Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > Transfers og rygter
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

Transfers og rygter Her samles rygter og transfers fra alle lande.
Se afstemningsresultater: Hvor spiller Fabregas i næste sæson?
Arsenal 33 44.00%
FC Barcelona 32 42.67%
Real Madrid 4 5.33%
Anden klub 4 5.33%
Ved ikke 2 2.67%
Stemmer: 75. Denne afstemning er lukket

Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-10, 16:54
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 20
FF-Liga-points: 741
Hvor i verden ender Fabregas?

I disse dage går rygterne højt omkring spanske Cesc Fabregas' fremtid. Det ser umiddelbart ud til, at være et valg mellem FC Barcelona og Arsenal, men også Real Madrid har tidligere været varm på Wengers talisman. Senest har Fabregas' egen far været ude og sige, at hans søn hører til i Barcelona.

Læs her.

Cesc har dog selv været ude og modsige disse rygter ved, at sige, at Arsenal betyder alt og forlange mere respekt for ham selv og klubben.

Se interview her.

Også i et andet interview har Fabregas direkte sagt, at hans engagement i Arsenal er fuldstændig uændret.

Læs her.

Det forlyder også, at Arsenal er igang med at strikke en super-kontrakt sammen til Fabregas.

Læs her.

Mens det i de spanske medier altså er en selvfølge at Fabregas ankommer til Spanien denne sommer så virker de kort Cesc cmider ud til, at sige noget andet, men er det bare tom snak?

Først og fremmest må jeg sige, at jeg er helt sikker på, at han ender i Barcelona en dag, da det er den klub han voksede op i som barn. Derfor er jeg ikke i tvivl om, at han ender i Barcelona en dag.

Real Madrid tror jeg slet ikke er inde i hans overvejelser. Selvfølgelig er det en stor klub, men hans spanske forhold er stærkest til Barcelona og smutter han fra Arsenal så bliver det til Barcelona og ikke Real Madrid.

Selvom jeg er sikker på, at Barcelona en dag bliver hans nye arbejdsgiver så tror jeg ikke, at det bliver denne sæonner. Jeg tror der går nogle år endnu. For det første har Arsenal kontrakt på ham i et godt stykke tid endnu og selvom Wenger tit sælger store stjerner så tror jeg Fabregas er undtagelsen der bekræfter reglen. Fabregas er den mand han har bygget sit hold op om og det er en Wenger der er under pres. Arsenal skal præstere nu og i de kommende sæsoner. Jeg tror ikke, at Wenger skal frygte en fyreseddel, men mange og store grupper af Arsenals fanskare vil se noget snart. Der har han brug for Fabregas. For det andet så fylder Arsenal så meget i Cescs hjerte, at han vil løfte et af de større trofæer før han takker af. Derudover er der mange om hans rolle i Barca og han er ikke sikker på noget spilletid. I Arsenal er han kongen. Hans engagement i Arsenal er simpelthen for stort til at han smutter allerede nu.

Men hvor Tror I Fabregas ender til sommer?
Sponsoreret links

Gammel 12-02-10, 17:12
Keanos avatar
Keano Keano er offline
There's only one Keano!

Tilmeldingsdato: 19-11-07
Bopæl: Århus
Alder: 28
FF-Liga-points: 500
Vedr.: Hvor i verden ender Fabregas?

Jeg kunne sagtens forestille mig, at han er ved at være træt af titeltørken i Arsenal, og når han alternativt kan vælge en klub som Barcelona, som har det hele, så tror jeg fristelsen kan være for stor. Han er jo også cataloner (eller catalaner?), og det kan også være med til at han skifter.

Jeg måler lidt min fornemmelse op mod, hvad jeg havde på fornemmelse før Henrys skifte til Barcelona, for der var jeg ret overbevist om, at han ville blive, men sådan endte det ikke.

