Se fuld version : tyske bogstaver
Det kan godt være det her er et dumt spørgsmål men jeg kan se at i kan skrive de tyske u'er og å'er så gider i godt skrive hvordan man skriver de tyske bogstaver også Ø..
På Forhånd Tak
Tryk på den ved siden af å'et og bagefter på U eller O !
SÅDAN: ¨ --> u/o = ü / ö..
Glem ikke ß ;)
Kode: Alt-225 (numerisk tastatur).
Hvordan laver man den???
Er det den lille kode, du har skrevet??
Jeg kan også en anden måde med ß, men kan ikke huske den... det er noget med & og så en anden tast...
ß hey det funger, danke schön ;)
Nu hedder det ikke (Kan sku ik skrive det mærkelige B :lol: ). Det hedder istedet SS!! :lær:
Jon Dahl med ny frakke
31-07-05, 15:58
Nu hedder det ikke (Kan sku ik skrive det mærkelige B :lol: ). Det hedder istedet SS!! :lær:
Er det ikke blevet valgfrit?
hvad med det specielle e hvor der er en abostrof over?
Mener du é/è ?
Hvis det er så er det: den ved siden af 'slet tilbage'(måske skal der trykkes skift hvis det er è) også bagefter e'et !
` eller ´ --> e = é/è !
Er det ikke blevet valgfrit?
Det mener jeg faktisk ikke det er. Det tæler ihvert fald som en fejl i tysk diktater.
Jon Dahl med ny frakke
31-07-05, 21:38
Det mener jeg faktisk ikke det er. Det tæler ihvert fald som en fejl i tysk diktater.
Jeg er 99% sikker på at det er blevet lavet om, her i de sidste par år. På hvilket niveau har du tysk?
Vi må godt nøjes med at skrive ''ss'' istedet den tyske måde og jeg skal til og i 9
Jeg skal i 9. efter ferien, og i 7. - 8. klasse. fik jeg bedsked på, ss er lig det mærkelige B. Og når vi kom til eksamen i hvores vidergående uddanelser vil det tælle fejl i tysk retskrivning.