|

05-01-10, 15:43
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 03-01-10
Alder: 19
FF-Liga-points: 500
|
|
|
FA Cup 09/10
Nu er FA Cuppen gået ordentligt igang, og jeg synes vi manglede en tråd omkring denne dejlige turnering. Hvad er jeres tanker omkring 3. runde?
Det første der springer en i øjnene er selvfølgelige Man Utd's pinlige nederlag til Leeds, men Liverpool's 1-1 mod Reading var heller ikke helt heldig.
Kom endelig med tanker og meninger omkring 3. runde, og selvfølgelig også resten af turneringen.
|

05-01-10, 23:29
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 28-10-05
Alder: 21
FF-Liga-points: 3935
|
|
|
Vedr.: FA Cup 09/10
Har ikke megen insiderviden i Liverpool- og Manchester United-lejren, men hvad går der lige galt for tiden? Jeg søger især svar mht. Manchester United.
Er de i så store problemer, at Chelsea stikker af og Arsenal snupper 2.-pladsen?
Udover at MUFC tabte, så var der ikke de store overraskelser synes jeg.
Liverpool ved man virkelig ikke, hvor man har i denne sæson, og lige når de har spillet en virkelig god kamp, så falder holdet igennem igen i den næste.
De fleste andre premier league-hold er videre. Undtaget var Birmingham (omkamp), Portsmouth (omkamp), Liverpool (omkamp) og dem der er helt ude er West Ham, Blackburn, Hull og MUFC.
For mit vedkommende, var jeg glad for, at vi går videre og dermed kan sikre den tredje FA-cup i træk til Chelsea. Mindes ikke at det er sket for andre engelske hold, men hæng mig ikke op på det.
Dejligt at se Sturridge i målhumør. Hurtig som en pil og kølig foran mål (se 2. mål), også selvom modstanderen var Watford. Med de kampe, som vi har i januar (mens Drogba og Kalou er væk samt Anelka skadet), så burde vi kunne klare den udemærket - lige præcis kampe mod lidt ringere hold er en god start for Sturridge til at tage springet lidt tættere på startopstillingen for fremtiden.
Og så var det forfriskende at se, at vores gamle formation, 4-3-3, stadig virkede til fulde. Måske det ville være klogt at bruge den i den næste måned. At have 2 unge drenge i angrebet er nok værre end én. Så hellere noget mere rutine på kanterne.
Cech
Ivano - Ricky - Terry - A. Cole
Ballack - Belletti - Lampard
J. Cole - Sturridige - Malouda
Se bl.a. Sturridge's mål her:
Chelsea - Watford HIGHLIGHTS
Sidst redigeret af Huen : 05-01-10 kl. 23:32.
|

05-01-10, 23:55
|
 |
There's only one Keano!
|
|
Tilmeldingsdato: 19-11-07
Bopæl: Århus
Alder: 28
|
|
|
Fornemmelsen mht. FA Cuppen nu er ligeså flad som i 2000, hvor United trak sig, for at spille det der latterlige VM for klubhold i Brasilien.
Jeg er en af dem der elsker FA Cuppen, mest fordi de skaber de store historie med de små der slår de store, og min egen klub kom så i fedtefadet denne gang. Det var som man måske har læst og hørt første gang under Alex Ferguson, at vi har tabt til en klub fra en lavere division, så det var vel på tide. Sidst det skete var i øvrigt under Ron Atkinson i 1984 mod Bournemouth, som havde en ung Harry Redknapp som manager.
Resten af turneringen skal dog nok blive spændende at følge, om ikke andet i håbet om, at hverken Liverpool, City, Chelsea eller Arsenal vinder. Liverpool fordi jeg hader den klub, City fordi deres trofætørke på 34 år skal fortsætte, og Chelsea og Arsenal fordi det er sjovere, når en klub udenfor "the big four" også vinder noget. Jeg har ikke en klub, jeg håber vinder mere end andre nu, men jeg kunne nu alligevel godt tænke mig at se Roy Keane fører Ipswich til sejr på Wembley, men sådan bliver det nok ikke. 
|

06-01-10, 10:19
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 20
FF-Liga-points: 741
|
|
|
Citat:
Citat: Huen
Har ikke megen insiderviden i Liverpool- og Manchester United-lejren, men hvad går der lige galt for tiden? Jeg søger især svar mht. Manchester United.
Er de i så store problemer, at Chelsea stikker af og Arsenal snupper 2.-pladsen?
|
Chelsea er 2 point foran Manchester, søle 2 point og slår vinder Arsenal den kamp de har spillet mindre er Chelsea kun 1 point foran Arsenal så lad nu lige være med, at snakke om, om Chelsea stikker af for der er lang vej igen og 1-2 point kan meget, meget hurtigt indhentes. For ikke så længe siden var Chelsea længere foran, et forspring som nu nærmest er væk så alt i alt synes jeg faktisk ikkee man kan sige,at Chelsea har gjort det bedre end hverken Arsenal eller United i julemåneden. Så lad nu lige champagneproppen blive på flasken lidt endnu.
Generelt synes jeg heller ikke, at man skal gøre det værre med United end det er. Man er røget ud af F.A. Cupen og det er selvfølgelig ærgerligt og så til et hold man bør slå 10/10 gange, hvilket selvfølgelig ikke er godt nok, men vi skal heller ikke så langt tilbage før vi finder en god stime af United hvor hold som Portsmouth og Wigan blev kørt over og når alt kommer til alt så er United stadig rigtig godt med i toppen, endda så godt, at de med en sejr og et nederlag til Chelsea kan snuppe førstepladsen.

24-01-10, 21:18
|
 |
There's only one Keano!
|
|
Tilmeldingsdato: 19-11-07
Bopæl: Århus
Alder: 28
|
|
|
Efter Scunthorpes kamp mod City blev der trukket lod til FA Cuppens 5. runde (1/8 finalen), og det endte således:
Wolverhampton/Crystal Palace - Aston Villa
Manchester City - Stoke
Derby - Birmingham
Bolton - Tottenham/Leeds
Chelsea - Cardiff
Fulham - Notts County/Wigan
Reading - West Bromwich
Southampton - Portsmouth
Man må sige at storfavoritterne fra Chelsea fik en overkommelig opgave, men klichéer er en herlig ting, og alt kan jo ske i fodbold, og specielt i FA Cuppen, så nu må vi se. Ellers er der lagt op til hadets kamp på den engelske sydkyst, når Southampton tager imod Portsmouth.
|

09-04-10, 23:09
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 28-10-05
Alder: 21
FF-Liga-points: 3935
|
|
|
Så nåede vi sørme til semifinalerne i denne over 125-år gamle turnering.
Vi har tilbage:
Aston Villa - Chelsea
Tottenham - Portsmouth
Villians og Blues mødes imorgen kl. 18.00 mens Tottenham og Portsmouth har en spændende kamp foran sig kl. 17 på søndag.
Bliver det Tottenham og Blues i finalen eller underdogs'ne Villa og P'mouth? Kunne godt unde P'mouth en finale i hvert fald. Og mon ikke, at Villa stadig er en del nede over 1-7-nederlaget mens Chelseadrengene er i modsatte boldgade. Tror dog, at den meget vel kunne ende uafgjort efter 90 minutter...
Chelseas og Villas sidste 5 møder er endt således: 7-1 (CHE), 2-1 (AST), 1-0 (CHE), 2-0 (CHE), 4-4 (draw).
Begge kampe spilles på Wembley Stadium.
|

10-04-10, 17:35
|
 |
True Blue
|
|
Tilmeldingsdato: 24-06-05
Alder: 26
|
|
|
Villa må være mere en klar til at revancere nederlaget for et par uger siden, men tror ikke på en lign kamp idag, 7-1 resultatet giver et lidt forkert billed af kampen, de spillet ikke til 7 mål, højest 5, men det var en af de kampe, hvor stort set alle chancer blev omsat til mål.
Vil sige 2-0, Malouda og Joe Cole.
 |
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar