet, men ligefrem overhale Inter? Det er der intet der tyder på. Hvad mener du indikerer at I har bedre fremtidsudsigter? Bedre talentudvikling? Mere competent ledelse? Bedre økonomi? Jeg har svært at se hvor den ligger henne.
Inters nuværrende status skyldes udelukkende Juventus' degradering, hvor man herefter hentede en del spillere i Juventus, og generelt fik slået de bedste ud af ligaen. Milan skal slet ikke nævnes i denne sammenhæng, da vi scudettomæssigt har været for dårlige de sidste mange år. Et mesterskab siden årtusindskiftet fortæller den historie.

Mht. det sidste er der igen ikke noget soleklart der tyder på, at det hele vender foreløbigt, og som sagt tror jeg først det vender om 3-4 år, men det skal nok komme. Det må du gerne citere mig for, og evt. hive frem i 2013/2014.
Besvar med citat
Gammel 10-01-10, 11:04
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 20
FF-Liga-points: 741

Jeg er helt enig i, at Milan og Juventus nok skal få indhentet det forsømte og konkurrere med Inter igen, men jeg kan ikke se hvorfor de ligefrem skulle kunne overhale Inter igen. Det er sandt, at går nogle år tilbage i tiden var Inter ikke så stærke som Milan og Juventus og måtte nærmest altid spille 2. violin, men tiderne har ændret sig virkelig meget.

Da Juventus blev tvangsnedrykket og Milan samtidig fejlede omkring vigtige beslutninger (Transfers f.eks.) og derved ikke hentede den store sportslige succes, fik Inter altså muligheden for, at hente det man var bagud og endda til bygge på rent sportsligt. Det har idag gjort, at man står med et mandskab, som ser stærkt ud i forhold til de to andre og som må være mesterskabsfarvorit.

Det forspring tror jeg godt kan indhentes igen, og det vil det også blive, men Inter har alligevel opbygget så meget momentum, at jeg tvivler på man bare lige vil sætte dem af i mesterskabskampen igen.

I fremtiden bliver det et kapløb mellem Inter, Juventus og sandsynligvis også Milan. Milan har jeg lidt problemer med eftersom at man modsat Juventus, ikke blev tvangsnedrykket, men simpelthen ikke formåede at skabe et dygtigt nok hold.
Gammel 10-01-10, 15:02
Marcas avatar
Marca Marca er offline

Tilmeldingsdato: 01-09-06
FF-Liga-points: 774

Nu handler tråden om Inter, men også om hvorfor Inter er så stærke i forhold til Juventus og Milan. Netop sidstnævnte har ikke altid købt lige godt ind og går efter spillere som Dzeko, Huntelaar osv. fremfor Messi eller Ronaldo. Nu kræver det jo for alvor kjener, at få fingre i de 2 spillere eller en Robery så mit spørgsmål er; Hvorfor er Milan som klub ikke rigere end de er, når deres præsident i klubben er selveste Berlusconi som er multimillardær?

Det kan undre, at Berlusconi, som i 2005 var verdens 25 rigeste person, den rigeste i Italien, tidligere toppolitikker, ejer næsten af al TV i Italien, ejer flere aviser, vil finde sig i, at stå i spidsen for en klub der tidligere var mægtige Milan, men nu er blevet underdogs i forhold til Inter.

Sidst redigeret af Marca : 10-01-10 kl. 15:08.
Besvar med citat
Gammel 10-01-10, 17:21
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: Marca Se meddelelser
Nu handler tråden om Inter, men også om hvorfor Inter er så stærke i forhold til Juventus og Milan. Netop sidstnævnte har ikke altid købt lige godt ind og går efter spillere som Dzeko, Huntelaar osv. fremfor Messi eller Ronaldo. Nu kræver det jo for alvor kjener, at få fingre i de 2 spillere eller en Robery så mit spørgsmål er; Hvorfor er Milan som klub ikke rigere end de er, når deres præsident i klubben er selveste Berlusconi som er multimillardær?

