|

29-06-05, 20:19
|
|
|
|
Tyskland - en kommende verdensmester?
Idag var så dagen, hvor Tyskland og Mexico skulle spille om bronze i Confederations Cup. Tyskland kom fra et nederlag mod Brasilien, Mexico blev ligeså slået af Argentina. Confederations Cup er for mit vedkommende turneringen, hvor jeg ser på, hvilke hold, der kan blive dominerende i VM2006, og det er altid underholdende.
Desværre for Tyskland, blev de jo slået ud af Brasilien efter det noget så tvivlsomme straffespark, tja, man kan vel godt sige, det var dette, der afgjorde den kamp.
Nu så jeg desværre ikke rigtig første halvleg udover lige målene, så den kan jeg ikke udtale mig om. Tyskerne fik - meget tvivlsomt - Hanke udvist efter bare 55 minutter. På daværende tidspunkt stod der 2-1 til tyskerne, og alt så meget lovende ud for dem. Efter udvisningen, blev tyskerne dog presset totalt i bund og Mexico fik lynhurtigt scoret. Tja, hvem ellers en Borgetti
Der skulle gå cirka en halv time, hvor tyskerne var under hårdt pres, men alligevel overlevede den tyske maskine. Ballack havde en del kontraløb, men uden held. Tyskland fik et hjørnespark, og Tysklands Huth bankede bolden ind efter en lidt halvdårlig markering inde i feltet. Kampen så nu ud til at være klart i tyskernes favør, men igen kom Borgetti som et lyn fra en klar himmel og brugte hovedet til at styre bolden i mål.
Seks mål var scoret - spændende havde det været. Kampens absolut bedste spiller, den utrættelige Ballack, var selvfølgelig manden, der skulle placere bolden flot i målet efter et klassfrispark. 4-3.
Jürgen Klinsmann er manden bag det tyske hold som det ser ud nu. På bare tre år, har Klinsmann opbygget et tysk hold, der virkelig kan være blandt de helt store igen. Det tyske landshold har ikke set så godt ud som det gør nu i umindelige tider. Man skal helt tilbage til dengang, hvor Lothar Matthäus, Mathias Sammer og sågar Klinsmann selv dominerede holdet. Man taler nu om, at Ballack indtager Matthäus-status på det tyske landshold, og det kunne ganske rigtigt se sådan ud. For dem, der ikke er klar over, hvad Matthäus-status på det tyske landshold er, kan jeg forklare, at det er absolut det bedste, man kan opnå. Ballack er ikke den eneste, der ser kanon stærk ud. Frings, Deissler, Hinkel, Huth, osv. Dem allesammen. Det er sjældent, jeg føler trang til at rose det tyske landshold, men jeg gør det nu alligevel idag - de har jo lige slået Mexico, det sjette bedste fodboldlandshold i verden.
Jeg skriver alt dette, fordi jeg mener, at Tyskland vil have de helt store chancer for at komme til tops med dette hold til VM. De har et helt år til at forberede sig, og det kunne se ud som om, de virkelig har et kanonhold klar. Den eneste spiller, jeg kunne fornemme svagheder hos, var den indskiftede Amohah - damn, hvordan var det man stavede det?
Brasilien, Argentina? I kan godt tage jer i agt til næste år, for her kommer et hold, der virkelig kommer til at tage kegler! Jeg er imponeret!
Det er stadig ikke Tyskland, jeg holder med, når vi kommer til VM, men jeg er bange for, at vi kan forvente at se meget til dette hold. Alle, der har set de seneste par kampe på TV2 Zulu vil på det ene eller andet punkt være enig med mig, det er jeg sikker på
Tyskland - en nysmurt maskine, smurt af selveste Klinsmann!
Det var så lige min aftenklumme, husk nu at se finalen på TV2 klokken 20.35 
Sidst redigeret af Stubager : 29-06-05 kl. 20:22.
|

29-06-05, 20:28
|
 |
Banned
|
|
Tilmeldingsdato: 25-06-05
Bopæl: Ringsted
Alder: 22
|
|
|
Hvorfor skriver så mange at de er farvoritter til VM? Har de ikke altid været det? Glem ikke hvem der var i finalen i 2002? Rudi Völler blev også kun fyret fordi han skulle spille et nyt hold sammen, men selvfølgelig, så kunne Det Tyske Fodboldforbund ikke se det. Jeg synes det er hans skyld, at Tyskland er så gode, som de er.
|

29-06-05, 20:32
|
|
|
Ja, de er gode, men vi har jo sambabolden
Ja, jeg må indrømme at de har spillet imponerende, også i dag. Men når man ser på hvad de er oppe imod til VM kan man ikke gisne om hvad der venter Tyskland, og for den sags skyld rsten af deltagerne.
Argentina og Brasilien har ikke vist superskræmmende styrke indtil nu, men lidt stærkt har det da set ud. Når en Carlos Tevez kommer godt ind på Argentinas hold, og Robinho, Ronaldinho og Robinho lærer at spille bolden mere, så ser det frygtindgydende ud. Dette hold er et af de stærkeste brasilienske hold jeg nogensinde har set, og jeg tror også de vinder i aften selvom nogle af spillerne ikke er så rutinerede endnu.
Holdene er fyldt med stjerneangribere, og de har hver sine kvaliteter. Forsvaret kan der ind i mellem være problemer med, men når man har sådan en stjernebesat angreb er det svært at holde Brasilien fra at score.
|

29-06-05, 20:43
|
|
|
Citat:
|
Citat: Stubbe
Idag var så dagen, hvor Tyskland og Mexico skulle spille om bronze i Confederations Cup. Tyskland kom fra et nederlag mod Brasilien, Mexico blev ligeså slået af Argentina. Confederations Cup er for mit vedkommende turneringen, hvor jeg ser på, hvilke hold, der kan blive dominerende i VM2006, og det er altid underholdende.
Desværre for Tyskland, blev de jo slået ud af Brasilien efter det noget så tvivlsomme straffespark, tja, man kan vel godt sige, det var dette, der afgjorde den kamp.
Nu så jeg desværre ikke rigtig første halvleg udover lige målene, så den kan jeg ikke udtale mig om. Tyskerne fik - meget tvivlsomt - Hanke udvist efter bare 55 minutter. På daværende tidspunkt stod der 2-1 til tyskerne, og alt så meget lovende ud for dem. Efter udvisningen, blev tyskerne dog presset totalt i bund og Mexico fik lynhurtigt scoret. Tja, hvem ellers en Borgetti
Der skulle gå cirka en halv time, hvor tyskerne var under hårdt pres, men alligevel overlevede den tyske maskine. Ballack havde en del kontraløb, men uden held. Tyskland fik et hjørnespark, og Tysklands Huth bankede bolden ind efter en lidt halvdårlig markering inde i feltet. Kampen så nu ud til at være klart i tyskernes favør, men igen kom Borgetti som et lyn fra en klar himmel og brugte hovedet til at styre bolden i mål.
Seks mål var scoret - spændende havde det været. Kampens absolut bedste spiller, den utrættelige Ballack, var selvfølgelig manden, der skulle placere bolden flot i målet efter et klassfrispark. 4-3.
Jürgen Klinsmann er manden bag det tyske hold som det ser ud nu. På bare tre år, har Klinsmann opbygget et tysk hold, der virkelig kan være blandt de helt store igen. Det tyske landshold har ikke set så godt ud som det gør nu i umindelige tider. Man skal helt tilbage til dengang, hvor Lothar Matthäus, Mathias Sammer og sågar Klinsmann selv dominerede holdet. Man taler nu om, at Ballack indtager Matthäus-status på det tyske landshold, og det kunne ganske rigtigt se sådan ud. For dem, der ikke er klar over, hvad Matthäus-status på det tyske landshold er, kan jeg forklare, at det er absolut det bedste, man kan opnå. Ballack er ikke den eneste, der ser kanon stærk ud. Frings, Deissler, Hinkel, Huth, osv. Dem allesammen. Det er sjældent, jeg føler trang til at rose det tyske landshold, men jeg gør det nu alligevel idag - de har jo lige slået Mexico, det sjette bedste fodboldlandshold i verden.
Jeg skriver alt dette, fordi jeg mener, at Tyskland vil have de helt store chancer for at komme til tops med dette hold til VM. De har et helt år til at forberede sig, og det kunne se ud som om, de virkelig har et kanonhold klar. Den eneste spiller, jeg kunne fornemme svagheder hos, var den indskiftede Amohah - damn, hvordan var det man stavede det?
Brasilien, Argentina? I kan godt tage jer i agt til næste år, for her kommer et hold, der virkelig kommer til at tage kegler! Jeg er imponeret!
Det er stadig ikke Tyskland, jeg holder med, når vi kommer til VM, men jeg er bange for, at vi kan forvente at se meget til dette hold. Alle, der har set de seneste par kampe på TV2 Zulu vil på det ene eller andet punkt være enig med mig, det er jeg sikker på
Tyskland - en nysmurt maskine, smurt af selveste Klinsmann!
Det var så lige min aftenklumme, husk nu at se finalen på TV2 klokken 20.35 
|
Helt enig. Tyskland har under Klinsmann gennemgået en meget positiv udvikling og spiller meget seværdigt angrebsfodbold. Jeg tror bestemt de har en chance for at blive verdensmester, men de skal koncentrere sig mere i forsvaret ligesom Brasilien i øvrigt.
|

29-06-05, 21:48
|
|
|
jeg hader tyskland, men ved ikk hvorfor! gør jeg bare!
men kom så danmark  haha.. og italien
og nu skriver jeg dette mens det står 3-0 til Brasilien i finalen så mon ikk brasilien alligevel er lidt mere favorit end tyskland 
|

29-06-05, 23:17
|
|
|
Jeg er faktisk af tysk afstamning så holder lidt med Tyskland og jeg synes de virkelig har gennemgået meget siden sidste års EM. De er blevet mere stabile og spiller godt fodbold. Deutschland uber alles 
|

29-06-05, 23:49
|
|
|
|
Jeg har sku ikke meget til overs for tyskerne, altid heldige!
Men jo Klinsmann har sat skub i tingene, og kampen i dag mod Mexico var bare endnu et bevis...
|

30-06-05, 0:27
|
|
|
Når brasserne rigtigt har fået spillet de nye unge talenter ind, så bli'r de altså svære at hamle op med.
Finalen her til aften, viste at der var klasseforskel på intelligent og teknisk fodbold og så en masse små hårdtspillende egoister. Som godt kan spille nogenlunde flot fodbold, men kommer til kort over for et sprudlende og teknisk godt spillende Brasilien.
Tror ikke tyskerne ville ha' kunnet slå brasserne, som de spillede i aften. Men de ville helt sikkert, ha' gjort det meget bedre end Argentina. Som blevt spillet ud af banen.
Forresten - sikke nogle "kasser" der blev lavet i begge kampe i dag. 
Sidst redigeret af Benzon : 01-07-05 kl. 13:36.
|
 |
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar