Brugernavn
Password
Registrer FAQ Medlemsliste Markér alle fora som læst
Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > Engelsk fodbold
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

Engelsk fodbold Al debat om engelsk fodbold og de engelske klubber foregår her.
Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-12, 9:35
Will Will er offline

Tilmeldingsdato: 19-07-11
Laudrup/Swansea Watch

Det bliver utroligt spændende at følge Michael Laudrup og Swansea i denne sæson og jeg synes at han fortjener en tråd hvor vi på Fodboldforum kan følge med i hvordan han klarer sig i Premier League.
Hvis man er interesseret kan man også følge med på Swansea supports debatforum: http://forum.planetswans.co.uk/viewforum.php?f=6

Indtil videre har Laudrup fået købt disse spiller ind:
Michu, 26, central/offensiv midt fra Rayo Vallecano.
Chico, 25, central forsvarer fra Genoa.
De Guzman, 24, fra Villarreal FC (på leje)

Disse spillere har forladt klubben eller rygtes væk:
Sidste sæsons profil Sigurdsson der var på leje er skiftet til Tottenham, mens Joe Allen er rygtet til Brendan Rodgers' Liverpool til £15 mio.

Swansea er lige nu på preseason tour i USA og kampprogrammet ser sådan ud:
24/7 Colorado Rapids 1-2
28/7 Ventura County Fusion
31/7 San Jose Earthquakes

De sidste preseason kampe bliver på hjemmebane mod:

7/8 Blackpool
11/8 Stuttgart

Herefter starter Premier League og de første kampe ser sådan her ud med gode muligheder for at Laudrup og Swansea at få nogle vigtige point indne man møder Manchester City på udebane i 9. spillerunde:
18/8 QPR (U)
25/8 West Ham (H)
01/9 Sunderland (H)
15/9 Aston Villa (U)
22/9 Everton (H)
29/9 Stoke (U)
06/10 Reading (H)
20/10 Wigan (H)
27/10 Manchester City (U)
Besvar med citat
Reklame
Sponsoreret links

Følgende brugere er enige:
Gammel 29-07-12, 21:32
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
Vedr.: Laudrup/Swansea Watch

Citat:
Citat: Will Se meddelelser
Herefter starter Premier League og de første kampe ser sådan her ud med gode muligheder for at Laudrup og Swansea at få nogle vigtige point indne man møder Manchester City på udebane i 9. spillerunde:
18/8 QPR (U)
25/8 West Ham (H)
01/9 Sunderland (H)
15/9 Aston Villa (U)
22/9 Everton (H)
29/9 Stoke (U)
06/10 Reading (H)
20/10 Wigan (H)
27/10 Manchester City (U)
Starten bliver naturligvis meget vigtig. For det første er det altid vigtigt at komme godt fra start, især med en ny træner. For det andet, er der en del kampe mod direkte rivaler i kampen om nedrykning. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er et fordelagtigt startprogram for Laudrup. Fra en positiv synsvinkel får han her nogle kampe mod nogle af de "lettere" modstandere, hvor han kan få sat sit eget præg på holdet. Dertil har han muligheder for en god start, hvilket kan fjerne presset. Omvendt får han ikke nogle af de såkaldt gratis kampe, hvor alt andet end et nederlag er en bonus. Derfor skal han og hans hold præstere fra første fløjt.
Gammel 30-07-12, 9:09
Will Will er offline

Citat:
Citat: Thierry Henry Se meddelelser
Starten bliver naturligvis meget vigtig. For det første er det altid vigtigt at komme godt fra start, især med en ny træner. For det andet, er der en del kampe mod direkte rivaler i kampen om nedrykning. Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det er et fordelagtigt startprogram for Laudrup. Fra en positiv synsvinkel får han her nogle kampe mod nogle af de "lettere" modstandere, hvor han kan få sat sit eget præg på holdet. Dertil har han muligheder for en god start, hvilket kan fjerne presset. Omvendt får han ikke nogle af de såkaldt gratis kampe, hvor alt andet end et nederlag er en bonus. Derfor skal han og hans hold præstere fra første fløjt.
Meget enig. QPR, West Ham, Aston Villa, Reading og Wigan er vel alle nedrykningskandidater.
Det bliver rigtig spændende at følge ham og Swansea - jeg håber på det bedste for ham, lige pånær i kampene mod United selvfølgelig
Besvar med citat
Gammel 30-07-12, 10:30
Djiby Djiby er offline

Tilmeldingsdato: 29-06-12

Glæder mig også til at se om Laudrup kan fastholde Swansea i den bedre ende af tabellen.
Tror dog at Aston Villa kommer til at klare sig bedre end i sidste sæson, da de har fået hentet godt ind blandt andet Vlaar og El Ahmadi fra Feyenoord
Gammel 08-08-12, 11:34
Will Will er offline

Træningskampene indtil videre:
21/7 Port Talbot, 5-0, SEJR
24/7 Colorado Rapids 1-2, TABT
28/7 Ventura County Fusion 1-0, SEJR
31/7 San Jose Earthquakes 2-2, UAFGJORT
7/8 Blackpool 4-2, SEJR
11/8 Stuttgart

Derefter venter Queens Park Rangers på udebane lørdag 18. august - Kickoff 16.00
Besvar med citat
Gammel 22-10-12, 10:23
Will Will er offline

Efter en virkelig god start er det gået lidt ned af bakke for Laudrup og Swansea, men jeg mener at man skal være rigtig tilfreds med sæsonstarten indtil videre - man har 8 point ned til nedrykningsstregen og man er gået videre i Capital One Cuppen. De kommende kampe ser ret svært ud og jeg tror at vi kommer til at se mange nederlag til Swansea i den kommende tid:

Manchester City (ude)
Liverpool (ude) - Capital One Cup
Chelsea (hjemme)
Southampton (ude)
Newcastle (ude)
Liverpool (hjemme)
West Bromwich (hjemme)
Arsenal (ude)
Norwich (hjemme)

Da man med højst sandsynligt kommer til at tabe til City, Liverpool, Chelsea og Arsenal, så gælder det om at vinde over hold som Southampton, West Bromwich og Norwich som er direkte nedrykningskonkurrenter og alle disse kampe kan vel betegnes som "6-pointskampe".
Besvar med citat
Gammel 06-12-12, 12:46
Will Will er offline

Der er nu spillet 15 kampe af Premier League og vi er næsten halvvejs. Vi nærmer os juleperioden hvor der spilles mange kampe på meget kort tid, og her ser man virkelig hvilke hold der har kvalitet og bredde i truppen.

Swansea ligger nummer 7 med 23 point nu og man har nu hele 11 point ned til nedrykningsstregen, men det kan hurtigt se sort ud hvis man taber fire kampe i streg, så alle point er vigtige.

Premier League programmet i den kommende tid ser sådan ud:
08. dec Norwich (h)
16. dec Tottenham (u)
23. dec Manchester United (h)
26. dec Reading (u)
29. dec Fulham (u)
01. jan Aston Villa (h)

Et hård kampprogram hvor kampene mod Tottenham, United og Fulham må betegnes at være de sværeste, mens man bør kunne hente point mod Norwich, Reading og Aston Villa.

Udover den fine placering i Premier League så er Swansea også gået videre til kvartfinalerne i Capital One Cuppen hvor man på hjemmebane skal mødes Middlesbrough hvilket må være en kamp man er favoritter (Kampen spilles 12. december).

Udover Middlesbrough møder disse hold hinanden:
Leeds - Chelsea
Norwich - Aston Villa
Bradford - Arsenal

Capital One Cuppen er en genvej til europæisk fodbold da man kvalificerer sig til Europa League hvis man skulle vinde pokalen. Skulle et hold som Chelsea eller Arsenal gå videre til finalen og er de allerede kvalificeret til Europa igennem Premier League, så går pladsen IKKE videre til den anden finalist, men til det højstplaceret hold i ligaen der ikke allerede er kvalificeret til Europa - det kunne være 7.-8. pladsen i Premier League. Udover netop Arsenal og Chelsea bør de andre hold være nogle man burde have en god chance mod.
At føre Swansea til Europa må betegnes at være en kæmpe bedrift.

Man er også med i FA Cuppen hvor man på hjemmebane skal møde Arsenal.
Besvar med citat
Gammel 07-01-13, 15:59
Will Will er offline

08. dec Norwich (h) TABT
16. dec Tottenham (u) TABT
23. dec Manchester United (h) UAFGJORT
26. dec Reading (u) UAFGJORT
29. dec Fulham (u) SEJR
01. jan Aston Villa (h) UAFGJORT

Swansea har haft blandede resultater i december måned med 1 sejr, to tabt og 3 uafgjorte, på trods af at det ikke er blevet til så mange point som forventet så tror jeg at Laudrup er rimelig tilfredes med pointhøsten. Man ligger lige nu nummer 9 i tabellen, mellem Liverpool og Stoke. Der er 11 point ned til nedrykningsstregen.

Der er 15 runder tilbage af Premier League og de sværeste kampe må være:

12-01-2013 16:00 Everton-Swansea
23-02-2013 16:00 Liverpool-Swansea
16-03-2013 16:00 Swansea-Arsenal
30-03-2013 16:00 Swansea-Tottenham
06-04-2013 16:00 Norwich-Swansea
27-04-2013 16:00 Chelsea-Swansea
12-05-2013 16:00 Manchester United-Swansea

Ellers ser de resterende 8 kampe rimelig godt ud hvor man i hvert fald bør få minimum et point.

Man er derudover gået videre til semifinalen i Capital One Cup og man møder Chelsea over to kampe. Derudover er der returkamp mod Arsenal i 3. runde af FA Cuppen.
Besvar med citat
Gammel 09-01-13, 12:06
Beninjo Beninjo er offline

Tilmeldingsdato: 07-11-12
Alder: 33

Jeg læste lige på Sporten.dk at han havde udset sig et nyt spiller-kup. Mon han kan gøre det igen?
Besvar med citat
Gammel 09-01-13, 16:08
Will Will er offline

Citat:
Citat: Beninjo Se meddelelser
Jeg læste lige på Sporten.dk at han havde udset sig et nyt spiller-kup. Mon han kan gøre det igen?
Vi ved at Erik Larsen og Michael Laudrup har stor kendskab til Spanien og nok mere end mange andre Premier League-hold. Desuden har Michael Laudrup også bare navnet i Spanien til at kunne tiltrække spanske spillere. Jeg tvivler på at Pablo Hernandez, Chico Flores og Michu ville skifte til Swansea hvis det ikke var Laudrup i trænersædet.
En signing jeg håber kommer er David Villa, kunne være noget af et scoop hvis man skaffer en EM- og VM-vinder til en klub i Wales. Oddsene var sat helt ned til 1 komma et eller andet, men tror bare at det var en and.

Bliver spændende at følge Swansea i kampen mod Chelsea i aften.
Besvar med citat
Gammel 09-01-13, 21:33
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Vi ved at Erik Larsen og Michael Laudrup har stor kendskab til Spanien og nok mere end mange andre Premier League-hold. Desuden har Michael Laudrup også bare navnet i Spanien til at kunne tiltrække spanske spillere. Jeg tvivler på at Pablo Hernandez, Chico Flores og Michu ville skifte til Swansea hvis det ikke var Laudrup i trænersædet.
En signing jeg håber kommer er David Villa, kunne være noget af et scoop hvis man skaffer en EM- og VM-vinder til en klub i Wales. Oddsene var sat helt ned til 1 komma et eller andet, men tror bare at det var en and.

Bliver spændende at følge Swansea i kampen mod Chelsea i aften.
Umiddelbart skulle Villa ikke være til salg. Spørgsmålet er dog om det er spind for at hæve prisen. Spørgsmålet er dog, om Swansea ville have råd. Jeg kan have min tvivl.

Læs her.
Gammel 10-01-13, 9:38
Will Will er offline

Citat:
Umiddelbart skulle Villa ikke være til salg. Spørgsmålet er dog om det er spind for at hæve prisen. Spørgsmålet er dog, om Swansea ville have råd. Jeg kan have min tvivl.

Læs her.
Ej jeg tror også at det er en and. Hans lønninger er vel 3-4 Swanseaspilleres sammenlagt, og desuden har han stadig et navn til at blive solgt til en storklub i Europa.

Sikke et flot resultat af Swansea på Stamford Bridge i går. Man kunne forvente at Chelsea ville køre waliserne ned eftersom de næsten stillede med stærkeste opstilling, men midterforsvaret bestående af Chico Flores og Ashley Williams stod fremragende, og samtidigt var angriberne Graham og Michu gode til at opsnappe Ivanovic's to brølere i forsvaret.
Swansea er meget stærke på Liberty Stadium, men det er trods alt Chelsea vi snakker om, så det hele er stadig meget åbent, men Swansea sidder selvfølgelig med de bedre odds. Jeg vurderer at procenterne ligger på 60% for et Swansea-avancement. Dette kommer også an på om Chelsea inden kampen allerede erkender nederlag og i stedet bruger deres kræfter i Premier League.
Besvar med citat
Gammel 12-01-13, 21:01
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Ej jeg tror også at det er en and. Hans lønninger er vel 3-4 Swanseaspilleres sammenlagt, og desuden har han stadig et navn til at blive solgt til en storklub i Europa.

Sikke et flot resultat af Swansea på Stamford Bridge i går. Man kunne forvente at Chelsea ville køre waliserne ned eftersom de næsten stillede med stærkeste opstilling, men midterforsvaret bestående af Chico Flores og Ashley Williams stod fremragende, og samtidigt var angriberne Graham og Michu gode til at opsnappe Ivanovic's to brølere i forsvaret.
Swansea er meget stærke på Liberty Stadium, men det er trods alt Chelsea vi snakker om, så det hele er stadig meget åbent, men Swansea sidder selvfølgelig med de bedre odds. Jeg vurderer at procenterne ligger på 60% for et Swansea-avancement. Dette kommer også an på om Chelsea inden kampen allerede erkender nederlag og i stedet bruger deres kræfter i Premier League.
Michu har virkelig imponeret mig meget. Før denne sæson havde jeg aldrig hørt om ham før, men nu må man da sige, at han har slået sit navn fast. Det er i mine øjne en meget stærk kandidat til årets fund! Han er både målfarlig, teknisk dygtig, hurtig og så arbejder han virkelig hårdt!
Gammel 14-01-13, 15:40
Will Will er offline

Citat:
Michu har virkelig imponeret mig meget. Før denne sæson havde jeg aldrig hørt om ham før, men nu må man da sige, at han har slået sit navn fast. Det er i mine øjne en meget stærk kandidat til årets fund! Han er både målfarlig, teknisk dygtig, hurtig og så arbejder han virkelig hårdt!
Jeg tror at mange hold har problemer med at dæmme op for ham. For det første optræder han ikke omkring boksen, hvilket betyder at han bliver svær at dække op for. Han har lidt denne falske 9'er rolle som vi så med Spanien under EM som Fabregas havde, og Eriksen i Ajax-kampen mod Manchester City. Han er ufattelig god i kontrafasen hvor han har scoret mange mål.
Udover Michu, har man fået gang i Danny Graham der har scoret i hans 4 seneste kampe.

Et yderst spændende Swanseahold med masser af spændende navne som Ki, Routledge, Dyer, De Guzman, Britton, Vorm osv.

Næste kamp bliver på onsdag i returopgøret mod Arsenal i FA Cuppen, herefter venter der Stoke, Chelsea og Sunderland.

Ons 16 jan, FA Cup: Arsenal - Swansea
Lør 19 jan, Premier League: Swansea - Stoke
Ons 23 jan, Capital One Cup: Swansea - Chelsea (2-0)
Tir 29 jan, Sunderland - Swansea

Det bliver en ufattelig stor sejr hvis man formår at fastholde 2-målsføringen over Chelsea, for lige nu venter Bradford i finalen på Wembley der fører med 3-1 over Aston Villa før returopgøret.
Besvar med citat
Gammel 14-01-13, 22:04
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Jeg tror at mange hold har problemer med at dæmme op for ham. For det første optræder han ikke omkring boksen, hvilket betyder at han bliver svær at dække op for. Han har lidt denne falske 9'er rolle som vi så med Spanien under EM som Fabregas havde, og Eriksen i Ajax-kampen mod Manchester City. Han er ufattelig god i kontrafasen hvor han har scoret mange mål.
Udover Michu, har man fået gang i Danny Graham der har scoret i hans 4 seneste kampe.
Michu er afgjort en svær herre at håndtere for modstanderne. Det er spændende, hvor længe Laudrup og co. kan holde fast i ham. Hans præstationer vækker formentlig interesse fra nogle af de større klubber rundt omkring. Tror han ville passe rigtig godt ind i en klub som Liverpool. Liverpool er en større klub, men stadig ikke en klub i den absolutte top på nuværende tidspunkt og så de nogle af de samme elementer i deres spil som Swansea. De spiller gerne hurtigt, teknisk betonet og med hurtige omstillinger. Har dog intet rygte hørt, der kæder Michu og Liverpool sammen. Blot en tanke.

Citat:
Næste kamp bliver på onsdag i returopgøret mod Arsenal i FA Cuppen, herefter venter der Stoke, Chelsea og Sunderland.

Ons 16 jan, FA Cup: Arsenal - Swansea
Lør 19 jan, Premier League: Swansea - Stoke
Ons 23 jan, Capital One Cup: Swansea - Chelsea (2-0)
Tir 29 jan, Sunderland - Swansea

Det bliver en ufattelig stor sejr hvis man formår at fastholde 2-målsføringen over Chelsea, for lige nu venter Bradford i finalen på Wembley der fører med 3-1 over Aston Villa før returopgøret.
Michael Laudrup står med en meget svær opgave. På den ene side har han en kamp i F.A. Cupen mod Arsenal onsdag, en kamp mod Stoke i Premier League lørdag og så atter en kamp den følgende onsdag mod Chelsea i Capital One Cupen. Der skal nok prioriteres og kortene skal blandes rigtigt. Umiddelbart virker kampen mod Chelsea som den kamp, der bør prioriteres højest. Man ligger godt i Premier League og kan godt tillade sig at sætte til og en finaleplads er indenfor rækkevide. Omvendt kan han heller ikke bare nedprioritere Premier League fuldstændig. Desuden er F.A. Cupen absolut heller ikke umulig at gå videre i. Godt nok er det svært at skulle slå Arsenal på udebane eller hente en uafgjort med højere målscore end 2-2, men man har altså allerede slået Wengers tropper på Emirates en gang i denne sæson.

Sidst redigeret af Thierry Henry : 14-01-13 kl. 22:10.
Besvar med citat
Reklame
Sponsoreret links

Svar

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

» Nye indlæg
Nicklas Bendtners...
Sidste svar af Silver
Idag 19:47
David Beckham indstiller...
Sidste svar af Silver
Idag 19:44
Nedrykningskampen i...
Sidste svar af Will
Idag 10:21
The race for third!
Sidste svar af Silver
Igår 22:11
Superliga og den nye...
Sidste svar af Thierry Henry
16-05-13 20:46
Benfica-Chelsea
16-05-13 20:42
Ferguson stopper | Moyes...
Sidste svar af Silver
15-05-13 12:12
Champions League 12/13
15-05-13 12:07
» BettingExpert.com Tips

bettingexpert live tips

Ekspert tips fra Betting Expert's tipster community

Spil Dato Odds
Crotone - Juve Stabia19/05 10:301.98Se tip
Sevilla - Real Sociedad18/05 20:001.90Se tip
Montpellier - Lille18/05 19:001.95Se tip
Råå IF - Stafsinge IF18/05 13:001.78Se tip
Höganäs BK - Vinbergs IF18/05 13:002.00Se tip
Gunnilse IS - Grebbestads IF18/05 13:001.75Se tip
Mjölby Södra IF - Linghems SK18/05 13:001.90Se tip
Verona - Empoli18/05 14:302.09Se tip
Eintracht Frankfurt - Wolfsburg18/05 13:302.00Se tip
Hamburger SV - Bayer Leverkusen18/05 13:301.75Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:452.08Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:001.66Se tip
Järla IF - Bagarmossen Kärrtorp18/05 12:001.70Se tip
Tjust - Tranås18/05 12:002.00Se tip
IF Haga - Gullringens GOIF18/05 12:001.90Se tip
Mölnlycke - SG9718/05 11:001.70Se tip
Averøykameratene - Sunndal18/05 13:001.80Se tip
Tynset - NTNUI18/05 13:001.83Se tip
Brattvåg - Surnadal18/05 13:001.57Se tip
SC Eltersdorf - Ingolstadt II18/05 12:002.05Se tip
Augsburg II - VfL Frohnlach18/05 12:001.75Se tip
Hansa Rostock - RW Erfurt18/05 11:301.78Se tip
Ritzing - Sollenau18/05 17:001.83Se tip
VfB Stuttgart - Mainz 0518/05 13:301.80Se tip
Hannover 96 - Fortuna Düsseldorf18/05 13:301.95Se tip
Real Madrid - Atletico Madrid17/05 19:302.15Se tip
Funder - Uldbjerg 17/05 17:001.75Se tip
Hornslet IF - Nørager B17/05 17:001.79Se tip
Hvidovre - LFA17/05 16:301.88Se tip
Alviks IK - Bodens BK17/05 17:001.85Se tip
Real Madrid - Atletico Madrid17/05 19:302.50Se tip
Amkar - FK Rostov17/05 13:003.50Se tip
Real Madrid - Atletico Madrid17/05 19:301.57Se tip
Le Havre - Laval17/05 18:302.20Se tip
Real Madrid - Atletico Madrid17/05 19:301.90Se tip
Santa Fe - Gremio17/05 01:302.10Se tip
HB Køge - Viborg17/05 17:001.77Se tip
Frank Lampard - Transfer13/08 21:001.44Se tip
HB Køge - Viborg17/05 17:001.77Se tip
Silkeborg - FC Midtjylland16/05 17:001.67Se tip
Esbjerg fB - OB16/05 17:001.85Se tip
» Nyheder fra footballworld.dk
Lørdagens rygtebørs (opdat.)

lø, 18 maj 2013 22:15:03
Wenger: Værst uden pres

lø, 18 maj 2013 22:08:15
Granada vandt vigtigt bundbrag

lø, 18 maj 2013 21:52:09
» Søg på forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:07.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi Bingobyen.dk.
© Copyright 2005-2012 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.