|
Se afstemningsresultater: Hvor spiller Robin van Persie efter sommerferien?
|
|
Arsenal
|

|
18 |
34.62% |
|
Manchester City
|

|
15 |
28.85% |
|
Juventus
|

|
2 |
3.85% |
|
Inter
|

|
0 |
0% |
|
Anden klub
|

|
6 |
11.54% |
|
Ved ikke
|

|
11 |
21.15% |
 |
|

03-08-12, 12:11
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 19-07-11
|
|
|
Vedr.: Skifter Robin van Persie klub?
Udfra rygterne ligner Juventus den næste klub for Van Persie, men vil han til en klub hvor manageren er indblandet i en match fixing skandale og muligvis står til karantæne?
Hos City er lønnen høj, men konkurrencen stor. Kommer han til at møde samme skæbne som Nasri der sad på bænken i en del af sæsonen.
Hvad med United? Har United brug for ham og vil de give ham den løn han kræver? Har man ikke nok angrebsmuligheder i Kagawa, Welbeck, Rooney, Macheda, Hernandez, Bebe og Berbatov? Køber man Van Persie er der 8 spillere der kæmper om de to angrebspladser.
|

06-08-12, 20:58
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Mancini melder nu ud, at van Persie sandsynligvis ikke kommer til Manchester City.
Læs her.
Disse udmeldinger er meget svære at gennemskue. Måske er de reelle og hollænderen er enten på vej til en anden klub eller bliver i Arsenal. Muligvis kan det også være spin fra Manchester City for at presse prisen ned.

08-08-12, 9:03
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Thierry Henry
Mancini melder nu ud, at van Persie sandsynligvis ikke kommer til Manchester City.
Læs her.
Disse udmeldinger er meget svære at gennemskue. Måske er de reelle og hollænderen er enten på vej til en anden klub eller bliver i Arsenal. Muligvis kan det også være spin fra Manchester City for at presse prisen ned.
|
Udfra rygterne så er der kun Juventus og United tilbage i kapløbet, men hvis man skal lytte til rygterne så er der noget der tyder på at Van Persie bliver sin kontrakt ud.
Selvfølgelig bør Arsenal ikke sælge hvis de ikke kan få den pris de ønsker, men at have en spiller der ønsker et skifte, samtidig med at man har købt Giroud og Podolski til angrebet, så synes jeg at Wenger skal sælge.
|

08-08-12, 20:48
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Will
Udfra rygterne så er der kun Juventus og United tilbage i kapløbet, men hvis man skal lytte til rygterne så er der noget der tyder på at Van Persie bliver sin kontrakt ud.
Selvfølgelig bør Arsenal ikke sælge hvis de ikke kan få den pris de ønsker, men at have en spiller der ønsker et skifte, samtidig med at man har købt Giroud og Podolski til angrebet, så synes jeg at Wenger skal sælge.
|
Spørgsmålet er, om Wenger håber han kan overbevise van Persie i løbet af den kommende sæson. Hvis det virkelig er de sportslige ambitioner, som holder van Persie fra at forlænge, håber Wenger muligvis, at holdet kan levere så godt i den kommende sæson at han bliver.
Nyindkøbet af Cazorla kan muligvis også have fået van Persie på andre tanker. Det virker umiddelbart mere som et drømmescenarie end en egentlig mulighed, men man ved aldrig.

09-08-12, 14:28
|
|
|
|
|
|
|
Det virker meget som at Wenger ikke har lyst til at sælge Van Persie til United, men enten lader ham blive i klubben eller sælge ham til udlandet.
De personlige aftaler er vist forhandlet på plads og nu mangler man blot en pris mellem United og Arsenal.
Jeg tror at det enten bliver Arsenal eller United.
|

09-08-12, 19:07
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 16-05-07
Bopæl: Kolding
Alder: 22
|
|
|
Citat:
Citat: Will
Det virker meget som at Wenger ikke har lyst til at sælge Van Persie til United, men enten lader ham blive i klubben eller sælge ham til udlandet.
De personlige aftaler er vist forhandlet på plads og nu mangler man blot en pris mellem United og Arsenal.
Jeg tror at det enten bliver Arsenal eller United.
|
Det er klart at han ikke vil sælge Van Persie til United, det er slet ikke optimalt! Men hellere gøre det og så få de penge i kassen istedet for, at beholde ham for så ikke at få penge for ham. Til næste sommer kan det så ende med, at han alligevel ender i United, så ville Arsenal virkelig være den store taber i det her spil! Det vil de måske være lige meget hvad men hellere acceptere, at han gerne vil væk og så få de penge. Det er uundgåeligt at han ikke forlader Arsenal, det er jo bare et spørgsmål om tid!
Og nu er det heller ikke altid, at det er en sikker succes når en storspiller skifter til en rival. Man kan bare se på Torres transferen til Chelsea. Der frygtede vi Liverpool fans også, at han ville bombe for dem og gøre det onde ved Liverpool men han har indtil videre været en ret stor fiasko! Det bliver spændende at se om Van Persie kan fungere i United, det er ikke altid så nemt at skifte klub!
|

