Brugernavn
Password
Registrer FAQ Medlemsliste Markér alle fora som læst
Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > International fodbold
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

International fodbold Her foregår al debat omkring international fodbold - Alt lige fra det danske landshold til slutrunder hører til her.
Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-10, 22:05
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
VM 2010 - Tid til tilbageblik og evaluering

Så fik VM sin ende med Spanien som verdensmestre. Nu presser en mængde spørgsmål sig så på. Kunne godt tænke mig at høre Jeres vurdering omkring følgende:
  • Er Spanien den rette vinder?
  • Hvilke(t) hold overraskede Jer mest positivt?
  • Hvilke(t) hold overraskede Jer mest negativt?
  • Hvilke spillere skuffede?
  • Hvilke spillere overraskede?
  • Hvad synes I om niveauet og underholdningsværdien?
  • Hvordan synes I det gik for Sydafrika som værtsnation?
  • Hvem var VM's bedst spiller?
  • Var denne slutrunde en af de bedre eller en af de dårligere?
Sponsoreret links

Gammel 13-07-10, 0:34
Aguia
Gæst

Vedr.: VM 2010 - Tid til tilbageblik og evaluering

Er Spanien den rette vinder?

Spanien kom uden snyd eller overdreven dommerhjælp til finalen og ovenikøbet slog i på daværende tidspunkt stor favoritterne fra Tyskland, så jeg synes ikke man kan stille spørgsmålstegn ved om Spanien er den rette vinder. De var åbenbart bare bedst og selvom jeg ikke synes de sprudlede på noget tidspunkt ved dette VM, i modsætning til EM for to år siden, så er det fortjent at de bliver verdensmestre.

Hvilke(t) hold overraskede Jer mest positivt?

Uruguay, New Zealand, Slovakiet, Ghana, Sydafrika og Japan har alle overrasket mig.
Den største overraskelse må dog være New Zealand. Eneste ubesejrede hold i tuneringen som fik point i samtlige kampe i gruppespillet, men desværre ikke formåede at gå videre. Imponerende af VM's på papiret suverænt dårligste hold. At Uruguay nåede helt til semifinalen var der nok heller ikke ret mange der havde spottet, og selvom deres modstandere undervejs hed Sydkorea og Ghana, så spillede de altså god fodbold og kom om man vil det eller ej til semifinalen med sparet spillermateriale i forhold til mange af favoritterne der røg tidligere ud. Slovakiet slog verdensmestrene ud og spillede flot mod Holland i 1/8 finalen, mere behøves der vidst ikke at siges der. Japan var heller ikke det hold folk forventede skulle gå videre sammen med Holland i gruppe E, det var set som det svageste hold i gruppen, men de var bedre end Cameroon, på lige fod med Holland og suveræne mod Danmark og var marginaler fra at gå i kvartfinalen. Hatten af for japanerne. Til sidst er der to afrikanske hold der overraskede mig ved denne slutrunde. Jeg var en af de få der ikke troede på Sydafrika overhovedet, men de spillede faktisk overraskende godt og var ganske tæt på at gå videre. Specielt åbningskampen var jeg imponeret af, da jeg havde forventet at de ville blive løbet over ende af mexicanerne, men fik altså flot 1-1.
Det var en stor overraskelse for at det blev Ghana der var det sidste afrikanske hold tilbage i tuneringen og de var milimeter fra at skrive historie og blive det første afrikanske land til at komme i en VM-semifinale. Jeg havde forventet at det var Elfenbenskysten der ville komme langt for Afrika, men det blev altså overraskende nok Ghana.

Men overall, New Zealand største overraskelse, ingen tvivl.

Hvilke(t) hold overraskede Jer mest negativt?
Italien, Frankrig, England var de største skuffelser, som jeg ser det. Men jeg synes Italien var den største skuffelse. Ikke nok med at de var forsvarende verdensmestre, så var de altså også havnet i en af de nemmeste grupper ved dette VM, men formåede altså ikke at gå videre. Italien, ingen tvivl det.

Hvilke spillere skuffede?