Spørgsmålet som med Henry er, om han vil bytte titlen "Kongen af Arsenal" ud med en mere "ydmyg" rolle i Barcelona, hvor han er blandt stjerner, og hvor han på papiret får meget hårdere kamp om pladsen. I Arsenal er han sikker, i Barcelona vil han skulle kæmpe med Xavi, Iniesta, Toure og Keita. Det er ikke bare lige sådan.
Besvar med citat
Gammel 12-02-10, 17:15
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: Keano Se meddelelser
Jeg kunne sagtens forestille mig, at han er ved at være træt af titeltørken i Arsenal, og når han alternativt kan vælge en klub som Barcelona, som har det hele, så tror jeg fristelsen kan være for stor. Han er jo også cataloner (eller catalaner?), og det kan også være med til at han skifter.

Jeg måler lidt min fornemmelse op mod, hvad jeg havde på fornemmelse før Henrys skifte til Barcelona, for der var jeg ret overbevist om, at han ville blive, men sådan endte det ikke.

Spørgsmålet som med Henry er, om han vil bytte titlen "Kongen af Arsenal" ud med en mere "ydmyg" rolle i Barcelona, hvor han er blandt stjerner, og hvor han på papiret får meget hårdere kamp om pladsen. I Arsenal er han sikker, i Barcelona vil han skulle kæmpe med Xavi, Iniesta, Toure og Keita. Det er ikke bare lige sådan.
Synes slet ikke, at Henry-sagen kan bruges til noget i denne sammenhæng. Henry var i en noget højere alder og det var absolut sidste chance hvis han skulle skifte væk til andre store klubber. Fabregas er jo stadigvæk sådan stillet, at de bedste år burde ligge foran ham.

Jeg tror tværtimod at titeltørken i Arsenal vilvære med til at holde ham der. Han skylder klubben meget, det har han også selv erkendt flere gange og derfor tror jeg simpelthen, at han vil nå at give noget tilbage før han smutter.
Gammel 12-02-10, 17:24
Keanos avatar
Keano Keano er offline
There's only one Keano!

Det er for romantisk at tro, at han føler han skylder Arsenal noget. Sådan er fodboldspillere ikke i dag, de er der hvor pengene er størst, og hvor de kan få opfyldt deres ambitioner, og man må gå udfra, at Fabregas har ambitioner om mesterskaber og CL, og her er chancen klart størst i Barcelona.

Det er jo efterhånden gået hen og blevet sådan, at hvis Arsenal vinder noget i den kaliber, så er det en lille sensation.
Besvar med citat
Gammel 12-02-10, 17:30
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Det er for romantisk at tro, at han føler han skylder Arsenal noget. Sådan er fodboldspillere ikke i dag, de er der hvor pengene er størst, og hvor de kan få opfyldt deres ambitioner, og man må gå udfra, at Fabregas har ambitioner om mesterskaber og CL, og her er chancen klart størst i Barcelona.

Det er jo efterhånden gået hen og blevet sådan, at hvis Arsenal vinder noget i den kaliber, så er det en lille sensation.
Jeg er da sådan set enig med dig, men heldigvis tror jeg stadigvæk, at der er nogle iblandt, som ikke tænker pengene først. Om Fabregas er en af dem finder vi jo tids nok ud af.

Man skal også vende den om. Ryger han til Barca kan han risikere at ende på bænken og lige nu hvor han virkelig er igang med at udvikle sig ville det være rigtig skidt. Desuden er den tid han er i nu meget vigtig mht. hans udvikling og der kunne jeg godt forestille mig, at han gerne vil have Wenger, som han har stor tiltro til som manden der førte ham igennem den. Han udvikler sig simpelthen stadig med en sådan fart, at han hr brug for en mand som Wenger for at nå så meget af hans potentiale som muligt.

Sidst redigeret af Thierry Henry : 12-02-10 kl. 17:33.
Besvar med citat
Gammel 12-02-10, 21:59
Sigøjners avatar
Sigøjner Sigøjner er offline

Tilmeldingsdato: 25-09-09
Bopæl: Brøndby
FF-Liga-points: 2069

Han er en ekstrem vigtig spiller for Arsenal, uden tvivl den vigtigeste.

Ligeså vigtig han er - ligeså god er han! Den mand gør det fantastisk.

For mit vedkommende så jeg helst at han blev i Arsenal, selvom Barcelona godt kunne være en god mulighed for ham. Men alligevel siger det mig, at Arsenal skal være den klub han forsat skal være i. Han lader til at være uffatelig glad for at være i klubben - og det håber jeg også at han vil være i næste sæson. I Barcelona vil han iøvrigt også få det rigtigt svært.

Real Madrid kunne også sagtens være en mulighed for ham - men for alt i verden skifter du ikke til Madrid, Cesc!

Sidst redigeret af Sigøjner : 12-02-10 kl. 22:03.
Besvar med citat
Gammel 13-02-10, 18:27
zeds avatar
zed zed er offline
Narcissistisk nar

Tilmeldingsdato: 29-01-08
FF-Liga-points: 25

Hvis han har ambitioner om at vinde noget, skal han skifte klub hurtigst muligt.

Hvorvidt der er hold rygtet eller ej, aner jeg ikke, men jeg tror, som Keano, at Fabregas er den, der har pakket sine ting, hvis Barcelona kommer med et konkret bud til ham.
Gammel 13-02-10, 20:36
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: zed Se meddelelser
Hvis han har ambitioner om at vinde noget, skal han skifte klub hurtigst muligt.
Nu skal man altså heller ikke gøre mulighederne for at vinde noget i Arsenal værre en de er. Jeg tror ikke selv, at det sker, men i princippet kan Arsenal stadigvæk nå at vinde dette års Premier League og man er også stadigvæk med i Champions League, selvom der da helt sikkert er andre klubber der er større farvoritter.

Men man skal også lige huske på, at Arsenal trods alt har været så godt med i denne sæson, at hvis de rette justeringer foretages til næste sæson så er der fine muligheder.
Gammel 13-02-10, 21:19
Hekkems avatar
Hekkem Hekkem er offline

Tilmeldingsdato: 21-06-05
Bopæl: Roskilde
Alder: 36

Der hvor man må tage med hænder udenforan feltet og der hvor man bestemmer hvor et frispark skal tages.
Regler for brug af Fodboldforum.dk - Hvordan man bliver en god forumbruger
Besvar med citat
Gammel 13-02-10, 22:46
Keanos avatar
Keano Keano er offline
There's only one Keano!

Citat:
Citat: Thierry Henry Se meddelelser
Nu skal man altså heller ikke gøre mulighederne for at vinde noget i Arsenal værre en de er. Jeg tror ikke selv, at det sker, men i princippet kan Arsenal stadigvæk nå at vinde dette års Premier League og man er også stadigvæk med i Champions League, selvom der da helt sikkert er andre klubber der er større farvoritter.

Men man skal også lige huske på, at Arsenal trods alt har været så godt med i denne sæson, at hvis de rette justeringer foretages til næste sæson så er der fine muligheder.
Det begynder at lyde som Liverpool.

"Vi skal bare lige det og det, og så lige rette lidt på det og det, så er den der"

Sandheden ved Arsenal er bare, at man ikke er i nærheden af fordoms styrke, primært fordi Wenger satser alt for meget på, at de unge talenter blomstre som Vieira og Henry gjorde i sin tid. Der er ingen rutine op gennem holdet, og det gør på den positive side, at man på dagen mod svagere hold, kører dem over på en flot og overbevisende måde, fordi man med ungdommens overmod blæser fremad. På den negative side er der så det, at når man så møder hold som United og Chelsea, så mangler man den kølighed, som rutinerede spillere giver.

Offensivt er Sagna, Gallas, Vermaelen og Clichy meget bedre end Dixon, Adams, Keown og Winterburn, men de fire sidstnævnte havde til gængæld en enorm rutine, og en defensiv disciplin der gjorde, at Arsenal bare var bedre dengang generelt, for offensivt kan Arsenal stadig godt være med. Der mangler simpelthen defensiv disciplin, og så gjorde det heller ikke noget, at man havde en Seaman på mål fremfor Almunia. Den defensive disciplin lader dog til at være et fremmed ord for Wenger. Han virker lidt som om, at han er blevet besat af tanken om at underholde, og han lidt har glemt, at man også skal kunne forsvare, i hvert fald hvis man vil vinde de store titler. Bare se Uniteds defensiv de sidste 3-4 år, det har i mange tilfælde været en mur, og det har givet titler på stribe.

Hvis Arsenal skal have en reel chance for mesterskabet, så skal defensiven simpelthen forbedres markant, og man skal have fat i en ny målmand. De sidste to målmænd har været 1. valg for England og Tyskland, nu står man med en, der ikke er i nærheden af sit landshold. Det siger det hele.

Nu blev det så lidt off-topic, men det er hvad der sker.
Besvar med citat
Følgende brugere er enige:
Gammel 13-02-10, 23:56
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:

"Vi skal bare lige det og det, og så lige rette lidt på det og det, så er den der"

Sandheden ved Arsenal er bare, at man ikke er i nærheden af fordoms styrke, primært fordi Wenger satser alt for meget på, at de unge talenter blomstre som Vieira og Henry gjorde i sin tid. Der er ingen rutine op gennem holdet, og det gør på den positive side, at man på dagen mod svagere hold, kører dem over på en flot og overbevisende måde, fordi man med ungdommens overmod blæser fremad. På den negative side er der så det, at når man så møder hold som United og Chelsea, så mangler man den kølighed, som rutinerede spillere giver.

Offensivt er Sagna, Gallas, Vermaelen og Clichy meget bedre end Dixon, Adams, Keown og Winterburn, men de fire sidstnævnte havde til gængæld en enorm rutine, og en defensiv disciplin der gjorde, at Arsenal bare var bedre dengang generelt, for offensivt kan Arsenal stadig godt være med. Der mangler simpelthen defensiv disciplin, og så gjorde det heller ikke noget, at man havde en Seaman på mål fremfor Almunia. Den defensive disciplin lader dog til at være et fremmed ord for Wenger. Han virker lidt som om, at han er blevet besat af tanken om at underholde, og han lidt har glemt, at man også skal kunne forsvare, i hvert fald hvis man vil vinde de store titler. Bare se Uniteds defensiv de sidste 3-4 år, det har i mange tilfælde været en mur, og det har givet titler på stribe.

Hvis Arsenal skal have en reel chance for mesterskabet, så skal defensiven simpelthen forbedres markant, og man skal have fat i en ny målmand. De sidste to målmænd har været 1. valg for England og Tyskland, nu står man med en, der ikke er i nærheden af sit landshold. Det siger det hele.

Vi er sådan set rimlig enige Keano, dog mener jeg ikke, at man kan tale om mangel på defensiv disciplin eller mangel på rutine som sådan. Mere rutine ville selvfølgelig være godt, men det er ikke hovedproblemet. Det helst store problem er at vi mangler defensive typer. Nærmest alle spillere er meget fremadrettede som typer. Tag nu bare Sagna og Eboue på højrebacken foreksempel. Det er backs som er meget offensive og især Eboue har da også sine største styrker offensivt. Gallas og Vermaelen, vores centerforsvarer, er ligeledes meget glade for, at gå meget fremad i lange, vilde løb. Ser du på vores midtbane så har vi Song som defensiv midt. Han udfører det job rigtig godt, men selv han går ofte meget langt frem, hvilket er fint nok hvis ikke det så var fordi, at også Fabregas og Diaby er meget offensive og tænker meget fremad banen. Den forreste kæde er naturligt nok også offensive af natur.

Det giver os ofte det problem at defensiven reelt består af Sagna / Eboué, Gallas, Vermaelen og Clichy som i sig selv er meget offensive, og så Song på den defensive midtbane. Det er simpelthen ikke nok defensivt. Det har også betydet, at vi ofte er alt for ringe i returløbene, hvilket United har udstillet mange gange. Alle spillere er simpelthen så offensive som typer, at når vi taber bolden er der mange, som "glemmer", at styrte hjemad!

Derfor er vi sådan set ret enige i, at det er defensivt problemet er og at der mangler defensiv indstilling, men jeg mener så ikke, at det er et disciplinen der ikke er der, det er simpelthen sammensætningen af typer der har skabt en forkert balance.

Der er her tre mulige løsninger:
  1. Der købes folk som er mere defensive typer.
  2. Man arbejder med at fremavle mere defensiv indstilling på de spillere man har.
  3. En blanding af de to andre.

Jeg ser sådan set gode muligheder for at følge punkt 2 eftersom at en spiller som Diaby egentlig har vist at han kan arbejde defensivt og hans fysik samt højde indbyder også til, at han kan klare opgaven rent bygningsmæssigt. Derudover har man også før set at han kan lave de hårde, aggresive tacklinger. Kunne man få en spiller som ham til, at deltage mere defensivt så er man allerede nået langt. Derudover handler det også om, at få spilleren til at løbe hjemad når man taber bolden, hvilket trods alt ikke burde være helt umuligt og det kunne man gøre ved, at lægge mere vægt på den defensive disciplin, som du også snakker om. Det er ikke fordi, at de mangler den, den er bare ikke umiddelbart noget der ligger til deres type.

Kan det ikke gøre det, jamen så er man selvfølgelig ud og købe sig til det og så er vi ved punkt 3.

Alt i alt synes jeg derfor ikke, at man kan tale om et hold der er langt fra, men et hold der har brug for nogle helt afgørende justeringer og tilrettelser.

Sidst redigeret af Thierry Henry : 14-02-10 kl. 0:02.
Besvar med citat
Gammel 14-02-10, 12:38
zeds avatar
zed zed er offline
Narcissistisk nar

Tilmeldingsdato: 29-01-08

Citat:

Helt enig og helt korrekt.
Gammel 21-02-10, 14:12
Marcas avatar
Marca Marca er offline

Tilmeldingsdato: 01-09-06
FF-Liga-points: 774

Jeg har stemt Barcaelona og det er udelukkende på grund af de mange og vedvarende rygter og Barca's interesse i Cesc Fabre.
Gammel 23-02-10, 12:32
Sigøjners avatar
Sigøjner Sigøjner er offline

Tilmeldingsdato: 25-09-09
Bopæl: Brøndby
FF-Liga-points: 2069

Citat:
Citat: Marca Se meddelelser
Jeg har stemt Barcaelona og det er udelukkende på grund af de mange og vedvarende rygter og Barca's interesse i Cesc Fabre.
Tror du at det vil være det rigtige sted at spille, for ham?
Gammel 23-02-10, 14:25
Marcas avatar
Marca Marca er offline

Tilmeldingsdato: 01-09-06
FF-Liga-points: 774

Citat:
Citat: Sigøjner Se meddelelser
Tror du at det vil være det rigtige sted at spille, for ham?
Både og - samtidig kan det være svært at spå om på forhånd, hvor spillerne begår sig bedst. Nogle kunne ligne en succes på forhånd, andre har overrasket gevaldigt og med nogle har man ikke tillid til, at de kan begå sig med samme succes i en bestemt liga et andet sted ude i Europa.

Sådan er der så meget

Men Cesc har jo stor succes i England og ville nok have det i alle top 4 klubber i England, men mon ikke han kan omstille sig til spansk fodbold? Det tror jeg, men hvad skal Barca med ham med den besætning de har på hans plads? Det ved jeg sørme ikke.

Den ligger stadig på vippen. Det er ikke som med Ronaldo, som man stærkt mistænkte for selv at ville til Madrid.
Sponsoreret links

Svar

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

» Nye indlæg
Tråden for skønheder (No...
Sidste svar af Arsenalfan
Igår 21:55
Dagens forslag
Igår 19:43
Danmarks...
Sidste svar af Thierry Henry
Igår 16:20
Værste målmandsfejl
07-09-10 19:58
Destruktive indkast
07-09-10 16:43
Champions League...
Sidste svar af Obi
07-09-10 13:59
FodboldForum.dk får nyt...
Sidste svar af Obi
07-09-10 13:46
Ch. League 2010...
Sidste svar af SteveBruce4
06-09-10 9:13
» Nye spilforslag
» Nyheder fra footballworld.dk
FCN-svensker: EM er et udstillingsvindue

to, 09 sep 2010 13:41:03

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:29.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet i samarbejde med ePublic.dk og ejet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi vores bingoside, Bingobyen.dk. Her kan du finde information on Bingo, skrabespil, casino mm.
© Copyright 2005-2010 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.