10-08-12, 8:42
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: John Barnes
Det er klart at han ikke vil sælge Van Persie til United, det er slet ikke optimalt! Men hellere gøre det og så få de penge i kassen istedet for, at beholde ham for så ikke at få penge for ham. Til næste sommer kan det så ende med, at han alligevel ender i United, så ville Arsenal virkelig være den store taber i det her spil! Det vil de måske være lige meget hvad men hellere acceptere, at han gerne vil væk og så få de penge. Det er uundgåeligt at han ikke forlader Arsenal, det er jo bare et spørgsmål om tid!
Og nu er det heller ikke altid, at det er en sikker succes når en storspiller skifter til en rival. Man kan bare se på Torres transferen til Chelsea. Der frygtede vi Liverpool fans også, at han ville bombe for dem og gøre det onde ved Liverpool men han har indtil videre været en ret stor fiasko! Det bliver spændende at se om Van Persie kan fungere i United, det er ikke altid så nemt at skifte klub!
|
Allerhelst tror jeg Wenger og de fleste Arsenalfans ønsker Van Persie til Juventus, men rygterne går på at Van Persie foretrækker Juventus - Klart når træneren står til at få et års karantæne efter en matchfixingskandale.
Ja om mindre end et halv år kan Van Persie frit forhandle med andre klubber og dette kan så betyde at Arsenal misser et trecifret millionebeløb.
Kom nu Wenger, sælg 
De fleste United-fans er ved at blive træt af at miste potentielle spillere til andre klubber, Moura til PSG, Hazard til Chelsea, osv osv.
|

10-08-12, 8:52
|
|
|
|
|
|
|
http://www.teamtalk.com/arsenal/7973...-Persie-future
Our friends at Football Manager have run experiments to see how Robin van Persie might fare at Arsenal, Chelsea, Juve or the Manchester clubs.
Robin van Persie has been hogging the back pages since announcing he did not wish to extend his contract at Arsenal, with Chelsea, Juventus and both Manchester clubs among the clubs linked with a move for the unsettled Dutchman. The Gunners remain determined to keep him at Emirates Stadium, however, and, with that in mind, the experts at Football Manager have run five experiments on the new Football Manager 13 game to determine how Van Persie might fare at each of his possible destinations next season.
RVP at Arsenal
Arsenal finish fourth; Van Persie scores 10 goals in 22 games.
Eliminated in first knockout round of Champions League.
No trophies won.
Van Persie finishes as club's top scorer and third top scorer in Premier League.
Van Persie achieves average rating of 7.16 across season.
He forms good partnership with Lukas Podolski, who scores six goals in 29 games.
Aaron Ramsey and Jack Wilshere provide many of the assists, but Van Persie misses three months of season with torn calf muscle.
RVP at Man City
City finish second to United despite racking up 90 points, as United finish on 94.
Van Persie makes 46 appearances (36 starts), scoring 22 goals.
His strike partner Sergio Aguero gets 15 goals in 43 games (42 starts).
City win the FA Cup but lose to Barca in the first knockout stage of the Champions League.
Van Persie finishes as the club's top scorer with 15 league goals.
Arsenal finish fifth without Van Persie and don't win any trophies.
RVP at Juventus
Juventus finish 4th in Serie A and win trophies.
Van Persie makes 33 appearances, scoring 15 goals.
He achieves an average rating of 7.43 across the season.
He is named Serie A Player of the Year, Serie A Foreign Player of the Year and Serie A Fan's Player of the Year.
Van Persie suffers no injury and scores eight goals in 16 Serie A appearances.
RVP at Chelsea
N.b We took the decision to remove Torres from Chelsea to give RVP a fair chance of being the number 1 striker.
Chelsea finish second to United in the Premier League but win the FA Cup and Europa League after exiting the Champions League in the group stages.
Van Persie plays 56 games (all starts), scoring 25 goals and claiming 16 assists, eight MoM awards, and achieving a 7.58 average rating.
Van Persie forms an excellent partnership with Eden Hazard, who gets 24 assists as well as 19 goals for himself.
Van Persie scores 13 goals in 34 Premier League appearances.
He finishes as runner-up in the Players' Player of the Year vote and makes the Team of the Year.
Arsenal finish fifth.
RVP at Man Utd
Man United win the Premier League and Champions League, and Van Persie is instrumental in their success, making more appearances than anyone else (46) and finishing as their top scorer with 24 goals in the League.
He achieves an average rating of 7.59 across the season.
Van Persie finishes as the second top scorer in the Premier League and is runner-up in the Footballer of the Year vote.
For more information and to purchase Football Manager, please visit www.footballmanager.co.uk
|

13-08-12, 21:16
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Arsene Wenger er nu ude med en melding om, at han fortsat gerne vil beholde van Persie.
Læs her.
Dette kan selvfølgelig ses som en fuldstændig reel udmelding, men det kan også være spin for at hæve en evt. salgsspris. Fabregas og Nasri meldte Wenger også ud, at han ville beholde, men vi ved alle, hvordan det endte.

