PDA

Se fuld version : Ole Tobiasen til AaB

Xavi
05-09-05, 16:24
AaB har med øjeblikkelig virkning overtaget Ole Tobiasen på et lejemål indtil nytår..

Det er ellers noget af en overraskning for mig, og jeg er ikke i tvivl om at han kan blive en god erstatning for trond.. Hvis han kan undgå skader, hvilket jeg tvivler på..

Men lynge har fundet en midlertidig løsning, dog syntes jeg han skal hente en forsvarsspiller mere..

AaB har nu: Allan Olesen, Mikael Jakobsen, Allan K Jepsen (Skadet), Marco Reda (Små skadet) og Ole Tobiasen.. Det er ikke nok med 5 forsvars spiller hvor af de to er skadet og en tredje har dårlige knæ..

Tibet !
05-09-05, 16:35
God spiller at få til AaB på en lejekontrakt. FCK kunne alligevel ikke bruge Tobiasen, da de jo i forvejen har Bergdølmo. Men ved ikke om han er den fulde erstatning for Trond, så måske skal Lynge ud og hente endnu en forsvarspiller, præcis som du siger Xavi.

MadsK
05-09-05, 18:01
Hvis Ole Tobiasen kan holde sig fri fra skader og små skavanker, så bliver han med garanti en succes. Godt nok er han ved at være oppe i alderen, men han har stadig niveau tiledn danske SAS liga. Han bliver en god mand i AaB. Han har en kæmpe erfaring bla.a for hans tid i Ajax, men niveauet er dalet, men stadig godt nok. Tror især unge Michael Jakobsen kan hente erfaring og små nips til hans spil hos Ole, så pøj pøj med det Ole Tobiasen...

Jeg synes også at AaB skal hente en forsvar mere de har 6 forsvarsspillere, Xavi glemte Suni Olsen, men det satdig ikke nok. Ved godt Thomas gustinusen kan spille venterforsvar ligesom mod Esbjerg, men men men, så mangler der jo nok en klippe på den centrale midtbane, så et køb er efter min mening nødvendigt.

Har lige et spg? Nogen der ved hvor længe Ole er lejet ud til AaB?

Xero
05-09-05, 18:09
Synes det er fair nok...

Ole T. var aldrig fast mand, så kan godt forstå ham...

Tibet !
05-09-05, 18:26
Ole Tobiasen har lavet en lejekontrakt der løber resten af året...

Xavi
05-09-05, 20:10
Hvis Ole Tobiasen kan holde sig fri fra skader og små skavanker, så bliver han med garanti en succes. Godt nok er han ved at være oppe i alderen, men han har stadig niveau tiledn danske SAS liga. Han bliver en god mand i AaB. Han har en kæmpe erfaring bla.a for hans tid i Ajax, men niveauet er dalet, men stadig godt nok. Tror især unge Michael Jakobsen kan hente erfaring og små nips til hans spil hos Ole, så pøj pøj med det Ole Tobiasen...

Jeg synes også at AaB skal hente en forsvar mere de har 6 forsvarsspillere, Xavi glemte Suni Olsen, men det satdig ikke nok. Ved godt Thomas gustinusen kan spille venterforsvar ligesom mod Esbjerg, men men men, så mangler der jo nok en klippe på den centrale midtbane, så et køb er efter min mening nødvendigt.

Har lige et spg? Nogen der ved hvor længe Ole er lejet ud til AaB?

Suni er normalt ikke forsvarsspiller og derfor ikke specielt optimal til pladsen.. Og som du selv siger skal augu ikke i forsvaret..

Ole er en kanon spiller, men skaderne arbejder imod ham..

PS. Han er 30 og hvis benene kan holde har han ihvertfald 3 år tilbage.. Så det der med at han er ved at være udbrændt giver jeg ikke meget for...

Xero
05-09-05, 20:13
Ole Tobiasen har lavet en lejekontrakt der løber resten af året...
Det ved vi allesammen godt... prøv læs den første linje Xavi skrev... ;)

Mao
05-09-05, 20:38
God spiller at få til AaB på en lejekontrakt. FCK kunne alligevel ikke bruge Tobiasen, da de jo i forvejen har Bergdølmo. Men ved ikke om han er den fulde erstatning for Trond, så måske skal Lynge ud og hente endnu en forsvarspiller, præcis som du siger Xavi.
Ole Tobiasen spillede højre back i FCK. Han var årsag til at Lars Jacobsen, var nødsaget til at spille venstre back i en lang periode, da højre/venstrekombinationen Ole/Lars trods alt var en bedre løsning end kombinationen Lars/Janne. Købet af Bergdølmo, som kan bruges som både højre og venstre back, har gjort, at Lars Jacobsen er tilbage på sin bedste og foretrukne plads som højreback. Og hvis vi skal være ærlige var Ole Tobiasen ingen konkurrent til Lars Jacobsen på den plads. Da Lars Jacobsen ikke er manden med skader, mange kort, downperioder etc., var der end ikke længere brug for Ole Tobiasen på bænken. Selvom vi nu snart står foran gruppespillet i UEFA'en efter mødet med HSV *jubeloptimisten taler*, er der nye unge talenter, der presser på.

Uanset at Lynge Jacobsen udtaler: "For os har det været helt afgørende at finde en fuldgod erstatning for Trond Andersen hurtigst muligt, og derfor er jeg naturligvis særdeles tilfreds med, at det er lykkedes at indgå en aftale med en så kvalificeret og rutineret mand som Ole Tobiasen.", kan jeg ikke lige se, at han vil være i stand til at udfylde den plads, da Trond spillede midtstopper i Aab (ret mig, hvis jeg tager fejl).

I øvrigt er Ole Tobiasen, efter udlejningsperioden til Aab, tranferfri.

Xavi
05-09-05, 21:17
Ole Tobiasen spillede højre back i FCK. Han var årsag til at Lars Jacobsen, var nødsaget til at spille venstre back i en lang periode, da højre/venstrekombinationen Ole/Lars trods alt var en bedre løsning end kombinationen Lars/Janne. Købet af Bergdølmo, som kan bruges som både højre og venstre back, har gjort, at Lars Jacobsen er tilbage på sin bedste og foretrukne plads som højreback. Og hvis vi skal være ærlige var Ole Tobiasen ingen konkurrent til Lars Jacobsen på den plads. Da Lars Jacobsen ikke er manden med skader, mange kort, downperioder etc., var der end ikke længere brug for Ole Tobiasen på bænken. Selvom vi nu snart står foran gruppespillet i UEFA'en efter mødet med HSV *jubeloptimisten taler*, er der nye unge talenter, der presser på.

Uanset at Lynge Jacobsen udtaler: "For os har det været helt afgørende at finde en fuldgod erstatning for Trond Andersen hurtigst muligt, og derfor er jeg naturligvis særdeles tilfreds med, at det er lykkedes at indgå en aftale med en så kvalificeret og rutineret mand som Ole Tobiasen.", kan jeg ikke lige se, at han vil være i stand til at udfylde den plads, da Trond spillede midtstopper i Aab (ret mig, hvis jeg tager fejl).
I øvrigt er Ole Tobiasen, efter udlejningsperioden til Aab, tranferfri.

Self er ole tobiasen ikke lige så god som trond og han er heller ikke den bedste afløser.. Men han er en udmærket afløser og en midlertidig løsning. Som du selv siger er han transerfri efter nytår så hvis det bliver et godt samarbejde er det da ikke utænkeligt at AaB signer ham..

Lynge har skulle arbejde meget hurtigt og det er nærmest umuligt at hente en ny trond på den tid og på det budget.. Måske kommer det helt store navn til nytår.. Sikkert på noget tranferfrit..

Jeg ved egentligt ikke om Ole nogensinde har spillet midterforsvar over en længere periode???

Stubager
05-09-05, 21:25
Tja, det er vel meget fair, at AaB får Ole T. FCK har efterhånden ikke mere at bruge ham til, nu hvor de har Bergdølmo dernede.

Desuden har mange AaB-fans klaget over, at FCK altid snupper deres spillere, så det er vel fair nok, at AaB så får en FCK-spiller denne gang :)

Thomas¨AaB
05-09-05, 22:33
Mht. Augustinussen har han aldirg nogensinde spillet venstre back. Men Augu er vores allrounder som kan spille alt centralt og han er god til det. Men ser ham som midtbanespiller.

Mao
05-09-05, 22:50
Self er ole tobiasen ikke lige så god som trond og han er heller ikke den bedste afløser.. Men han er en udmærket afløser og en midlertidig løsning. Som du selv siger er han transerfri efter nytår så hvis det bliver et godt samarbejde er det da ikke utænkeligt at AaB signer ham..

Lynge har skulle arbejde meget hurtigt og det er nærmest umuligt at hente en ny trond på den tid og på det budget.. Måske kommer det helt store navn til nytår.. Sikkert på noget tranferfrit..

Jeg ved egentligt ikke om Ole nogensinde har spillet midterforsvar over en længere periode???
Jeg er i mellemtiden blevet belært af en FCK-ven om, at Ole Tobiasen rent faktisk spillede midterforsvar tilbage i sine unge dage. Tillige finder min ven, at Ole grundet sin manglende hurtighed faktisk vil være en bedre midterforsvar end højreback. Så måske har Lynge alligevel gjort en god handel.
Ih, man lærer noget hver dag!

Xavi
05-09-05, 22:53
Jeg er i mellemtiden blevet belært af en FCK-ven om, at Ole Tobiasen rent faktisk spillede midterforsvar tilbage i sine unge dage. Tillige finder min ven, at Ole grundet sin manglende hurtighed faktisk vil være en bedre midterforsvar end højreback. Så måske har Lynge alligevel gjort en god handel.

Ha ha.. Sådan kan det jo gå.. Selvom han ser sådan ud er Lynge ikke altid helt dum :lol:

Desuden har mange AaB-fans klaget over, at FCK altid snupper deres spillere, så det er vel fair nok, at AaB så får en FCK-spiller denne gang :)
:)
Så så.. Ikke mobbe... :hand:

Tibet !
06-09-05, 7:31
Det ved vi allesammen godt... prøv læs den første linje Xavi skrev... ;)

Ja, nu var det jo ikke mig der spurgte om det ,men derimod AC_1899. :afro:

JKH
06-09-05, 11:32

Tilbage i sine unge dage? Er det mig der husker helt forkert (nu er jeg jo alt andet end FCKer) Men spillede Tobiasen ikke i midterforsvaret gennem en længere periode mens Albrechtsen var skadet. Så vidt jeg erindrer med en vis succes. Og Albrechtsen havde da svært ved at komme på holdet igen....Han blev så senere solgt til udlandet. Tobiasen/FCK spillede så mindre godt i en periode og Ole røg tilbage på backen/bænken.

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_teamnews=1&teamid=7&id=86502

http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=87178

Så han er da vist vant til midterforsvaret. Det bliver da også der han som udgangspunkt skal spille i AaB. Men det er da fedt at vi endelig har fået en gardering til Allan Olesen på højrebacken.

Xero
06-09-05, 16:57
Ja, nu var det jo ikke mig der spurgte om det ,men derimod AC_1899. :afro:
Okay, min fejl... :o :doh:

Tibet !
06-09-05, 18:32
Hehe, det er iorden. :)

__________________________________________________ _________________