|
Ove Pedersen færdig i Esbjerg.
Esbjerg FB's hjemmeside skriver i dag at Ove Pedersen har fratrådt sin stilling efter gårsdagens nederlag til Randers FC. Og at han foreløbigt afløses af Jess Thorup frem til 30. juni 2011.
Hvad siger I?
Er det den bedste løsning?
Eftersom Ove Pedersen selv valgte at stoppe i Esbjerg er der ikke så meget at gøre. Jeg tror at det vil vise sig at være den rigtige løsning nu, men ikke på længere sigt. Jess Thorup har før stået som cheftræner i Esbjerg, da Troels Bech blev fyret, og der gik det faktisk op ad bakke for klubben. Jeg tror at Ove Pedersen på længere sigt ville være den rigtige mand for Esbjerg. Økonomien har formodentlig også spillet en rolle, for klubbens situation, da man i vinterens transfervindue ikke havde råd til at hente bedre forstærkninger.
Skal Jess Thorup forblive cheftræner?
Jeg tvivler ikke på at Jess Thorup sagtens kan tage chef træner rollen, men et eller andet sted er der noget der siger mig at en assistent rolle passer ham bedre. Hans store Esbjerg hjerte gør selvfølgelig han gerne tager midlertidigt over.
Erik Rasmussen eller Lars Olsen?
Hvem der kommer til at tage over for Ove Pedersen til sommer er et godt spørgsmål, og det kommer sandsynligvis til at være det store spørgsmål i medierne. Når jeg tænker på en ny træner i Esbjerg er der noget der siger mig Erik Rasmussen eller Lars Olsen. Selvom Erik Rasmussen ikke fik den store succes senest i AGF, tror jeg alligevel godt at han ville kunne sætte sit præ på Esbjerg holdet, og redde dem, enten op fra 1. division eller op i toppen af ligaen. Lars Olsen er min favorit. Skulle jeg ansætte en træner i Esbjerg, ville jeg vælge ham. Han viste i OB hvad han kunne, og han virker for mig som en meget professionel og kompetent træner, der ved hvad han vil med holdet. Jeg tror han er en respekteret træner i Superligaen, og derfor også ville kunne redde Esbjerg - hvis det nu skulle blive 1. division, om ikke andet så få holdet på rette kurs igen.
Sidst redigeret af Mikkelschmidt : 14-03-11 kl. 14:57.
|