16-08-12, 20:18
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
van Persie til Manchester United
Robin van Persies fremtid er nu afgjort. Han vil fremover tørne ud for Manchester United.
Læs her.
Det er ikke en handel, der vækker ubetinget begejstring hos Arsene Wenger.
Læs her.
Først og fremmest ærgrer dette mig enormt meget. Det er en stor svækkelse af Arsenal. Det ærgrer mig også enormt meget, at Wenger ikke vil bruge penge på en erstatning. Før dette salg synes jeg vi stod markant stærkere. Nu synes jeg i bedste fald situationen er uændret i forhold til sidste sæson.
Når det er sagt, virker det ikke til at Arsenal har haft noget valg. Hollænderen ville væk og Manchester United har enten været eneste klub, der kunne imødekomme hans prisskilt eller også har det været den eneste klub han ville til. Arsenal kunne selvfølgelig have holdt på ham, men så havde man med al sandsynlighed måttet lade ham gå gratis om et år. Man har derfor, forståeligt nok, vurderet at det klogeste ville være, at sælge nu og få nogle penge ud af det. Det mærkelige er, at Wenger ellers har meldt ud, at han ikke ville af med van Persie. Spørgsmålet er om det har været spin for, at presse prisen i vejret eller om han er blevet overtrumfet af ledelsen.
I mine øjne mangler vi nu en rigtig kvalitetsangriber. Podolski har gjort det godt i Köln, men må stadig betragtes som niveauet under de bedste. Giroud er spændende, men springet fra fransk fodbold til Premier League er stort og det er derfor langt fra sikkert, at han kan levere lige så mange mål i England som i Frankrig. Chamakh og Park har slet ikke niveauet, mens Bendtner er på vej væk. Gervinho og Walcott kan også bruges på denne position, men det ville langt fra være optimalt. Gervinho viste langt fra den nødvendige skarphed foran mål i sidste sæson og Walcott er fysisk ikke stærk nok til at være ene mand i front.
At Manchester United har investeret så mange penge i Robin van Persie undrer mig. Han er uden tvivl en fantastisk angriber, men for det første har man allerede en stærk besætning i Rooney, Wellbeck, Berbatov og Chicharito. Berbatov er muligvis på vej væk, men alligevel virker van Persie som en unødvendig erhvervelse. Desuden skal man også huske på, at van Persie har tendens til mange skader, hvorfor det kan vise sig som en dårlig investering. Et eller andet sted kan jeg ikke lade være med at tænke på, om dette køb mere har til hensigt at svække en konkurrent end at styrke eget mandskab.
Diverse argumenter om, at van Persie skylder Arsenal, at blive fordi man har haft tålmodighed med ham trods hans mange skader. Det er i mine øjne noget sludder. Man kunne selvfølgelig håbe, at van Persie havde haft ønsket om at give noget tilbage, men man skal altså huske på, at Arsenal ikke har haft tålmodighed med ham af ren og skær medlidenhed eller velgørenhed. Det har været en kynisk vurdering af hans talent, der har gjort at man har løbet risikoen. Ligeledes skal man huske på, at spillere ikke altid kan vælge ud fra klubfølelse, men også har en karriere at tage hensyn til. "Almindelige mennesker" er ikke forpligtigede til, at blive i det samme firma eller den samme organisation hele livet. Det er fodboldspillere heller ikke. Klubfølelse og loyalitet er selvfølgelig altid prisværdigt, men det er absolut ikke forventeligt.
Tak til van Persie for hans præstationer i trøjen.

16-08-12, 21:28
|
 |
How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
|
|
Tilmeldingsdato: 09-05-08
|
|
|
Citat:
Citat: Obi
En sjov ting er at Arsenal har solgt deres sidst par anfører de har udnævnt, efter Tony Adams stoppet blev Patrick Viera udnævnt den gang transfermøllen kørte omkring ham, hvor Real flirtet med ham, til sidst røg han tilbage til Italien. Wenger udnævnte holdest største stjerne til anføre, Henry, og der kørte der stadig og forsat rygter om ham, indtil at han røg til Barca. Så blev Cesc udnænvt til anføre, da han udviklet sig til en stjerne og en efterlyst profil. Nu er han i Barca. Et sjovt mønster, som om Arsenal prøvet at holde på deres bedsste spillere med at udnævne dem til anføre.. Blot en tanke..
Robin van Persi er holdest nye anføre..
Hva skal vi give ham? 2-3 år før han er væk så 
|
Hmm, det var blot 1 år, så var han væk. Sjovt, Cesc skrev under samme dag som RVP skrev under med United.
Må sige at jeg så ikke et skifte til United komme, Juve eller City var min oplagte bud, Barca som out sider til ham. Måske de skulle gøre Arshavin eller Chamakh til anføre 
|

19-08-12, 15:53
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Obi
Hmm, det var blot 1 år, så var han væk. Sjovt, Cesc skrev under samme dag som RVP skrev under med United.
Må sige at jeg så ikke et skifte til United komme, Juve eller City var min oplagte bud, Barca som out sider til ham. Måske de skulle gøre Arshavin eller Chamakh til anføre 
|
Det er selvfølgelig heller ikke optimalt, at sælge sin bedste spiller og anfører til ligarivalerne, men det har muligvis været de eneste, der har villet betale nok penge og/eller den eneste klub van Persie har villet til.
Spørgsmålet er selvfølgelig om man havde været bedre tjent med, at beholde ham og lade kontrakten løbe ud. Set i et forretningsmæssigt perspektiv er det selvfølgelig den dummeste beslutning, men man skal også tænke på det sportslige samt signalværdien. Sportslig er man klart svækket uden van Persie og det bliver noget nær umuligt at finde en spiller af samme kaliber, da han i mine øjne er den bedste angriber i verden netop nu (Messi og Ronaldo er i mine øjne ikke angribere). Samtidig styrker man en direkte konkurrent, omend jeg ikke synes Manchester United er mere end marginalt styrker af denne handel. Signalværdien af denne handel er dog skidt. Man har efter de seneste mange sæsoner afhændet holdets helt store stjerner og i flere tilfælde til en direkte konkurrent. Spillere som Fabregas (Til FC Barcelona), van Persie (Til Manchester United), Henry (Til FC Barcelona), Adebayor (Til Manchester City), Samir Nasri (Til Manchester City) osv. er store tab og når det sker efter hver eneste sæson, sender det et utroligt skidt signal til omverdenen og i forhold til fans samt egne spillere. Det giver det indtryk, at man er en klub uden sportslige ambitioner. Jeg forstår dog godt, hvorfor man har set sig nødsaget til at sælge.
Omkring vores den kedelige stribe af spillere der bliver udnævnt til anfører for siden at forsvinde, ved jeg ikke om det er tilfældigheder eller om du måske har ret i, at man forsøger at holde på profilerne ved at gøre dem til anfører. Den eneste undtagelse er vel i og for sig Gallas, der nok var en bærende spiller, men dog ikke stjernespilleren. Jeg hælder dog til, at det er et tilfælde. Ser man tilbage, har Wenger vel i bund og grund valgt de mest oplagte spillere til kaptajn. Efter salget af Vieira blev det Henry. Han var så absolut den største stjerne på det tidspunkt og muligvis den største stjerne i klubbens historie. Derfor var det svært, at sætte andre spillere over ham i hierakiet. Han var manden alle så op til. Derefter faldt valget på Gallas, der som skrevet er undtagelsen. Fabregas blev efterfølgende anfører, hvilket også var en forståelig disposition set i lyset af, at han var manden, Wenger havde bygget holdet op om. Dertil manglede truppen på det tidspunkt ledertyper. Fabregas var simpelthen så central en figur, at han var svær at komme uden om. Efter den spanske midtbanespiller blev det så van Persie. Jeg fatter ærligt talt ikke hvorfor. Allerede dengang havde manden kun et år tilbage af kontrakten og han har været skadet meget ofte. Problemet var dog nok manglende alternativer. Vermaelen, der nu har fået rollen, var selvfølgelig også i klubben på det tidspunkt, men ellers havde vi ikke et egentligt alternativ.

10-09-12, 8:43
|
|
|
|
|
|
|
Vermaelen er nok det bedste valg hvis man kigger på lederegenskaber. Man kunne måske også pege på Arteta, men grundet at Vermaelen har været længere i klubben, så er han det bedste valg.
Når han er klar, så kommer han i startopstillingen, og han har spillet +40 kampe i 09/10 og 11/12, og kun en grim skade holdte ham ude i 11/12.
Nu ved jeg ikke hvordan fremtiden kommer til at være, men Vermaelen ligner en mand der kan spille i klubben i minimum 3-4 sæsoner endnu - han har trods alt kun været i klubben i 2-3 år, mens spillere som Fabregas, Henry og Van Persie havde været i klubben længe.
|
|
Følgende brugere er enige:
|
|
 |
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning