|
Vedr.: Superligaen
Førstepladsen napper FC København helt sikkert! Med deres hold og deres niveau kan jeg ikke se det glippe på nogen måde. Det ville simpelthen være den største overraskelse i dansk fodbolds historie!
Andenpladsen bliver kampen om hvem, der kan være mest stabile. Fælles for Brøndby, OB og FC Midtjylland før pausen var, at alle tre mandskaber var meget ustabile. Derfor er holdene under heller ikke så langt væk igen. FC Midtjylland har solgt/mistet Frank Kristensen, Brian Priske og Ken Ilsø, hvilket jeg tror vil koste dem, da de simpelthen ikke har hentet nogle forstærkninger af nævneværdig grad. Derfor tror jeg det bliver en kamp mellem Brøndby og OB. Brøndby har i mine øjne været ret inaktive. De har ikke mistet nogle profiler, men omvendt har de heller ikke fået ryddet helt så meget op som undertegnede fandt nødvendigt. OB har mistet to profiler i Roy Carroll og Absalonsen. Resten af de spillere, man har sagt farvel til, har ikke været tæt på holdet i længere tid. Carroll er erstattet af Wessels, hvilket virker som en spændende signing. Dog svært, at sige om det er en svækkelse eller ej endnu. Absalonsen har været meget skadet det seneste års tid og når han har spillet, har han faktisk været ret middelmådig. Derfor synes jeg faktisk ikke det er så stort et tab når alt kommer til alt. Alt i alt har man fået trimmet truppen fornuftigt, hvilket Brøndby ikke har i samme grad. Det kan blive den afgørende faktor, da harmonien i en trup selvfølgelig også er meget vigtig! Desuden bliver det en faktor hvorvidt forskellige ting udenfor banen skal ramme Brøndby. Løber Brøndby ind i et par dårlige kampe, vil debatten om Bjerregaard nok tage til igen og sker det i alt for høj grad, kan det også få en afgørende indflydelse. Selvom spillerne først og fremmest koncentrerer sig om spillet på banen, vil sådan noget altid øge presset på spillerne for at præstere!
Bundstriden bliver tæt og hård. AaB tror jeg nu mere på grundet deres forstærkninger. Movsisyan har forladt Randers, hvilket er et stort tab for kronjyderne. Derfor tror jeg også de trækker det korteste strå sammen med Esbjerg. I mine øjne har Esbjerg været meget skidt kørende og jeg synes ikke umiddelbart jeg kan få øje på, hvad der skulle ændre ved det pt.