|
Mediernes favorisering
Mange kan se irritationen i det. Man skal vist være Brøndby- eller FCK-fan, for at kunne forstå de fleste medier. Mediernes favorisering er til grin. Jeg er realistisk nok til at vide, at der altid vil være mere fokus på de to store end hold i provinsen - og det er vel fair nok?
Problemet er bare deres evigt altid favorisering. Siden Agger-aftalen kom i hus i går eftermiddags, har der været ikke mindre end 19 artikler på onside.dk omhandlende Agger, og selvfølgelig skal der være en stor medie-bevågenhed omkring skiftet, da han er et indlysende kæmpetalent. Samtidig med at Agger-handlen falder på plads, skriver Jan Kristiansen, Esbjerg, under med FC Nürnberg i Tyskland, og jeg hverken forventer eller forlanger en så stor medieinterresse som Agger fik, men at skrive sølle én side er for lidt, hvis man sammenligner. Dette var bare det seneste eksempel.
Forrig sommer spillede EfB et meget interessant opgør for fulde huse på SAS-Arena i en TOTO-Cup-semifinale mod selveste, Schalke 04, og flere danske tv-kanaler, inklusiv Viasat, blev tilbudt en gratis tv-dækning, men takkede som sædvanligt; nej. I aften viser TV3+ så en fuldstændig ligegyldig kamp mellem Brøndby og Rosenborg, og for at gøre det bedre viser TV3+ en kamp på søndag, hvor Brøndby spiller mod et hold jeg aldrig har hørt om i en ligegyldig træningsturnering på Gran Canaria. Kan I se problemet?
Jeg er træt af det. FCK og Brøndby mig her. FCK og Brøndby mig der. 10 timers optakt til en SAS-Liga-kamp, hvor spillet ikke nødvendigvis er bedre end en jysk kamp mellem Silkeborg og Viborg, men der skal fokuseres på København - evig og altid. I onside-studiet efter spillerunde bliver der i de 90 minutters sendetid, de har fokuseret på FCK og Brøndby 75 % af tiden - og er det rimeligt?
Man kan som fan af en provinsklub kun hade, hade og hade medierne og specielt Viasat for deres store favorisering. Kampen mellem EfB og FC København i efteråret, hvor EfB til kommentatorernes store overraskelse vinder 3-1, har kommentatorerne mere travlt med at forklare, hvor uheldige FCK var, istedet for at fokusere på, hvor gode det der hold fra jylland spillede.
Jeg kunne specielt godt tænke mig nogle udtalelser fra nogle FCK- og Brøndby-fans, hvor I bare prøver at være subjektive. Jeg har før diskuteret ovenstående med fans fra de to store, og det var til ingen verdens nytte, fordi ordet subjektiv var et for dem, fremmedord!
På forhånd tak!
|