|
|

31-05-12, 19:26
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 24-05-12
|
|
|
Vedr.: Brøndby-tråden
Citat:
Citat: Thierry Henry
Krohn-Dehli skal uden tvivl videre. Han er blevet fast mand på landsholdet, er en profil i ligaen og muligvis den bedste spiller i Brøndby. Det er med andre ord begrænset, hvor meget mere han kan opnå i Danmark, hvis man lige ser bort fra et mesterskab. Et skifte til udlandet ville også gavne hans udvikling som fodboldspiller. Des bedre spillere han træner med og spiller mod, des mere kan han lære.
Brøndby tror jeg umiddelbart ville være svækket uden ham. Man er meget afhængige af ham og på den måde kunne et skifte være godt på længere sigt. På kort sigt vil det dog være en svækkelse. Man kan selvfølgelig håbe, at andre spillere vil tage ansvar og derved udvikle sig. Jeg har bare svært ved at se hvem.
Omkring Jonas Borring ville det uden tvivl være en spændende erhvervelse, men med Borrings nuværende situation og form ville det ikke ligefrem være et skridt nærmere toppen. Kunne man få ham tilbage på det niveau han havde i OB, ville han dog være en glimrende forstærkning.
|
Jeg er fuldstændig enig. Det er ude tvivl en svækkelse på kort sigt at miste Krohn-Delhi. Jeg er dog af den overbevisning at Brøndby allerede på nuværende tidspunkt har glimrende spillere med et godt superliga potentiale, i form af Jens Stryger og Mathias Gerth, til at tage over. Tro på at hvis de får lov at spille kontinuert vil de kunne bidrage positivt til holdet. Synes allerede de her i foråret har vist gå-på-mod og vilje når de er blevet indskiftet.
Jeg synes derfor Brøndby, med de penge der evt. bliver frigivet ved et Krohn-Delhi salg, bør fokusere på deres centrale midt og forsvaret. De har brug for at få bygget et stærkt fundament op, da det i mine øjne fuldstændig sejler i dag, hvilket påvirker hele holdet. Jeg er derfor mere nervøs for det, end tabet af Krohn-Delhi! :-)
|

01-06-12, 8:44
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 19-07-11
|
|
|
Citat:
Citat: Mads Wind
Jeg er fuldstændig enig. Det er ude tvivl en svækkelse på kort sigt at miste Krohn-Delhi. Jeg er dog af den overbevisning at Brøndby allerede på nuværende tidspunkt har glimrende spillere med et godt superliga potentiale, i form af Jens Stryger og Mathias Gerth, til at tage over. Tro på at hvis de får lov at spille kontinuert vil de kunne bidrage positivt til holdet. Synes allerede de her i foråret har vist gå-på-mod og vilje når de er blevet indskiftet.
Jeg synes derfor Brøndby, med de penge der evt. bliver frigivet ved et Krohn-Delhi salg, bør fokusere på deres centrale midt og forsvaret. De har brug for at få bygget et stærkt fundament op, da det i mine øjne fuldstændig sejler i dag, hvilket påvirker hele holdet. Jeg er derfor mere nervøs for det, end tabet af Krohn-Delhi! :-)
|
Enig, Brøndby har vel ikke haft en styrmand siden Wieghorst, Nordin eller Retov. Gislason så ud som han kunne gøre det, men så røg han ud i kulden.
Med en Mike Jensen der nok også bliver solgt, så er en central midt nok første prioritet.
Jeg er tilfreds med angrebsmaterialet, og min drømmespiller vil være Michael Jacobsen fra Almeria der både kan spille centralt og venstreback (ved godt han er dyr, så det er bare ønsketænkning).
Men jo, en Jonas Borring på fri transfer ville ikke være dårligt.
|

01-06-12, 19:26
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Citat:
Citat: Will
Enig, Brøndby har vel ikke haft en styrmand siden Wieghorst, Nordin eller Retov. Gislason så ud som han kunne gøre det, men så røg han ud i kulden.
Med en Mike Jensen der nok også bliver solgt, så er en central midt nok første prioritet.
Jeg er tilfreds med angrebsmaterialet, og min drømmespiller vil være Michael Jacobsen fra Almeria der både kan spille centralt og venstreback (ved godt han er dyr, så det er bare ønsketænkning).
Men jo, en Jonas Borring på fri transfer ville ikke være dårligt.
|
Sandheden er vel i bund og grund, at Brøndy står i samme situation som OB. Der er så mange mangler på holdet, at man ikke på forhånd kan nedprioritere nogle positioner mht. forstærkninger.

05-06-12, 10:25
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 24-05-12
|
|
|
Citat:
Sandheden er vel i bund og grund, at Brøndy står i samme situation som OB. Der er så mange mangler på holdet, at man ikke på forhånd kan nedprioritere nogle positioner mht. forstærkninger.
|
Tror også en styremand er nøgleordet. Synes egenligt de har en god spillertrup, hvis vi ser på de enkelte spillere - så jeg ved ikke om jeg er enig i at de ikke kan tillade sig at neprioritere nogen positioner. Det er klart at hvis de forventer at spiller med om guldet næste sæsson, har du ret ret! Spørgsmålet er bare om det ikke vil være klogt, at de en gang for alle bygger et koncept og en spillertrup som er mere langsigtet, og så tager et år eller to med midterplaceringer (forhåbenligt ikke dårligere)? Lidt ala Dortmund. Når konceptet er der, kan de jo også målrette deres forstærkninger bedre.
I min verden mangler de, soms sagt, et koncept eller en rødtråd, om man vil. I dag render de jo dybt forvirret rundt på banen, uden nogen synlige løbemønstre eller aftaler. Jeg tror virkelig at at en stærk erfaren herre vil kunne være med til at samle holdet og skabe den fornødne ro og deciplin på banen. Se hvad Nicolai Stockholm fx har betydet for FCN!
Michael Jacobsen kunne være et rigtig godt bud på en forstækning, men er han virkelig den styremand Brøndby har brug for? Med udgangspunkt i, at han nok er relativ dyr, bør de så ikke prioritere anderledes, og netop gå efter den stæke personlighed holdet har brug for, og måske en Jonas Borring borring til at sikre breden offensivt?
Et andet spørgsmål der hele tiden falder mig ind - er Auri manden der kan få Brøndby videre?
|
|
Følgende brugere er enige:
|
|

05-06-12, 16:02
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Tror også en styremand er nøgleordet. Synes egenligt de har en god spillertrup, hvis vi ser på de enkelte spillere - så jeg ved ikke om jeg er enig i at de ikke kan tillade sig at neprioritere nogen positioner. Det er klart at hvis de forventer at spiller med om guldet næste sæsson, har du ret ret! Spørgsmålet er bare om det ikke vil være klogt, at de en gang for alle bygger et koncept og en spillertrup som er mere langsigtet, og så tager et år eller to med midterplaceringer (forhåbenligt ikke dårligere)? Lidt ala Dortmund. Når konceptet er der, kan de jo også målrette deres forstærkninger bedre.
|
Alle hold har brug for en styrmand og det mangler Brøndby også på nuværende tidspunkt. Jeg er dog lodret uenig i dine kommentarer omkring truppen. I mine øjne er der ingen steder på banen, hvor Brøndby for alvor ser stærke ud. Ser man bort fra Krohn-Dehli, har Brøndby i mine øjne ingen spillere, der for alvor virker skræmmende. Man har masser af spillere med potentiale. Daniel Stenderup og Jens Stryger Larsen er foreksempel store talenter, men de mangler stadig erfaring og er endnu ikke på et niveau, hvor man for alvor bør/kan have alt for store forventninger til dem. De går en lovende fremtid i møde, men der er altså noget vej endnu. Et andet eksempel er Bernburg. Han har både alder og niveau til at blive en succes, men hans tendens til skader, agerer simpelthen stopklods.
Citat:
I min verden mangler de, soms sagt, et koncept eller en rødtråd, om man vil. I dag render de jo dybt forvirret rundt på banen, uden nogen synlige løbemønstre eller aftaler. Jeg tror virkelig at at en stærk erfaren herre vil kunne være med til at samle holdet og skabe den fornødne ro og deciplin på banen. Se hvad Nicolai Stockholm fx har betydet for FCN!
|
Jeg synes nu egentlig konceptet er ganske tydeligt. Man vil gerne spille boldbesiddende, offensiv, hurtig og teknisk fodbold. Problemet er ikke så meget konceptets tydelighed, men mere kvaliteten til at udføre det.
Citat:
Michael Jacobsen kunne være et rigtig godt bud på en forstækning, men er han virkelig den styremand Brøndby har brug for? Med udgangspunkt i, at han nok er relativ dyr, bør de så ikke prioritere anderledes, og netop gå efter den stæke personlighed holdet har brug for, og måske en Jonas Borring borring til at sikre breden offensivt?
|
Har man muligheden for at hente Michael Jacobsen og kan det hænge sammen økonomisk, er det klart en mulighed man bør gribe. Han kan dække flere positioner og har tidligere vist sine kvaliteter både i dansk og spansk fodbold samt på landsholdet. En Jonas Borring ville bestemt heller ikke være en dårlig forstærkning såfremt man kunne få ham tilbage på det niveau, han havde i OB.
Citat:
Et andet spørgsmål der hele tiden falder mig ind - er Auri manden der kan få Brøndby videre?
|
Auri er i mine øjne så langt fra den rette mand for Brøndby. Godt nok leverede han resultater i HB Køge og godt nok kender han klubben, men han har kun begrænset erfaring fra det her niveau og han har ikke skabt videre nævneværdige resultater på et højere niveau end første division. I mine øjne ligner han en lappeløsning, hvilket desævrre praktiskeres alt for ofte i dansk fodbold i disse år. Nogle gange går det selvfølgelig godt, men det er i højeste grad risikobetonet.

25-06-12, 9:30
|
|
|
|
|
|
|
Bredden i truppen kommer til at blive et stort problem for Brøndby i næste sæson, fordi man har sagt farvel til mange spillere grundet den økonomiske krise. Jeg synes at man rose Brøndby for at reagere hurtigt på den økonomiske krise ved at man allerede for 1-2 år siden begyndte at sælge eller ikke forlænge kontrakten med løntunge spillere, fx i 2010/2011, Holmén, Jon Jönsson, Farnerud og Gislason, i 2011/2012 sagde man fravel til Stephan Andersen, Schlebrügge, Thomas Ramussen, Bischoff og van der Schaaf, og i dette transfervindue blev disse spilleres kontrakt ikke forlænget: Peter Madsen, Jan Frederiksen, Mikael Nilssen og Femi, mens Mike Jensens kontrakt udløber til nytår.
Jeg forventer at Krohn-Dehli og Mike Jensen bliver solgt i dette transfervindue.
Det bliver et problem med at stille med et kvalietshold, men problemer er endnu større hvis man kigger på bænken.
Start-11'eren kunne se sådan her ud:
Tørnes
Randrup - Goodson - Stenderup - Norouzi
Rommedahl - Thygesen - Semou - Stryger Larsen
Makienok - Agger
Bænken ser sådan her ud:
Falkesgaard (21)
Dumic (20)
Mathias Larsen (21)
Jan Kristiansen (30)
Alexander Green (20)
Mathias Gehrt (20)
Bernburg (26)
Oke Akpoveta (20)
McGrath (21)
Patrick Olsen (18)
Håbet er at man kan få de tre angribere på bænken skadesfri; Bernbuerg, Oke og McGrath, så man har flere strenge at spille på, end konstellationen Makienok og Agger.
Derudover peger jeg på at venstrebacken, centrale midtbane og en venstrefløj skal købes ind.
Pengene fra en Krohn-Dehli og Mike Jensen går nok til at dække gælden, så man skal nok ud og finde spillere uden kontrakt.
|

25-06-12, 20:39
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Bredden i truppen kommer til at blive et stort problem for Brøndby i næste sæson, fordi man har sagt farvel til mange spillere grundet den økonomiske krise. Jeg synes at man rose Brøndby for at reagere hurtigt på den økonomiske krise ved at man allerede for 1-2 år siden begyndte at sælge eller ikke forlænge kontrakten med løntunge spillere, fx i 2010/2011, Holmén, Jon Jönsson, Farnerud og Gislason, i 2011/2012 sagde man fravel til Stephan Andersen, Schlebrügge, Thomas Ramussen, Bischoff og van der Schaaf, og i dette transfervindue blev disse spilleres kontrakt ikke forlænget: Peter Madsen, Jan Frederiksen, Mikael Nilssen og Femi, mens Mike Jensens kontrakt udløber til nytår.
Jeg forventer at Krohn-Dehli og Mike Jensen bliver solgt i dette transfervindue.
Det bliver et problem med at stille med et kvalietshold, men problemer er endnu større hvis man kigger på bænken.
Start-11'eren kunne se sådan her ud:
Tørnes
Randrup - Goodson - Stenderup - Norouzi
Rommedahl - Thygesen - Semou - Stryger Larsen
Makienok - Agger
Bænken ser sådan her ud:
Falkesgaard (21)
Dumic (20)
Mathias Larsen (21)
Jan Kristiansen (30)
Alexander Green (20)
Mathias Gehrt (20)
Bernburg (26)
Oke Akpoveta (20)
McGrath (21)
Patrick Olsen (18)
Håbet er at man kan få de tre angribere på bænken skadesfri; Bernbuerg, Oke og McGrath, så man har flere strenge at spille på, end konstellationen Makienok og Agger.
Derudover peger jeg på at venstrebacken, centrale midtbane og en venstrefløj skal købes ind.
Pengene fra en Krohn-Dehli og Mike Jensen går nok til at dække gælden, så man skal nok ud og finde spillere uden kontrakt.
|
Brøndby står vel i bund og grund i samme problem som OB. Man har brug for en oprydning i truppen. Det både af sportslige og økonomiske hensyn. Samtidig har man ikke pengene til, at hente de erstatninger man måske kunne ønske sig. Det efterlader begge mandskaber med en potentielt meget svag startopstilling, i forhold til klubbernes størrelse og status, samtidig med en meget begrænset bredde. Heldigvis har OB dog købt Mohammed Diarra, der virker som en spændende spiller.
Tilbage til Brøndby, der så afgjort kunne trænge til forstærkninger. Især angrebet og fløjen kunne trænge til forstærkninger. Fløjen behøver ikke, såfremt Krohn-Dehli bliver, men det virker usandsynligt på nuværende tidspunkt. Gehrt og Larsen er stadig meget unge og Jan Kristiansen har simpelthen ikke niveauet over en hel sæson. I angrebet har man Bernburg, der er en spændende angriber, men alt for ofte er skadet. De resterende alternativer giver spørgsmålstegn omkring alder og/eller kvalitet.
|
|

