Igår meldte FCK ud, at Carsten V. Jensen ikke fortsætter som træner i FCK. Han skal tilbage og være sportsdirektør på fuld tid. Onside skriver i dag, at der skulle være fire navne.
Citat
www.onside.dk:
"Ifølge Ekstra Bladet er der især fire kandidater, der skiller sig ud, når den permanente trænerløsning skal findes.
Det drejer sig om assistenttræner Johan Lange, AGF-træner Peter Sørensen, tidligere FCK-træner og nuværende træner i New York Red Bulls Hans Backe og Twente-træner og eks-landstræner i England Steve McClaren."
Skal man tage udgangspunkt i disse fire, hvem ser I så som den kommende FCK træner? Eller mener I det skal være en hel femte?
Personligt tror jeg
ikke på at Peter Sørensen er en mulighed. Han har virkelig vist hvilke træner evner han har i AGF, og jeg tvivler meget på at han har interesse i et skifte nu. Der er en stor udvikling igang i AGF, og de er allerede nået langt - jeg tror Peter Sørensen ønsker at være en del af det noget tid endnu.
Johan Lange tvivler jeg også på det bliver. Jeg kender ikke meget til ham, udover at han er assistenttræner i FCK. Jeg tænker, at hvis han skulle være den rette mand, så havde man ansat ham noget før, om ikke andet da Roland Nilsson blev fyret. Bliver han ansat tror jeg ikke det er en løsning på længere sigt.
Hans Backe syntes jeg et eller andet sted har et ret imponerende CV.
I 1999 vandt han Superligaen med AaB og gentog det med FCK i 2003 og 2004. Udover det har han været i; Tyresö, Djurgårdens, Molde, Hammerby, Östers, AIK, Stabæk, SV Salzburg, Panathinaikos, Manchester City (ass), Mexico (ass. landstræner), Notts County og Red Bull New York. Det er måske ikke verdens størte klubber, men jeg er ikke i tvivl om, at han godt kan gå ind og opnå noget i FCK igen. Han er oppe i alderen, og har erfaringen både internationalt og nationalt.
Var jeg FCK fan ville jeg ønske at man ansatte Steve McClaren. Han har været engelsk landstræner, og har været i Middlesbrough, FC Twente og VfL Wolfsburg. I 2010 vandt han det hollandske mesterskab med Twente. Han har måske ikke det mest imponerende CV, men med få klubber viser det et eller andet sted, at han er en stabil, og engageret træner. 100% min favorit, hvis jeg skulle vælge
Hvad mener I?