Wayne Rooney, Fernando Torres, Cristiano Ronaldo og Lionel Messi ser jeg som de største skuffelser. Messi formåede ikke at score i 5 kampe og selvom han egentlig spillede en OK slutrunde, så er det skuffende at han på jeg ved ikke hvor mange forsøg ikke formår at score. Ronaldo fant aldrig rigtig rytmen selvom han momentvis mod viste lidt mod Elfenbenskysten og glimtvis viste noget mod Nordkorea. Det blev dog en skuffende tunering for ham synes jeg.
Torres og Rooney ser jeg dog som de største skuffelser, ikke én gang formåede de at score, og disse to sammen var sammen med David Villa og Luis Fabiano mine favoritter til at blive topscore ved denne tunering. Virkelig skuffende.

Hvilke spillere overraskede?

Der er en del.
Miroslav Stoch fra Slovakiet gjorde det fabelagtigt i samtlige af de kampe han spillede i for Slovakiet, i Italien kamp var han outstanding og mod Holland var han efter min mening også klart banens bedste. Han skal nok slå sit navn fast i Fenerbache i de kommende sæsoner. Vincent Enyeama, Nigerias målmand gjorde det også forrygende selvom Nigeria røg ud, synd for ham at han droppede fælt mod Grækenland, da jeg ellers synes han var ganske fejlfri gennem de 3 kampe.
Tiago overraskede mig også ved at være Portugals bedste i tuneringen.
Ellers overraskede det tyske hold mig generelt, samt Sneijders delte topscorerplads.

Hvad synes I om niveauet og underholdningsværdien?

Der var enkelte gysere og utroligt velspillede, chancerige og underholdene kampe, men generelt vil jeg sige at der var meget langt mellem snapsene. Faktisk vil jeg sige at den kedelige finale giver et godt billede at tuneringen som helhed, hvis han ser bort fra de brutale spil og de mange kort.

Hvordan synes I det gik for Sydafrika som værtsnation?

Overraskende flot og nogle utrolig flotte stadions de har bygget. Sydafrika har i hvert fald bevist at de er i stand til at afholde et VM. God sikkerhed ved kampene og overraskende mange fans fra overalt i verden, jeg havde frygtet gabende tomme stadions ved de fleste af kampene.

Hvem var VM's bedst spiller?

Jeg er faktisk enig i med FIFA i at det blev Diego Forlan. Hans betydning for Uruguay er enorm og han har scoret masser af mål og arbejdet stenhårdt for holdet gennem hele tuneringen. Schweinsteiger, Özil og Iniesta er dog også gode bud.

Var denne slutrunde en af de bedre eller en af de dårligere?

Det må trods alt huskes som en af de dårligere, der har virkelig været mange alt for taktisk prægede kampe og enormt mange lang gabere.
Besvar med citat
Følgende brugere er enige:
Gammel 13-07-10, 13:51
Marcas avatar
Marca Marca er offline

Tilmeldingsdato: 01-09-06

Jeg synes, at Spanien er den rette vinder, nu da de gik hele vejen så kan man ikke pille ved deres titel. Det andet finalehold, Holland, cruisede egentlig bare igennem uden at være flot spillende eller store sejre. Men det hold der spillemæssigt fortjente at vinde er Tyskland, synes jeg. De kombinerede godt, man vidste hvor den anden løb hen, samt de også scorede mange mål. Turneringens bedst spillende hold!

Uruguay er det hold der overraskede mest. Jeg vidste på forhånd, at de bestemt ikke var dårlige, men heller ikke vildt gode. Men jeg synes at de spillede en god slutrunde.

Jeg blev også overrasket over Japan. De havde haft en elendig optakt og alligevel slog de Cameroon og DK. Ganske flot af dem.

Frankrig skuffede mig ikke, da jeg på forhånd havde dem til at floppe. Italien skuffede mig heller ikke specielt, da der var meget kritik af de udvalgte spillere, men som hold/land skuffede de begge 2 i forhold til hvad man normalt forventer af dem. Men jeg blev især skuffet over England. jeg havde dem til at komme langt, da de har et stærkt hold og sidst mindt ikke mindst - den rette træner. Jeg troede at dette skulle være året for England hvor man endelig nåede finalen.

Jeg synes, at Rooney var en stor skuffelse. Messi var også skuffende, men jeg har set en hel del af Argentina's kval-kampe og der fandt jeg ud af, at Messi ikke havde den samme rolle på holdet som han har i Barca.

Özil fra tyskland var en rigtig god spiller. Bedre end jeg troede selvom jeg godt vidste at han var 'stortalentet fra Bremen'. Honda fra japan viste at han bestemt også kan spille fodbold!