27-06-12, 8:59
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Brøndby står vel i bund og grund i samme problem som OB. Man har brug for en oprydning i truppen. Det både af sportslige og økonomiske hensyn. Samtidig har man ikke pengene til, at hente de erstatninger man måske kunne ønske sig. Det efterlader begge mandskaber med en potentielt meget svag startopstilling, i forhold til klubbernes størrelse og status, samtidig med en meget begrænset bredde. Heldigvis har OB dog købt Mohammed Diarra, der virker som en spændende spiller.
Tilbage til Brøndby, der så afgjort kunne trænge til forstærkninger. Især angrebet og fløjen kunne trænge til forstærkninger. Fløjen behøver ikke, såfremt Krohn-Dehli bliver, men det virker usandsynligt på nuværende tidspunkt. Gehrt og Larsen er stadig meget unge og Jan Kristiansen har simpelthen ikke niveauet over en hel sæson. I angrebet har man Bernburg, der er en spændende angriber, men alt for ofte er skadet. De resterende alternativer giver spørgsmålstegn omkring alder og/eller kvalitet.
|
Ja, jeg kan virkelig ikke se at Krohn-Dehli bliver i Brøndby, medmindre han vil blive kontrakten ud, for derefter at skifte på en fri transfer.
Jan K er nok det største og dyreste Brøndby-flop nogensinde. Problemet var at man gav ham en 5-årig kontrakt på 425.000 kr om måneden! Det er 25 millioner ud af vinduet.
Brøndby har screwed sig selv ved at give lange og dyre kontrakter i tiden under Anders Bjerregaard - Peter Madsen, Gislason og Jan Kristiansen.
Der har dog været nogle få lyspunkter i Bjerregaards transfers, men der har været mange flere flops.
Sakset fra TV2 Sporten, er Bjerregaards transfers.
Sommer 2006:
Adam Eckersley (leje)
David Williams
Giovanni Rector
Hannes Sigurdsson
Mark Howard
Morten Cramer
Jean Philippe Peguero
Thomas Mrva
Vinter 2006/07:
Stephan Andersen
Mikkel Bischoff
Chris Katongo
Sommer 2007:
Peter Madsen
Stefan Gislason
Tobias Mikkelsen
Samuel Holmén
Vinter 2007/08:
Max von Schlebrügge
Sommer 2008:
Jon Jönsson
Jan Kristiansen
Ousman Jallow
Alexander Farnerud
Michael Krohn-Dehli
Vinter 2008/2009:
Ingen
Sommeren 2009:
Jan Frederiksen
Mikael Nilsson
Paul Jatta
Martin Bernburg
|

27-06-12, 9:26
|
|
|
|
|
|
|
Derfor mener jeg at Ole Bjur har langt mindre økonomisk råderum end Anders Bjerregaard som var sportsdirektør under KASI, og han har hentet Rommedahl, Thygesen og Makienok, så jeg stoler på Ole Bjur med denne sommers transfers 
|

27-06-12, 20:41
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Ja, jeg kan virkelig ikke se at Krohn-Dehli bliver i Brøndby, medmindre han vil blive kontrakten ud, for derefter at skifte på en fri transfer.
Jan K er nok det største og dyreste Brøndby-flop nogensinde. Problemet var at man gav ham en 5-årig kontrakt på 425.000 kr om måneden! Det er 25 millioner ud af vinduet.
Brøndby har screwed sig selv ved at give lange og dyre kontrakter i tiden under Anders Bjerregaard - Peter Madsen, Gislason og Jan Kristiansen.
Der har dog været nogle få lyspunkter i Bjerregaards transfers, men der har været mange flere flops.
Sakset fra TV2 Sporten, er Bjerregaards transfers.
Sommer 2006:
Adam Eckersley (leje)
David Williams
Giovanni Rector
Hannes Sigurdsson
Mark Howard
Morten Cramer
Jean Philippe Peguero
Thomas Mrva
Vinter 2006/07:
Stephan Andersen
Mikkel Bischoff
Chris Katongo
Sommer 2007:
Peter Madsen
Stefan Gislason
Tobias Mikkelsen
Samuel Holmén
Vinter 2007/08:
Max von Schlebrügge
Sommer 2008:
Jon Jönsson
Jan Kristiansen
Ousman Jallow
Alexander Farnerud
Michael Krohn-Dehli
Vinter 2008/2009:
Ingen
Sommeren 2009:
Jan Frederiksen
Mikael Nilsson
Paul Jatta
Martin Bernburg
|
Alle klubber/managere/sportsdirektører laver fejlkøb. Det gælder selv så prominente navne som Wenger og Ferguson. Man må dog erkende, at Brøndby i denne periode lavede rigtig mange af slagsen! Hele historien omkring Anders Bjerregaard var dog også dybt, dybt pinlig. Manden var tydeligvis kun ansat grundet hans familiære tilhørsforhold. Det er bestemt ikke en bæredygtig måde, at vælge sin ansatte på i en moderne fodboldklub.

