PDA

Se fuld version : Sven-Goran Eriksson fyret i Mexico

Huen
04-04-09, 8:41
Så er den gal i Mexico igen igen - Han ledte Mexico videre til 2. gruppespil i CONCACAF, men tabte en kamp mod Honduras (http://sportsresultater.tv2.dk/index.php?g=s&stats=true&tp=all&bl=100b&lid=215) i dette gruppespil og så var det ud af vagten.

Jeps, så nu kan Sven-Goran igen prøve at finde et job og hans agent fortæller at det helst skulle blive i en engelsk premier league klub - en af topklubberne.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal synes om det, men det er typisk Mexicos forbund at give så kort snor til trænerne. Der var stadig mange kampe tilbage at afgøre deres VM-skæbne endnu og en 3. plads vil næsten være så godt som sikker, medmindre Honduras overrasker helt helt vildt.
Dog har Sven-Goran tabt 4 ud af 5 kampe (http://www.telegraph.co.uk/sport/football/international/worldcup/5096599/Sven-Goran-Eriksson-would-love-to-return-to-England.html) på udebane og det er altså hold som Honduras og Jamaica vi taler om her. Derudover var der en 2-2'er mod Canada. Selvfølgelig kan et godt fodboldland som Mexico ikke tillade sig disse resultater og fyringen er på den vis på sin plads.

Hvor regner I med, at han kommer til at regere?

Newcastle eller Chelsea kunne måske være gode bud, selvom jeg ikke håber at se ham som manager for os.

Thierry Henry
06-04-09, 13:39
Først og fremmest synes jeg det er pinligt at man efter så kort tid kan ryge på porten -Man skal jo også tænke på det er landsholdsboldg derfor er det ikke meget tid Ericsson har haft sammen med holdet. Men det er jo som det nu engang er.

Hvor skal han så hen? Jamen hvis vi tager udgangspunkt i at han gerne vil til Premier League og gerne en topklub, så er mulighederne jo begrænsede: Manchester United har Ferguson og han er meget sikker der. Arsenal har Wenger, som også sidder sikkert der. Liverpool har næsten lige forlænget med Benitez så han er nok heller ikke manden der giver plads til Ericsson. Så er der Chelsea, som pt. har Hiddink, der dog har bebuddet at han ikke vil forsætte der efter sommmer. Derfor er Chelsea i blandt top-4 klubberne bedste mulighed, men noget siger mig at man i Chelsea vil have en der har noget større succes på cv'et, hvis man ikke får Hiddink til at blive. I Villa og Everton virker O'Neil og Moyes også meget sikre så heller ikke de to klubber umiddelbart under toppen ser ud til at blive stedet for Ericsson. Dermed må konklusionen blive, at vil han til Premier League må han nok finde sig i noget mere ydmygt end top-6.

Keano
06-04-09, 15:47
At Sven-Göran Ericsson altid nævnes til de store job, finder jeg tragikomisk. Han er en has been.

Ikke siden mesterskabet med Lazio i 2000, har han leveret noget nævneværdigt, hvis det da er nævneværdigt, at få England til tre kvartfinaler i streg, og jeg synes man skulle stoppe, mens legen er god. Dermed ikke sagt, at han skal stoppe helt, men at nævne ham til diverse topjobs, synes jeg er latterligt. Han kan måske gå an i en af de mindre italienske klubber, men så heller ikke mere.

Nummer 7
06-04-09, 16:47
Mexico var måske ikke den bedste måde at få sat skub i hans træner-karriere igen, eller et landsholdsjob i det hele taget. Han skal tilbage til klubfodbolden, i evt. en mindre klub.

Som det ser ud nu er han slet ikke attraktiv nok til andet, dermed ikke sagt at en "lille" klub ikke er ham værdigt, men toget synes at være kørt fra ham i denne omgang, ihvertfald med hensyn til at tage styring over en stor-klub.
Når det så er sagt, mener jeg bestemt at han nogle gode år i sig tilbage, og jeg vil absolut ikke afskrive ham på nogen måde. Han skulle have fået længere snor i Mexico. Resultaterne taler helt for sig selv, men han skulle unægteligt have fået længere snor end han fik.

En engelsk midter-klub vil være hans vej tilbage på sporet, men jeg er ikke i tvivl om at der vil være bejlere rundt omkring i hele europa, han er stadig en eftertragtet herre med et velkendt og respekteret navn; han skal absolut ikke dømmes ude af træner-ræset endnu.