Det var noget nært røvsygt fra starten af, men så skød Tyskland for alvor VM igang efter afklapsningen af Australien. Så skete der ikke så meget, men der var flere gode knald-eller-fald kampe, hvor man turde spille for at vinde og ikke spille for ikke at tabe. Jeg synes, at der var et okay VM og det havde jo hjulpet lidt på de hele hvis Dk var kommet videre fra gruppen, Argentina kom længere og sådan nogle personlige ønsker vi alle ligger inde med.

-

Forlan, Sneijder, Iniesta og Özil. Robben kom lidt sent igang, men spillede sig hurtigt ind i turneringen.

Jeg fik set en del kampe, men ikke nok til at give et kvalificeret bud.
Gammel 13-07-10, 16:38
Keano
Gæst

Alt i alt ja. Jeg synes det er lidt tyndt, kun at lave otte mål i syv kampe, når man i gennemsnit har bolden 70% af tiden, men ser jeg bort fra det, så kan jeg ikke komme på et hold, der har været ligeså suveræne i deres kampe.

Jeg kan ikke komme udenom Uruguay. Jeg troede gruppespillet ville blive endestationen, men sådan blev det ikke. Man kan argumentere for, at deres vej til semifinalen ikke var historiens sværeste, men kampene skal jo vindes alligevel, og det blev de, omend guds hånd og en overligge også hjalp til i kvartfinalen.

Inden turneringen havde jeg ikke de store tanker om hverken Frankrig, England eller Italien, men man bliver jo næsten nødt til, at vælge en af de tre, og her skuffede Italien mig trods alt mest. Det er sjældent de brilliere, men de plejer at have et godt fundament, som de dog slet ikke havde denne gang, og det er jo en katastrofe, at ende under New Zealand i sin gruppe. Ligesom Blanc har en stor opgave for med Frankrig, har Prandelli i mine øjne også noget at tage fat på, inden EM kvalen går i gang i september.

Der var en hel del af såkaldte stjerner, der slet ikke viste det store, heriblandt Messi, Ronaldo, Rooney, Torres og Ribery. Jeg må dog indrømme, at Rooney ikke bare var skuffende, men decideret en skændsel. Det var til tider rystende.

Der var flere, specielt Müller og Özil. Müller synes jeg ikke var noget specielt, i de kampe jeg så med Bayern i CL gennem foråret, hvor han virkede meget kluntet, men der var langt mere guf i ham ved VM. Mit kendskab til Özil inden VM var ikke ret stort, da jeg ikke følger Bundesligaen ret tæt, men jeg kan forstå på dem, der følger ligaen mere regelmæssigt, at han bestemt har en hvis klasse. Jeg er faktisk også lidt overrasket over Forlan, selvom han flere gange er blevet topscorer i Spanien, og scorede begge mål i EL finalen i maj. Jeg vidste godt han var god, men faktisk ikke så god, som han var under VM. Hvad der i sin tid gik galt i United, gad jeg godt at vide.

Det var noget svingende, men sådan er det tit til VM. Et EM er generelt mere seværdig, fordi der ikke er det samme antal lala hold, eller rettere var, da UEFA desværre har udvidet til 24 hold fra 2016.

Jeg synes ikke der var noget at klage over, andet end måske de der satans vuvuzelaer, men så var det heller ikke værre.

Jeg er meget imponeret af Forlan, men jeg har svært ved at komme udenom Xavi. Jeg synes ikke han er nogen videre spektakulær spiller, men han forstår at udfører sine opgave på en måde, som de færreste kan.

Nu har jeg set VM siden 1986, men kan kun klart huske fra 1990 og frem, og der synes jeg ikke denne slutrunde kan konkurrere med slutrunderne i 1998 og 2006, men den er heller ikke en bundskraber som slutrunden i 1990 var. Den er meget på niveau med slutrunden i 2002, som var ganske udemærket.
Besvar med citat
Gammel 14-07-10, 14:03
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: Thierry Henry Se meddelelser
Så fik VM sin ende med Spanien som verdensmestre. Nu presser en mængde spørgsmål sig så på. Kunne godt tænke mig at høre Jeres vurdering omkring følgende:
  • Er Spanien den rette vinder?
  • Hvilke(t) hold overraskede Jer mest positivt?
  • Hvilke(t) hold overraskede Jer mest negativt?
  • Hvilke spillere skuffede?
  • Hvilke spillere overraskede?
  • Hvad synes I om niveauet og underholdningsværdien?
  • Hvordan synes I det gik for Sydafrika som værtsnation?
  • Hvem var VM's bedst spiller?
  • Var denne slutrunde en af de bedre eller en af de dårligere?
Så er det på tide, at besvare mine egne spørgsmål.

Efter min mening viste Tyskland vejen igennem det fineste fodboldspil, men et hold kunne stikke dem og det var Spanien. Spanien har i samtlige kampe domineret tungt og leveret en ganske udemærket omgang fodbold. I mit hoved stod det mellem Tyskland og Spanien og den måde hvor på tyskerne gik ned imod Spanien gør, at man ikke kan stille spørgsmålstegn ved denne triumf. Spanien var de rette vindere.

Jeg har tidligere kritiseret Uruguay for ikke at have den letteste vej til VM, men alligevel havde jeg ikke regnet med at se dem i en semifinale. Derfor er de turneringens overraskelse for mig. Japan og New Zealand bør også nævnes. Ingen havde troet Japan ville komme videre, men på overbevisende vis lykkedes det. New Zealand tabte ikke en eneste kamp i gruppespillet, hvilket også var overraskende for mig.

Italien, Frankrig og England overraskede nok mange, men jeg havde på forhånd ikke den store fidus til dem. Derfor kan jeg heller ikke sige de overraskede mig så meget igen. Franskmændene har længe ikke formået at fungere som et hold, England har altid problemer med at præstere ved slutrunder og helt ærligt synes jeg ikke at Italien er så stærke som de har været. Dog vil jeg sige Italien. Når man ser på deres trup i forhold til de hold, de var i gruppe med, er det simpelthen ikke godt nok.

Ribéry overraskede negativt. Han havde intet at byde ind med. Messi gjorde det egentlig fint, men jeg synes ikke han lignede verdens bedste fodboldspiller. Christiano Ronaldo fandt aldrig rigtig sig selv helt og må også være en skuffet mand. Den der dog skuffede mig mest var Rooney. Han har haft en kanon sæson i Manchester United, hvor han har leveret mål på samlebånd, men han var nærmest ufarlig under hele VM. Dog skal man også være fair overfor ham og sige, at holdet omkring ham ikke præsterede og så har han haft en lang sæson samt han lige er kommet tilbage efter en skade.

Generelt overraskede Chiles offensiv mig. De spillede flot fodbold og især Sanchez var rigtig god. Fucile fra Uruguay overraskede også og leverede en rigtig stor slutrunde. Jeg må også nævne Gervinho fra Elfenbenskysten, som skabte store problemer især mod Portugal. Ozil, Müller og Khedira kan også nævnes som et par gode overraskelser af den positive slags. Den største overraskelse for mig var dog Honda. Godt nok har han vist stort potentiale, men han var rigtig god for Japan og havde stor andel i deres succes.

Det kunne være værre, men det kunne også være bedre. Der var en del kampe der manglede lidt mål og jeg synes generelt at samtlige hold, Tyskland undtaget, havde svært ved at finde det kønne fodbold frem og samtidig kombinere det med effektivitet. Det er dog klart, at når hold som Italien, Frankrig, England, Brasilien og Portugal skuffer, så vil det også kunne ses på kvaliteten. Det er hold, som når de er på toppen, kan levere noget bedre fodbold end f.eks. Syd Korea, Japan og Slovakiet. Underholdningsværdien synes jeg også var lidt så som så. Der var nogle gode kampe imellem, men også lidt for mange dødssejlere. Generelt tror jeg man vil huske episoder udenfor banen, mere end det der skete på banen. Her tænker jeg på Frankrigs uro internt, Dungas fyring, Maradona der ville gå af, modtagelsen af de Italienske landshold ved hjemkomsten osv.

Jeg synes det gik godt. De leverede en god fodboldfest og omgivelserne var iorden. Larmen fra de kontroversielle horn må man alså bare tage med, da det er en del af deres fodboldkultur. Det eneste lille punkt var den besværlige vej til stadion, men ellers var alt i top.

Wesley Sneijder. Jeg er kæmpefan af den spiller! Han leverede mål, var meget afgørende for Holland og gik forrest. Den mand er efter min mening fantastisk! Verdens bedste på sin position pt.

For mig var det et okay VM. Jeg synes dog ikke, at det var iblandt de bedst. Det var kvaliteten af spillet og underholdning simpelthen ikke til. Dog var det heller ikke kekdeligt, men en lidt blandet omgang.
Gammel 15-07-10, 11:02
Andes
Gæst

Citat:
Citat: Marca Se meddelelser

Jeg synes, at Spanien er den rette vinder, nu da de gik hele vejen så kan man ikke pille ved deres titel. Det andet finalehold, Holland, cruisede egentlig bare igennem uden at være flot spillende eller store sejre [...]
Og det gjorde Spanien? Usikre 1-0'ere hele vejen igennem og var i nærheden af slet ikke at gå videre fra gruppespillet.

Der var én værdig vinder af dette VM. Desværre blev én sløset markering ved et hjørnespark skæbnen for dette hold..

Sidst redigeret af Andes : 15-07-10 kl. 11:05.
Besvar med citat
Gammel 15-07-10, 11:26
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: Andes Se meddelelser
Og det gjorde Spanien? Usikre 1-0'ere hele vejen igennem og var i nærheden af slet ikke at gå videre fra gruppespillet.

Der var én værdig vinder af dette VM. Desværre blev én sløset markering ved et hjørnespark skæbnen for dette hold..
Tyskland var måske det bedste hold spillemæssigt, men simod Spanien var de langt hen ad vejen statister. Spanien spillede nogenlunde fornuftigt og flere kampe kunne / burde de have scoret mere. Da de to hold mødte hinanden og det virkelig gjaldt, var Spanien altså klart bedre end tyskerne.

Så jo hvis vi skal se på hvem der viste det bedste spil, er tyskerne klart vindere, men Spanien formåede altså at gå hele vejen, det gjorde tyskerne ikke. De havde endda begge en ret svær vej så det er ikke fordi Spanien decideret har manglet modstand af en hvis kaliber. Jeg holdt med tyskerne, men jeg må tage hatten af og sige at når man ser på den indbyrdes kamp, var niveau-forskellen altså ikke svær at se.
Gammel 15-07-10, 13:45
Andes
Gæst

Citat:
Tyskland var måske det bedste hold spillemæssigt, men simod Spanien var de langt hen ad vejen statister. Spanien spillede nogenlunde fornuftigt og flere kampe kunne / burde de have scoret mere. Da de to hold mødte hinanden og det virkelig gjaldt, var Spanien altså klart bedre end tyskerne.
Statister ligefrem? Kan du overhovedet huske kampen?! Spillet var lige delt mellem de to, men Spanien stod dybere på banen og var langt bedre i kontraspillet, hvilket gav dem de største chancer. Tyskerne blev fanget oppe ved midterlinjen og det var måske en fejl taktisk, men de forsøgte da at angribe.

Husker jeg korrekt, så blev Özil også snydt for et straffespark. Og Tyskland havde altså også fine muligheder på regulært spil.

Citat:
De havde endda begge en ret svær vej så det er ikke fordi Spanien decideret har manglet modstand af en hvis kaliber.
Nu løb Spanien ind i Portugal (som spillede meget defensivt) og Paraguay. Begge kampe vundet 1-0 hvor især mod Paraguay kunne man begynde at frygte et spansk exit. Tyskland derimod prygler England 4-1 og Argentina 4-0.

Citat:
[..] Spanien formåede altså at gå hele vejen, det gjorde tyskerne ikke."
Det var da en mærkelig argumentation, når vi snakker om det var fortjent eller ej. Skal vi følge den argumentation er alle vindere jo de rette vindere. Husker du slet ikke hvad vi debatterer?
Besvar med citat
Gammel 15-07-10, 14:11
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Statister ligefrem? Kan du overhovedet huske kampen?! Spillet var lige delt mellem de to, men Spanien stod dybere på banen og var langt bedre i kontraspillet, hvilket gav dem de største chancer. Tyskerne blev fanget oppe ved midterlinjen og det var måske en fejl taktisk, men de forsøgte da at angribe.

Husker jeg korrekt, så blev Özil også snydt for et straffespark. Og Tyskland havde altså også fine muligheder på regulært spil.
Ordet "statister" var måske lige overdrevet nok, men jeg mener klart spanierne sad på kampen og dominerede. De pressede tyskerne meget langt tilbage, hvilket i og for sig ikke er mærkeligt, da tyskerne gerne står lidt defensivt, men spanien formåede også, som du selv siger, at fange tyskerne på midten. Det var da helt sikkert en taktisk fejl, men sådanne fejl er der ikke råd til i en semifinale ved VM. Jeg er enig i, at Spanierne også trak sig lidt ned, men som du siger var deres kontraer uhyggelige og effektive, noget Tyskland slet ikke formåede i samme stil.

Citat:
Nu løb Spanien ind i Portugal (som spillede meget defensivt) og Paraguay. Begge kampe vundet 1-0 hvor især mod Paraguay kunne man begynde at frygte et spansk exit. Tyskland derimod prygler England 4-1 og Argentina 4-0.
Jamen Tyskland var suveræne og spillemæssigt også dem der viste det bedste spil, men pointen er, at Spanien indbyrdes overmatchede tyskerne. Desuden siger du selv at Paraguay og Portugal stod meget defensivt - England og Argentina ville mere frem ad banen imod tyskerne. Det har også givet tyskerne noget mere plads at udforme sig på, hvor Spanien ikke fik ret meget. Desuden må man sige det argentinske forsvar leverede julegaver til Tyskland i stor stil. Der var ingen organisation, alt for lidt koncentration og det var bare ringe. England var tæt på goodbye og aufwidersehen allerede i gruppespillet - Deres indsats under hele VM (USA-kampen undtaget) var meget ringe.

Men uanset hvad så vil jeg ikke være uenig i tyskerne leverede det bedste spil ved slutrunden, men indbyrdes mener jeg Spanien gjorde det bedst og klart beviste de var/er den tand bedre. Det jeg ville frem til med deres vej til den indbyrdes kamp var bare, at Spanien måske nok kun vandt 1-0, men modstanderne var absolut heller ikke dårlige. Det ændrer ikke ved at Tyskland i den fase så bedst ud, men det skal dog med. Hvis det var sådan at Spanien havde mødt nogle dårligere hold og så kun havde "klaret sig igennem", havde sagen været anderledes, men de mødte nogle ret så habile modstandere.

Citat:
Det var da en mærkelig argumentation, når vi snakker om det var fortjent eller ej. Skal vi følge den argumentation er alle vindere jo de rette vindere. Husker du slet ikke hvad vi debatterer?
Pointen er, at Spanien holdt hele vejen, det gjorde tyskerne ikke. Selvom Tyskland imponerede mest overall, må man sige at de ikke havde dygtigheden til at gå det sidste stykke. Lad mig bruge dette års Champions League som eksempel. Barcelona ankede Arsenal ud af turneringen med torden og lynild og de fleste forventede et catalansk triumf, men kyniske Inter havde de ikke dygtigheden til at slå og selvom Inter ikke dominerede den kamp, kunne de ikke overvinde Inters taktiske tilgang til kampen. Pointen er, at man ikke kun kan vinde ved at spille flot og god fodbold, man skal også have dygtigheden til at gå det sidste stykke, det havde hverken Barcelona eller Tyskland. De klarede sig begge fantastisk, men da først den rette modstander dukkede op, knækkede begge mandskaber og selvom begge resultat-mæssigt var tæt på en finale, må man sige at de spillemæssigt ikke rigtig fandt den rette kode om man så må sige.
Gammel 16-07-10, 12:07
Sebber
Gæst

Citat:
Jeg er dybt uenig. Spanien havde et par sløsede kampe, men kampen mod Tyskland var enestående.

De var fuldstændigt overlegne indtil scoringen, hvor Tyskland ved automatik fik mere spil. Jeg forstår ikke hvordan du kan argumentere for det ovenstående.

De var ikke blot fordi de stod dybere på banen. Hele deres taktiske oplæg knuste tyskerne, og det høje pres samt deres boldsikkerhed ødelagde fuldstændig tyskernes spil.
Besvar med citat
Gammel 16-07-10, 12:16
Sebber
Gæst

Helt klart. Den gennemgående kritik af 1-0 sejrene kan tilskrives modstanderne. Spanierne spillede sammen med Tyskland det bedste spil, og da de to mødtes - var Spanien klart overlegne.

Tyskland. Jeg havde regnet med at turneringsholdet ville gøre det godt, men det spil de viste mig var overraskende positivt. Egentligt synes jeg ikke der var store overraskelser - og Uruguay overraskede mig ikke specielt - da vejen til semifinalen simpelthen var for nem.

England. Frankrig og Italien havde jeg regnet med, men at England var så ringe med det spillermateriale og den træner - er mig lidt en gåde.

Torres og Rooney synes jeg begge to var helt ustyrligt dårlige.

Ozil. Var klart en af profilerne på Tysklands hold.

Det kunne have været bedre, men fodbold er blevet mere kalkuleret - og det så man her.

Xavi. Jo mere af ham jeg ser, jo mere forelsket bliver jeg. Det er utroligt så lidt bolde han smider væk, og så mange gode afleveringer han sender afsted. Han er konstant spilbar og er lyn boldsikker også. Forlan gjorde det dog også godt.
Besvar med citat
Gammel 16-07-10, 13:28
Arsenalfan
Gæst

Rent spillemæssigt kan man ikke benægte at Spanien var et skridt foran de fleste. De er ikke uovervindelige og de kunne tabe både til Holland(som er sket tidligere) og de tabte så én kamp i deres gruppespil.

Jeg synes Japan overraskede mest, da de slog Danmark og jeg synes ikke at de fortjente at blive slået ud i straffespark senere !

Det må helt klart være Danmark. Vi spiller ikke som et hold.

Der er mange "store hold", der fik en lang næse og røg ud og stjerner som Drogba, Ronaldo og Englands Rooney var nok værst. Selvfølgelig skuffede Torres også, men han var stadig skadet og det bliver ligesom overskygget af resten af det spanske hold, der er ingen grund til negativitet der! Torres vil rejse sig i 2010/2011!

Jeg synes Hollands spillere overraskede meget og Tyskland, der går fra at tæske alle og lige pludselig er passive imod Spanien!

Jeg er tilfreds!

De var forberedte og ingen terroraktioner så vidt jeg ved, så det gik fint nok!

Hvem var VM's bedste spiller?
Der synes jeg at Hollands "Robbery" var bedst!

Det var samme standard og en rimelig lige kamp.

Danmark Spanien

Sidst redigeret af Marc BE/FF : 26-01-11 kl. 10:06.
Besvar med citat
Gammel 16-07-12, 22:25
Alek0525 Alek0525 er offline

Tilmeldingsdato: 18-06-12
Alder: 15

Ja, det synes jeg de var. De spillede bedst af alle holdene, til trods for at de kun scorede otte mål og at de fleste mål blev scoret af de samme spillere. Men de spiller bare sådan noget underholdende fodbold, og de var svineuheldige ved at tabe til Schweiz i den første kamp, hvor Schweiz' mål var et af de mærkeligste mål jeg nogensinde har set (assisten var af en schweizisk spiller der ramte bolden i en kolbøtte) og hvis Holland og deres voldsmænd havde vundet finalen på straffesparkskonkurrence havde jeg skreget.

Mange hold overraskede mig. Uruguay med deres gode offensive fodbold, selvom deres vej til semifinalerne ikke var den sværeste, New Zealand der ikke tabte en eneste kamp med slutrundens på papiret dårligste hold, Ghana og Slovakiet og Japan der var milimeter fra kvartfinalerne. Argentina og Tyskland overraskede mig faktisk også. Jeg havde ikke forventet at de ville spille SÅ godt som de gjorde. Tyskland overraskede mig fordi jeg havde regnet med at det ville gå galt for dem fordi der var en del uro i truppen op til slutrunden.

England og lidt Italien. Jeg havde forventet at Frankrig ville skuffe med forholdet til Raymond Domenech, men England stod med deres måske bedste hold nogensinde, og hvordan de ikke kunne slå Algeriet er en stor gåde. De blev selvfølgelig chokeret over Green's kæmpedrop, men det kan man ikke bruge som undskyldning. Synes dog de spillede udmærket. Meget bedre end det netop afsluttende EM.

Uha, en del. Fernando Torres, Wayne Rooney, Cristiano Ronaldo, Franck Ribery, Robin van Persie... Jeg synes dog Messi gjorde det glimrende. Ja, han scorede ingen mål, men han var omdrejningspunktet i Argentinas offensive fodbold.

Tiago, Miroslav Stoch fra Slovakiet, Vincent Enyeama fra Nigeria
Hvad synes I om niveauet og som skrevet tidligere mange tyske spillere.

Jeg er tilfreds med niveauet og underholdningsværdien. I gennem hele turneringen havde vi mange underholdende, hæsblæsende, dramatiske kampe. Der var dog også et par kedelige kampe, med finalen som det bedste eksempel. Men alt i alt så jeg synes vi fik god underholdning.

Glimrende. På banen gik det selvfølgelig ikke så godt, men de havde bygget nogle rigtig flotte stadions, god sikkerhed ved kampene og mange tilskuere også.

Synes også det var Diego Forlan. Han scorede nogle fantastiske mål. Det kunne dog også have været blevet Müller, Iniesta, Robben, Schweinsteiger...

Jeg synes den var okay. Jeg roste turneringen tidligere i indlægget, men som mange af jer også siger, så har der været en del taktisk prægede kampe. Jeg har set VM siden 1982, og den slutrunde (1982) og slutrunderne i 1998 og 2006 er for mig de bedste. Men jeg synes altid VM-slutrunder er gode og spændende og det er derfor jeg allerede ved at der er 697 dage til VM 2014.

Sidst redigeret af Alek0525 : 16-07-12 kl. 22:51.
Besvar med citat
Reklame
Sponsoreret links

Svar

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

» Nye indlæg
Hvad nu Brøndby?
Sidste svar af Will
21-05-13 13:43
Hvor skal Rooney hen?
Sidste svar af Will
21-05-13 13:11
The race for third!
Sidste svar af Will
21-05-13 13:06
Nicklas Bendtners...
Sidste svar af Will
21-05-13 13:02
David Beckham indstiller...
Sidste svar af Silver
18-05-13 19:44
Nedrykningskampen i...
Sidste svar af Will
18-05-13 10:21
Superliga og den nye...
Sidste svar af Thierry Henry
16-05-13 20:46
Benfica-Chelsea
Sidste svar af Thierry Henry
16-05-13 20:42
» BettingExpert.com Tips

bettingexpert live tips

Ekspert tips fra Betting Expert's tipster community

Spil Dato Odds
Aulum IF - Skjern GF23/05 17:001.65Se tip
Sandåkerns SK - Gimonäs UIF22/05 17:001.75Se tip
Yngsjö IF - Marieholm22/05 17:301.70Se tip
Eslövs BK - Perstorp Bälinge IK22/05 17:151.70Se tip
Salsåker/Ullånger IF - Friska Viljor FC22/05 17:001.50Se tip
Avedøre IF - FC Øresund II22/05 17:001.73Se tip
Örebro - Ängelholm22/05 17:001.83Se tip
Degerfors - Östersunds FK22/05 17:001.83Se tip
Esteghlal - Al-Shabab22/05 16:301.65Se tip
AIK - Djurgården22/05 17:053.75Se tip
Pas Giannina - Atromitos22/05 15:152.30Se tip
Herlev - Frem22/05 16:301.60Se tip
Lech Poznan - Podbeskidzie25/05 13:459.00Se tip
Sl. Prag - Budejovice22/05 16:001.75Se tip
Germania Halberstadt - FSV Zwickau22/05 16:302.25Se tip
Sagene - Bygdø Monolitten21/05 18:154.50Se tip
Hornslet IF - Kristrup B21/05 17:301.40Se tip
Bergsøy - Kristiansund BK 221/05 17:001.80Se tip
Aalesund 2 - Spjelkavik21/05 17:001.50Se tip
Mallorca - Betis20/05 20:003.50Se tip
FC København - SønderjyskE20/05 15:001.70Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:001.45Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:002.10Se tip
Znamya - Karelia Petrozavodsk20/05 14:002.05Se tip
FC Midtjylland - AGF20/05 15:004.75Se tip
FC København - SønderjyskE20/05 15:002.80Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:003.00Se tip
AaB - Randers FC20/05 15:001.70Se tip
OB - Silkeborg20/05 15:002.55Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.90Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.02Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:002.25Se tip
FC Midtjylland - AGF20/05 15:001.62Se tip
FC Nordsjælland - Esbjerg fB20/05 15:001.65Se tip
AaB - Randers FC20/05 15:001.80Se tip
Notodden - Ålgård FK20/05 13:001.75Se tip
Vindbjart - Åsane20/05 12:302.00Se tip
Østsiden - Skarbøvik20/05 12:001.90Se tip
Mallorca - Betis20/05 20:001.85Se tip
AC Horsens - Brøndby IF20/05 15:002.90Se tip
FC Midtjylland - AGF20/05 15:001.75Se tip
» Nyheder fra footballworld.dk
Cornelius: Ligger i kortene at blive

to, 23 maj 2013 08:23:06
Ove Pedersen raser mod DBU

to, 23 maj 2013 08:19:39
SønderjyskE forlænger med Skender

to, 23 maj 2013 08:11:59
» Søg på forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 8:57.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi Bingobyen.dk.
© Copyright 2005-2012 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.