|
|

14-11-11, 10:12
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 19-07-11
|
|
|
Christian Eriksen, hvad er næste skridt?
En spiller som Christian Eriksen skal der passes på, han skal have den rigtige træning og spilletid (uden at slide sig selv op). En klub som Ajax er perfekt for en ung spiller på 19 år, men i takt med at han bliver bedre og mere eftertragtet virker Ajax måske som en alt for lille klub for ham?
2009-2010: 21 kampe for klubben (1 mål)
2010-2011: 46 kampe (8 mål)
2011-2012: 14 kampe (4 mål)
Eriksen fik mange kampe for Ajax sidste år, og det ser ud til at han får omkring det samme antal i år. Han er også begyndt at score flere mål, og min fornemmelse er at han kommer over de 10 mål i år, selvfølgelig skal han score flere mål, han er offensiv midtbane (Lampard, Gerrard, Scholes, Fabregas scorede jo en masse mål fra netop den position).
Rygterne:
Barcelona
Manchester City
Milan
Chelsea
Arsenal
Manchester United
For en så ung spiller som Eriksen er det nok bedst at blive i Ajax i 1-2 sæsoner til, han får masser af spilletid, begyndt at score mål, også får han en masse erfaring af at spille Champions League.
Hvis jeg skulle pege på en klub, så ville jeg sige Arsenal eller Manchester United. Arsenal, fordi de er kendt for at satse på unge spillere og en offensiv fodboldstil ville passe ham godt. United, fordi de lige nu er i gang med et generationsskifte og der er masser af spilletid til de unge.
Dog er jeg lidt bange for at han rent fysisk ikke er klar til Engelsk fodbold.
|
|
Følgende brugere er enige:
|
afferpovele,
algormfam,
Assiriurf,
Assiriurf,
Assiriurf,
atotterse,
atotterse,
atotterse,
atotterse,
atotterse,
atotterse,
Camnamusdom,
Camnamusdom,
Camnamusdom,
columbiawebdesign,
ImmeniCex,
kristian,
Loowlerolo,
Loowlerolo,
Nikolirons,
PlobsenlyGosy,
Psyroibibra,
The Joker
|

17-11-11, 12:32
|
|
|
|
Vedr.: Christian Eriksen, hvad er næste skridt?
Enig...Christian Eriksen er et stort talent, og han har alle muligheder for at nå langt...men det skal gøres på den rigtige måde...bedre spillere end Eriksen har knækket halsen, da det virkelig gjaldt...synes han skal blive i Ajax i denne sæson, og så kunne Spanien være en god mulighed...tror desværre at han er for klejn til Premier League...
|
|
|
|

18-11-11, 12:00
|
|
|
|
|
|
|
Selvom jeg ville ønske at han kom til Manchester United, så tror jeg at det er bedst for ham at blive i Ajax. Rimelig svag fysik og han kommer til at befinde sig i maskinrummet på midtbanen, han kommer til at blive tacklet utrolig mange gange.
Lindegaard har sammenlignet Eriksen med David Silva, men man skal huske at David Silva er 25 år, og Eriksen kun er 19 år.
Cristiano Ronaldo har tidligere været ude og sige at forsvarsspillerne gik alt for hårdt til ham, og det ser også ud som om han stortrives i Real Madrid. Ronaldo har trods alt en lidt stærkere fysik end Eriksen, så mon ikke Spansk fodbold passer ham bedst?
Han kan måske prøve Premier League når han er blevet omkring de 25-26 år.
19-21: Ajax
22-25: Mellemstor/stor Spansk/Italiensk klub, fx Valencia, Milan, Juventus
26-??: Barcelona, én top-klubberne i Premier League
|

20-11-11, 11:32
|
 |
Gunner-fan
|
|
Tilmeldingsdato: 19-09-05
Bopæl: Odense
Alder: 23
|
|
|
Små spiller har jo før klaret sig godt i England, men spansk eller italiensk fodbold ville afgjort passe bedre til Eriksen.
Uanset hvad mener jeg dog han skal bevare tålmodigheden. Han har udviklet sig meget, men har også stadig meget at lære. Større talenter end ham er før knækket. Hvem husker ikke Freddy Adu og Denilson foreksempel? Begge spillere med enormt potentiale, men som aldrig rigtig fik det indfriet.
Eriksen skal stadig blive bedre i forhold til iscenesættelse af sine medspillere og så skal han score flere mål. Han er simpelthen ikke målfarlig nok. Når det kommer, hvilket jeg er overbevist om, kan han overveje et skifte til en større klub. Barcelona, Chelsea og Manchester City skal han dog holde sig fra indtil videre. Chelsea og Manchester City satser simpelthen ikke nok på talentarbejdet og deres succes på det område er beskeden. Barcelona er så godt besat på den position, at han ville få for meget tid på bænken.
Bliv i Ajax.

21-11-11, 12:11
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Thierry Henry
Eriksen skal stadig blive bedre i forhold til iscenesættelse af sine medspillere og så skal han score flere mål. Han er simpelthen ikke målfarlig nok.
|
Selvom disse spillere jeg kommer til at sammenligne med at ældre, større profiler, spiller for større klubber, så er de gode spiller som Eriksen kan lære af, specielt mht målscoringen:
Frank Lampard:
03-04: 56 kampe | 15 mål
04-05: 58 kampe | 19 mål
05-06: 51 kampe | 20 mål
06-07: 63 kampe | 21 mål
07-08: 40 kampe | 20 mål
08-09: 57 kampe | 20 mål
09-10: 51 kampe | 27 mål
10-11: 32 kampe | 13 mål
Steven Gerrard
03-04: 47 kampe | 6 mål
04-05: 43 kampe | 13 mål
05-06: 53 kampe | 23 mål
06-07: 51 kampe | 11 mål
07-08: 52 kampe | 21 mål
08-09: 44 kampe | 24 mål
09-10: 49 kampe | 12 mål
10-11: 24 kampe | 8 mål
Cesc Fabregas
03-04: 3 kampe | 1 mål
04-05: 46 kampe | 3 mål
05-06: 50 kampe | 5 mål
06-07: 54 kampe | 4 mål
07-08: 45 kampe | 13 mål
08-09: 33 kampe | 3 mål
09-10: 36 kampe | 19 mål
10-11: 36 kampe | 9 mål
|
|
|
|

14-12-11, 11:17
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 04-01-10
|
|
|
Klassiske 10Žere som Eriksen har sjældent haft det nemt i premier league, og i mine øjne har han ikke samme gennembrudsstyrke som Silva som jeg nu ellers er meget imponeret af.
Næe, Eriksen - Italien eller til nøds Spanien er klart mest passende for din spillestil. Tempoet er lavere, og fysikken er meget mindre i fokus.
Du skal ihvertfald være så velkommen som Seedorfs afløser.
|
|
|
|

23-04-12, 11:03
|
 |
|
|
Tilmeldingsdato: 01-09-06
|
|
|
Citat:
Små spiller har jo før klaret sig godt i England, men spansk eller italiensk fodbold ville afgjort passe bedre til Eriksen.
Uanset hvad mener jeg dog han skal bevare tålmodigheden. Han har udviklet sig meget, men har også stadig meget at lære. Større talenter end ham er før knækket. Hvem husker ikke Freddy Adu og Denilson foreksempel? Begge spillere med enormt potentiale, men som aldrig rigtig fik det indfriet.
Eriksen skal stadig blive bedre i forhold til iscenesættelse af sine medspillere og så skal han score flere mål. Han er simpelthen ikke målfarlig nok. Når det kommer, hvilket jeg er overbevist om, kan han overveje et skifte til en større klub. Barcelona, Chelsea og Manchester City skal han dog holde sig fra indtil videre. Chelsea og Manchester City satser simpelthen ikke nok på talentarbejdet og deres succes på det område er beskeden. Barcelona er så godt besat på den position, at han ville få for meget tid på bænken.
Bliv i Ajax.
|
Så sandt som det er sagt! Italiensk eller spansk er bedst, men han bør glemme alt om Barca. Et skifte til Barca ville betyde mere bænk end Fabregas og det er jo ikke så morsomt når man gerne vil spille hver uge.
|
|
|
|
|

17-12-11, 11:38
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Citat: Will
|
Nogle af de priser er helt hen i vejret, hvilket Marc BE/FF også er inde på. Desuden forstår jeg slet ikke hele sammenhængen i artiklen. Man spekulerer i, at Ferguson muligvis vil hente Eriksen fordi Fletcher er ude. De to er jo slet ikke samme type og derfor virker den koblink ret så absurd i mine øjne.
Citat:
Citat: Marc BE/FF
Klassiske 10Žere som Eriksen har sjældent haft det nemt i premier league, og i mine øjne har han ikke samme gennembrudsstyrke som Silva som jeg nu ellers er meget imponeret af.
Næe, Eriksen - Italien eller til nøds Spanien er klart mest passende for din spillestil. Tempoet er lavere, og fysikken er meget mindre i fokus.
Du skal ihvertfald være så velkommen som Seedorfs afløser.
|
Spillere der som Eriksen ikke har så meget fysik, har det ganske rigtig ofte svært i Premier League. Man kan dog også nævne eksempler på det modsatte. Fabregas havde jo f.eks. stor succes i Arsenal trods hans position og fysiske begrænsninger. Nasri er et andet godt eksempel, selvom han også ofte har gjort sig på fløjen. Jeg vil dog give dig ret i, at spansk og italiensk umiddelbart passer Eriksen bedre.
Sidst redigeret af Thierry Henry : 17-12-11 kl. 11:41.
|

