Se fuld version : Bokse-tråden
Thierry Henry
27-10-08, 21:40
Ja, så tænkte jeg, at det var på tide at få en tråd, hvor det er boksning der er i centrum.
Vi kan jo passe lægge ud med "braget" lørdag:
Danilo Häußler (Tyskland) vs. Mikkel Kessler (Danmark)
Det blev ikke nogen stor kamp lad os sige det med det samme. Danilo Häußler er særdeles upåagtet og burde ikke være en udfordring af de store for Mikkel Kessler, hvilket han dog heller ikke var, da kampen sluttede allerede i 3 runde, da Kessler slog Häußler i gulvet og tyskeren ikke havde mere.
Lad os da lige se hvad der egentligt udspillede sig:
9wxjLzpW2y4
Kessler har nogle meget kraftige slag og derfor var det vigtigt for Häußler og gribe det forsigtigt an og koncentrere sig meget om at dække sig selv af og så komme med en serie når muligheden bød sig. Det sætter det krav til Kessler, at han bliver nød til at give tyskeren nogle "japs", for ligesom at åbne lidt op og for, at lægge det rigtige tryk. Vi ser sådan set, at begge gør hvad de skal, men da Häußler så åbner bare lidt så kommer der en fantastisk flot serie af Kessler der afgør kampen. Hvad man også skal lægge mærke til er, at Häußler slet ikke får flyttet hovedet nok. Derved gør han det meget nemt for Kessler at time de små japs han kommer med. Det er også derfor vi forholdsvist tidligt ser, at tyskerens ene øje er hævet og det gør, at han også selv får svære ved, at se Kesslers slag i den side.
Flot job af Kessler, som slutter af med en meget flot serie og man må sige, at Häußler forsøgte at gøre tingene rigtigt, men det blev aldrig rigtig en alvorlig kamp for danskeren. Tilgengæld bliver kampen i maj mod Bouadla en hård omgang Kessler Comeback (http://www.bettingexpert.com/dk/kessler-comeback)
K.O efter 3 runder! Det er da ganske udemærket! Jeg så desværre ikke selv kampen, men jeg har jo ikke kunnet undgå at høre om den :)
Jeg synes ikke, at denne tysker var en værdig udfordrer, men det skal bestemt ikke pille klassen af kessler.
Thierry Henry
29-10-08, 17:17
Jeg synes ikke, at denne tysker var en værdig udfordrer, men det skal bestemt ikke pille klassen af kessler.
Netop det tror jeg Mogens Palle vil give dig fuldstændig ret i. Han mener jo, at kampen aldrig skulle have været afholdt, men hvad er så lige jeres forhold til det?
For mig er sport sådan, at nogle gange er der store opgaver og andre gange mindre og selvfølgelig er det federe at bokse mod en af de aller bedste fremfor en upåagtet tysker, men sport er altså sådan, at man vha. konkurrence bringer sig frem eller tilbage og tyskeren havde altså bragt sig i en position hvor han havde sin fulde ret til at møde Kessler og derfor synes jeg at Mogens Palle bør tie stille og så æde pillen selvom det ikke ligefrem er en fantastisk modstander. Sådan er boksning og sport i det hele taget.
Thierry Henry
11-09-09, 18:50
TCC8TF9cEZ4
Som det siges i promoen er det her Mikkel Kessler skal kæmpe for, at bevare sin WBA-Titel men også for, at komme med i Supersix, som er den trunering hvor verdens seks bedste boksere mødes.
Den følgende kamp mellem Perdomo og Velazco giver et meget godt billede af, hvilken modstander der venter Kessler:
KlsTAvQFtvA
Især er det værd at lægge mærke til hans venstrehånd. Mange af de afgørende slag, som også ses at Velazco mærker, sættes ind med den meget hårdtslående venstrehånd. Højrehånden bruges mere til, at komme med de slag der skal skabe åbningerne, momenterne til, at venstrehånden kan komme med et hårdere stød. Derudover holder han utrolig god afstand og det er tydeligt, at han foretrækker hvis han kan komme med stød fra god afstand. Når han kommer tættere på er det for, at komme med nogle hurtige, hårde punches. Men hans venstrehånd er den primære force fordi den kan slå så hårdt, især hvis den får et langt aftræk. Derfor gælder det om for Kessler at få mange nærkampe sådan så han ikkek an få det træk på hans venstrehånd, som gør den ekstra farlig! Desuden har Kessler nogle kraftige slag med begge hænder og derfor er det for ham en fordel med de mange nærkampe.
bliver fedt.. Kessler skal nok vinde den kamp. ;) Skal heldigvis se den med ligesindede bokseentutiaster, så det bliver godt nok.
Indtil nu har Kessler ikke fejlet, når han har været favorit, men presset har heller aldrig været større, et nederlag er jo en katastrofe af rang, det udelukker ham fra det gode selskab, og det er ikke godt at vide, hvornår døren evt. åbnes igen.
Jeg tror dog han nok skal vinde, først og fremmest fordi han er en bedre bokser, men også fordi Perdomo tidligere har tabt til Dmitri Sartison, en mand Kessler klarede uden problemer. Så der skal et lucky punch til, før Perdomo står som vinder.
Tidligt søndag morgen mødes Kessler og Ward.
Hvem vinder
Jeg tror på Kessler, men kender ikke betingelserne omkring denne udekamp for Kessler - Men han skal vel slå ham meget klart eller knock'oute ham.
Jeg ved ikke helt om det bliver knock-out, men jeg tror på Kessler som vinder.
Også dér jeg vil sætte mine penge hvis man ser bort fra hans er "vores mand" i lille Danmark.
Kessler er en fighter på noget af sit bedste og i toppen af poppen uden tvivl!.
Jeg tror de vil gå alle runder ud - men håber lidt på at, Kessler vil give ham en teknisk KO.
Thierry Henry
22-11-09, 11:49
Så fik Mikkel Kessler bokset kampen imod Andrew Ward og det var en meget underholdende og tempofyldt kamp, som dog ikke havde et videre heldigt udfald for Kessler.
Ward sad på Kessler fra første til sidste sekund. Den meget hurtige Ward, hvis hænder og krop i det hele taget hvirvlede som en orkan, fik Kessler til at ligne en mand der stod plantet solidt i cement.
Den anden aften udtale Richard Olsen (Kesslers træner) at taktikken var, at være meget passiv i de første runder og så køre på kontraer. Det var da også hvad Kessler forsøgte, men Ward var simpelthen så hurtig at Kessler havde svært ved at holde paraderne og på kontraerne var han for langsom til, at sætte nogle ordentlige slag ind.
Kessler blev desuden ramt hårdt omkring øjnene og havde store problemer med, at se efter at hans stødte hovedet sammen med Wards. Dette har helt sikkert ikke hjulpet Kessler, men uanset så var kampen fra start til slut en lang nedtur for danskeren.
Jeg må indrømme, at jeg synes man havde valgt en forkert taktik. En så hurtig bokser som Ward er det altså en smule naivt at forsøge at slå med hurtighed vha. f.eks. kontrastød. Kessler skulle have været tæt inde på ham hele vejen så Ward på den måde ikke havde noget rum at operere i og så ville han heller ikke selv kunne komme med hans hurtige jabs i så stor grad som tilfældet var. Istedet var der et lille rum mellem dem hele tiden, som Ward kunne operere i.
Ward var da også meget interesseret i, at opretholde dette rum eftersom han hele tiden, med stor kløgt, holdt Kessler væk vha. en udstrakt arm. Dette hul blev sammen med øjnene og så det høje tempo afgørende til Wards fordel.
Kessler blev simpelthen overmatchet.
Der har været meget snak om Wards skaller, men i bund og grund var Ward bare den bedste bokser på dagen, og det med skallerne er bare dårlige undskyldninger fra Kessler lejrens side.
Jeg må blankt erkende, at jeg ikke er vildt imponeret af Kessler generelt. Jeg mener han har mødt alt for mange dårlige boksere, som har været walkovers for ham, og når han så endelig har mødt kvalificeret modstand (Calzaghe og Ward), så har han tabt.
Jeg tror også sagtens han kan tabe til både Arthur Abraham og Carl Froch, specielt førstnævnte virker som en klassebokser.
Jeg må blankt erkende, at jeg ikke er vildt imponeret af Kessler generelt. Jeg mener han har mødt alt for mange dårlige boksere, som har været walkovers for ham, og når han så endelig har mødt kvalificeret modstand (Calzaghe og Ward), så har han tabt.
Jeg tror også sagtens han kan tabe til både Arthur Abraham og Carl Froch, specielt førstnævnte virker som en klassebokser.
Fuldstændig enig. Er sgu heller ikke imponeret over Kessler.
Når det virkelig gælder, eller når det er de store kampe- giver det et nederlag.
Overalt de sidste tre uger har der stået at 'Kessler er den bedste' og 'Ingen kan røre ham' og jeg ved ikke hvad..
Han er stadig en god klasse kæmper. Bare fordi han har tabt en hård kamp gør ham jo ikke elendig og ubrugelig som mange vil sige.
Så kommer den småborgerlige mentalitet op i folket som når det går dårligt for ens landshold i fodbold eller man bliver tvær over træneren for sit favorit Superliga hold. :wall:
Ja man er altid klog - ellers kan man jo lige vente og se hvordan tiden skrider frem
Thierry Henry
22-11-09, 16:15
Han er stadig en god klasse kæmper. Bare fordi han har tabt en hård kamp gør ham jo ikke elendig og ubrugelig som mange vil sige.
Så kommer den småborgerlige mentalitet op i folket som når det går dårligt for ens landshold i fodbold eller man bliver tvær over træneren for sit favorit Superliga hold. :wall:
Ja man er altid klog - ellers kan man jo lige vente og se hvordan tiden skrider frem
Jo, men det er trods alt de to største kamp i hans karriere som han har tabt nu. Jeg betvivler ikke Kesslers evner, for som du siger gør det ham ikke til en dårlig bokser, men han er nødt til at tage det meget alvorligt og evaluere på hvorfor han fkatisk taber de vigtigste kampe.
Det skal også lige med, at igår tabte han ikke bare en tæt kamp, han blev fuldstændig kørt over til tider!
Thierry Henry
20-12-09, 22:31
Så er der ikke længe til Mads Larsens comeback-kamp imod Brian Magee, som er d. 30 januar i Århus, hvor de kæmper om en EM-titel.
Dejligt, at han vender tilbage. En bokser jeg har meget sympati med og da nok også den bokser jeg støtter mest. Glæder mig virkelig til at se hvad han kan, men forventer dog ikke det store af en mand, som ikke har været i ringen længe.
Der må jeg, for en sjældent gang, være uenig med dig Thierry Henry.
Jeg har intet sympati for Mads Larsen. Han er i mine øjne et stort arrogant menneske og kan ikke tåle at se ham!
Thierry Henry
21-12-09, 23:00
Der må jeg, for en sjældent gang, være uenig med dig Thierry Henry.
Jeg har intet sympati for Mads Larsen. Han er i mine øjne et stort arrogant menneske og kan ikke tåle at se ham!
Jeg synes sjovt nok, at han er meget sympatisk :) Han virker for det meste meget ydmyg, udover det image der altid skal være hos en bokser.
Thierry Henry
25-04-10, 8:34
Så stødte Kessler ind i Carl Froch, en kamp som endte med at blive noget af det bedste jeg har set. Der var intensitet, tempo og en enorm vijle fra begges side til at vinde kampen! Det var ikke som man tit ser sådan, at den ene bare ville undgå at gå i jorden alt for tidligt, hvilket også skyldes at det var to meget lige kompatanter der mødtes.
Kessler havde virkelig lært noget fra kampen imod Ward. Han holdt en meget bedre afstand hvorfor det blev svært for en aggressiv og nærkampsglad Carl Froch. Det var tydeligt, at da Kessler i lange sekvenser virkede passiv og afventende blev englænderen utålmodig og lavede en del tekniske fejl mht. at parere. Froch er en bokser der er meget offensiv i sin tilgang og ikke bekymrer sig så meget om at forsvare sig, da han er meget udholdende. Det fik han dog problemer med imod Kessler, da Kessler undlod, som imod Ward, at gå tæt på Froch. Derfor blev det på Kesslers præmisser og Froch fik sendt mange slag afsted uden adresse.
Klasse af Kessler der genvandt sin titel som WBC-mester og er godt med i Supersix igen!
Det var sgu en anderledes sulten Kessler der gik i ringen i går, og sejrede meget overbevisende.
Før kampen mod Ward havde han jo nærmert allerede vundet, ikke bare over Ward, men hele Super Six, og det kunne ses i ringen. I går havde han dog noget han skulle bevise, efter den megen kritik ovenpå Ward kampen, og den faldende tro på hans evner hos mange, og det så ud til at gøre ham det mere tændt.
Thierry Henry
25-04-10, 9:42
Det var sgu en anderledes sulten Kessler der gik i ringen i går, og sejrede meget overbevisende.
Før kampen mod Ward havde han jo nærmert allerede vundet, ikke bare over Ward, men hele Super Six, og det kunne ses i ringen. I går havde han dog noget han skulle bevise, efter den megen kritik ovenpå Ward kampen, og den faldende tro på hans evner hos mange, og det så ud til at gøre ham det mere tændt.
Tror også virkelig, at Montoya har haft en positiv indflydelse. Vi så en Kessler som også kunne gå imod siderne og bevæge sig mod siderne hvor det før meget var enten frem eller tilbage.
Er jeg den eneste som virkelig følte at Froch havde fortjent sejren igår?
Thierry Henry
25-04-10, 11:50
Er jeg den eneste som virkelig følte at Froch havde fortjent sejren igår?
Det var en lige kamp, men jeg synes at Mikkel, som jeg beskriver tidligere, havde nogle små detaljer på sin side, hvor han altså får trukket fra Froch. Sejren var i mine øjne fortjent, selvom den på ingen måder var overlegen. Froch manglede lidt for meget teknisk og stressede for meget, hvor Kessler var mere cool og fornuftig.
Samtlige dommere gav jo også Kessler sejren så det var ikke fordi der var den store uenighed dér heller. Boksning handler selvfølgelig først og fremmest om at uddele øretæver, men i en tæt kamp som den igår, hvor begge får delt rigeligt ud og taget rigeligt imod, bliver det afgørende langt hen ad vejen det tekniske, de små detaljer, hele den måde man griber det an på. Her vinder Kessler fordi han var mere velovervejet, stressede mindre og derved havde færre tekniske fejl. Bl.a. sendt Froch mange slag afsted som endte med at slå hul i luften og ikke havde nogen adresse.
Sidst men ikke mindst, er Frochs stil meget offensiv, hvilket også vil sige, at han ikke går så meget op i at parere. Her er han mere den meget udholdende type, som tager imod mange slag, men som så tilgengæld også hele tiden er klar til et modangreb. Det blev dog en bagdel igår eftersom at parader også er en del af det samlede billede og her havde Kessler altså en del fine parader, mens Froch som forventet i højere grad bare tog imod.
Det var en god boksekamp som vi var vidner til igår. Danskernes tiltro til Kessler var dalet, ikke meget, men alligevel en anelse efter øretæven mod Ward i USA.
Hvor god er Kessler egentlig mod de bedste? Det tror jeg mange tænkte inden kampen og er han "mærket" efter Ward-kampen?
Kessler gik offensivt til værks mod en defensiv boksende Froch, som kun slog i kaskader, men der så han til gengæld farlig ud, de gange han slog fra sig.
Men der var ingen tvivl om, at Kessler mærkede, at han havde hele hallen bag sig og gerne ville vise sit værd, specielt til sidst, hvor der virkelig var smæk for skillingen.
Havde Froch sendt ham i gulvet til sidst, så havde det være næmest utilgiveligt og hvor havde Kessler's karriere så ligget? Hvis han overhovedet havde haft nogen tilbage?
Men sådan gik det heldigvis og Kessler tog Froch, og man bør give Kessler den kredit, at han hele tiden sad på Froch så han ikke kunne komme til.
Muligvis er Froch skuffet over ikke at kunne forlade Danmark med sit bælte, men han viste for lidt - især som udebanebokser - til at han kunne forvente, at tage bæltet med sig.
En flot sejr til Kessler og jeg håber, at Kessler i næste kamp går ind med samme indstilling som vi så igår - med den indstilling kommer han langt.
Thierry Henry
25-04-10, 17:35
Det var en god boksekamp som vi var vidner til igår. Danskernes tiltro til Kessler var dalet, ikke meget, men alligevel en anelse efter øretæven mod Ward i USA.
Hvor god er Kessler egentlig mod de bedste? Det tror jeg mange tænkte inden kampen og er han "mærket" efter Ward-kampen?
Kessler gik offensivt til værks mod en defensiv boksende Froch, som kun slog i kaskader, men der så han til gengæld farlig ud, de gange han slog fra sig.
Men der var ingen tvivl om, at Kessler mærkede, at han havde hele hallen bag sig og gerne ville vise sit værd, specielt til sidst, hvor der virkelig var smæk for skillingen.
Havde Froch sendt ham i gulvet til sidst, så havde det være næmest utilgiveligt og hvor havde Kessler's karriere så ligget? Hvis han overhovedet havde haft nogen tilbage?
Men sådan gik det heldigvis og Kessler tog Froch, og man bør give Kessler den kredit, at han hele tiden sad på Froch så han ikke kunne komme til.
Muligvis er Froch skuffet over ikke at kunne forlade Danmark med sit bælte, men han viste for lidt - især som udebanebokser - til at han kunne forvente, at tage bæltet med sig.
En flot sejr til Kessler og jeg håber, at Kessler i næste kamp går ind med samme indstilling som vi så igår - med den indstilling kommer han langt.
Jeg synes nu nærmere det var Kessler der var mere afventende. Han hold hele tiden bevidst afstand til Froch så denne ikke kunne komme tæt på og give nogle af sine gode slag, men Kessler var bestemt ikke nogen tøsedreng, han ventede bare på de rette momenter og så kom haglene også, mens Froch tydeligt var irriteret over at Kessler ikke bare kom væltende.
Jeg synes nu nærmere det var Kessler der var mere afventende. Han hold hele tiden bevidst afstand til Froch så denne ikke kunne komme tæt på og give nogle af sine gode slag, men Kessler var bestemt ikke nogen tøsedreng, han ventede bare på de rette momenter og så kom haglene også, mens Froch tydeligt var irriteret over at Kessler ikke bare kom væltende.
Jeg fik den opfattelse af Kampen at det var kessler der sad på Froch, men sådan kan vi jo vudere forkert.
Hvad mener i andre?
Thierry Henry
25-04-10, 18:03
Jeg fik den opfattelse af Kampen at det var kessler der sad på Froch, men sådan kan vi jo vudere forkert.
Hvad mener i andre?
Misforstå mig ikke; Han sad på ham, helt afgjort! Men det var ikke fordi at Kessler bare væltede over ham fra start til slut, nej han valgte de rette momenter hvor den så fik for fuld skrue! Froch ville nok gerne have væltet over Kessler, men grundet at Kessler boksede klogt, holdt afstanden, fik han ikke muligheden!
Du må endelig ikke tro, at jeg mener Froch sad på Kessler for det gjorde han ikke.
Misforstå mig ikke; Han sad på ham, helt afgjort! Men det var ikke fordi at Kessler bare væltede over ham fra start til slut, nej han valgte de rette momenter hvor den så fik for fuld skrue! Froch ville nok gerne have væltet over Kessler, men grundet at Kessler boksede klogt, holdt afstanden, fik han ikke muligheden!
Du må endelig ikke tro, at jeg mener Froch sad på Kessler for det gjorde han ikke.
Så er vi ihvertfald mere enige nu.
boksning kan bare slet ikke måle sig med ufc.. det er direkte kedeligt i forhold til ufc. beklager det måtte jeg lige sige! der sker bare så meget mere. en bokser ville ikke overleve 5 sekunder i ringen mod (http://www.flirtfair.dk) en ufc champ.
John Barnes
01-09-11, 15:32
boksning kan bare slet ikke måle sig med ufc.. det er direkte kedeligt i forhold til ufc. beklager det måtte jeg lige sige! der sker bare så meget mere. en bokser ville ikke overleve 5 sekunder i ringen mod en ufc champ.
Nu syntes jeg heller ikke, at man kan sammenligne de to sportsgrene med hinanden. Det er lidt ligesom at sammenligne fodbold med håndbold. Jeg er nu langt større tilhænger af boksning som jeg mener er meget federe at se på men os langt mere stilfuldt. Hele stemningen omkring en boksekamp er noget som man ikke finder ret mange andre steder. UFC har aldrig nogensinde sagt mig noget, jeg syntes det er en lidt mærkelig form for kampsport. Men det er jo lidt smag og behag.
Nu syntes jeg heller ikke, at man kan sammenligne de to sportsgrene med hinanden. Det er lidt ligesom at sammenligne fodbold med håndbold. Jeg er nu langt større tilhænger af boksning som jeg mener er meget federe at se på men os langt mere stilfuldt. Hele stemningen omkring en boksekamp er noget som man ikke finder ret mange andre steder. UFC har aldrig nogensinde sagt mig noget, jeg syntes det er en lidt mærkelig form for kampsport. Men det er jo lidt smag og behag.
fodbold og håndbold er jo naesten modsaetninger? mere som Rugby og Americansk football...either way
UFC er ikke en sport, MMA er sport. Nu om hvem der er bedst mma eller boksning? ... det hele er et spørgsmål om mening, da de er to forskellige sportsgrene. Der er ingen bedre en eller rigtigt eller forkert her, det hele er baseret på, hvad du vil. jeg tilfældigvis til at foretrække MMA fordi jeg kan lide at have mulighed for at tage det til jorden og ikke er nødt til udelukkende at benytte de stå op. Jeg kan godt lide mange forskellige stilarter og lære indlæg og teknik i de kæmper aspekt andet end blot slående. theres mere horisonter i MMA end boksning.
Boksing har ikke laengere en "superstar" I Heavyweight division hvilket jeg mener har drabt sporten...
hmm er ikke helt enig. men du har ret til din mening selvfølgelig. boksning er for den ældre generation synes jeg og jeg har på fornemmelse at MMA vil udvokse boksning i fremtiden. i USA er det en af de sport som vokser hurtigst for tiden (http://www.flirtfair.dk).
Jeg forstår ikke hvorfor nogle boksere vælger at være heavy weight når de ligger nederst på skalaen i klassen de er helt åbenlyst alt for små. hvis der er nogen der så kampen med klischko her i lørdags så vidste alle at han ville vinde bland andet fordi han var langt større. hans modstander ville derimod måske have haft en bedre karriere hvis han havde valgt at være middle weight.