02-07-12, 10:30
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Alle klubber/managere/sportsdirektører laver fejlkøb. Det gælder selv så prominente navne som Wenger og Ferguson. Man må dog erkende, at Brøndby i denne periode lavede rigtig mange af slagsen! Hele historien omkring Anders Bjerregaard var dog også dybt, dybt pinlig. Manden var tydeligvis kun ansat grundet hans familiære tilhørsforhold. Det er bestemt ikke en bæredygtig måde, at vælge sin ansatte på i en moderne fodboldklub.
|
Man var også utrolig økonomisk uansvarlig og disse dyre transfer i sammenhæng med at det sportslige ikke kørte er grunden til denne lille økonomiske krise.
Jeg så gerne at man fik rettet op på økonomien før man satser på det sportslige. Jeg kan sagtens acceptere at man ender uden for top 6, men at man langsomt får styr på økonomien og det sportslige. Det virker som at det er Brøndbys strategi. Jeg ved ikke om der er så mange fans der ligesom mig kan acceptere dårlige placeringer i et par år endnu.
|

03-07-12, 20:43
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Man var også utrolig økonomisk uansvarlig og disse dyre transfer i sammenhæng med at det sportslige ikke kørte er grunden til denne lille økonomiske krise.
Jeg så gerne at man fik rettet op på økonomien før man satser på det sportslige. Jeg kan sagtens acceptere at man ender uden for top 6, men at man langsomt får styr på økonomien og det sportslige. Det virker som at det er Brøndbys strategi. Jeg ved ikke om der er så mange fans der ligesom mig kan acceptere dårlige placeringer i et par år endnu.
|
Alt for mange og alt for dyre transfers, kombineret med manglende sportslig succes, er selvfølgelig en del af årsagen. Dog skal man også huske, at Brøndby selvfølgelig også har lidt under finanskrisen, hvilket også gælder alle andre klubber.
Din tilgang til fremtiden virker meget fornuftig. Brøndby er nødt til at udvise tålmodighed og få styr på økonomien. Derfor må man også gå på kompromis med det sportslige. Først og fremmest ender det galt på længere sigt, hvis man ikke prioriterer økonomisk genopretning højest. Dertil vil man også ende i en situation, hvor man konstant skal konkurrere på økonomiske vilkår man ikke er rustet til. Det kan måske lade sig gøre på kort sigt, men på langt sigt vil det fjerne fundamentet for succes.
|
|

04-07-12, 9:50
|
|
|
|
|
|
|
Brøndby vandt så sin tredje og næstsidste træningskamp mod vfb Lübeck fra Regionalliga Nord i Tyskland (4. bedste division i Tyskland) med 1-0, på mål af Simon Makienok.
Samtidigt vandt FC København 4-1 over Metalist (kvartfinalister fra Europa League).
Selvom det er en træningskamp og masser af ting skal prøves af, så er jeg rimelig nervøs over at man kun formår at vinde 1-0 over et meget lavtrangeret hold.
Sidste træningskamp bliver mod HB Køge, og her forventer jeg at man har fundet den rette start-11'er samt kan vise at man er et niveau bedre end HB Køge.
|
|
|
|

30-07-12, 11:54
|
|
|
|
|
|
|
http://www.sporten.dk/fodbold/broend...paa-agger-salg
I tilfælde af at Agger bliver solgt til enten Barcelona, Liverpool eller Manchester City for 130 millioner danske kroner, så kan Brøndby få lidt under 6 millioner kroner i uddannelsespenge. Et dejligt kapitalboost til en klub i pengenød. Jeg tror at der er rigtig mange Brøndbyfans der gerne ser Daniel Agger solgt videre og helst for en højere pris end 130 millioner.
|
|
|
|

06-08-12, 11:03
|
|
|
|
|
|
|
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...-saelger-agger
Brøndby har solgt Nicolaj Agger til VB Kolding.
På angriberpositionen stod han bag Makienok og Akpoveta.
På fløjen står han bag Gehrt og Stryger Larsen.
Det er fornuftigt for både Agger og Brøndby at dette skifte sker.
|
|
|
|
 |
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning