|
Vedr.: Fodbold om 30 år
Jeg frygter det lige så meget som jer.
Noget jeg falder over er jeres udtalelser om klubfølelse og klubhjerte. Som det ser ud i dag, er det en ting der ikke er særlig udbredt. Hvis man ser på de helt store spillere med hjertet på det rette sted - BEVIST OVER LANG TID - så kan man nævne spillere som Del Piero, Maldini, Kahn, Lamprad, Xavi, Poyul, "Billy", Raul m.fl.
Men mener I ikke at rigmændene kan ha hjerte for klubben?
- Når jeg siger rigmand, så tænker de fleste nok Abrahmovic, som nok ikke har den store kærlighed til klubben. Men se på en anden rigmand f.eks. Silvio Berlusconi. Det han driver i Milan, er kærlighed, ægte kærlighed. Det er kærligheden der driver hans værk.
På den måde håber jeg, at hvis rigmændene og deres millioner overtager fodboldverden, så må der gerne lægge kærlighed, og dermed ikke økonomiske aspekter bag! Jeg tror det vil afspejle sig lidt hos spillerne, og at vi på den måde kan få store spillere med hjertet på det rette sted!
Min holdning til en rigtig spiller med hjertet på det rette sted, er ikke nødvendigvis, at han kun har spillet i pågældende klub. Men at han ikke er en klubluder som f.eks Christian Vieri. At man viser sin kærlighed, og ikke skifter klub pga. penge. At man spiller for holdet og ikke for at promenere sig selv.
Hvad angår fodbolden om 30 år, så kan vi ikke forudsige noget, men jeg tror, fodboldverden vil se helt anderledes ud til den tid. Jeg tror ikke på så mange klubber med røde tal, men mere på at forksellen på top og bund bliver større, så fremt rigmændene stadig har interesser i fodbolden.
Sidst redigeret af MadsK : 22-02-06 kl. 15:42.
|