Citat:
Citat: Thierry Henry
Krohn-Dehli skal uden tvivl videre. Han er blevet fast mand på landsholdet, er en profil i ligaen og muligvis den bedste spiller i Brøndby. Det er med andre ord begrænset, hvor meget mere han kan opnå i Danmark, hvis man lige ser bort fra et mesterskab. Et skifte til udlandet ville også gavne hans udvikling som fodboldspiller. Des bedre spillere han træner med og spiller mod, des mere kan han lære.
Brøndby tror jeg umiddelbart ville være svækket uden ham. Man er meget afhængige af ham og på den måde kunne et skifte være godt på længere sigt. På kort sigt vil det dog være en svækkelse. Man kan selvfølgelig håbe, at andre spillere vil tage ansvar og derved udvikle sig. Jeg har bare svært ved at se hvem.
Omkring Jonas Borring ville det uden tvivl være en spændende erhvervelse, men med Borrings nuværende situation og form ville det ikke ligefrem være et skridt nærmere toppen. Kunne man få ham tilbage på det niveau han havde i OB, ville han dog være en glimrende forstærkning.
|
Jeg er fuldstændig enig. Det er ude tvivl en svækkelse på kort sigt at miste Krohn-Delhi. Jeg er dog af den overbevisning at Brøndby allerede på nuværende tidspunkt har glimrende spillere med et godt superliga potentiale, i form af Jens Stryger og Mathias Gerth, til at tage over. Tro på at hvis de får lov at spille kontinuert vil de kunne bidrage positivt til holdet. Synes allerede de her i foråret har vist gå-på-mod og vilje når de er blevet indskiftet.
Jeg synes derfor Brøndby, med de penge der evt. bliver frigivet ved et Krohn-Delhi salg, bør fokusere på deres centrale midt og forsvaret. De har brug for at få bygget et stærkt fundament op, da det i mine øjne fuldstændig sejler i dag, hvilket påvirker hele holdet. Jeg er derfor mere nervøs for det, end tabet af Krohn-Delhi! :-)