PDA

Se fuld version : Viking - Brann (spilforslag)

André
23-05-08, 10:28
Viking - Brann 1 (odds 1.95)

Denne kamp burde ikke have nogens særlige interesse, medmindre man virkelig går op i fjeldbold. Grunden til at jeg anbefaler dette, er at Viking max burde have givet odds 1.65, og der er derfor gode penge i en kamp som jeg mener kun bør gå en vej. Jeg bliver dog nødt til at bryde spillemonopolet her, og sige at Ladbrokes giver hele 2.15 på Viking-sejr.

Begrundelsen kommer her:

Dette er en kamp hvor tilskuerne spiller kampen. Viking er et fænomenalt hjemmebanehold. Holdets 3. plads sidste år skyldes ikke mindst at de gik gennem sæsonen ubesejrede på hjemmebane. Kun 4 uafgjorte og hele 9 sejre. Brann er forsvarende mestre, men det skyldes også at de er et fænomenalt hjemmebanehold. 11 sejre, 2 uafgjorte 0 nederlag. Ude er de dog ikke noget særligt. 6 sejre, 6 nederlag og 1 uafgjort.

Hjemmebaneholdet vinder altså disse kampe, det er kendetegnet. Vi ser samme mønster i denne sæson. Viking har desværre fået et hjemmebanenederlag, men også 2 sejre. Brann har kørt med klatten hjemme, men ude har de kun formået at få 1 uafgjort og 2 nederlag. Bl.a. lod de 4 mål gå ind mod højest upåagtede Aalesund, et helt surrealistisk resultat - som dog blot skyldes at Brann ikke kan spille på udebane.

Mønsteret tegner sig også i disse 2 holds indbyrdes opgør. Af de sidste 8 opgør er 7 af dem endt med hjemmebanesejr og en enkelt tilbage i '05 blev kun uafgjort. Og det er ikke tilfældige sejre. Hvis vi ser på de sidste 4, så hedder de: 2-0, 5-0, 3-1, 5-2. Derfor anbefaler jeg også handicapsejren. Jeg kan ikke finde oddset hos Ladbrokes, som jeg ellers normalt anbefaler hos, men hvis i kan finde det og det ligger over 3,20, så anbefaler jeg det klart.

Jeg håber i kan følge mig, og skriv endelig hvis i har kommentarer.

Held og lykke med tipningen drenge - og piger hvis der skulle være nogle.