FC ST Pauli 1910 er som andre skriver yderst venstreorienteret.
Men det de færreste tænker på/ved uden for Hamborg er at der er næsten lige store dele ultra venstre og "normale" mennesker til deres kampe.
Men ser de venstre mest idet de er udklædt efter alle kunstens regler.
Men kigger man lidt nærmere, ser man både forretningsfolk og almindelig unge mennesker, som simpelthen bare elsker den klub
Jeg er selv karriere menneske, men der findes bare ingen federe klub i verden end Pauli. Jeg boede i Hamborg fra 95-99 og så i den periode samtlige hjemmekampe enten fra gegengerade eller nordkurve.
Det bedste ved klubben er, synes jeg, klubbens tæthed til fansene. Selv da de spillede i 1 bundesliga, klædte spillerne om i klubhuset og sad inden kampen og snakkede med fansene og efter kampen og fik et par pilsnere med dem. Et klubhus der har fri adgang for alle
Aldrig hverken før eller senere har jeg oplevet noget der bare kommer i nærheden af den ånd der er i klubben.
Da klubben for et par år siden var tæt på konkurs, lavede fansene nogle tiltag. Feks fremstillede de 100.000 trøjer med "Pauli aid" som de solgte til 5 euro. ALT gik så ubeskåret til klubben, som derved overlevede. Desuden spillede feks Bayern München et par gratis venskabskampe, hvor alle pengene gik til klubben og endda afstod Bayern fra deres udebanebetaling i en pokalkamp (som de btw tabte til Pauli med 2:1)
Jeg var selv træner for deres u 17 hold en sæson.
Det kan ikke beskrives på en god nok måde HVOR fed den klub er.
Jeg har nu boet 10 år i Danmark igen, men stadig sørger jeg for at se en eller to hjemmekampe pr sæson
HAR du chancen endda, vil du få en oplevelse for livet. I promise