Det kan undre, at Berlusconi, som i 2005 var verdens 25 rigeste person, den rigeste i Italien, tidligere toppolitikker, ejer næsten af al TV i Italien, ejer flere aviser, vil finde sig i, at stå i spidsen for en klub der tidligere var mægtige Milan, men nu er blevet underdogs i forhold til Inter.
Når alt kommer til alt så tror jeg, at Berlusconi er mere forretningsmand end han er tilhænger af Milan. Det kan også undre mange, at de rigmænd der har været i Liverpool ikke har fået klubben til, at handle større, men de ønsker en klub der kører sig selv som de så kan have "fornøjelsen" af at eje. Derudover er der et vist statussymbol i, at kunne sige man ejer sin egen fodboldklub eller sidder i spidsen for en. På samme måde tror jeg faktisk, at det er for Berlusconi. Nu er Liverpools ejere godt nok ejere, hvor Berlusconi kun er præsident, men derfor er der stadigvæk stor status i det.
Gammel 10-01-10, 18:06
Marcas avatar
Marca Marca er offline

Status eller højere status? Det kan vel ikke være sjovt for Berlusconi som den mægtige mand han er, at blive henvist til anden eller 3-pladser og så se den anden Milano-klub Inter løbe med de store succeser.

Jeg forstår som ikke hvorfor han bare står og ser på.
Gammel 10-01-10, 18:07
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Status eller højere status? Det kan vel ikke være sjovt for Berlusconi som den mægtige mand han er, at blive henvist til anden eller 3-pladser og så se den anden Milano-klub Inter løbe med de store succeser.

Jeg forstår som ikke hvorfor han bare står og ser på.
Jo hvis han kun er der bare for at være der og få den status der følger med, men ikke ønsker at investere synderligt i det.
Gammel 10-01-10, 18:44
Marcas avatar
Marca Marca er offline

Citat:
Citat: Thierry Henry Se meddelelser
Jo hvis han kun er der bare for at være der og få den status der følger med, men ikke ønsker at investere synderligt i det.
ja, det er måske rigtigt nok. Men undrer mig over hvorfor HAN ikke vil være kongen at Italiensk fodbold, når han ellers er konge på en del andre områder

Hans status som person i hans engangement i Milan ville blive betydelig højere i andres ønje, hvis han fast sad på mesterskabet, vandt CHL et år og ellers spillede med frem til semifinalerne ret så ofte.
Gammel 10-01-10, 19:13
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
ja, det er måske rigtigt nok. Men undrer mig over hvorfor HAN ikke vil være kongen at Italiensk fodbold, når han ellers er konge på en del andre områder

Hans status som person i hans engangement i Milan ville blive betydelig højere i andres ønje, hvis han fast sad på mesterskabet, vandt CHL et år og ellers spillede med frem til semifinalerne ret så ofte.
Jamen igen tror jeg, at svaret er simpelt. Han er kun præsident i Milan fordi, at det giver en form for status. Hvordan det går sportsligt tror jeg ikke, at han er så engageret i, ihvertfald ikke så engageret at så kold en forretningsmand, som han er, vil lægge penge i det. For ham tror jeg simpelthen bare, at Milan og fodbold er en hobby.

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

» Nye indlæg
Tråden for skønheder (No...
Sidste svar af Arsenalfan
Igår 21:55
Dagens forslag
Igår 19:43
Danmarks...
Sidste svar af Thierry Henry
Igår 16:20
Værste målmandsfejl
07-09-10 19:58
Destruktive indkast
07-09-10 16:43
Champions League...
Sidste svar af Obi
07-09-10 13:59
FodboldForum.dk får nyt...
Sidste svar af Obi
07-09-10 13:46
Ch. League 2010...
Sidste svar af SteveBruce4
06-09-10 9:13
» Nye spilforslag
» Nyheder fra footballworld.dk
Peter Løvenkrands slap med en bøde

to, 09 sep 2010 01:08:00
Balotelli skal under kniven

to, 09 sep 2010 00:20:02
Super Mario misser City-storkampe

on, 08 sep 2010 23:48:03

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 4:38.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet i samarbejde med ePublic.dk og ejet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi vores bingoside, Bingobyen.dk. Her kan du finde information on Bingo, skrabespil, casino mm.
© Copyright 2005-2010 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.