|
FCN vinder over et tamt Køge-mandskab
HB Køge – FC Nordsjælland 2 1.65
Som mange ved, har jeg ikke stor tiltro til HB Køge. Det er de 2 nye Laudrup-brødres klubber som mødes, men jeg er sikker på, at FC Nordsjælland har et klart bedre hold end HB Køge.
Den seneste nyhed er, at HB Køges ultimative topscorer Emmanuel Ake (aka. Ali Akida), er blevet skadet, og det ligner, som Morten Bisgaard også nævnte i dagens MetroXpress, dødsstødet for HB Køge. Det er et meget skrøbeligt mandskab, og uden ham ser det meget slemt ud.
HB Køge har fået nogle heldige uafgjorte resultater, men deres seneste og eneste sejr i denne sæson var i august. De har tabt 9 af deres 15 SAS liga-kampe i år.
FC Nordsjælland ved, at de skal få deres point mod hold som HB Køge. Det ligner ikke en ulempe at de møder dem på udebane. Faktisk virker de stærkest når de overlader initiativet til hjemmeholdet, og de har virkelig en effektivitet i kontrafasen, hvilket virkelig blev udstillet i 0-2-sejren over AGF. Faktisk har FC Nordsjælland vundet deres 2 seneste udebanekampe.
Jeg mener at der er klasseforskel, og HB Køge har mistet en hurtig angriber, mens FC Nordsjælland har fået en (Zuma).
Sejr til FC Nordsjælland er pænt betalt synes jeg.
Dundee U – Celtic X 3.45
Celtic er ikke så uovervindelige længere. Glasgow ånder dem i nakken, med 2 point færre for en kamp mindre spillet, og 3 andre hold i ligaen er så småt ved at få et pænt niveau. Dundee U har dog længe haft et godt tag på Celtic. Dundee U har vundet deres sidste 2 kampe, og det var tilmed på udebane. De kan dog også spille fodbold på hjemmebane. Celtic startede sæsonen godt, men er rendt ind i problemer på det seneste, hvor de kun har vundet 2 af deres sidste 5 kampe. Så er der de indbyrdes opgør. 5 af disse 2 holds seneste 7 indbyrdes opgør er endt uafgjort. Holdene har i deres seneste 8 kampe fået præcist lige mange point (15 point), og det ligner et opgør, hvor både Dundee U og Celtic kunne ende med at være tilfredse med en uafgjort.
Ajax – Heerenveen 2 10.00
Godt nok er Ajax favoritter, men odds 10.00? Heerenveen kan bestemt godt slå Ajax på en god dag.
Ajax har været stærke i år, men ikke uovervindelige, og de ligger nummer 3 i ligaen, hvor Heerenveen ligger nummer 11. Ajax har spillet godt på det seneste, men tabte før landskampspausen til Twente. Heerenveens sidste 2 kampe er begge endt med sejre, herunder vandt de senest på udebane 2-3 over Utrecht, som ligger nummer 5 i ligaen.
Indbyrdes ser det også spændende ud. Heerenveen har vundet disse 2 holds 2 seneste opgør. Et af dem vandt de 5-2.
Ajax er favoritter ja, men de kan godt blive slået, og til odds 10 synes jeg det er værd at prøve, taget i betragtning, at sidst Ajax fik point mod Heerenveen, var i marts 2008.
|