|

30-05-11, 17:41
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 14-03-10
Alder: 21
|
|
|
Opsummering af Superligaen 2010/2011.
Som bekendt sluttede Superliga sæsonen 2010/2011 igår. For mit vedkommende har dette været den mest spændende sæson i mange år.
Her er en lille opsummering af Superligaen 2010/2011:
De danske mestre blev som bekendt FC København der vandt med suverænde 81 point, og hele 26 point foran OB på 2. pladsen.
OB snuppede sølvmedaljerne 4 point foran Brøndby.
Brøndby blev nr. 3 med 2 point ned til FC Midtjylland på 4. pladsen.
Nedrykkerne skulle findes mellem Esbjerg, AaB, Randers og Lyngby, og det var spændende indtil det sidste minut. Lyngby førede 2-0 mod OB og AaB var bagud 2-0 til FCK, og mens Esbjerg var bagud 2-1 mod Randers, lignede det at Esbjerg og AaB skulle en tur i 1. division. Men 1 minut før tid scorede Esbjerg så til 2-2, og trak derfor Randers med ned i stedet for AaB.
Hvad det kommer til at betyde for de to klubber er endnu svært at sige, men ifølge eksperterne kommer klubberne til at miste mellem 15 og 25 mio. kr. i TV-indtægter. At klubberne så også mister på at der ikke kommer ligeså mange fans på stadion osv. er svært at sætte en pris på. Da ingen af klubberne har den aller stærkeste økonomi, bliver det spændende at se om klubberne kan holde på deres spillere, eller om trupperne bliver tyndet godt ud. Indtil videre er det eneste jeg har hørt, at Fredrik Risp og Johan Persson forlader Esbjerg. Nyt i Randers er at Michael Hemmingsen forlader SønderjyskE til fordel for Randers.
Jeg er spændt på at se, hvad nedrykningen får at betydning for de to hold, og hvad der ellers sker i de andre Superliga klubber inden sæson starten midt i juli.
Hvad mener I om de to nedrykkere? Er dette de rette hold eller var der andre hold i hellere havde set rykke ud?
Sidst redigeret af Mikkelschmidt : 30-05-11 kl. 17:48.
|
|
Følgende brugere er enige:
|
|

31-05-11, 17:09
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 16-05-07
Bopæl: Kolding
Alder: 22
|
|
|
Vedr.: Opsummering af Superligaen 2010/2011.
Jeg syntes at denne sæson i Superligaen viser at niveauet er faldet, det siger en del at så mange hold kunne ryge ud til sidst. Nogen vil mene at det betyder at niveauet på holdene er blevet bedre, jeg mener at det er de bedre hold i ligaen der er blevet dårligere og derfor er kommet tættere på de hold som ligger og roder rundt nederst i tabellen. Der bliver nødt til at være forskel på top og bund, det er der i alle ligaer og det skal der os være i den danske. Det kan jo ikke være rigtig at holdene fra 5. pladsen og nedefter kunne rykke ned 4 runder før at tuneringen stoppede, det er jo fuldstændig uhørt at sådan noget kan ske. Men det må jo betyde at holdene som burde ligge i toppen, bare ikke er gode nok som de var for nogle år siden.
Det betyder selvfølgelig noget at der kun er 12 hold i ligaen men forskellen burde stadig være større end den egentlig er! FCK er blevet bedre og bedre og de andre hold er gået helt i stå, der er ingen klub der når FCK til sokkeholderne set over en hel sæson. Klubber som OB, Brøndby, Midtjylland, Aab skal hæve deres niveau helt enormt meget hvis de skal kunne ku udfordre FCK! Det bliver nødt til at ske snart for hvor er det dog pinligt at et hold bliver mestre omkring påsken. Desværre tror jeg ikke at det kommer til at ske forløbig, FCK vil dominere ligaen mange år frem.
|
|
|
|

01-06-11, 13:55
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Vedr.: Opsummering af Superligaen 2010/2011.
FC København er fuldt fortjent danske mestre. De har et hold, der er klasser over forfølgerne på stort set samtlige positioner. Flere af FC Københavns udskiftere ville sågar kunne gå direkte ind i forfølgernes startopstillinger. Jeg forventer endnu et mesterskab til FCK i næste sæson, men dog ikke i så overlegen stil. Man mister profiler som Antonsson, Wendt, Grønkjær og Pospech. Det er alle klassespillere efter danske standarder og helt ærligt kan jeg ikke se FCK finde lige så gode alternativer til dem alle. Endnu større tab lider man med Ståle Solbakkens afgang. Han har skabt et stærkt hold og selvom han efterlader et godt udgangspunkt for sin efterfølger, tvivler jeg stærkt på, at en så stor kapacitet som Solbakken ikke vil blive et tab.
OB, Brøndby og FC Midtjylland kæmpede længe og intenst om andenpladsen. OB endte desværre i triumf. Som tilhænger af OB er jeg selvfølgelig glad for sølvet, men for dansk fodbold er det efter min mening skidt, at man kan spille så ustabilt som OB har gjort og stadig blive nummer to! Selvfølgelig kan det være et udtryk for, at bundholdene og midterholdene er blevet bedre. Som Barnes er mit billede dog, at topholdene i hvert fald ikke er blevet bedre (Her ser jeg bort fra FCK). Jeg vil da også mene, at når man ser på Brøndby og OB sammenholdt med de resterende hold, burde forskellen simpelthen være større. Her tænker jeg ikke kun på trupperne, men også på det udgangspunkt man havde efter sidste sæson og de muligheder man har som klub. Jeg er dog overbevist om, at både OB og Brøndby møder stærkere op i næste sæson. Ledelserne ved godt, at man har været heldige med medajler i denne sæson og skal man nogensinde hente FC København, skal man løfte sit eget niveau betragteligt. FC Midtjylland er jeg mere i tvivl om. Som klub har man ikke haft samme succes som OB og Brøndy i de senere år og der har manglet noget stabilitet. Potentialet er dog helt klart til stede.
Omkring bunddramaet kan man ikke stille spørgsmålstegn ved resultatet. Efter 33 kampe lyver tabellen næppe og efter min mening lavede Esbjerg og Randers begge samme fejl. Begge klubber fik ikke erstattet deres trænere med kompetente folk. Jes Thorup og Lars Elstrup har ikke meget erfaring som cheftrænere og i den situation man var i, kan det altså være meget dyrt. Desuden er en del af ideen med disse trænerskifte vel, at få noget ny energi og nogle andre tanker ind omkring holdet. Det gør man jo ikke ved, at ansætte de hidtige træneres assistenter! Jeg ved ikke om andre trænere havde reddet de to hold, men efter min mening har man ikke hjulpet sig selv ved disse dispositioner.
|
|
 |
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|