Brugernavn
Password
Registrer FAQ Medlemsliste Markér alle fora som læst
Gå tilbage   Fodboldforum.dk > Fodbold > Forum for klubtråde
Velkommen til Fodboldforum.dk.

Du besøger forumet som gæst, hvilket giver dig begrænsede muligheder. Forumet dækker sporten fodbold i alle afskygninger, men bevæger sig også ind på andre sportsgrene, køb og salg og Brødrene Rotschilds spilforslag. Ved at registrere dig på vores forum, der er en gratis service, får du blandt andet mulighed for at:
  • Deltage i de mange spændende fora
  • Skrive i chatboksen sammen med de mange andre brugere
  • Uploade dine fodboldbilleder
  • Udøse og udvide din fodboldviden i et omfang, du aldrig havde drømt om
  • ... og meget, meget mere!
Registreringen er hurtigt overstået, så kom igang med det samme og registrer din bruger!
Hvis du har problemer med registreringen, kan du kontakte administrationen

Forum for klubtråde Nogle klubber har deres egen klubtråd. Her foregår alle de mindre og mere interne debatter omkring den enkelte klub. Deltag i de eksterende klubtråde eller opret tråde for de klubber, der mangler.
Svar

Emneværktøjer Visningsmetode
Gammel 13-03-12, 20:02
Thierry Henrys avatar
Thierry Henry Thierry Henry er offline
Gunner-fan

Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
Rosicky

Tjekkiske Tomas Rosicky forlængede tirsdag sin kontrakt med Arsenal.

Læs her.

Carl Jenkinson er tydeligvis godt tilfreds med hans holdkammerats forlængelse.

Læs her.

Ligeledes er Arsene Wenger en glad mand.

Læs her.

Undertegnede har tit været efter Rosicky, da han tidligere har præsteret på et alt for lavt niveau. I denne sæson har han dog løftet sit niveau gevaldigt. Han har et enormt drive, arbejder altid stenhårdt og så løber han mange meter. Det er bestemt ikke alt der lykkes og han er heller ikke god nok som førstevalg på den offensive midtbane over længere tid, men han er, pga. ovennævnte kvaliteter, en glimrende mand at have i truppen. Desuden har han megen erfaring. Derfor er det helt sikkert en god nyhed.
Gammel 30-04-12, 15:06
Will Will er offline

Tilmeldingsdato: 19-07-11
Vedr.: Arsenal-tråden

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-50033547fficielt-podolski-til-arsenal.html?rss

Rygterne talte sandt. Lukas Podolski skifter fra FC Köln til Arsenal.
En kæmpe forstærkning for Arsenal, der har været alt for afhængig af Robin Van Persie - det bliver spændende at se hvordan han falder til i engelsk fodbold.
Besvar med citat
Følgende brugere er enige:
Gammel 30-04-12, 18:34
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Citat: Will Se meddelelser
http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/id-50033547fficielt-podolski-til-arsenal.html?rss

Rygterne talte sandt. Lukas Podolski skifter fra FC Köln til Arsenal.
En kæmpe forstærkning for Arsenal, der har været alt for afhængig af Robin Van Persie - det bliver spændende at se hvordan han falder til i engelsk fodbold.
Jeg er intet mindre end begejstret. Han har en god teknik, kan score mål, er dygtig i kombinationsspillet og kan anvendes både som angriber og på kanten. Vi har manglet kvalitet på kanten. Gervinho har vist niveauet i momenter, men har endnu ikke rigtig slået til. Arshavin har set sine bedste dage og virker udbrændt på det her niveau. Så er der Walcott, der har speeden men alt for ofte mangler evnen til at udfordre og skabe noget på egen hånd. Han skal simpelthen iscenesættes for meget. Rosicky kan anvendes på kanten, men over en hel sæson er hverken han eller Benayoun gode nok på den position. Miachi og Oxlade-Chamberlain virker begge som store talenter med en lovende fremtid, men de er begge meget unge. Derved har vi spillere nok til kanten, men kvaliteten mangler simpelthen. Som du også er inde på, Will, mangler vi ligeledes et suplement til van Persie i front. Chamakh er simpelthen ikke dygtig nok, Bendtner virker som værende fortid i klubben og Vela passer slet ikke til den rolle i Premier League. Park virker ikke som en mand, Wenger for alvor tror på.

Dermed er Podolski en mere end tiltrængt og velkommen forstærkning!

Gammel 26-06-12, 19:55
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Giroud klar for Arsenal

Olivier Giroud er nu langt om længe præsenteret som ny Arsenal-spiller.

Læs her.

Her er der lidt billeder af vores nye mand.

Her er der så lidt statistik omkring hans hidtidige karriere.

Giroud om Arsenals titelchancer.

Giroud om hans karriere.

Giroud om hans chancer i Premier League.

Jeg er ret så begejstret for denne signing! I sidste sæson manglede vi i høj grad alternativer til van Persie, der kunne byde ind både når hollænderen ikke var på banen, men også med nogle helt andre elementer. Chamakh tilbyder noget andet, nemlig fysisk styrke og styrke i luften, men han har desværre ikke slået til. Park er sådan set stadig et ubeskrevet blad, men det kunne tyde på manglende kvalitet siden han har spillet så lidt. Giroud virker som en spiller, der er stærk i luften og derfor vil være et glimrende supplement til van Persie. Desuden kommer han fra en teknisk god liga og er derfor vant med den tekniske betoning i vores spil. At han så også blev topscorer i Ligue 1 i sidste sæson, gør ham jo ikke mindre lovende!
Gammel 27-06-12, 8:36
Will Will er offline

Vedr.: Giroud klar for Arsenal

Citat:
Citat: Thierry Henry Se meddelelser
Olivier Giroud er nu langt om længe præsenteret som ny Arsenal-spiller.

Læs her.

Her er der lidt billeder af vores nye mand.

Her er der så lidt statistik omkring hans hidtidige karriere.

Giroud om Arsenals titelchancer.

Giroud om hans karriere.

Giroud om hans chancer i Premier League.

Jeg er ret så begejstret for denne signing! I sidste sæson manglede vi i høj grad alternativer til van Persie, der kunne byde ind både når hollænderen ikke var på banen, men også med nogle helt andre elementer. Chamakh tilbyder noget andet, nemlig fysisk styrke og styrke i luften, men han har desværre ikke slået til. Park er sådan set stadig et ubeskrevet blad, men det kunne tyde på manglende kvalitet siden han har spillet så lidt. Giroud virker som en spiller, der er stærk i luften og derfor vil være et glimrende supplement til van Persie. Desuden kommer han fra en teknisk god liga og er derfor vant med den tekniske betoning i vores spil. At han så også blev topscorer i Ligue 1 i sidste sæson, gør ham jo ikke mindre lovende!
Spændende signing for Arsenal. Jeg tror at Wenger har meget at sige i denne transfer, og jeg kan forestille mig at der er mange franskmænd der gerne vil spille under Wenger. Jeg har hørt at Podolski valgte Arsenal fordi Wenger snakker flydende tysk. Han er en vigtig mand, ham Wenger.
Jeg kender ikke så meget til Giroud udover at han blev topscorer i Ligue 1. Det bliver spændende at følge ham og Hazard, som begge har taget skridtet videre til London og Premier League.

Med signingen af Podolski og Giroud, så synes jeg at det ligner mere og mere et farvel til Van Persie. Selvom Podolski godt kan spille venstrefløj (ligesom på det tyske landshold), så tror jeg at han er købt ind til at spille angriber, og det samme med Giroud. Arsenal kan som regel godt lide at spille med én enkelt frontangriber, og jeg kan ikke forestille mig tre spillere af den kaliber (Podolski, Giroud og van Persie) kæmpe om den ene plads. Derudover har man stadig Park, Chamakh og Bendtner, men jeg kan forestille mig at Park bliver udlånt, og Chamakh og Bendtner bliver solgt.
Besvar med citat
Gammel 27-06-12, 21:04
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Vedr.: Giroud klar for Arsenal

Citat:
Spændende signing for Arsenal. Jeg tror at Wenger har meget at sige i denne transfer, og jeg kan forestille mig at der er mange franskmænd der gerne vil spille under Wenger. Jeg har hørt at Podolski valgte Arsenal fordi Wenger snakker flydende tysk. Han er en vigtig mand, ham Wenger.
Jeg kender ikke så meget til Giroud udover at han blev topscorer i Ligue 1. Det bliver spændende at følge ham og Hazard, som begge har taget skridtet videre til London og Premier League.
Chelsea skulle ifølge Giroud selv også have været inde i billedet, men netop Wenger var grunden til, at han valgte Arsenal.

Læs her.

Wenger er helt klart en meget vigtig faktor for Arsenal, da han har både status og navn til at kunne tiltrække spillere. Især franske spillere vil naturligt nok være meget interesserede i, at spille for ham.

Citat:
Med signingen af Podolski og Giroud, så synes jeg at det ligner mere og mere et farvel til Van Persie. Selvom Podolski godt kan spille venstrefløj (ligesom på det tyske landshold), så tror jeg at han er købt ind til at spille angriber, og det samme med Giroud. Arsenal kan som regel godt lide at spille med én enkelt frontangriber, og jeg kan ikke forestille mig tre spillere af den kaliber (Podolski, Giroud og van Persie) kæmpe om den ene plads. Derudover har man stadig Park, Chamakh og Bendtner, men jeg kan forestille mig at Park bliver udlånt, og Chamakh og Bendtner bliver solgt.
Jeg tror bestemt ikke det er Wengers intention, at beholde Chamakh og Bendtner. Bendtner vil gerne selv væk og snakker angiveligt med andre klubber. Det har da også tidligere forlydt, at Arsenal har givet grønt lys for et evt. skifte. Chamakh har ikke slået til og heller ikke han virker som en mand, der indgår i de fremtidige planer. Wenger har i hvert fald ofte foretrukket va Persie til trods for, at hollænderen måske har kunnet bruge en pause. Derfor er man også nødt til at hente nye angribere ind. Park er lidt i samme båd som Chamakh. Han har dog aldrig fået chancen under Wenger og virker ikke som en mand, Wenger virkelig har tillid til, men mere som en gardering i forhold til bredden. Arsenal har desuden manglet kvalitet på kanten. Gervinho har ikke helt slået til endnu, Arshavin virker langt fra tidligere tiders sæsoner, Walcott er meget svingende, Chamberlain og Myachi er endnu meget unge og Rosicky har ikke længere niveauet til at spille kant over en længere periode. Derfor tror jeg ikke nødvendigvis Podolski og Giroud skal ses som erstatninger for van Persie, men Giroud måske mere et supplement og Podolski en forstærkning til kanten, der så kan vikariere centralt, hvis behovet skulle opstå.

Goal.com har desuden lavet en ganske fin artikel omkring, hvordan man kan bruge Giroud her.

Selv spekulerer jeg lidt over, om Wenger måske har tænkt sig, at skifte til 4-4-2 eller muligvis gøre brug af det system noget oftere. En anden mulighed er, at han rykker van Persie ned som en form for hængende angriber/offensiv midtbane i noget ala dette:

--------------Song-------------Arteta/Wilshere---------------
-------------------------van Persie---------------------------
---Walcott---------------Giroud-------------------Podolski----

Mulighederne er mange og disse indkøb er ikke nødvendigvis ensbetydende med et salg af van Persie. Desuden plejer Wenger at sælge en given spiller før han køber spillerens erstatning.
Gammel 16-07-12, 17:41
cheroce cheroce er offline

Tilmeldingsdato: 16-07-12
Alder: 27
Arsenal billtter??

Hej.

Vi er 8 unge mennesker som skal til London i efteråret og vil gerne ind og se Arsenal. Er der nogle som der ved hvordan jeg billigst og sikkert køber billetter til Arsenals hjemmebane kampe?

Tusind tak for hjælpen :-D
Besvar med citat
Gammel 08-08-12, 9:11
Will Will er offline

http://www.bold.dk/nyt/Officielt-San...la-til-Arsenal

Santi Cazorla er skiftet til Arsenal fra Malaga.
Jeg kender intet til ham, men udfra Youtube videoen ligner han en meget kombinationsstærk midtbanespiller og det passer Arsenal meget godt.
Den centrale midtbane begynder at se godt rigtig spændende ud hos Arsenal med Song, Arteta og Cazorla, derudover har man Diaby, Coquelin, Frimpong, Ramsay og Wilshere.
Der er et problem med opstillingen hvis Van Persie vælger at blive i klubben, hvordan skal man stille op? Med to angribere eller den sædvanlige 4-3-3?

Giroud, Podolski og Van Persie bør vel alle være meget tæt på startopstillingen. Går vi udfra at Van Persie bliver solgt kan midtbanen og angrebet godt se sådan her ud:

Song - Arteta
Walcott - Cazorla - Podolski
Giroud

Spillere som Rosicky, Ramsey, Oxlade presser sig stærkt på startopstillingen dog.

Besvar med citat
Gammel 08-08-12, 21:01
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
http://www.bold.dk/nyt/Officielt-San...la-til-Arsenal

Santi Cazorla er skiftet til Arsenal fra Malaga.
Jeg kender intet til ham, men udfra Youtube videoen ligner han en meget kombinationsstærk midtbanespiller og det passer Arsenal meget godt.
Den centrale midtbane begynder at se godt rigtig spændende ud hos Arsenal med Song, Arteta og Cazorla, derudover har man Diaby, Coquelin, Frimpong, Ramsay og Wilshere.
Der er et problem med opstillingen hvis Van Persie vælger at blive i klubben, hvordan skal man stille op? Med to angribere eller den sædvanlige 4-3-3?

Giroud, Podolski og Van Persie bør vel alle være meget tæt på startopstillingen. Går vi udfra at Van Persie bliver solgt kan midtbanen og angrebet godt se sådan her ud:

Song - Arteta
Walcott - Cazorla - Podolski
Giroud

Spillere som Rosicky, Ramsey, Oxlade presser sig stærkt på startopstillingen dog.

Jeg kender heller ikke så meget til ham, men ud fra hvad jeg har set og hørt, ligner han lige den spiller vi har manglet. Efter salget af Fabregas har vi savnet kvalitet på den offensive midtbane. Rosicky har gjort det godt, men over en hel sæson er mangler han simpelthen det sidste både i forhold til kreativitet og målscoring. Ramsey er stadig ung, men i sidste sæson viste han absolut intet, der berettiger ham til en plads i startopstillingen. Jack Wilshere har også været nævnt som offensiv midtbane, men hans kvaliteter synes jeg vi vil få mere ud af i en rolle, hvor han deltager både offensivt og defensivt. Hans store løbepensum, fysisk energi og figthervilje kommer i mine øjne slet ikke til sin ret som offensiv midtbanespiller. Diaby synes jeg ligeledes gør sig bedre i en mere central rolle. Derfor har vi virkelig manglet noget på den position, hvilket vi forhåbentlig har fået nu.

Offensiven ser efterhånden meget stærk ud så længe van Persie bliver. Med alternativer som Cazorla, Walcott, van Persie, Podolski, Rosicky, Gervinho, Giroud osv. har vi mange kort på hånden, hvilket giver os flere taktiske muligheder i de enkelte kampe og samtidig gør os mindre sårbare overfor skader.
Gammel 27-11-12, 22:02
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Sagna og Walcott på vej væk?

Der har i den seneste tid floreret en del rygter og spekulationer vedrørende Walcotts fremtid. Hans kontrakt udløber til sommer og endnu har han ikke forlænget, hvorfor han muligvis kan være på vej væk. Også Sagnas kontrakt løber mod enden og heller ikke franskmanden har forlænget. Nu er den officielle kalender så udkommet uden både Sagna og Walcott, hvilket af nogle kan tolkes som et tegn.

Læs her.

Nu vil jeg ikke tolke for meget på dette, da der er stor risiko for overfortolkning. I værste fald kan man dog godt tillade sig, at tolke det således, at klubben meget vel kan være i tvivl omkring hvorledes dette udvikler sig og derfor bevidst udelader netop disse to spillere.

Skulle vi miste Walcott og/eller Sagna, vil jeg se det som en stor svækkelse både på banen og i forhold til signalværdien. Walcott er i mine øjne ikke en spiller, der burde være et kæmpe tab for en storklub, når man tænker på hans manglende stabilitet. Ofte præsterer han kun periodevis for så at falde helt ud i den efterfølgende periode. Sandheden er bare, at kvaliteten på holdet efterhånden er så lav og manglen på profiler så stor, at han pludselig bliver et stort tab hans manglende stabilitet til trods. Dertil mangler vi i forvejen kvalitet på kanterne. Arshavin virker som en spiller, der er på vej ud og igennem lang tid har han heller ikke vist det store, selvom hans formkurve den seneste tid har været opadgående. Gervinho har uden tvivl energi, kreativitet, speed og driblefærdigheder, men han mangler både kynisme og skarphed i de afgørende situationer. Oxlade-Chamberlain er endnu meget ung og derfor kan man ikke forvente for meget endnu. Podolski er en dygtig spiller, men trods alt meget afhængig af, at holdkammeraterne kan iscenesætte ham. Alternativer som Rosicky, Diaby og Santos er ikke holdbare på længere sigt, da de simpelthen ikke har niveauet og/eller kvaliteterne til at gøre sig på kanten. Sagna har en oplagt afløser i Jenkinson, men jeg mener stadig niveau-forskellen er så stor, at det vil være en betragtelig svækkelse. Især med tanke på, at vi i forvejen mangler noget for at kunne kæmpe med i den absolutte top. Jenkinson er uden tvivl lovende, men han har ikke samme stabilitet og erfaring som Sagna.

Signalværdien ved et salg af disse to spillere ville også være ret så kedelig. Endnu to profiler, der smutter ville blot understrege den antagelse jeg tror mange har af Arsenal. Nemlig, at Arsenal er en subtopklub der må nøjes med at agere rugeklub for de helt store klubber.
Gammel 28-11-12, 11:21
Will Will er offline

Vedr.: Sagna og Walcott på vej væk?

Citat:
Der har i den seneste tid floreret en del rygter og spekulationer vedrørende Walcotts fremtid. Hans kontrakt udløber til sommer og endnu har han ikke forlænget, hvorfor han muligvis kan være på vej væk. Også Sagnas kontrakt løber mod enden og heller ikke franskmanden har forlænget. Nu er den officielle kalender så udkommet uden både Sagna og Walcott, hvilket af nogle kan tolkes som et tegn.

Læs her.

Nu vil jeg ikke tolke for meget på dette, da der er stor risiko for overfortolkning. I værste fald kan man dog godt tillade sig, at tolke det således, at klubben meget vel kan være i tvivl omkring hvorledes dette udvikler sig og derfor bevidst udelader netop disse to spillere.

Skulle vi miste Walcott og/eller Sagna, vil jeg se det som en stor svækkelse både på banen og i forhold til signalværdien. Walcott er i mine øjne ikke en spiller, der burde være et kæmpe tab for en storklub, når man tænker på hans manglende stabilitet. Ofte præsterer han kun periodevis for så at falde helt ud i den efterfølgende periode. Sandheden er bare, at kvaliteten på holdet efterhånden er så lav og manglen på profiler så stor, at han pludselig bliver et stort tab hans manglende stabilitet til trods. Dertil mangler vi i forvejen kvalitet på kanterne. Arshavin virker som en spiller, der er på vej ud og igennem lang tid har han heller ikke vist det store, selvom hans formkurve den seneste tid har været opadgående. Gervinho har uden tvivl energi, kreativitet, speed og driblefærdigheder, men han mangler både kynisme og skarphed i de afgørende situationer. Oxlade-Chamberlain er endnu meget ung og derfor kan man ikke forvente for meget endnu. Podolski er en dygtig spiller, men trods alt meget afhængig af, at holdkammeraterne kan iscenesætte ham. Alternativer som Rosicky, Diaby og Santos er ikke holdbare på længere sigt, da de simpelthen ikke har niveauet og/eller kvaliteterne til at gøre sig på kanten. Sagna har en oplagt afløser i Jenkinson, men jeg mener stadig niveau-forskellen er så stor, at det vil være en betragtelig svækkelse. Især med tanke på, at vi i forvejen mangler noget for at kunne kæmpe med i den absolutte top. Jenkinson er uden tvivl lovende, men han har ikke samme stabilitet og erfaring som Sagna.

Signalværdien ved et salg af disse to spillere ville også være ret så kedelig. Endnu to profiler, der smutter ville blot understrege den antagelse jeg tror mange har af Arsenal. Nemlig, at Arsenal er en subtopklub der må nøjes med at agere rugeklub for de helt store klubber.
Der vil klart være en negativ signalværdi hvis man både mister Walcott og Sagna, og historien om at profiler såsom Vieira, Van Persie, Henry, Song har forladt klubben på samme måder dukker op. Jeg tror dog at man kan redde meget af det, hvis man signer erstatninger fra den øverste hylde, og straks glemmer man Walcott og Sagna.
Walcott er sikkert i mange Gunners-fans øjne en spiller man ikke ville være vanvittig utilfreds med hvis han blev solgt til vinter, og jeg er også sikker på at Arsenal uden de store problemer kunne finde en udmærket højrekant til klubben. Jeg vil mene at Sagna (29, wow vidste ikke at han var så gammel) er et større tab, fordi Jenkinson (20) stadig er ret ung og uprøvet.

Læste denne artikel omkring mulige erstatninger for Walcott.
Ben Arfa kunne være en rigtig god erstatning - han er hurtig og teknisk rigtig god.

Jeg synes at Sagna er en god højreback at holde på mens Jenkinson udvikler sig - men jeg mener dog at der findes mange gode erstatninger for Walcott.
Besvar med citat
Gammel 28-11-12, 22:42
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Der vil klart være en negativ signalværdi hvis man både mister Walcott og Sagna, og historien om at profiler såsom Vieira, Van Persie, Henry, Song har forladt klubben på samme måder dukker op. Jeg tror dog at man kan redde meget af det, hvis man signer erstatninger fra den øverste hylde, og straks glemmer man Walcott og Sagna.
Walcott er sikkert i mange Gunners-fans øjne en spiller man ikke ville være vanvittig utilfreds med hvis han blev solgt til vinter, og jeg er også sikker på at Arsenal uden de store problemer kunne finde en udmærket højrekant til klubben. Jeg vil mene at Sagna (29, wow vidste ikke at han var så gammel) er et større tab, fordi Jenkinson (20) stadig er ret ung og uprøvet.

Læste denne artikel omkring mulige erstatninger for Walcott.
Ben Arfa kunne være en rigtig god erstatning - han er hurtig og teknisk rigtig god.

Jeg synes at Sagna er en god højreback at holde på mens Jenkinson udvikler sig - men jeg mener dog at der findes mange gode erstatninger for Walcott.
Walcott kan sagtens erstattes. Han har gjort det godt i denne sæson, men i mine øjne er han som sagt stadig for ustabil. Problemet er bare, at erstattes han bliver det formentlig ikke med en kvalitetsspiller, men med et eller andet uprøvet talent. Ben Arfa ville være en udemærket erstatning, men en ung og relativt uprøvet spiller som Zaha ville absolut ikke være tilfredsstillende. Givetvis har han et stort potentiale, men han er endnu meget ung og har altså ikke bevist sig på højeste niveau endnu. Desværre har jeg en fornemmelse af, at Zaha er mere sandsynlig end eksempelvis Ben Arfa. Med andre ord vælger vi de uprøvede talent fremfor en mere etableret kvalitetsspiller. Desuden synes jeg det ville være et problem, at miste Walcott selv hvis vi erstatter ham med et tilfredsstillende alternativ. Den sender stadig signalet om, at Arsenal er en klub, der udvikler unge spillere og når de udfolder deres potentiale, ryger de videre. På den måde vinder man simpelthen intet!

Sagna ville være svær at erstatte. Han er i mine øjne en af de bedste højrebacks i verden. Jenkinson er et stort talent, men har brug for mere tid. Et tab af Sagna ville således gøre ondt både sportslig og i forhold til signalværdi.
Gammel 30-11-12, 11:38
Will Will er offline

Citat:
Walcott kan sagtens erstattes. Han har gjort det godt i denne sæson, men i mine øjne er han som sagt stadig for ustabil. Problemet er bare, at erstattes han bliver det formentlig ikke med en kvalitetsspiller, men med et eller andet uprøvet talent. Ben Arfa ville være en udemærket erstatning, men en ung og relativt uprøvet spiller som Zaha ville absolut ikke være tilfredsstillende. Givetvis har han et stort potentiale, men han er endnu meget ung og har altså ikke bevist sig på højeste niveau endnu. Desværre har jeg en fornemmelse af, at Zaha er mere sandsynlig end eksempelvis Ben Arfa. Med andre ord vælger vi de uprøvede talent fremfor en mere etableret kvalitetsspiller. Desuden synes jeg det ville være et problem, at miste Walcott selv hvis vi erstatter ham med et tilfredsstillende alternativ. Den sender stadig signalet om, at Arsenal er en klub, der udvikler unge spillere og når de udfolder deres potentiale, ryger de videre. På den måde vinder man simpelthen intet!

Sagna ville være svær at erstatte. Han er i mine øjne en af de bedste højrebacks i verden. Jenkinson er et stort talent, men har brug for mere tid. Et tab af Sagna ville således gøre ondt både sportslig og i forhold til signalværdi.
Jeg må indrømme at jeg ikke kender meget til Zaha og har blot hørt hans navn på rygtebørsen. Jeg vil også mene at Arsenal bør gå efter en lidt mere etableret spiller i Ben Arfa i stedet for at satse på talenterne (jeg ved at det går mod Wengers filosofi). Arsenal har længe satset på talenter, men man skal finde balancen mellem etablerede spillere og talenter. Det er dog noget Wenger allerede har ændret med tilgangen af Giroud, Podolski og Cazorla. Ben Arfa er 25 år, hvilket er en rigtig god alder.

Men kigger man på Arsenaltruppen, så ser det langt mere skræmmende ud end i sidste sæson. Godt nok har man mistet Van Persie og Song, men tilgangen af Podolski, Giroud og Cazorla, samt sidste sæsons signings i Arteta og Mertesacker, ser Arsenaltruppen bedre ud kvalitets- og breddemæssigt.

Udover erstatningen for Walcott, kunne det være en idé at hente en angriber og Llorente, Falcao og Huntelaar er også blevet rygtet til Arsenal. Llorente og Huntelaar er begge spillere som bør kunne hentes, men jeg tror at man skal diske op med 400+ millioner for Falcao, og det tror jeg simpelthen ikke at Wenger er klar til.
Besvar med citat
Gammel 30-11-12, 22:38
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Citat:
Jeg må indrømme at jeg ikke kender meget til Zaha og har blot hørt hans navn på rygtebørsen. Jeg vil også mene at Arsenal bør gå efter en lidt mere etableret spiller i Ben Arfa i stedet for at satse på talenterne (jeg ved at det går mod Wengers filosofi). Arsenal har længe satset på talenter, men man skal finde balancen mellem etablerede spillere og talenter. Det er dog noget Wenger allerede har ændret med tilgangen af Giroud, Podolski og Cazorla. Ben Arfa er 25 år, hvilket er en rigtig god alder.

Men kigger man på Arsenaltruppen, så ser det langt mere skræmmende ud end i sidste sæson. Godt nok har man mistet Van Persie og Song, men tilgangen af Podolski, Giroud og Cazorla, samt sidste sæsons signings i Arteta og Mertesacker, ser Arsenaltruppen bedre ud kvalitets- og breddemæssigt.

Udover erstatningen for Walcott, kunne det være en idé at hente en angriber og Llorente, Falcao og Huntelaar er også blevet rygtet til Arsenal. Llorente og Huntelaar er begge spillere som bør kunne hentes, men jeg tror at man skal diske op med 400+ millioner for Falcao, og det tror jeg simpelthen ikke at Wenger er klar til.
Jeg synes sådan set ikke vi er videre styrket. Godt nok har vi fået en forstærkning til den offensive midtbane i Cazorla, hvilket absolut er glædeligt, men van Persie var/er stadig et stort tab og Giroud har endnu ikke bevist, at han kan bare tilnærmelsesvis begå sig som førstevalg i en klub af Arsenals størrelse. Det kan sagtens komme, men han skal løfte sit niveau ganske betragteligt. Først og fremmest skal han score mere og han skal misbruge færre af de store chancer. Han skal dog have den ros, at han arbejder hårdt.

Falcao tror jeg desværre ikke er en mulighed, da han simpelthen bliver for dyr. Det ville være atypisk Arsenal og Wenger at bruge så mange penge, som det sandsynligvis ville kræve, på en spiller.

Heldigvis ser det dog ud til, at Wenger vil forstærke i det kommende transfervindue.

Læs her.

Zaha kunne meget vel blive en af disse indkøb, hvilket dette link også spekulerer i.

Hvis hans talent er så stort, som noget tyder på, er han da velkommen. Vi har bare brug for en mere etableret spiller, der kan bidrage allerede nu, især hvis Walcott sælges.

Omkring målmandsposten har jeg længe ønsket mig en konkurrent og læremester til vores polske førstevalg. Han har haft en lidt sløj tid og muligvis trænger han til noget konkurrence. Fabianski er altid skadet og Mannone virker bare ikke som et reelt alternativ på den lidt længere bane. Dertil ville en mere erfaren keeper også kunne lære ham et og andet. Reina skulle da være velkommen, men spørgsmålet er om ikke de begge ville gøre krav på fast spilletid. For Reina ville det være et sportsligt tilbageskridt at forlade Liverpool til fordel for en bænkeplads i Arsenal og for vores polak ville det helt klart være kedeligt for hans udvikling. En keeper som eksempelvis Thomas Sørensen virker mere oplagt.

Adrian Lopez kender jeg ikke meget til, hvorfor jeg ikke vil udtale mig om ham. Atleticos villighed til at sælge afhænger dog nok meget af hvad der sker omkring Falcao. Derfor kunne han også godt blive ret så dyr. At få Henry tilbage igen ville selvfølgelig vække store følelser, men helt ærligt bør vi altså tænke lidt mere langsigtet omend han da gerne må kigge forbi og føje et par mål mere til hans i forvejen imponerende statistik!
Gammel 05-12-12, 22:14
Thierry Henrys avatar
Gunner-fan

Henry tætter på comeback

Thierry Henry skulle angiveligt være meget tæt på et tredje ophold i Arsenal.

Læs her.

Jeg er meget positivt stemt overfor dette, men det må dog ikke forhindre at vi henter en mere langsigtet løsning!

Først og fremmest er det emotionelt helt fantastisk at have ham i Arsenal. Han er legenden over dem alle og muligvis den mest betydningsfulde spiller i Arsenals historie. Sportsligt er det dog også en gevinst. På banen kan han måske være god for et par mål, men det helt store plus er i min bog det han kan tilføre udenfor banen. Forhåbentlig kan hans tilstedeværelse skabe en mere positiv stemning blandt fansene igen og samtidig kan han uden tvivl lære vore nuværende spillere meget. Han har et helt unikt talent og er samtidig meget erfaren. Dertil kender han klubben ud og ind som sin egen bukselomme. Han vil med andre ord kunne blive et forbillede vores nuværende spillere kan tage ved lære af.

Håber derfor meget, at endnu en låneaftale kommer i stand. Vi skal dog stadig søge efter en mere langsigtet løsning.

Tags
arsenal, arsenal fc, emirates, highbury, wenger

Emneværktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger
Du må ikke ændre dine svar

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Deltag Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
El_madridistas daglige opdatering af Real Madrid stof! El_madridista Spansk fodbold 21 02-08-06 10:46
FM 06 opdateringer. Panderen Managerspil 38 22-02-06 20:09
AC_1899 daglige opdatering AC Milan stof :P MadsK Italiensk fodbold 21 22-12-05 11:35
Arsenal!??? Jauii Europæiske klubturneringer 6 17-10-05 21:38

» Nye indlæg
Nicklas Bendtners...
Sidste svar af Thierry Henry
Igår 22:51
The race for third!
Igår 22:45
Hvor skal Rooney hen?
Igår 22:27
Hvad nu Brøndby?
Igår 22:19
David Beckham indstiller...
Sidste svar af Silver
18-05-13 19:44
Nedrykningskampen i...
Sidste svar af Will
18-05-13 10:21
Superliga og den nye...
16-05-13 20:46
Benfica-Chelsea
16-05-13 20:42
» BettingExpert.com Tips

bettingexpert live tips

Ekspert tips fra Betting Expert's tipster community

Spil Dato Odds
Bentleigh Greens - Melbourne Knights24/05 10:151.57Se tip
Strømsgodset - Aalesund24/05 17:004.50Se tip
LDU Quito - Deportivo Quevedo 24/05 01:001.85Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:451.75Se tip
Strømsgodset - Aalesund24/05 17:002.25Se tip
FC Vaslui - Otelul Galati24/05 16:001.90Se tip
VfL Wolfsburg - Olympique Lyonnais23/05 18:302.05Se tip
VfL Wolfsburg - Olympique Lyonnais23/05 18:302.40Se tip
Gent - Standard Liege23/05 18:303.20Se tip
Göteborgs FF - Askims IK23/05 17:002.00Se tip
KF Velebit - Sandarna BK23/05 17:001.25Se tip
GIF Sundsvall - Ljungskile23/05 17:001.85Se tip
Elfsborg - Brommapojkarna23/05 17:001.84Se tip
Kvik Halden - Skarbøvik23/05 14:301.88Se tip
Helsinki - VPS23/05 15:301.95Se tip
Rovaniemi - FC Inter23/05 15:302.00Se tip
Hameenlinna - Masku23/05 15:302.67Se tip
Aulum IF - Skjern GF23/05 17:001.65Se tip
Sandåkerns SK - Gimonäs UIF22/05 17:001.75Se tip
Yngsjö IF - Marieholm22/05 17:301.70Se tip
Eslövs BK - Perstorp Bälinge IK22/05 17:151.70Se tip
Salsåker/Ullånger IF - Friska Viljor FC22/05 17:001.50Se tip
Avedøre IF - FC Øresund II22/05 17:001.73Se tip
Örebro - Ängelholm22/05 17:001.83Se tip
Degerfors - Östersunds FK22/05 17:001.83Se tip
Esteghlal - Al-Shabab22/05 16:301.65Se tip
AIK - Djurgården22/05 17:053.75Se tip
Pas Giannina - Atromitos22/05 15:152.30Se tip
Herlev - Frem22/05 16:301.60Se tip
Lech Poznan - Podbeskidzie25/05 13:459.00Se tip
Sl. Prag - Budejovice22/05 16:001.75Se tip
Germania Halberstadt - FSV Zwickau22/05 16:302.25Se tip
Sagene - Bygdø Monolitten21/05 18:154.50Se tip
Hornslet IF - Kristrup B21/05 17:301.40Se tip
Bergsøy - Kristiansund BK 221/05 17:001.80Se tip
Aalesund 2 - Spjelkavik21/05 17:001.50Se tip
Fellaini - Andre01/07 21:552.75Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:452.08Se tip
Frank Lampard - Transfer13/08 21:001.44Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:452.87Se tip
Borussia Dortmund - Bayern München25/05 18:454.60Se tip
» Nyheder fra footballworld.dk
Hoffenheim tog første playoff-stik

to, 23 maj 2013 22:22:29
» Søg på forum

Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 0:02.

Fodboldforum.dk er udviklet og drevet af BettingExpert.dk. Vi anbefaler endvidere at slå et smut forbi Bingobyen.dk.
© Copyright 2005-2012 Fodboldforum.dk - Powered by vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.