|
|

28-07-12, 11:55
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 26-07-12
Alder: 30
|
|
|
Fodbold OL
Det var heldigvis ikke så langt vi skulle vente efter EM til mere god fodbold.
Jeg tror faktisk at OL i fodbold kan blive godt i år.
England og Spanien må dog være klare favoritter!
Hvad mener i andre?

|

28-07-12, 16:06
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 29-06-12
|
|
|
Vedr.: Fodbold OL
Jeg håber Brasilien vinder, deres sambabold er fantastisk, men Spanien må derudover også være en af favoritterne
|

28-07-12, 21:24
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 16-05-07
Bopæl: Kolding
Alder: 22
|
|
|
Jeg ser Brasilien som de klart største favoritter til at hente guldet! De har det klart farligste hold og de har de bedste spillere med. Jeg kan ikke se hvem der skal ku stoppe dem, så skulle det være dem selv. De kom hurtigt foran 3-0 mod Egypten men slappede så lidt for meget af og så lukkede man 2 dumme mål ind. Det er jeg sikker på, at de har lært noget af, det skal ikke ske igen.
Jeg syntes også, at det er et utroligt homogent hold, mange af spillerne spiller hjemme i Brasilien og nogen endda på samme hold og de spiller tit imod hinanden på kryds og tværs. De kender hinanden rigtig godt og så er de unge og sultne, det syntes jeg os godt, at man kan se!
Med spillere som Marcelo, Thiago Silva, Danilo, Ganso, Lucas, Oscar, Leandro Damiao, Pato, Neymar og Hulk vil alt andet end guld være en KÆMPE skuffelse!
|

29-07-12, 11:07
|
|
|
|
|
|
|
Man må sige det er en stjerneparade de stiller op med Brasilien og håber da også vi får set noget sambabold fra Neymar, Lucas, Hulk Pato osv.
Men hvordan ser det ud for Uruguay - har de et hold der kan kæmpe med om medaljerne?
|

29-07-12, 13:58
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 16-05-07
Bopæl: Kolding
Alder: 22
|
|
|
Citat:
Citat: Djiby
Man må sige det er en stjerneparade de stiller op med Brasilien og håber da også vi får set noget sambabold fra Neymar, Lucas, Hulk Pato osv.
Men hvordan ser det ud for Uruguay - har de et hold der kan kæmpe med om medaljerne?
|
Uruguay er absolut også en af favoritterne til at tage guldet vil jeg sige! Man skal aldrig udelukke Uruguay lige meget om det er det stærkeste hold de stiller med eller om der mangler nogle profiler, de vil altid være med fremme! Her til OL stiller Uruguay med spillere som Luis Suarez, Edinson Cavani, Gaston Ramirez og Abel Hernandez. Det er en fantastisk offensiv! De har selvfølgelig også spillere med fra den hjemmelige liga som jeg ikke kender noget til men det er bestemt ikke nogen dårlig liga. Der er spillere med fra Penarol, Nacional og Defensor Sporting som er stærke hold hjemme i Uruguay. Penarol var b.la i Copa Libertadores finalen sidste år så niveauet er højt. Uruguay skal mindst i en semi finale!
Man kom lidt skævt fra start mod UAE i første kamp hvor man kom bagud men kom tilbage og vandt kampen 2-1 og ligger dermed i spidsen af gruppe A som også tæller Storbritannien og Senegal.
Sidst redigeret af John Barnes : 29-07-12 kl. 14:03.
|

29-07-12, 17:01
|
|
|
|
|
|
|
Man må sige det er noget af en offensiv de sig der
|

29-07-12, 18:43
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Ved ikke rigtig hvorfor, men OL siger mig generelt ikke det store. Tror det skyldes, at hold som eksempelvis Storbritaniens er uden mange store profiler og generelt virker det for mig som om, at fokus i OL ikke rigtig er på fodbold, hvorfor det i fodboldmæssig sammenhæng bliver en form for segunda-turnering.

29-07-12, 20:05
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Thierry Henry
Ved ikke rigtig hvorfor, men OL siger mig generelt ikke det store. Tror det skyldes, at hold som eksempelvis Storbritaniens er uden mange store profiler og generelt virker det for mig som om, at fokus i OL ikke rigtig er på fodbold, hvorfor det i fodboldmæssig sammenhæng bliver en form for segunda-turnering.
|
Vil sige jeg er enig i at der ikke er det store fokus på OL, og det er en skam, synes dog også at klubberne gør det svært at få de bedste spillere med til turneringen, da de vil undgå unødvendige skader
|

29-07-12, 21:47
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Djiby
Vil sige jeg er enig i at der ikke er det store fokus på OL, og det er en skam, synes dog også at klubberne gør det svært at få de bedste spillere med til turneringen, da de vil undgå unødvendige skader
|
Det er der vel i og for sig ikke noget mærkeligt i. Klubberne er i fuld gang med forberedelserne til en ny sæson og det må være frustrerende at skulle give afkald på sine spillere nu. Det bliver så absolut heller ikke bedre af, at nogle klubber må leve med at nogle spillere i forvejen har haft forlængede ferier grundet deres deltagelse ved EM, hvorfor disse spillere stadig er bagud i forhold til formen.

30-07-12, 9:04
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 19-07-11
|
|
|
Jeg må indrømme at jeg ikke heller ikke har den store interesse i OL, og jeg må også indrømme at jeg er meget skuffet over at Beckham ikke blev udtaget af Pearce som en af de tre spillere over 23 år. Selvfølgelig skal Pearce kigge på det sportslige, men jeg vil mene at Beckham stadig kan noget helt specielt ved dødbolde, også er han superprofessionel og kan helt sikkert inspirere de helt unge. (Var superfan af Beckham engang)
|

30-07-12, 10:36
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Thierry Henry
Det er der vel i og for sig ikke noget mærkeligt i. Klubberne er i fuld gang med forberedelserne til en ny sæson og det må være frustrerende at skulle give afkald på sine spillere nu. Det bliver så absolut heller ikke bedre af, at nogle klubber må leve med at nogle spillere i forvejen har haft forlængede ferier grundet deres deltagelse ved EM, hvorfor disse spillere stadig er bagud i forhold til formen.
|
Er helt enig i dette, og det gør det jo enormt svært at få skabt større prestige i OL fodbold.
Men man må sige det var et godt mål af Neymar i går
|

30-07-12, 22:56
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Will
Jeg må indrømme at jeg ikke heller ikke har den store interesse i OL, og jeg må også indrømme at jeg er meget skuffet over at Beckham ikke blev udtaget af Pearce som en af de tre spillere over 23 år. Selvfølgelig skal Pearce kigge på det sportslige, men jeg vil mene at Beckham stadig kan noget helt specielt ved dødbolde, også er han superprofessionel og kan helt sikkert inspirere de helt unge. (Var superfan af Beckham engang)
|
I mine øjne var David Beckham i sine bedste dage et unikum på standardsituationer. Aldrig før eller sidenhen har man set så dygtig en dødboldsskytte. Derudover synes jeg med al respekt ikke, at Beckham var noget specielt. Hans evner på dødbolde var dog så gode, at hans rolle i diverse klubber og på landsholdet var helt på plads. Jeg synes dog ikke længere man kan forsvare en udtagelse af David Beckham. Ganske givet kan han stadig noget på dødbolde, men hans generelle niveau er simpelthen blevet for lavt. Hans speed samt fysiske formåen og adræthed er præget af alderen. Derfor er jeg meget enig med Pearce på det punkt.

03-08-12, 12:03
|
|
|
|
|
|
|
Overraskende nok kom Uruguay med Suarez og Cavani i angrebet ikke videre, og det samme gælder Spanien, der havde spillere som De Gea, Martinez, Alba, Nuniain, Mata og Tello.
Kvartfinalerne ser sådan her ud, alle spilles 4. august
Team GB - Sydkorea
Brasilien - Honduras
Mexico - Senegal
Japan - Egypten
Jeg forudser at semifinalerne kommer til at blive mellem:
Team GB - Brasilien
Senegal - Japan
Derefter er Brasilien alt for stærke for Team GB, og Senegal med deres råstyrke slår japanerne. Brasilien vinder derefter finalen over Senegal.
|
|
Følgende brugere er enige:
|
|

03-08-12, 18:37
|
|
Kongen af Ajax
|
|
Tilmeldingsdato: 30-07-12
|
|
|
Jeg er helt enig i dine vurderinger Will.
Med mindre der kommer nogle kæmpe overraskelser, så vinder Team GB og Brasilien sikkert over Sydkorea og Honduras.
Hvad angår de to andre kvartfinaler, er det lidt mere usikkert, men jeg tror også at Senegal og Japan trækker det længste strå.
Vurderingerne angående semifinalen og finalen er jeg også enig i! 
|

03-08-12, 20:28
|
|
|
|
|
|
|
Hvis vi tager kvartfinalerne og satser på at de går videre (ikke vinder kampen, men går videre):
Team GB - Sydkorea 1,50 odds
Brasilien - Honduras 1,083 odds
Mexico - Senegal 2,10 odds
Japan - Egypten 1,53 odds
Ikke rigtig nogen værdi at spille på Brasilien  De er kæmpefavoritter til at kvalificere sig.
|
 |
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg