Se fuld version : Serie A: Nyheder og transfers 2008-09
Her kan man løbende diskutere transfer, rygter og nyheder for den kommende sæson.
Juventus skulle eftersigende have købt Bremens Diego for omkring £20m.
Det er selvfølgelig ikke offentlig gjort endnu men Juve har jo længe været inde i billede omkring ham, og nu ser det endelig ud til at de har fået ham.
Det er jo fremragende for Juve det her, de for tilknyttet en verdensklasse spiller som flere af de største klubber har været ude efter. Det er signings som den der skal få Juve tilbage på første pladsen i Serie A.
Ranieri fyrret ved sæsonafslutning ?
Der har været tale om at Juve gerne ville skille sig af med deres træner, men de har valgt og give ham til sæsonafslutningen til at vise at han er manden for dem.
Men hvem skal så være den nye træner i Juventus ?
Forlader Zlatan Inter til sommer?
Zlatan har flere gange sagt at han gerne vil prøve noget nyt, og at den spanske liga tiltaler ham. Hans agent har dog også sagt at der kun er fire klubber der kan få ham væk fra Italien.(United, Chelsea, Real og Barca)
Han bliver godt nok dyr hvis han skal lokkes væk fra Inter, men syntes det er svært og gætte på hvor han ender. Fordi der hele tiden er noget nyt omkring ham, kunne være spændene og se ham i PL næste sæson.
Det er selvfølgelig ikke offentlig gjort endnu men Juve har jo længe været inde i billede omkring ham, og nu ser det endelig ud til at de har fået ham.
Det er jo fremragende for Juve det her, de for tilknyttet en verdensklasse spiller som flere af de største klubber har været ude efter. Det er signings som den der skal få Juve tilbage på første pladsen i Serie A.
De seneste to år har der været rygter om at Juventus er ude efter Diego. Han er helt sikkert en god spiller, der kan en hel del med en bold. Når det er sagt, så kræver en spiller som Diego plads omkring sig. Spillet skal bygges op omkring ham, og der tror jeg Juventus har en spiller i egne rækker af samme type.
De skal hellere gå efter en erstatning for Pavel Nedved på venstre kanten. Samt optimere deres højre kant.
Der har været tale om at Juve gerne ville skille sig af med deres træner, men de har valgt og give ham til sæsonafslutningen til at vise at han er manden for dem.
Men hvem skal så være den nye træner i Juventus ?
Ranieri har gjort et godt stykke arbejde i Juventus - ligesom han gjorde i Chelsea og i Valencia - men han har ikke lige det sidste for at føre sit hold helt til tops. Derfor mener jeg også en ny mand bør hentes ind. Måske Mancini? eller hvad med Klinsmann?
Eller Michael Laudrup for den sag skyld.
Forlader Zlatan Inter til sommer?
Zlatan har flere gange sagt at han gerne vil prøve noget nyt, og at den spanske liga tiltaler ham. Hans agent har dog også sagt at der kun er fire klubber der kan få ham væk fra Italien.(United, Chelsea, Real og Barca)
Han bliver godt nok dyr hvis han skal lokkes væk fra Inter, men syntes det er svært og gætte på hvor han ender. Fordi der hele tiden er noget nyt omkring ham, kunne være spændene og se ham i PL næste sæson.
Her tror jeg det mest oplagte valg af ny klub, vil være Real Madrid. De mangler kreativitet og det er netop hvad Zlatan bibringer ud over mål. Der skal ske en oprydning af Real Madrid truppen og nye spiller skal til. Zlatan kunne passe super godt ind i deres omgivelser.
Andre spillere til Real Madrid kunne være Cristiano Ronaldo og Xabi Alonso, selvom jeg tror begge bliver i deres respektive klubber. Fabregas er også en mulighed, selvom han er tidligere Barcelonadreng.
De seneste to år har der været rygter om at Juventus er ude efter Diego. Han er helt sikkert en god spiller, der kan en hel del med en bold. Når det er sagt, så kræver en spiller som Diego plads omkring sig. Spillet skal bygges op omkring ham, og der tror jeg Juventus har en spiller i egne rækker af samme type.
De skal hellere gå efter en erstatning for Pavel Nedved på venstre kanten. Samt optimere deres højre kant.
Ranieri har gjort et godt stykke arbejde i Juventus - ligesom han gjorde i Chelsea og i Valencia - men han har ikke lige det sidste for at føre sit hold helt til tops. Derfor mener jeg også en ny mand bør hentes ind. Måske Mancini? eller hvad med Klinsmann?
Eller Michael Laudrup for den sag skyld.
Her tror jeg det mest oplagte valg af ny klub, vil være Real Madrid. De mangler kreativitet og det er netop hvad Zlatan bibringer ud over mål. Der skal ske en oprydning af Real Madrid truppen og nye spiller skal til. Zlatan kunne passe super godt ind i deres omgivelser.
Andre spillere til Real Madrid kunne være Cristiano Ronaldo og Xabi Alonso, selvom jeg tror begge bliver i deres respektive klubber. Fabregas er også en mulighed, selvom han er tidligere Barcelonadreng.
Juventus har jo spillerne der kan ligge og rydde op efter Diego, poulsen og Sissoko er jo begge spillere som man kan bruge som oprydder. Juventus har jo manglet den spiller som kunne ligge og styre deres spil, især spillet fra midtbanen og op til de to store angribere. Her vil Diego passer perfekt ind og tror sådan set også at den Italienske liga vil passe ham fint da han godt kan være lidt ’’doven’’. Så enig med dig :D
Med hensyn til deres kanter så er det jo sådan set som man ser på det, idet de har Camoranesi som dog har været en hel del skadet på det sidste og som også er ved og være oppe i årene. Dog tror jeg at man vil satse på Giovinco på den ene fløj næste år, han skal til og have sit gennembrud for Juve hvis ikke de skal u dog kigge efter forstærkninger. Så på den ene fløj mangler de måske en spiller som vil kunne minde meget om Nedved, gøre det nemme men stadig være utrolig farlig.
Juventus har jo spillerne der kan ligge og rydde op efter Diego, poulsen og Sissoko er jo begge spillere som man kan bruge som oprydder. Juventus har jo manglet den spiller som kunne ligge og styre deres spil, især spillet fra midtbanen og op til de to store angribere. Her vil Diego passer perfekt ind og tror sådan set også at den Italienske liga vil passe ham fint da han godt kan være lidt ’’doven’’. Så enig med dig :D
Med hensyn til deres kanter så er det jo sådan set som man ser på det, idet de har Camoranesi som dog har været en hel del skadet på det sidste og som også er ved og være oppe i årene. Dog tror jeg at man vil satse på Giovinco på den ene fløj næste år, han skal til og have sit gennembrud for Juve hvis ikke de skal u dog kigge efter forstærkninger. Så på den ene fløj mangler de måske en spiller som vil kunne minde meget om Nedved, gøre det nemme men stadig være utrolig farlig.
Mener ikke Camoranesi har det der skal til for at komme helt op, hvor det begynder at ligne mesterskabsklasse.
Giovinco mener jeg er mere en type, der er bedst som en gammeldags 10'er. Altså den position Diego i såfald vil udfylde. Så hellere bruge pengene på en position, hvor der er endnu mere brug for forstærkning.
Jeg forstår ikke hvorfor man har tænkt sig at skaffe sig af med Ranieri. Han skaffede dem et utroligt godt resultat i 2007/2008-sæsonen med en topplads.. mener det var i top 3. Lige nu ligger de nr. 3 med et overkommeligt program tilbage, så at komme op og true Milan burde være muligt.
Jeg ville nok mere give skylden til den stamme af fodboldspillere, som render rundt i Juve. Se på en forsvarspiller som Mellberg. Tidligere Aston Villa-spiller, men hvor er mesterskabsklassen i sådan en spiller. De burde virkelig få nogle bedre spillere ind og hvis Diego, som der skrives, er en af dem, så er de da på vej.
Et par træner emner til Juve:
Spalletti (Roma) er blevet kædet sammen med den gamle dame flere gange, han har 2 år tilbage af sin kontrakt med Roma men efter at de ikke har kvalificeret sig til næste års CL så tror jeg ikke på at han bliver i klubben. Men er bare meget i tvivl om han så vil forsætte i Torino, eller han måske vil prøve kræfter med en anden liga.
Mancini star jo sådan set uden job nu og han kender jo allerede ligaen, plus at alle ved hvad han kan gøre ved et hold. Han ville godt nok være mig første valg hvis jeg var direktør i Juventus.
Michael Laudrup (Hekkem var inde på også) tror jeg desværre ender i Ajax, ville da ikke gøre noget for ligaens skyld om han så er en god træner eller ej kan jo være lige meget.
En outsider kunne være Antonio Conte som jo kender klubben rigtig godt, han har dog ikke den store træner erfaring. Så er det bare om Juve tør og satse på ham, kunne være man gik hen og fik en Guardiola effekt so med har fået i Barcelona.
Bianconero
13-05-09, 14:52
Jeg ville nok mere give skylden til den stamme af fodboldspillere, som render rundt i Juve. Se på en forsvarspiller som Mellberg. Tidligere Aston Villa-spiller, men hvor er mesterskabsklassen i sådan en spiller. De burde virkelig få nogle bedre spillere ind og hvis Diego, som der skrives, er en af dem, så er de da på vej.
Synes da helt klart at Mellberg har spillet rigtig fornuftigt de seneste par kampe, rent faktisk synes jeg han har været overraskende stabil over hele sæsonen? Mellberg 's navn lyder ikke så stort i mange folks øre, men sanheden er, at han har gjort det rigtig godt for Juve i denne sæson efter min mening. Altid hårdt arbejdene og meget stabil. Mern jeg synes ikke at det er i forsvaret vi skal opruste, jeg synes mere at Ranieris trænerpost bør skiftes ud. Jeg er en af dem der er godt træt af Ranieri, de seneste 6 kampe er vi gået fra banen uden sejr og vi har mildt sagt spillet af røven til...det er ikke acceptabelt af et hold som det vi har, når man også tænker på at vi (på undtagelse af Inter kampen og Milan kampen i søndags) har mødt hold som Lecce, Reggina og Chievo. For 6 kampe siden kæmpede vi om mesterskabet, nu har vi lige pludelig Fiorentina lige i ryggen og Genoa ikke så langt fra..
Ind i stedet for Ranieri så jeg meget gerne Luciano Spalletti. Jovist har Roma haft en sløj sæsonen i år, men der er ingen tvivl om hvad den mand besidder af egenskaber som træner.
Bianconero
13-05-09, 21:19
Som står skrevet her: http://www.channel4.com/sport/football_italia/may13o.html
Som skrevet i artiklen er intet officielt endnu, men det ventes at blive officielt på fredag. Verdensklasse signing, intet mindre. Diego har været fabelagtig for Werder Bremen i hans 3 seneste sæsoner i klubben hvor det også er lykkedes ham at få spilletid på det brasilianske landshold. Super signing, jeg har naturligvis høje forventninger til ham og håber at han lever op til dem og spiller på samme top niveau som han har gjort i Bundesligaen Gør han det, tror jeg det vil vise sig og blive en fantastisk signing.
Men nu skal det jo først og fremmest blive officielt ;)
Jeg tror ikke, at der er meget tvivl om, at Diego bliver Juve-spiller og det er en rigtig god signing - skulle man tro.
Hvis han får lov at styre spillet, som han gør det i Bremen nu så og at han har niveau til Serie A så bliver han et klassekøb.
Jeg tror, at han har niveau og hvis han bliver omdrejningspunktet så bliver han enormt god og vigtig for Juve. Diego er en spiller der er nødt til at være omdrejningspunkt, som feks. Riquelme ellers får man ikke det ypperste ud af ham.
Ranieri fyret:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/italienskfodbold/article1169536.ece
Ranieri fyret:
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/udenlandsk_fodbold/italienskfodbold/article1169536.ece
Jeg forstår slet ikke hvorfor de har lavet lavet en kontrakt med ham på 3 år. Han er mester i at finde "mindre" spillere og få dem til at spille godt. Men sådan en Wenger-taktik går ikke i moderne fodbold hvis man vil vinde mesterskabet. Han er ikke en træner der vinder hverken CL eller liga-titler (selvom han har et par stykker på CV'et). Han er typen der bygger et storhold op, og så kan en større træner hente 2-3 dyre spillere og så vinde hele molevitten :)
Må føles som et ret hårdt slag i ansigtet at blive fyret efter sådan et stort arbejde.
Tåbelig beslutning.
Jeg forstår slet ikke hvorfor de har lavet lavet en kontrakt med ham på 3 år. Han er mester i at finde "mindre" spillere og få dem til at spille godt. Men sådan en Wenger-taktik går ikke i moderne fodbold hvis man vil vinde mesterskabet. Han er ikke en træner der vinder hverken CL eller liga-titler (selvom han har et par stykker på CV'et). Han er typen der bygger et storhold op, og så kan en større træner hente 2-3 dyre spillere og så vinde hele molevitten :)
Må føles som et ret hårdt slag i ansigtet at blive fyret efter sådan et stort arbejde.
Tåbelig beslutning.
Jeg forstår heller ikke fyringen. Han har formået at få meget ud af lidt. Han har formået at få stjerne til at blive i klubben. Stjerne som Pavel Nedved, Del Piero og ikke mindst Buffon. Buffon en af verdens absolut bedste - selvom denne sæson har været plaget af skader og bundniveauet har været uhørt lavt, fra hans hænder (også tiltider rigtig højt) Nedved og Del Piero i deres efterår, hvor Nedved stopper en imponerende karriere om et par uger.
Jeg er inde for stabilitet og kontinuitet. Det er altså ikke skidt at blive 3'er eller 4'er i Serie A, efter de problemer Juventus har haft for 2-3 år siden. Det lange seje træk er altså vejen frem, når man ikke har samme råderum som de andre klubber. Juventus kan ikke som tidligere gå ud og pege på den og den spiller og få ham til klubben. Det kan Inter og Milan i større grad.
Jeg har altid haft sympati for Rineri.
Der sker da noget i Juventus for tiden - Cannavaro skiftede igår tilbage til Juve for næste sæson. Altså en 1-årig aftale. Mon ikke han kommer ind og erstatter Mellberg, der trods alt blev hentet til klubben af den nu afgåede træner.
Seneste tranfers
AC Milan:
Ud
Kaka (Real Madrid)
Andrei Shevchenko (tilbage til Chelsea efter endt låneophold)
Philippe Senderos (tilbage til Arsenal efter endt låneophold)
Emerson (????)
Felipe Mattioni (Tilbage til Gremio efter endt låneophold
)
Paolo Maldini [stoppet]
Yoann Gourcuff (Bordeaux)
David Beckham (tilbage til LA Galaxy efter endt låneophold)
Ind
Thiago Silva (Fluminense)
Inter Milan:
Ud
Hernan Crespo (Genoa)
Luis Figo (stopper karrieren)
Julio Cruz (???? kontrakt udløb)
Ind
Rene Krhin (fra ungdomsholdet)
Thiago Motta (Genoa)
Diego Milito (Genoa)
Olivier Dacourt (endt lån i Fulham)
Ricardo Quaresma (endt lån i Chelsea)
Joel Chukwuma Obi (fra ungdomsholdet)
Emiliano Viviano (Brescia)
David Suazo (endt lån i Benfica)
Mattia Destro (fra ungdomsholdet)
Juventus:
Ud
Dario Knezevic ( på lån til Livorno)
Pavel Nedved (karrierestop)
Ind
Domenico Criscito (endt lån i Genoa)
Fabio Cannavaro (Real Madrid)
Vicenzo Fiorillo (Sampdoria)
Diego (Werder Bremen)
Lazio:
Ud
Ind
Mauro Zarate ()
Atalanta:
Ud
Luca Cigarini (Napoli)
Sergio Floccari (Genoa)
Ind
Udinese:
Ud
Fabio Quagliarella (Napoli)
Roman Eremenko (Dynamo Kiev)
Ind
Jamie Romero (Albacete)
Leandro Ruben Caruso (Godoy Cruz)
Juventus mangler lige nu to gode backs for at kunne spille med helt i toppen næste år. Også en defensiv midtbanespiller til at assistere Sissoko på midten. Rygterne er som altid mange, men de mest sejlivede og realistiske er som følger:
Forsvar: Secco har meldt ud at Juve mindst skal hente én fullback, som kan gå ind i start-11. : Zapata - God stærk offensiv back, som i sin spillestil minder om Inters Maicon. Stadig ganske ung, og klart min favorit. Det lader dog ikke til at blive ham. Den anden unge Udinese-back, Marco Motta, som i denne sæson har været udlejet til Roma kædes kraftigt sammen med Bianconeri. Har gjort det godt for Roma og har masser af potentiale. Han ville også være fantastisk.
I venstre side har Juventus i den foregående sæson brugt Christian Molinaro. Udover at han ikke har niveau til top-top fodbold, så er han ude med at langvarig skade. Nu står Juventus tilbage med unge Pablo De Ceglie, som man ikke forvente præsterer med det samme.
Klubben skulle derfor være ude efter Liverpool-reserven, Dossena, som spiller på de italienske landshold. Også F. Grosso fra Munchen sendes til Juventus. Personligt så jeg gerne Lazio-backen, Aleksandar Kolarov, i klubben efter sommerferien. Desværre er dette dog utopi.
Hvordan Juventus stiller op vides endnu ikke. Vi må afvente at se hvordan Ciro bruger spillerne. Personligt så jeg gerne at Juve hurtigt fik afsluttet handlen med D'Agostino fra Udinese, og derefter købte to backs og måske en central forsvarsspiller. Måske i en Santacroce fra Genoa. Det kunne give følgende hold.
Buffon
Motta - Santacroce - Chiellini - Grosso
Sissoko - D'Agostino
Camoranesi - Diego - Giovinco
Amauri
Dette vil skabe perfekt balance i holdet. Offensive kreative sprudlende spillere i front og en hård massiv defensiv midtbane og nogle offensive backs. DET hold vil kunne komme langt i Europa.
Bænk: Manninger, Cannavaro, Mellberg, De Ceglie, Molinaro, Zebina, Grygera, Poulsen, Tiago, Zanetti, Del Piero, Iaquinta, Trezeguet, Marchionni, Marchisio, Legrottaglie.
Mvh
Jacob Hansen
McZpyro
Med rød ser jeg dog som væk efter sommer.
Kommer Domenico Criscito ind efter endt låneophold i Genoa.
Han har spillet en stor sæson for Genoa, og blandt de bedste backs i Serie A efter min mening. Ved godt han spiller mere wingback i Genoas 3-5-2 opstilling, men han kan sagtens spille almindelig back i en firback kæde.
http://www.bold.dk/nyt/Cissokho-til-San-Siro
Endelig et køb af en forsvarsspiller der ikke er over 30 ;)
Oddo skulle også være på vej tilbage til AC Milan fra Bayern München.
Criscito startede med at blive lånt til Genoa, hvorefter de købte sig til 50% af ham. Nu skal Juve og Genoa i denne så afgøre Criscitos fremtid. Jeg håber han tager til Juve og spiller venstreback!
Criscito startede med at blive lånt til Genoa, hvorefter de købte sig til 50% af ham. Nu skal Juve og Genoa i denne så afgøre Criscitos fremtid. Jeg håber han tager til Juve og spiller venstreback!
Med det han har præsteret i denne sæson, viser i hvertfald han har niveauet til at spille for en af de største klubber.
Juventus har lige fået et nyt fansite - håber det er iorden at reklamere lidt for det i denne tråd:
www.magicaJuve.com