|

03-03-10, 12:11
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 20
FF-Liga-points: 741
|
|
|
Ronaldinho skal da til VM.... eller hva?
Når man ser på Ronaldinhos præstationer i AC Milan bør man næppe være i tvivl om, at denne mand bør pakke sin kuffert og gøre sig klar til VM med Brasillien.
Men i en verden der ikke er ideel som denne kan meget hænde og Dunga er måske ved at gøre noget der vil dele vandene: Udlade Ronaldinho!
Ronaldinho har ikke spillet kontinuerligt for det brasillianske landshold i noget tid og har ikke virket som en af Dungas farvoritter. Dog vil mange stadig tænke, at med hans præstationer i Milan bør han da være selvskreven, men efter gårsdagens kamp imod Irland virker Dunga ikke enig i den betragtning.
Læs her.
Bl.a. siger han: "Pele was once the best player in the world. I played once as well. Players come and players go. We have the team decided but we need certain things defined."
Dette siger han direkte spurgt til Ronaldinhos chancer. Det er meget atypisk hvis man ænsker at have en spiller med, at man svarer sådan. Derfor kunne noget tyde på, at Ronaldinho godt kan booke ferie et andet sted.
Der hvor Dunga kunne have tvivl er måske omkring disciplinen. Ronaldinho kan godt lide at feste og det er ikke ligefrem noget der stemmer overens med den måde Dunga leder sig hold på.
Efter min mening burde han med. Han har været en nok bedste brasillianer i denne sæson og den form han er i nu er en form der gør ham uhyggelig at spille overfor.

03-03-10, 12:55
|
|
Gøgler af guds nåde
|
|
Tilmeldingsdato: 25-02-10
Alder: 29
FF-Liga-points: 500
|
|
|
Vedr.: Ronaldinho skal da til VM.... eller hva?
Måske off topic, men hvad er den egentlige grund til at Dunga har det anstrengt med Ronaldinho?
Niveauet har han og vil mene at han med alderen er blevet mere komplet, omend ikke et defensivt viduner, så arbejder han da lidt mere nu, end f.eks i Barca.
|

03-03-10, 16:50
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 04-01-10
|
|
|
Min teori er at Dungas kedelige landshold kun vil have spillere der har deres fordel i kontrafasen, og derfor vil det være svært for Dinho at indgå - eftersom han ikke er verdens hurtigste spiller.
Jeg mener dog klart at han skal med eftersom han sammen med Rooney har været de sidste par måneders bedste spiller WW.
Ronaldinho har en fremragende evne til at slå dybe stikninger hurtigt, og vil derfor alligevel kunne spille en rolle på Dungas betonfodbold hold.
Jeg håber Dinho kommer med, men kommer han med får han desværre nok kun en mindre rolle på holdet....
|
|
Følgende brugere er enige:
|
|

03-03-10, 19:04
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: DSK1980
Måske off topic, men hvad er den egentlige grund til at Dunga har det anstrengt med Ronaldinho?
Niveauet har han og vil mene at han med alderen er blevet mere komplet, omend ikke et defensivt viduner, så arbejder han da lidt mere nu, end f.eks i Barca.
|
Jeg ved som ikke, om de har et anstrengt forhold. Sagen er vel i bund og grund bare, at da Dunga kom til var Ronaldinho igang med sin sportslige nedtur og på et sådan niveau at han ikke blev udtaget, hvilket vel var forsvarligt.
Det der kan være Dungas problem nu er, at han har haft noget tid med hans landshold nu og har fået kigget sine spillere af og set mange af dem sammen mens Ronaldinho var nede sportsligt. Efter Ronaldinho er kommet igang igen har der ikke været meget tid til at se ham på sit hold eller få ham kørt ind på Dungas hold. Derfor kan det være, at Dunga simpelthen vælger at satse på det han kender fremfor en spiller som han ikke har haft mange lejligheder til at se på sit eget hold.

03-03-10, 19:51
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 11-09-05
Alder: 19
|
|
|
Hvad med Pato? Han har fortjent det mindst lige så meget i min bog.. skandale ingen af dem er på landsholdet, intet mindre.
Jeg ville vælge begge frem for både Baptista og Robinho det er bestemt ikke nogen hemmelighed.....
Følgende brugere er enige:
|
|

04-03-10, 0:13
|
|
|
|
|
|
|
Pato er skadet, og har kun spillet 4 kampe siden han kom tilbage fra skade. Eller ville han sikkert være med.
Mht. Dinho, jeg ved ikke om det er jernmanden Dunga´s holdning at Dinho er lidt for "underholdende" i sit spil og derfor ikke udtager ham.
Hvordan en mand med den holdning til fodbold kan blive landstræner for Brasilien - det fatter jeg ikke.
|

04-03-10, 9:38
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Marc BE/FF
Pato er skadet, og har kun spillet 4 kampe siden han kom tilbage fra skade. Eller ville han sikkert være med.
Mht. Dinho, jeg ved ikke om det er jernmanden Dunga´s holdning at Dinho er lidt for "underholdende" i sit spil og derfor ikke udtager ham.
Hvordan en mand med den holdning til fodbold kan blive landstræner for Brasilien - det fatter jeg ikke.
|
Jeg kan kun se to mulige grunde til, at han ville fravælge Ronaldinho:
- Ronaldinhos formstigning er kommet på et tidspunkt, som ikke har givet Dunga meget tid til at få ham kørt ind på holdet igen.
- Ronaldinho har tidligere vist sig at have en farverig tilværelse udenfor banen med fester osv. og det kan godt være at hans liv til tider er lidt for vildt til Dungas smag, som jo bærer præg af megen disciplin.
Uanset synes jeg det er en skandale hvis han ikke kommer med. Der er selvfølgelig andre meget dygtige spillere, men hvis han ikke engang kan komme med i rollen som jokeren der kan komme ind i nogle kampe så synes jeg at Dunga ser meget forkert!

04-03-10, 10:55
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 11-09-05
Alder: 19
|
|
|
Pato har døjet med lidt skade på det seneste ja men det ændrer ikke på han bør være mere inde omkring landsholdet end det er tilfældet
Her nævner han det også selv:
http://www.espnstar.com/football/cha...Brazil-future/
Pato: United key for Brazil future
AC Milan striker Alexandre Pato is confident that if he plays well against Manchester United, a Brazilian call-up will come.
The youngster along with team-mate Ronaldinho have not been favoured by Brazil national team coach Dunga in recent months and both will be hopeful that their form this season for Milan will catch the boss' attention.
The Mirror reported that Pato is keen to use the two legs against United as a stepping stone towards a recall to the national team.
He said: "Dinho and myself are here to play for Milan but a possible call-up to the national side depends on how we play in the red-and-black shirts,
"If I play well with Milan, especially in the big games, then I can hope for a call up to the national team. I want to do my best for Milan and win things with this team but I also want to get back into the national team. It has always been my aim."
It remains to be seen whether Leonardo will start Pato alongside Ronaldinho or opt for Marco Borriello who has been the preferred starting striker for the Brazilian tactician this season.

04-03-10, 12:29
|
|
|
|
|
|
|
Pato skal nok være med når VM truppen offentliggøres, og det er jeg vis på at Ronaldinho også er.
Pato var ikke med i tirsdags pga. hans skade der også holder ham ude mod Roma på søndag.
Man skal dog huske at Dungas fodboldfilosofi ligger milevidt fra hvad man i Danmark forbinder med Brasiliansk fodbold, og derfor er den slags uortodokse spillere ikke det han vil have flest af på sit hold.
Han har Adriano og Robinho, og måske det er nok for ham.
Mht. Ronaldinhos manglende udtagelse, så kan det nok ikke være fordi han er en glad værtshusgænger, for hvad laver Adriano så på holdet?
Men lur mig om Grafite ikke erstattes af Pato næste gang der skal udtages et hold, og man kan da kun håbe at en spiller som f.eks. Josue erstattes af Ronaldinho. Dunga mere Joga Bonito, mindre tysk - tak!
|

04-03-10, 12:35
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Pato skal nok være med når VM truppen offentliggøres, og det er jeg vis på at Ronaldinho også er.
Men lur mig om Grafite ikke erstattes af Pato næste gang der skal udtages et hold, og man kan da kun håbe at en spiller som f.eks. Josue erstattes af Ronaldinho. Dunga mere Joga Bonito, mindre tysk - tak!
|
Jamen det håber jeg da også mht. Ronaldinho, men jeg synes bare det er mærkeligt at Dunga så står frem med kommentarer om, at spillere kommer og går ligesom han selv og Pelé når snakken falder på Ronaldinho.

04-03-10, 18:02
|
 |
There's only one Keano!
|
|
Tilmeldingsdato: 19-11-07
Bopæl: Århus
Alder: 28
|
|
|
Dunga har fået meget kritik for at være en noget atypisk brasiliansk landstræner, med en europæisk tilgang til tingene, men indtil videre er det blevet til en Copa America og Confederations Cup under hans ledelse, og jeg skal ikke være bleg for at indrømme, at jeg nok smider 500 på dem som verdensmestre til sommer.
Jeg tror tiden med sambafodbold er over, for fodbold bliver mere og mere taktisk, og hvis du kun tænker fremad på banen, så bliver du straffet. Vi så ved sidste VM, hvordan Brasilien knækkede da de mødte modstand (Frankrig), og det samme sker igen, hvis de praktisere for meget Joga Bonito i Sydafrika.
Det var jo heller ikke fordi, at Brasilien var helt utrolige da de vandt VM 2002 med Scolari som træner, den sejr kom også i hus på, at man havde en hvis disciplin defensivt.
EDIT: For at svare på trådens spørgsmål, så handler det nok om, hvorvidt Dunga mener Ronaldinho kan indordne sig det kollektiv der er. Hvis han mener der er for meget ego over ham, så tror jeg ikke hans præstationer i Milan betyder så meget i sidste ende. Det er jo heller ikke fordi, at Brasilien mangler spillere til offensiven, der er vist nok at vælge i mellem.
Sidst redigeret af Keano : 04-03-10 kl. 18:06.
|

04-03-10, 19:37
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Keano
EDIT: For at svare på trådens spørgsmål, så handler det nok om, hvorvidt Dunga mener Ronaldinho kan indordne sig det kollektiv der er. Hvis han mener der er for meget ego over ham, så tror jeg ikke hans præstationer i Milan betyder så meget i sidste ende. Det er jo heller ikke fordi, at Brasilien mangler spillere til offensiven, der er vist nok at vælge i mellem.
|
Hvis det er grunden forstår jeg ikke udtagelsen af Adriano og Robinho, som netop har excelleret ved deres mangel på at indordne sig kollektiver. Det har Ronaldinho trods alt aldrig haft ballade med, ihvertfald ikke i en sådan grad at det er gået ud over medspillerne.
Mht. resten du siger, så har du ret Dunga har vundet det der skal vindes - men nu stopper han jo alligevel til sommer, og spørgsmålet er om han havde overlevet med sin spillestil - succes ved VM eller ej. Der plejer jo at være lidt krav om at de skal spille underholdende fodbold.
Scolaris hold var måske heller ikke underholdende, men der var alligevel kreative spillere som Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Denilson og sågar Kaká med inde som reserve - hvor de første 3 stod for en del underholdning, og jeg vil da vove den påstand at de spillede mere angrebsivrigt fodbold end det er tilfældet med Dungas.
|

05-03-10, 17:09
|
 |
There's only one Keano!
|
|
Tilmeldingsdato: 19-11-07
Bopæl: Århus
Alder: 28
|
|
|
Citat:
Hvis det er grunden forstår jeg ikke udtagelsen af Adriano og Robinho, som netop har excelleret ved deres mangel på at indordne sig kollektiver. Det har Ronaldinho trods alt aldrig haft ballade med, ihvertfald ikke i en sådan grad at det er gået ud over medspillerne.
|
Det kan jo være, at de under Dungas vinger agere anderledes, og ikke er så egocentreret som de ellers virker til. Det kan også have noget at gøre med spilletyper, hvor Dunga måske vurdere, at Ronaldinhos type ikke er den rette for Brasilien, det er svært at sige 100%.
Citat:
Mht. resten du siger, så har du ret Dunga har vundet det der skal vindes - men nu stopper han jo alligevel til sommer, og spørgsmålet er om han havde overlevet med sin spillestil - succes ved VM eller ej. Der plejer jo at være lidt krav om at de skal spille underholdende fodbold.
|
Jeg har ikke hørt, at han stopper til sommer, men mht. spillestilen, så synes jeg heller ikke Brasilien er decideret kedelige at se på. De er bare blevet lidt mere bevidste om, at der også skal arbejdes bagude, hvis man vil vinde, og selv Barcelona har en hvis organisation defensivt.
Citat:
Scolaris hold var måske heller ikke underholdende, men der var alligevel kreative spillere som Ronaldo, Rivaldo, Ronaldinho, Denilson og sågar Kaká med inde som reserve - hvor de første 3 stod for en del underholdning, og jeg vil da vove den påstand at de spillede mere angrebsivrigt fodbold end det er tilfældet med Dungas.
|
Brasilien har, og vi altid have en masse offensive profiler, og selv uden Ronaldinho er de ikke lost. Jeg går udfra, at Diego skal spille ved siden af Kaka, såfremt Ronaldinho ikke skal, og han er jo heller ikke en dårlig spiller.
|

05-03-10, 18:00
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Keano
Brasilien har, og vi altid have en masse offensive profiler, og selv uden Ronaldinho er de ikke lost. Jeg går udfra, at Diego skal spille ved siden af Kaka, såfremt Ronaldinho ikke skal, og han er jo heller ikke en dårlig spiller.
|
Diego er bestemt ikke en dårlig spiller, men han er nu heller ikke på det niveau Ronaldinho er på endnu. Desuden er det da lidt vildt hvis han end ikke kan finde plads til så god en spiller som Ronaldinho blandt hans reservespillere.

12-05-10, 1:12
|
|
|
|
|
|
|
Så er det åbenbart endeligt at Ronaldinho ikke kommer med til VM - det skal så nok ses i lyset af Dungas fesne tilgang til fodbold.
Ligeså overraskende er det at Pato også er ude, medens tegninger som Robinho og Elano er med.
Jeg håber sgu at dette hold ryger ud hurtigere end man kan nå at sige Ropato
Her kan du se Carlos Dungas udvalgte.
Julio Cesar (Inter), Gomes (Tottenham), Doni (Roma)
Maicon (Inter), Daniel Alves (Barcelona), Michel Bastos (Lyon), Gilberto (Cruzeiro), Lucio (Inter), Juan (Roma), Luisao (Benfica), Thiago Silva (Milan)
Gilberto Silva (Panathinaikos), Felipe Melo (Juventus), Josuè (Wolfsburg), Kleberson (Flamengo), Elano (Galatasaray), Ramires (Benfica), Kakà (Real Madrid), Julio Baptista (Roma)
Luis Fabiano (Sevilla), Robinho (Santos), Nilmar (Villarreal), Grafite (Wolfsburg)
Danmark - Japan Optakt
Sidst redigeret af Marc BE/FF : 24-06-10 kl. 13:32.
|
 |
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Linear visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar