PDA

Se fuld version : Tipskonkurrencen - regler og praktisk information

André
31-08-05, 23:06
Nu har jeg længe ventet på at fortælle dette. Men her kommer så det som Stubbe nævnte i tråden det nye rank-system.

Vi er sikre på, at der er mange, der er enige med os i, at man ikke nødvendigvis fortjener at have mange 'er, hvis man har postet mange indlæg. Derfor er vi ved at udvikle et system, hvor man får rygte-points efter, hvor gode ens indlæg og en lille sjov ting, som vi også arbejder på (jeg skriver, hvad det er lidt senere).

Ideen er en tipskonkurrence. Det går simpelthen ud på at jeg fra de forskellige europæiske ligaer i Europa (Alt fra Danmark til spansk, og i enkelte tilfælde ud i de mindre nordlige og britiske ligaer) finder 10 spændende kampe, og så skriver man så hvad man tror kampen ender.

Her er pointene man kan få:

1 point for at gætte rigtigt på 1 X 2.
2 point ekstra for også at gætte resultatet.
-1 point for at gætte 1 X 2 forkert.

Når man gætter på kampene, så skriver man bare hvad man tror kampen ender.

Her er et eksempel:

Lyon - PSG 3-1

Hvis Lyon vinder får tipperen så 1 point, og hvis tipperen også gætter resultatet rigtigt får han i alt 3 point.

Man skal tippe på alle kampene.

Jeg lægger senest hver onsdag kl. 22 10 kampe ud. 9 almindelige kampe, og 1 superkamp.

Superkampen er den kamp jeg enten mener er mest spændende (F.eks. hvis det er Brøndby - FCK) eller hvis det er en kamp jeg mener er rigtig svær at forudsige.

Superkampen giver dobbeltpoint. Så man får 2 point for at gætte den rigtigt, og hele 5 point for at gætte resultatet. Man får stadig kun -1 for at gætte kampen forkert.

--------------------------------------------------

Pointene indgår ikke i det nye rank-system. Selv om det i starten var ideen at det skulle være en ekstrating til pointsystemet, så kom vi hurtigt i tanker om at det ville være hul i hovedet at lægge pointene ind i rank-systemet.

Derfor laver jeg så hver uge inde i underforaet som 100% handler om konkurrencen en opdatering af stillingen. Man kan altså kun vinde point hvis man gætter kampene rigtigt, ikke på andre måder.

Jeg kan forstå hvis dette er indviklet, da jeg rent ud sagt bare har proppet alle mine tanker om konkurrencen ned i dette indlæg.

Nu er mit spørgsmål? Har jeg jeres opbakning? Og er det noget I kunne tænke jer at deltage i?

Hvis der er opbakning forventes konkurrencen at starte umiddelbart et stykke tid efter moderatorvalget. Men jo hurtigere respons jeg får, desto hurtigere kan vi få det på benene hvis i er interesserede.

Fodboldmanden
31-08-05, 23:24
Nu har jeg længe ventet på at fortælle dette. Men her kommer så det som Stubbe nævnte i tråden det nye rank-system.

Ideen er en tipskonkurrence. Det går simpelthen ud på at jeg fra de forskellige europæiske ligaer i Europa (Alt fra Danmark til spansk, og i enkelte tilfælde ud i de mindre nordlige og britiske ligaer) finder 10 spændende kampe, og så skriver man så hvad man tror kampen ender.

Her er pointene man kan få:

1 point for at gætte rigtigt på 1 X 2.
2 point ekstra for også at gætte resultatet.
-1 point for at gætte 1 X 2 forkert.

Når man gætter på kampene, så skriver man bare hvad man tror kampen ender.

Her er et eksempel:

Lyon - PSG 3-1

Hvis Lyon vinder får tipperen så 1 point, og hvis tipperen også gætter resultatet rigtigt får han i alt 3 point.

Man skal tippe på alle kampene.

Jeg lægger senest hver onsdag kl. 22 10 kampe ud. 9 almindelige kampe, og 1 superkamp.

Superkampen er den kamp jeg enten mener er mest spændende (F.eks. hvis det er Brøndby - FCK) eller hvis det er en kamp jeg mener er rigtig svær at forudsige.

Superkampen giver dobbeltpoint. Så man får 2 point for at gætte den rigtigt, og hele 5 point for at gætte resultatet. Man får stadig kun -1 for at gætte kampen forkert.

--------------------------------------------------

Pointene indgår ikke i det nye rank-system. Selv om det i starten var ideen at det skulle være en ekstrating til pointsystemet, så kom vi hurtigt i tanker om at det ville være hul i hovedet at lægge pointene ind i rank-systemet.

Derfor laver jeg så hver uge inde i underforaet som 100% handler om konkurrencen en opdatering af stillingen. Man kan altså kun vinde point hvis man gætter kampene rigtigt, ikke på andre måder.

Jeg kan forstå hvis dette er indviklet, da jeg rent ud sagt bare har proppet alle mine tanker om konkurrencen ned i dette indlæg.

Nu er mit spørgsmål? Har jeg jeres opbakning? Og er det noget I kunne tænke jer at deltage i?

Hvis der er opbakning forventes konkurrencen at starte umiddelbart et stykke tid efter moderatorvalget. Men jo hurtigere respons jeg får, desto hurtigere kan vi få det på benene hvis i er interesserede.

Jeg synes det lyder som en rigtig god og sjov ide :thumbs: Man kunne måske også give point efter, hvordan oddsene er. Jeg mener det er da klart sværere at ramme rigtigt og mere satset at gætte på at fx Kazakhstan vinder ude over Grækenland med 3-0 end at spille på en 2-0 hjemmesejr, men så vil pointsystemmet selvfølgelig blive meget mere indviklet at udregne. Men alt i alt en god og sjov ide. Jeg glæder mig meget til at gætte med.

André
31-08-05, 23:33
Jo... alle kampene foregår i weekenden. Dvs. fredag, lørdag og søndag, og så kan det være at jeg indsætter bonusweekender hvor man får ekstra for sværhedsgraderne. Men i første omgang vil jeg lige have det hele i gang og starte det simpelt.

Der skal også lige slås fast at alle kampene vil være fodboldkampe.

Fodboldmanden
31-08-05, 23:57
Jo... alle kampene foregår i weekenden. Dvs. fredag, lørdag og søndag, og så kan det være at jeg indsætter bonusweekender hvor man får ekstra for sværhedsgraderne. Men i første omgang vil jeg lige have det hele i gang og starte det simpelt.

Der skal også lige slås fast at alle kampene vil være fodboldkampe.

Måske kunne du give et ekstrabonus point til brugere, der rammer et odds rigtigt på over 20, som fx AGF-BIF 3-0, så vil systemet jo stadigvæk være objektivt, og så har gamblerne måske også en chance. Jeg tror måske ellers mange vil ligge omkring de mest sandsynlige resultater som 1-1, 1-0, 2-1 osv. i de fleste kampe. Men det er kun en ide og jeg synes det er en god konkurrence uanset hvad. :headbang:

André
01-09-05, 8:22
Ja... Der er mange ideer som kan fremføres i dette spil. Der skal helt sikkert også komme noget til fordel for gamblerne.

Only one UNITED!
01-09-05, 17:22
Det lyder som en god ide, og når du først har fået det på benene er der sikkert mange der vil være med efterhånden. Point systemet lyder os fair nok og det kunne blive sjovt :) fuld opbakning fra mig og vil gerne deltage i det, det kan jo gøre forummet lidt ekstra spændende da man måske os kommer til at diskutere kampene lidt mere. IDEEN ER :cool:

d-wiz
01-09-05, 17:39
Synes også ideen er meget god, men ville det ikke blive alt for indviklet med odds? Det kan pludselig blive ret tidskrævende og hvad hvis en stjerne bliver skadet osv. man kan jo blive ved...?

André
01-09-05, 19:17
Ja, vi starter bare med det simple. 9 normale kampe og 1 superkamp. Så kan vi bagefter eksperimentere lidt.

Traoré
01-09-05, 21:52
Rigtig god ide og godt initiativ!!

Så jeg bakker helt klart op om dit forslag, og dermed håber jeg at du/i fører det ud i livet!

:)

Only one UNITED!
01-09-05, 21:56
ja det bliver nok for indviklet at starte med odds. Det er jo en også lige så godt som der er foresloget med pointsystem. Tror seriøst det kunne blive fedt, det skaber vel os en konkurrence på forummet og stemning :)

André
01-09-05, 22:19
Med al den positive respons skal der meget til at det ikke bliver til noget.

Vi regner med at starte lidt efter valget er faldet på plads?

Synes i forresten at vi skal have en prøverunde, eller bare gå i krig med det?

Traoré
01-09-05, 22:22
Hmm..

Jeg tror der skal være en prøverunde, for jeg vil væde med at der sikkert kommer en masse spørgsmål om hvordan det hele skal gøres..

André
01-09-05, 22:23
Ja, netop :coolsmile

André
01-09-05, 22:37
Så er det afgjort:

Første runde bliver i uge 37.

Kampene bliver lagt ind senest tirsdag d. 13/9 kl. 23:59 (Sandsynligvis tidligere, men det er min egen deadline.)

Jeg kommer til at skrive 9 kampe øverst, og 1 kamp en smule længere nede med titlen "Superkampen".

Det eneste man skal gøre er at kopiere kampene og skrive resultat ud for den. Hvis man f.eks. skriver: Brøndby 2-2 FCK

Så får man 1 point hvis den bliver 0-0, 1-1, 3-3, 4-4 osv., og 3 point hvis den ender 2-2. -1 hvis kampen finder en vinder.
Og hvis man skriver 1-2 får man point hvis den ender: 0-1, 0-2, 0-3, 1-3, 1-4, 2-3, 3-4, 3-4 ooooooooooooooooossssssssssssssssssvvvvvvvvvvvvvv! !!

Konklusion: Hvis man i sit resultat skriver at Brøndby f.eks. vinder, så er det også hvad man gætter på i 1 X 2. Man kan altså ikke gætte på X, og så sige at FCK vinder.

Der kommer yderligere forklaringer i det indlæg som starter konkurrencen i uge 37.

Only one UNITED!
09-09-05, 15:43
det lyder kanon lækkert Andre :) og ja det er nok bedst med en prøverunde som I har planlagt. Glæder mig til vi går igang :dance:

d-wiz
11-09-05, 7:57
Til Fodboldformanden -> du glemte superkampen!

d-wiz
27-09-05, 10:37
McZpyro -> du glemte superkampen!

Deja Vu?

Dicks Vicious
10-11-05, 0:01
Er det tilladt at deltage fra næste runde, selvom man ikke har været med fra start?

Fodboldmanden
10-11-05, 0:03
Er det tilladt at deltage fra næste runde, selvom man ikke har været med fra start?

Der er kommet folk til efterhånden, så det er jeg helt sikker på. Men du skal gøre det fantastisk for at nå at vinde i den her omgang, vi spiller vist til 100 nu, men der kommer jo også en ny runde bagefter. :)

Dicks Vicious
10-11-05, 12:58
Der er kommet folk til efterhånden, så det er jeg helt sikker på. Men du skal gøre det fantastisk for at nå at vinde i den her omgang, vi spiller vist til 100 nu, men der kommer jo også en ny runde bagefter. :)

Så bliver min målsætning blot at undgå nedrykning... :afro:

d-wiz
12-12-05, 23:01
Er der egentlig noget bestemt tidspunkt du lukker tråden med rundens kampe på?