Citat:
Citat: Thierry Henry
FC Midtjylland har solgt Jakob Poulsen til franske AS Monaco.
Læs her.
I mine øjne er det klart en svækkelse af Midtjylland. I mine øjne er Jakob Poulsen den måske bedste spiller i ligaen, når det kommer til at løbe og deltage i spillet fra boks til boks.
For Jakob Poulsen virker det som et godt skifte. Muligvis lyder Ligue 2 ikke imponerende, men Monaco er en stor klub og på lidt længere sigt kan det vise sig at være et meget fornuftigt skifte. Grundet klubbens nuværende situation har han i hvert fald gode muligheder for, at blive fast mand i startopstillingen. Spørgsmålet er så om det koster pladsen på landsholdet, da Morten Olsen muligvis ikke vil vægte en spiller fra den franske Ligue 2 så højt i sine planer.
|
Jeg ved ikke om Morten Olsen følger Ligue 2, men han kender i hvert fald Jakob Poulsen godt, og det skal nok sikre hans plads i landsholdstruppen vil jeg tro. Nickie Bille og Michael Jakobsen har følt sig overset af Morten Olsen fordi de spiller i andenbedste række i Spanien, også vil jeg næsten sige at Segunda Division ligger lidt højere end Ligue 2.
Monaco er stadig en stor klub, men i sidste sæson havde de en horribel start på sæsonen og lå omkring nedrykningsstregen i Ligue 2, men efter en stærk afslutning endte man på 8. pladsen. Jeg tror på at Monaco har en god chance for rykke op uden at kende alt for meget til holdet.
Men et sjovt skifte for Jakob Poulsen og at bo i Monaco har måske været det der har lokket mest - det havde i hvert fald lokket mig