19-12-11, 9:58
|
|
|
|
|
|
|
Citat:
Nogle af de priser er helt hen i vejret, hvilket Marc BE/FF også er inde på. Desuden forstår jeg slet ikke hele sammenhængen i artiklen. Man spekulerer i, at Ferguson muligvis vil hente Eriksen fordi Fletcher er ude. De to er jo slet ikke samme type og derfor virker den koblink ret så absurd i mine øjne.
|
Jeg vil betegne Fletcher som en midtbanemand der skaber stabilitet mellem forsvar og angreb, dvs at besidder både defensive og offensive egenskaber (dog mest defensive). Christian Eriksen kan meget lidt defensivt, og man burde måske i stedet kigge på spillere som Diarra i Real Madrid, men stadig bør der hentes en offensiv midtbane udover den defensive, fordi lige nu er det kun Cleverley der kan spille den offensive og han er skadet.
|

15-12-11, 14:26
|
|
|
|
Tilmeldingsdato: 04-01-10
|
|
|
De har vidst røget pot, 175 for Marchisio. Helt skævt, 220 for Ganso er også langt over målet.
Af dem på listen vil jeg vurdere at Rodwell passer bedst ind i Fergies indkøbsfilosofi, alternativt prøver han Gourcuff for næsen af Wenger.
|

20-12-11, 12:11
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
|
Jeg tror mange storklubber holder øje med Eriksen pt. I mine øjne er den artikel fuldstændig intetsigende.

17-02-12, 11:06
|
|
|
|
|
|
|
Efter at have set kampen i går mellem Ajax og Manchester United, så synes jeg at Eriksen har nået hvad han kan med Ajax. Han har vundet mesterskabet og jeg tror ikke at Ajax kan vinde et Europæisk trofæ eller noget lignende.
Han burde skifte en større klub, fordi hans medspillere i Ajax er for dårlige, og han kan kun blive bedre ved at spille sammen med gode spillere. Problemet ligger også i at Ajax lige nu ligger på 6. pladsen i Æresdivisionen og misser muligvis Europæisk deltagelse. Jeg er lidt bange for at hans udvikling kan gå i stå hvis han ikke får Europæisk erfaring og møder stærkere hold end dem i Æresdivisionen.
En transfer til sommer? Måske er Barcelona, Milan, Arsenal og Manchester United en tand for stort til ham? Men hvorfor skifte til en mindre storklub, når han allerede spiller i Ajax?
Jeg peger på en storklub hvor der er chance for at han får spilletid, og det er Arsenal eller Manchester United, der er kendt for at give talenter chancen og spilletid.
|
|
|
|

17-02-12, 20:26
|
 |
Gunner-fan
|
|
|
|
|
Citat:
Efter at have set kampen i går mellem Ajax og Manchester United, så synes jeg at Eriksen har nået hvad han kan med Ajax. Han har vundet mesterskabet og jeg tror ikke at Ajax kan vinde et Europæisk trofæ eller noget lignende.
Han burde skifte en større klub, fordi hans medspillere i Ajax er for dårlige, og han kan kun blive bedre ved at spille sammen med gode spillere. Problemet ligger også i at Ajax lige nu ligger på 6. pladsen i Æresdivisionen og misser muligvis Europæisk deltagelse. Jeg er lidt bange for at hans udvikling kan gå i stå hvis han ikke får Europæisk erfaring og møder stærkere hold end dem i Æresdivisionen.
En transfer til sommer? Måske er Barcelona, Milan, Arsenal og Manchester United en tand for stort til ham? Men hvorfor skifte til en mindre storklub, når han allerede spiller i Ajax?
Jeg peger på en storklub hvor der er chance for at han får spilletid, og det er Arsenal eller Manchester United, der er kendt for at give talenter chancen og spilletid.
|
Tidligere var jeg fortaler for, at han blev i Ajax. Jeg kan dog sagtens se problemet, hvis ikke de kvalificerer sig til europæisk fodbold. Christian Eriksen har brug for erfaring fra det niveau, hvis han skal få det optimale ud af hans talent. Den hollandske Æresdivision gør det i alt fald ikke alene. Så skal han til en større liga.
|
| Emneværktøjer |
|
|
| Visningsmetode |
Hybrid visning
|
Regler for indlæg
|
Du må ikke lave nye indlæg
Du må ikke lave svar
Du må ikke lave vedhæftninger