Se fuld version : Champions League 07/08. Hvem vinder?
Ja, så er Champions League startet, og i den anledning kunne det være meget sjovt lige at give et bud på hvem man tror der står som vinder i Moskva til næste år med pokalen over hovedet.
Her er mine bud på mulige vindere:
Chelsea: Tror de er sultne efter CL pokalen i år, efter nogle år hvor de er røget ud i semifinalen. Samtidig ser deres hold stærkt ud igen i år, og har fået en god start på Premier League.
Arsenal: Selvom vi kommer som underdogs blandt de store, tror jeg på at vi kan udnytte den rolle positivt. Samtidig syntes jeg vi har et godt hold, dog unge, men med stort potentiale. Regner stærkt med de vinder gruppespillet, og så må de tage den derfra. Vi har derudover spillet lovende i den hjemlige liga, og i CL-kvalen.
FC Barcelona:Tror på dem i år, også med et par gode indkøb, blandt andet Henry(:mad:), så alt i alt, syntes jeg at de har holdet.
AC Milan: Meget farligt hold også, selvom de har et ældre hold, har de også profiler som kan gøre forskellen for hele holdet, bla. Kaka.
Tror dog mest på Chelsea som vinder af det hele.
Her er grupperne:
Gruppe A
Liverpool
FC Porto
Olympique Marseille
Beşiktaş
Gruppe B
Chelsea
Valencia
Schalke 04
Rosenborg
Gruppe C
Real Madrid
Werder Bremen
SS Lazio
Olympiakos Piræus
Gruppe D
AC Milan
SL Benfica
Celtic
Shakhtar Donetsk
Gruppe E
FC Barcelona
Olympique Lyon
VfB Stuttgart
Glasgow Rangers
Gruppe F
Manchester United
AS Roma
Sporting Lissabon
Dinamo Kyiv
Gruppe G
Inter
PSV Eindhoven
CSKA Moskva
Fenerbahçe
Gruppe H
Arsenal
Sevilla/AEK Athen
Steaua Bukarest
Slavia Prag
Tror på enten AC Milan eller Real Madrid.
AC Milan er bare et af de storhold, som har den kynisme der skal til. De viste sidste år, hvordan man spiller diciplineret bagude og de er et rigtig farligt kontrahold. Et yderligere plus er, at de i år må gøre brug af Ronaldo, og tror virkelig han får en kanonsæson i år (både i Serie A og i CL).
Det er jo altid svært med Real Madrid, men de har gjort nogle rigtig gode indkøb. De har erstattet en svingende Carlos med en Heintze, som er blandt top 10 på sin position. Pepe har jeg før set spille rigtig solidt for Porto, og selvom han er startet skidt, tror jeg han i løbet af sæsonen bliver en klippe i forsvaret. Det giver Schuster mulighed for at trække Ramos ud på højre back. Dermed en rigtig god bagkæde, som i år vil blive nøglen til succes sammen med Robben.
Venstre wing har slet ikke fungeret i Real Madrid de seneste par år. Det bliver alt for amputeret, når man har en højrebenet Robinho liggende i venstresiden. Nu får de fart på venstrekanten og formentlig et godt samarbejde mellem de to hollandske landsholdsspillere Robben og van Nistelrooy.
I øvrigt glæder jeg mig til at observere Sneijder, som vel kommer til at stå for frisparkene hos Real Madrid. Han er en herlig spiller og en hyperfarlig frisparksskytte.
Puh Milan henter ingen ting i år..
Det bliver Engelsk eller Spansk i år.. Begge parter har enormt stærke hold og efter min mening har italien ikke meget at byde på i år.. Milan, Lazio Roma... Ingen af dem har virkelig haft gang i Transfermarkedt.. Og Inter, ja de henter jo aldrig i hele deres Historie Cl trofæet..
Kan desværre ikke bestemme mig mellem: Barca, Real (hvis spillet hænger sammen) ManU, Chelsea eller Liverpool...
så længe Chelsea ikke vinder er jeg stort set ligeglad med hvem der gør.
John Barnes
30-08-07, 21:11
Jeg tror virkelig at Inter går en stor Champions League tunering i møde for de virker virkelig opsatte på at komme rigtig langt i år. Vi har også truppen til det så jeg tror på at vi kan komme rigtig langt i år.
Jeg tror også at Liverpool kommer rigitig langt i år og med de indkøb som vi har lavet og vores kynisme kan vi igen igen nå langt i år. Liverpool gør det altid godt i Champions League og tit bedre end i PL.
Ellers tror jeg at hold som Manchester United, Chelsea, Barcelona og Milan kommer rigtig langt og det er jo de samme hold som år efter år kommer rigtig langt og skal kæmpe om det trofæet. Det er altid de samme 6-7 hold som kommer til at kæmpe om titlen.
Tror heller ikke på Milan i år, tvivler på at de kan vinde to i træk det er noget stykke tid siden et hold har gjort det, jeg tror stadig de kommer til at blande sig blandt de 8 bedste men tvivler på at de når helt frem til finalen. Fc Barcelona er min favoriter i år, truppen ser stærker ud den ever , sidste sæson var der en del pladser i defensiven hvor det ikke helt fungeret, i år ser det stærker og breder specielt defensivt hvor det har svinget noget med sidste sæson, og så selvfølgelig offensiven skal heller ikke glemmes med Henry, som ser ud til at være faldet godt til i Spanien, og når nu han forhåbentlig er spillet ind på holdet tror jeg nok de skal klare den og gå helle vejen. Outsiderne er Real Madrid de har handlet godt som de altid gør og endt med at skuffe, jeg tror i år kan blive året de klare den, jeg syntes Shuster ligner en mand der kan får dem up i toppen.
Arsenal er et andet hold jeg tror der kan overaske, jeg tror mange spå dem til at floppe nu hvor Henry er væk, uden ham tror jeg de kommer til at spille endu mere som hold og Arsenal plejer som regel klare sig godt i knald eller fald kampene, som nu tror de når til hvor jeg ser kun Sevilla som en værdi udfordre i deres gruppe.
Tror heller ikke på Milan i år, tvivler på at de kan vinde to i træk det er noget stykke tid siden et hold har gjort det, jeg tror stadig de kommer til at blande sig blandt de 8 bedste men tvivler på at de når helt frem til finalen. Fc Barcelona er min favoriter i år, truppen ser stærker ud den ever , sidste sæson var der en del pladser i defensiven hvor det ikke helt fungeret, i år ser det stærker og breder specielt defensivt hvor det har svinget noget med sidste sæson, og så selvfølgelig offensiven skal heller ikke glemmes med Henry, som ser ud til at være faldet godt til i Spanien, og når nu han forhåbentlig er spillet ind på holdet tror jeg nok de skal klare den og gå helle vejen. Outsiderne er Real Madrid de har handlet godt som de altid gør og endt med at skuffe, jeg tror i år kan blive året de klare den, jeg syntes Shuster ligner en mand der kan får dem up i toppen.
Arsenal er et andet hold jeg tror der kan overaske, jeg tror mange spå dem til at floppe nu hvor Henry er væk, uden ham tror jeg de kommer til at spille endu mere som hold og Arsenal plejer som regel klare sig godt i knald eller fald kampene, som nu tror de når til hvor jeg ser kun Sevilla som en værdi udfordre i deres gruppe.
Ja, Barca ser stærke ud i år. Ikke nok med de har købt Henry, også Yaya Touré(Kolo Toures lillebror), så de står med mange gode kort på hånden. Deres helt store køb er selvfølgelig Henry, som desværre skiftede fra Arsenal for at prøve noget nyt. Nu er det så spørgsmålet om han vil falde til i barca, efter skiftet fra os. Derudover syntes jeg at Barca har formået, at holde på deres spillere, og samtidigt få købt nogle nye ind, som kan hæve niveauet.
De er i gruppe med Lyon i år, hvilket også er godt hold, men som år for år blive spået at få den helt store CL sæson, men ikke indfrier forventningerne. Tror dog nok de skal komme videre fra gruppen, men alligevel tror jeg den dårlige start i ligaen, kommer til at spille ind psykisk på Lyons hold.
Den eneste jeg ikke er enig i er Milan. Efter min mening har de stadig en verdensklasse trup, og har stadig Kaka, som kan vise sig at blive vigtig for Milan, som han har gjort før.
filipsimonsen
30-08-07, 21:49
Jeg tror virkelig at Inter går en stor Champions League tunering i møde for de virker virkelig opsatte på at komme rigtig langt i år. Vi har også truppen til det så jeg tror på at vi kan komme rigtig langt i år.
Jeg tror også at Liverpool kommer rigitig langt i år og med de indkøb som vi har lavet og vores kynisme kan vi igen igen nå langt i år. Liverpool gør det altid godt i Champions League og tit bedre end i PL.
Ellers tror jeg at hold som Manchester United, Chelsea, Barcelona og Milan kommer rigtig langt og det er jo de samme hold som år efter år kommer rigtig langt og skal kæmpe om det trofæet. Det er altid de samme 6-7 hold som kommer til at kæmpe om titlen.
Inter har altid truppen til at komme langt og Inter er ALTID opsatte på at komme langt!
Det siger de hvert år de deltager i CL, men de er så skuffende synes jeg... Jeg synes virkelig at Inter er et af de mest deprimerende hold i hele verden.
De kæmper for det, har en rigtig god økonomi, men de får bare sjældent spillet til at hænge sammen (med undtagelse af ligaen sidste år)
Det skal ikke virke som et angreb, men jeg synes ikke at Inter spillerene ser glad ud når de spiller...
http://img107.imageshack.us/img107/9504/lodtrakningmx4.png
Der bliver nogle gode opgør i vente.
Real Madrid til Rom mod Lazio, bliver spændende. Samt Werder Bremen og Real Madrid i samme pulje. Interessant bliver det med AS Roma og Man Utd. der er nok lige en revanche for Romerne at spille efter. Arsenal vs Sevilla bliver også interessant, med 2 meget spændende offensive mandskaber. FC Barcelona mod mestrerne fra Frankrig og Tyskland. Celtic ser ud til at have gode muligheder mod Benfica og Shakhtar Donesk.
Inters pulje ser overkommelig ud, samt vores muligheder også er fornuftigt.
ThunderZtorm
31-08-07, 12:17
Det er vel egentlig alle de klassiske favoritter der skal slå til i år. AC Milan, Real Madrid, Barcelona, Inter, Man Utd, Chelsea, Liverpool - og så med nogle semi-outsidere i Lyon og Valencia.
Umiddelbart ser jeg de spanske og engelske hold som de største favoritter, men jeg er dog ikke sikker på hvor meget LFC vil satse på CL hvis de ligger godt til i Premier League. Det er jo ingen hemmelighed at det suverænt største mål er mesterskabet på Merseyside.
Tror igen i år Valencia når langt, de har virkelig et spændende hold.
Både Inter, Roma og Milan kan nå langt. Specialt Roma har haft en imponerende start på sæsonen, spørgsmålet er bare om deres trup er bred nok?! De to Milano klubber må altid regnes blandt farvoriterne, med deres erfaring og gode trupper?! Tror slet ikke på Real og Barca har jeg også min tvivl om, de har den vildeste offensiv, men man har før set det ikke er nok mod de helt store hold?! Kunne godt forestille mig Man U når langt i CL i år, de har fået god bredde og den mindre heldige start i Pl, kan være motivation til at vise noget i CL?!
Synes i undervurderer de italienske hold lidt?! De har altså god erfaring en habil trup, med spillere der har spillet smamen over flere år og vet har før vist sig at være en godkombination, specielt i CL, så man jo os sidste år ;)
...så kom den italienske lobbyist ;)
...så kom den italienske lobbyist ;)
Hah ha ... Er jo nød til være en modpol - til alle jer engelske lobyister ;)
Tror igen i år Valencia når langt, de har virkelig et spændende hold.
Både Inter, Roma og Milan kan nå langt. Specialt Roma har haft en imponerende start på sæsonen, spørgsmålet er bare om deres trup er bred nok?! De to Milano klubber må altid regnes blandt farvoriterne, med deres erfaring og gode trupper?! Tror slet ikke på Real og Barca har jeg også min tvivl om, de har den vildeste offensiv, men man har før set det ikke er nok mod de helt store hold?! Kunne godt forestille mig Man U når langt i CL i år, de har fået god bredde og den mindre heldige start i Pl, kan være motivation til at vise noget i CL?!
Synes i undervurderer de italienske hold lidt?! De har altså god erfaring en habil trup, med spillere der har spillet smamen over flere år og vet har før vist sig at være en godkombination, specielt i CL, så man jo os sidste år ;)
De italienske hold, har gode trupper, men jeg syntes at specielt et hold som Inter, næsten aldrig formår at komme med det store trods deres altid store klassehold. De har uden tvivl kvaliteterne, men har det med at skuffe i champions league år efter år. Som fillipsimonsen også siger, syntes jeg også at de mangler noget gejst og power i deres spil, og måske også spilleglæde...
Roma ved jeg ikke helt med. Tror ikke på dem som vinder af det hele, selvom de nok skal gå videre fra gruppespillet. De spiller offensivt fodbold, men mangler efter min mening noget kynisme i deres spil, og koncentration, som vi så mod Man.United.
Af de italienske hold tror jeg kun på Milan som vinder af det hele.
Inter har altid truppen til at komme langt og Inter er ALTID opsatte på at komme langt!
Det siger de hvert år de deltager i CL, men de er så skuffende synes jeg... Jeg synes virkelig at Inter er et af de mest deprimerende hold i hele verden.
De kæmper for det, har en rigtig god økonomi, men de får bare sjældent spillet til at hænge sammen (med undtagelse af ligaen sidste år)
Det skal ikke virke som et angreb, men jeg synes ikke at Inter spillerene ser glad ud når de spiller...
Hvor nødigt jeg vil indrømme det, deler jeg faktisk din holdning - til dels. Jeg var lykkelig over mesterskabet i år, men også en ambivalent følelse når en del spillere virker modløse og uinspirerede, specielt Adriano.
Omvendt er der også gode og dedikerede spillere i Inter såsom Zanetti, Stankovic og Materazzi.
Ser selvfølgelig frem til ChL for Inters vedkommende, men er sgu lidt bange for at det bliver et magert europæisk år igen!
Mht. gruppen, ser jeg den ikke så let som andre. PSV er altid gode i ChL, Fenerbahce og CSKA har hhv. heksekeddel og frostbane. Og det er som bekendt ikke en fordel for et udehold at spille i.
Vi kan sagtens blive enige om Inter ikke slår igennem som de burde og hvis de ikke vinder mesterskabet i år vil de nok altid blive omtalt som den evige 3'er. De fik jo kun mesterskaberne 04-05, 05-06 og 06-07 foræret, så hvis de ikke kan vinde på egen hånd nu betingelserne er lige har intet ændret sig. De har jo tidligere nået til semifinalerne og flere i og omkring klubben har sagt de satser på CL i år, det og så det at de har forbedret deres trup yderligere med Chivu og Suazo gør at jeg tror de godt kan være med.
Milan er jo altid med og hvis Ronaldo finder storformen som han var ved sidste år, bliver de rigtig sværere og have med at gøre.
Roma spiller bedre end sidste år og det siger sq ikke så lidt. Udekampen mod Man U skal man ikke ligge så meget i IMO, de faldt jo helt sammen. Jeg tror heller ikke Roma vinder men de skal nok gå videre og så kan alt jo ske.
Vi kan sagtens blive enige om Inter ikke slår igennem som de burde og hvis de ikke vinder mesterskabet i år vil de nok altid blive omtalt som den evige 3'er. De fik jo kun mesterskaberne 04-05, 05-06 og 06-07 foræret, så hvis de ikke kan vinde på egen hånd nu betingelserne er lige har intet ændret sig. De har jo tidligere nået til semifinalerne og flere i og omkring klubben har sagt de satser på CL i år, det og så det at de har forbedret deres trup yderligere med Chivu og Suazo gør at jeg tror de godt kan være med.
Milan er jo altid med og hvis Ronaldo finder storformen som han var ved sidste år, bliver de rigtig sværere og have med at gøre.
Roma spiller bedre end sidste år og det siger sq ikke så lidt. Udekampen mod Man U skal man ikke ligge så meget i IMO, de faldt jo helt sammen. Jeg tror heller ikke Roma vinder men de skal nok gå videre og så kan alt jo ske.
Milan vandt dog det år.
Chelseafc78
31-08-07, 16:51
Gruppe A
Liverpool
FC Porto
Olympique Marseille
Beşiktaş
Liverpool er kommet i en spændene gruppe, hvor intet er givet på forhånd, dog skal de klare sig igennem, mens Porto har tilgang af bla. Mariano Gonzalez og Ernesto Farías, mens Marseille snupper 3 pladsen foran Besiktas.
Gruppe B
Chelsea
Valencia
Schalke 04
Rosenborg
Valencia og Chelsea ligner de 2 der går videre, dog er Schalke også med i kampen om en af de 2 pladser, dog bør de 2 førnævnte gå videre, alt andet vil være en skuffelse. Rosenborg ligner på papiret en pryl knap.
Gruppe C
Real Madrid
Werder Bremen
SS Lazio
Olympiakos Piræus
Schuster's nye Real ser ud til at kan nå en helt masse i år, med tilgang af Robben, Pepe, Saviola, Sneijder ect., og Real er en af favoritterne til at vinde trofæet med de store "øre". Werder bør i kraft af deres rutine slå Lazio i kampen om 2 pladsen, dog er det spændene om Lazio finder en rutineret mand til forsvaret. Olympiakos ser ud til ligesom Rosenborg at værre kommet i en alt for svær gruppe..
Gruppe D
AC Milan
SL Benfica
Celtic
Shakhtar Donetsk
AC Milan er kommet i en forholdsvis nem gruppe, dog er de kampe øst på aldrig nemme. FCK' bane mænd skal op i gear hvis de ikke skal miste anden pladsen til Celtic, mens Shakhtar Donetsk (som jeg ellers håber på gå videre), ikke spåes mange chancer.
Gruppe E
FC Barcelona
Olympique Lyon
VfB Stuttgart
Glasgow Rangers
Gensyn for Abidal der kom fra Lyon til Barca, og de er de 2 klubber der kæmper om første pladsen, mens det overraskene mester hold fra Stuttgart må nøjes med 3 pladsen. Stuttgart har dog mistet flere profiler i sommeren, bla. Timo Hildebrand der er røget til Valencia.
Gruppe F
Manchester United
AS Roma
Sporting Lissabon
Dinamo Kyiv
Revance til Roma, mens at United er favorit til første pladsen, og kan de forsætte som de gjorde sidste år, så bør de regnes som en af favoritterne. Sporting bør snuppe 3 pladsen fra Rebrov & Co.
Gruppe G
Inter
PSV Eindhoven
CSKA Moskva
Fenerbahçe
Inter gruppe favoritten, hvor PSV og Fenerbahce kæmper om 2 pladsen. Fenerbache der har spiller som Appiah, Alex og Kezman så bør de ta 2 pladsen.
Gruppe H
Arsenal
Sevilla/AEK Athen
Steaua Bukarest
Slavia Prag
Arsenal er i måske den nemmest gruppe, hvor de møder Prag og Bukarest, og ikke burde give større problemer, mens at Sevilla/ AEK kampen endnu ikke af afgjort.
Milan vandt dog det år.
Juventus vandt, men blev det ikke tildelt til Inter fordi Milan også var med i skandalen?!
http://en.wikipedia.org/wiki/Serie_A_2004-05
Mit bud:
Gruppe A
Liverpool
FC Porto
Beşiktaş
Marseille
Gruppe B
Chelsea
Valencia
Schalke 04
Rosenborg
Gruppe C
Real Madrid
Lazio
Werder Bremen
Olympiakos
Gruppe D
AC Milan
Celtic
Benfica
Shakhtar Donetsk
Gruppe E
FC Barcelona
Olympique Lyon
VfB Stuttgart
Glasgow Rangers
Gruppe F
Roma
Manchester United
Sporting Lissabon
Dinamo Kyiv
Gruppe G
Inter
Fenerbahçe
PSV
CSKA Moskva
Gruppe H
Arsenal
Sevilla/AEK Athen*
Steaua Bukarest
Slavia Prag
* = Hvis AEK Athens går videre i stedet for Sevilla går Steaua Bukarest videre på en 2. plads og AEK på en 3. plads.
Her mine bud på gruppevindere:
Gruppe A
Liverpool
FC Porto
Marseille
Beşiktaş
Gruppe B
Chelsea
Valencia
Schalke 04
Rosenborg
Gruppe C
Real Madrid
Werder Bremen
Olympiakos
Lazio
Gruppe D
AC Milan
Celtic
Shakhtar Donetsk
Benfica
Gruppe E
FC Barcelona
Olympique Lyon
Rangers
Stuttgart
Gruppe F
Manchester United
Roma
Sporting Lissabon
Dinamo Kyiv
Gruppe G
CSKA Moskva
Inter
PSV
Fenerbahçe
Gruppe H
Arsenal
Sevilla/AEK Athen
Steaua Bukarest
Slavia Prag
MIt Bud:
Gruppe A
Liverpool
FC Porto
Marseille
Beşiktaş
Gruppe B
Chelsea
Valencia
Schalke 04
Rosenborg
Gruppe C
Real Madrid
Lazio
Werder Bremen
Olympiakos
Gruppe D
AC Milan
Shakhtar Donetsk
Celtic
Benfica
Gruppe E
FC Barcelona
Olympique Lyon
Stuttgart
Rangers
Gruppe F
Manchester United
Roma
Dinamo Kyiv
Sporting Lissabon
Gruppe G
Inter
Fenerbahçe= Der altid overaskelser i CHL. og jeg tror Fenerbache kan blive en af dem, Zico gjor det rigtig godt for klubben siden han kom til sidste år. Og jeg har en lille fornemelse af at han kan godt kan før klubben op videre til 16/dels finalerne.
PSV
CSKA Moskva
Gruppe H
Arsenal
Sevilla/AEK Athen
Steaua Bukarest
Slavia Prag
Må sige jeg er enige med d-wiz, Tror også meget på Valencia kan gå hele vejen i år. da deres hold endnu et år er blevet betydeligt forstærket.. Ikke mindst på midtbanen ser det godt ud, med de 2 ny indkøbte (Sunny og Fernandes)
Men min klare 1'er må selvfølgelig være Milan, som i alle de andre år. Det hold kan bare noget når det kommer til CL, de har rutinen + holdet har fået en rigitg bomber ind !!!! (Ronaldo)
-Fra sportings side ser jeg gerne bare vi går videre fra puljen, men ved det vilblive en stor omgang. ellers ville en 3 plads, og tur til Uefa Cuppen nu heller ikke være helt dårligt. :shifty:
Tror der er en mulighed for at Sporting går videre, men de må nok satse på at slå Roma ned 3. pladsen, da Man.U på forhånd ligner en sikker vinder af den gruppe. Dynamo Kiev er der nok ingen der regner med, så mon ikke Roma og Sporting kommer til at lægge og slås om 2. pladsen?
Dog mener jeg at Sporting, skal spille meget bedre end de f.eks. gjorde i deres første kamp i den portugisiske liga, hvor de altså ikke havde særligt mange chancer, og samtidig var dårlige til at udnytte dem. Nu var det godt nok mod Porto, men det burde ikke forhindre dem i at spille godt alligevel.
Gruppe A
Liverpool
FC Porto
Marseille
Beşiktaş
Gruppe B
Chelsea
Valencia
Schalke 04
Rosenborg
Gruppe C
Real Madrid
Werder Bremen
Olympiakos
Lazio
Gruppe D
AC Milan
Benfica
Celtic
Shakhtar Donetsk
Gruppe E
FC Barcelona
Olympique Lyon
Rangers
Stuttgart
Gruppe F
Manchester United
Roma
Sporting Lissabon
Dinamo Kyiv
Gruppe G
Inter
PSV
CSKA Moskva
Fenerbahçe
Gruppe H
Arsenal
Steaua Bukarest
Sevilla/AEK Athen
Slavia Prag
John Barnes
31-08-07, 22:20
Jeg har en stor fidus til SS Lazio. De har virkelig et rigtig godt hold og jeg tror sku at de bliver et meget positivt indslag i årets Champions League tunering. De havde en fremragende sæson i sidste sæson og jeg tror at det kommer til at fortsætte i den her sæson også. Her tænker jeg jeg på Serie A men så sandlig også Champions League. Jeg tror der er mange som overser Lazio lidt fordi det ikke lige er det hold som springer mest i øjene når man kigger på de forskellige hold og puljer men deres kvaliteter kan man ikke tage fra dem. Jeg kan blot nævne spillere som Ballotta, Siviglia, Stendardo, Zauri, Ledesma, Mauri, Pandev, Behrami, Mudingayi, Tare, Makinwa og Rocchi. Det er sku kvalitet det her og jeg tror meget på dem i år. De kan sku godt gå hen og drille de store og jeg tror at de kommer til at gå videre sammen med Real Madrid fra deres gruppe. En kvart finale er ikke helt umuligt for et så godt hold som SS Lazio.
Ja, her er så kampprogrammet for første runde i Champions league, som altså starter 18. og 19. september.
Der er blandt andet storkamp i gruppe E hvor Barca og Lyon tørner sammen, og i gruppe C, hvor Bremen gæster Bernabeu.
Matchday 1 - 18 September 2007
A Marseille 20:45 Beşiktaş
A Porto 20:45 Liverpool
B Chelsea 20:45 Rosenborg
B Schalke 20:45 Valencia
C Real Madrid 20:45 Bremen
C Olympiacos 20:45 Lazio
D Milan 20:45 Benfica
D Shakhtar 20:45 Celtic
Matchday 1 - 19 September 2007
E Rangers 20:45 Stuttgart
E Barcelona 20:45 Lyon
F Roma 20:45 Dynamo Kyiv
F Sporting 20:45 Man. United
G PSV 20:45 CSKA Moskva
G Fenerbahçe 20:45 Internazionale
H Arsenal 20:45 Sevilla/AEK
H Slavia 20:45 Steaua
forza__inter
03-09-07, 16:58
Jeg kan allerede nu forudsige, at Real Madrid vs. Bremen, og Barcelona vs. Lyon bliver de to kampe Viasat vælger at TV-transmittere :)
Er sq glad for jeg har en selector-box, lidt variation i kampvalget til CL ville ikke skade - jeg er træt af at se Real og Barca i hvert fald, især hvis det er mod hold som Levski Sofia.
Ja, Barcelonas kampe bliver sendt lige meget hvad. Er efterhånden træt af at se dem, da jeg ikke har CHL-kanalerne på min selector, men canal plus, og på canal plus kan man ikke se CHL.
Ellers tror jeg måske godt at en kamp som Milan-Benfica kunne være noget de ville vælge at sende, da de fleste danskere nok kender Benfica efterhånden, og Milan var sidste års vinder.
I må da have spist søm! De viser da Slavia Prag mod Steaua Bukarest! Større opgør findes ikke!
Egentlig spøjst at et så kedeligt opgør kan finde sted i en turnering hvor 32 af europas 'finest' hold skal duellere.
Jeg kan allerede nu forudsige, at Real Madrid vs. Bremen, og Barcelona vs. Lyon bliver de to kampe Viasat vælger at TV-transmittere :)
Er sq glad for jeg har en selector-box, lidt variation i kampvalget til CL ville ikke skade - jeg er træt af at se Real og Barca i hvert fald, især hvis det er mod hold som Levski Sofia.
Er enig i de sender Real, Barca og Man U ALT for meget, men lige de opgør der kan jeg nu godt se har sin berettigelse.
Jeg tror på at united vinder chl i år, de har fået en dårlig start i ligaen og er sultene efter et international trofæ, men også barca har et godt hold og hvis alle spillere, spiller op til deres bedste så er de jo kanon gode.
Mine bud er Man united og Barca.
Jeg tror at det i år må blive enten:
Chelsea FC,
Real Madrid
eller...
Bayern
Jeg tror at det i år må blive enten:
Chelsea FC,
Real Madrid
eller...
Bayern
Bayern spiller i Uefa Cuppen!
Thierry Henry
04-09-07, 15:56
Det er rigtig spændende ud. Her er min vurdering af nogle af de realistiske udfordrere:
FC Barcelona: De har et stærkt mandskab uden tvivl, men der er også et stort pres på. Der er desuden en række profiler, der skal spilles ind på nogle afgørende pladser og det kan godt koste lidt i Champions League, når man så samtidig er næsten nødsaget til, at vinde La Liga.
Real Madrid: De har uden tvivl profiler, men jeg synes, at deres hold ser noget mystisk ud. Niveauet skal løftes betragteligt fra sidste år, hvor de vandt La Liga til dels pga. at de andre hold også spillede svagt. I Champions League gik den dog ikke og man røg ud til et Bayern-hold i krise. Så jeg tror endnu ikke, at Real har styrken omend de er på rette vej. Jeg tror derfor ikke, at de vinder i år.
Valencia: Ser stærke ud og jeg tror, at deres under-dog rolle, kan føre dem langt og jeg ville ikke være overrasket, hvis de snyder og vinder.
Sevilla: Sevilla har et godt hold, men ingen erfaring Fra Champions League. De har ikke erfaring nok med, at møde de helt store i så mange kanld eller fald kampe.
AC Milan: AC har rutinen og profilerne og jeg tror nok, at de skal nå langt og måske hele vejen. Det kan dog blive hårdt for de mange aldrende, at skulle fokusere både på Champions League og Serie A. De har erfaringen til det, men har de også fysikken.
Roma: Roma mangler kvaliteterne synes jeg. De har dem måske til toppen af Serie A, men til, at skulle møde de bedste hver gang, har de ikke niveauet eler stabiliteten til.
Lazio: De har et godt hold, men et Champions League-mæssigt urutineret hold. De har heller ikke helt verdensklassen til, at vinde, men de kan godt gå videre fra gruppespillet.
Schalke: Jeg tror igen, at de mangler erfaring med turneringen. De har dog nogle gode navne og et godt hold, så de kan godt klare sig videre fra gruppen, men en semifinale når de ikke.
Stuttgart: Jeg tror ikke, at de når så langt. De har simpelthen ikke holdet. De har heller ikke erfaringen.
Werder Bremen: Igen synes jeg ikke, at de har kvaliteterne. De mangler simpelthen niveauet og jeg tror godt, at de kan gå videre fra gruppen, men så slutter det.
Liverpool: Liverpool har et godt hold og de skal nok komme et godt stykke, men jeg tror ikke, at de vinder i år, slet ikke hvis de ligger langt fremme i Premier League og bruger krudtet der.
Arsenal: Jeg tror, at Arsenal bekommer sig fint som underdogs og jeg tror, at det her kan være året. Holdet virker stærkt og salget af Henry har styrket holdet som hold.
Chelsea: Jeg tror ikke, at Chelsea vinder i år. Uroen sidste år tror jeg godt kan blæse op igen og det koster.
Manchester United: Det er et stærkt hold, men som jeg ser det afhænger meget af Ronaldos præstation.
Bayern spiller i Uefa Cuppen!
Know.
Også derfor de kom i "eller..." - Det jeg mente med det var bare, at jeg sagtens kunne se dem som vindere i år, hvis de da havde været med.
Know.
Også derfor de kom i "eller..." - Det jeg mente med det var bare, at jeg sagtens kunne se dem som vindere i år, hvis de da havde været med.
Nå okay, virkede bare ikke som om du vidste det :)
Nu vandt Sevilla 4-1 igår, og er dermed med i CHL i år.:(
Havde håbet på at AEK ville kunne overraske, og dermed komme med. Men sådan gik det ikke, så nu skal Arsenal op mod dem, og førstepladsen er langt fra sikker for Arsenal, selvom det er hold der ikke har været med før i champions league sammenhæng. De har et skræmmende godt hold, specielt offensivt.
Regner så ikke med at hverken Steua Bukarest eller Slavia Praha, kan gå op og snuppe en anden/førsteplads fra Sevilla eller Arsenal, så tror det bliver en kamp mellem Sevilla og Arsenal.
Arsenal lægger endda ud i første kamp mod Sevilla. Ville fandens gerne se den, men tror at TV3 har en helt anden kamp på programmet den aften... nemlig Lyon-Barca.:(
Barca4ever
04-09-07, 22:53
Jeg håber/tror, at vi kan vinde trofæet i år. Vi har indiskutabelt Europas stærkeste trup på papiret, hvilket vi "bare" skal vise på banen, hvilket jeg godt kan frygte mislykkes, hvis vi møder defensivt orienterede hold, såsom Chelski og Liverpool.
Ellers håber jeg på Grande Milan eller Arsenal, som mulige vindere!
Jeg håber/tror, at vi kan vinde trofæet i år. Vi har indiskutabelt Europas stærkeste trup på papiret, hvilket vi "bare" skal vise på banen, hvilket jeg godt kan frygte mislykkes, hvis vi møder defensivt orienterede hold, såsom Chelski og Liverpool.
Ellers håber jeg på Grande Milan eller Arsenal, som mulige vindere!
Ja, på papiret er den ihvertfald stærk. Spørgsmålet er så om det kommer til at køre på banen hvilket jeg tror det gør for jer. Det er nogle helt utrolige indkøb Barca har gjort, og et af de bedste må uden tvivl være Henry:sad:. Har også selv sat barca som mulige vindere, da jeg tror de vil bevise noget igen, med henblik på den off-season de havde sidste sæson.
Ellers så håber jeg selvfølgelig at Arsenal tager pokalen med de store ører!:1er:
Der er som sædvanlig ingen kæmpe favorit til titlen, selvom Barcelona ser gode ud i denne sæson, så skal man jo ikke kimse af Real Madrid, Chelsea, Man Utd osv.
Jeg så jo gerne at Milan vandt igen, men statistikken siger jo at intet hold siden netop Milan i '89 og '90 har forsvaret mesterholdenes titel, så statistikken er ikke på Milans side desværre.
Andreas_88
06-09-07, 23:51
Know.
Enig der, ville selv haft dem foran, ikke forrest, i favoritfeltet i år - hvis de altså havde været med!
De må være store, store favoriter i UEFA-cupen!:1er:
Besiktas vinder..... :-) Er der egentlig ikke et sted man kan lave et CHL-managerhold, gratis, eksempelvis som på tv2.dk sidste år
Besiktas vinder..... :-) Er der egentlig ikke et sted man kan lave et CHL-managerhold, gratis, eksempelvis som på tv2.dk sidste år
Har ledt, men uden held..
-----
Jeg ser helst AC Milan nå langt, men må dog sige at Barca, Real Madrid og Chelsea har kortene på deres side når vi ser på trupperne.
Real Madrid er kommet rigtigt godt ud af transfervinduet, som de plejer. Jeg håber dog for dem i år, at de for lidt success ud af deres milliard-investering.
Pt. er mine favoritter AC Milan og Real Madrid - med Milan før madrilenerne.
Milan ser (igen, igen) rigtig stærke ud, og så er der vel ikke så meget mere at sige om dem ;)
Real Madrid har, trods en elendig pre-season, fået en forrygende start i La Liga, og hvis de kan holde niveauet fra Villarreal-kampen, ser det bestemt godt ud :)
Har ledt, men uden held..
-----
Jeg ser helst AC Milan nå langt, men må dog sige at Barca, Real Madrid og Chelsea har kortene på deres side når vi ser på trupperne.
Real Madrid er kommet rigtigt godt ud af transfervinduet, som de plejer. Jeg håber dog for dem i år, at de for lidt success ud af deres milliard-investering.
også jeg har ledt, men der må vel være et sted... andre der har ideer?
Det er der da; www.danskespil.dk her er der et CL managerspil ganske gratis - mon ikke også www.uefa.com laver et ? Det har de gjort før i hvert fald.
Det er der da; www.danskespil.dk her er der et CL managerspil ganske gratis - mon ikke også www.uefa.com laver et ? Det har de gjort før i hvert fald.
Man skal da være 18 for at deltage på www.danskespil.dk ...
Pt. er mine favoritter AC Milan og Real Madrid - med Milan før madrilenerne.
Milan ser (igen, igen) rigtig stærke ud, og så er der vel ikke så meget mere at sige om dem ;)
Real Madrid har, trods en elendig pre-season, fået en forrygende start i La Liga, og hvis de kan holde niveauet fra Villarreal-kampen, ser det bestemt godt ud :)
Har milan overhovedet hentet nogle store navne i dette transfer vindue eller overhovedet nogen spillere udover PATO??
Har milan overhovedet hentet nogle store navne i dette transfer vindue eller overhovedet nogen spillere udover PATO??
foruden Pato har de hentet 32-årige Emerson fra Real... som passer rigtig godt ind i deres al for kedelige fodboldfilosofi bygget op af pensionister
http://transfermarkt.de/de/verein/5/acmailand/kader/transferdaten.html
Næh, men holdet er stadig meget stærkt.
Dida
Oddo - Nesta - Maldini - Jankulovski
Gattuso - Pirlo - Ambrosini - Seedorf
Kaká
Inzaghi
foruden Pato har de hentet 32-årige Emerson fra Real... som passer rigtig godt ind i deres al for kedelige fodboldfilosofi bygget op af pensionister
Kald du dem bare pensionister, men en CL-titel siger vel det hele?
Næh, men holdet er stadig meget stærkt.
Dida
Oddo - Nesta - Maldini - Jankulovski
Gattuso - Pirlo - Ambrosini - Seedorf
Kaká
Inzaghi
spiller maldini stadig?? :-D
spiller maldini stadig?? :-D
Ja, imponerende nok.
[QUOTE=JC]Kald du dem bare pensionister, men en CL-titel siger vel det hele?[/QUOTE
Man skal altid have respekt for ChL-vinderne, men jeg synes altså ikke de fortjente at vinde sidste år... de have to gode kampe jeg kan huske og det var de to united-kampe.
Desuden blev Maldini meget imponerende kåret til årets forsvarsspiller i Champions League 06/07.
Det er lidt cool, taget i betragtning af hans alder.:band:
Desuden blev Maldini meget imponerende kåret til årets forsvarsspiller i Champions League 06/07.
Det er lidt cool, taget i betragtning af hans alder.:band:
ja, det må man sige, men jeg tror dog de vil få problemer på den anden ende af banen hvis eksempelvis Inzaghi bliver skadet :eh: :eh:
Men en af de mere mærkelige transfers de har lavet er Ibrahim Ba
ja, det må man sige, men jeg tror dog de vil få problemer på den anden ende af banen hvis eksempelvis Inzaghi bliver skadet :eh: :eh:
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Milans hold, men tror nu godt de ville kunne klare den uden ham. Inzaghi er altid farlig, men så vidt jeg ved har Milan altså en spiller der hedder Kaká, som kan afgøre kampe, hvadenten de hedder champions league-finale, eller en ganske almindelig ligakamp.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på Milans hold, men tror nu godt de ville kunne klare den uden ham. Inzaghi er altid farlig, men så vidt jeg ved har Milan altså en spiller der hedder Kaká, som kan afgøre kampe, hvadenten de hedder champions league-finale, eller en ganske almindelig ligakamp.
helt enig, men kaka er jo ikke den fødte angriber... jeg tænker mere på en der kan tage kampen op i modstanderens felt
helt enig, men kaka er jo ikke den fødte angriber... jeg tænker mere på en der kan tage kampen op i modstanderens felt
Nej, det er han ikke, han kan lidt af hvert. Men hvis det kommer til en decideret angriber, så skal Milan måske sætte sin lid til Gilardino. Han scorede ihvertfald i en træningskamp, men ellers er det ikke blevet til det helt store...
Nej, det er han ikke, han kan lidt af hvert. Men hvis det kommer til en decideret angriber, så skal Milan måske sætte sin lid til Gilardino. Han scorede ihvertfald i en træningskamp, men ellers er det ikke blevet til det helt store...
Jeg står fast og siger at Milan godt kan gå hen i målkrise i løbet af sæsonen. Jeg tror i hvert fald ikke vi skal forvente målfest når de træder ind på banen.
Men hvem ved, måske kommer den fortabte søn(Shevchenko) hjem til nytår, det ville jeg i hvert fald sætte mine penge på:band:
Tror det bliver Ronaldo der ordner den målskrise og ellers har de jo både Gillardino og Inzaghi + de har flere gode målscorer på midtbanen, så ringe er Milan altså overhovedet heller ikke stillet.
Lidt påfaldende du er LFC fan og ikke mener Milan fortjente at vinde, synes jeg har hørt den klagesang før.
:silenced:
Måske er det ikke lang tidsholdbart, at købe en Emerson. Men han er jo også købt til de kommende 2 sæsoner. (Back up spiller)
Så længe man kan vinde CL med et pensionist hold, så er det vel helt iorden at de spiller. Måske de andre hold skulle lære lidt der ??
Ser ikke det helt store problem mere i Milans angreb, alle ved hvad Inzaghi og Ronaldo står for, så der er jeg slet ikke bange. Og så har man en farlig indskifter i Gila som bare skal finde sin Parma form, så er han også en af de farligste angriber i hele Italien.
Plus man jo har en Kaka som altid er god for mindst 15 + mål pr. sæson.
:thumbs: Så Milan går da hele vejen igen :thumbs:
Jeg synes også, at det er mærkeligt at kalde Milan et pensionist hold. Ja, de har ældre spillere, men disse har masser af erfaring - og de fleste på Milan har en lang historie sammen.
Deres sammenspil og sammenhold bærer dem langt og jeg mener stærkt, at det er bemærkelsesværdigt, at de formår at blande sig år på år.
De (pensionister, som i kalder dem red.) gør det sgu godt :cheer:
Tror det bliver Ronaldo der ordner den målskrise og ellers har de jo både Gillardino og Inzaghi + de har flere gode målscorer på midtbanen, så ringe er Milan altså overhovedet heller ikke stillet.
Lidt påfaldende du er LFC fan og ikke mener Milan fortjente at vinde, synes jeg har hørt den klagesang før.
At Milan ikke fortjente det, er min objektive mening og jeg holder stadig fast i at Milan kun spillede 2-3 underholdende kampe sidste år. B a. mod united og det skal de have stor kredit for.:cool:
og Mht til Gilardino, så synes jeg ikke de leverede varen sidste år og jeg har heller ikke nogen grund til at tro han gør det i år. Og Ronaldo kan vi heller ikke føle os sikker på.
At Milan ikke fortjente det, er min objektive mening og jeg holder stadig fast i at Milan kun spillede 2-3 underholdende kampe sidste år. B a. mod united og det skal de have stor kredit for.:cool:
og Mht til Gilardino, så synes jeg ikke de leverede varen sidste år og jeg har heller ikke nogen grund til at tro han gør det i år. Og Ronaldo kan vi heller ikke føle os sikker på.
Det er jo så det jeg stiller lidt spørgsmål ved, hvor objektiv den mening er når nu du er Liverpool fan (som de jo vandt over i finalen).
Men okay sådan noget kan diskuteres til uendelighed og i sidste ende finde der vel ikke en ikke fortjent vinder, for på en eller anden måde har de jo selv opsøgt heldet eller hvad der nu gør de har vundet?!
Tror nu både Gillardino og Ronaldo har potentialet til at score mange mål, men på den måde Milan spiller er det faktisk sjældent en mand der står for målene.
Jeg synes, at (min egen klub) Real Madrid har et spændende hold i år. De har lagt godt fra land, men det er stadig alt for tidligt at vudere dem. Men som sagt; et spændende hold.
Jeg håber, at Real's 'nye' hold viser sig som en stærk enhed, men også en enhed, hvor individuelle præstationer er afgørende.
I Wesley Sneijder har Real en mand der kan afgøre kampe, ene og alene på hans fantastiske sparketeknik.
I Ruud Van Goal har Madrid en mand der kan score på halve chancer på hans bedste dage. Ruud er en sand målmaskine og jeg håber virkelig, at holdet henover sæsonen rammer formen - i CHL som i ligaen.
Det bliver ihvertfald spændende, at se, om Real kan spille med mod de bedste i CHL.
Af andre kandidater (uden begegrundelse);
Liverpool - Liverpool er et hold jeg de seneste år virkelig har taget hatten af for.
Barcelona - Desværre.
Inter - En mulighed?
Valencia - Kan holdet ramme formen med de spillere de har, så ser de meget stærke ud.
Chelsea - Ja, dem har man jo nævnt hver gang de sidste par år, men det er ikke blevet til noget endnu. Bliver det denne gang? jeg tror det dog ikke, men de må vel formodes at være med helt fremme.
forza__inter
10-09-07, 22:34
Jeg tror Valencia kan gå hen og blive en uhyre farlig outsider i dette års CL.
De har truppen til det, og bliver de hægtet af i mesterskabskampen her i den første halvdel af sæsonen, vil de ligeledes og have mulighed for kunne prioritere CL over alt andet.
Angående vores chancer (Inter); Så må jeg indrømme jeg ikke selv rigtig tror på det. Vi skal nok gå videre fra gruppespillet, men mon ikke vi ryger ud i 1/4 eller 1/8-finalerne. Det ville ikke komme bag på mig i hvert fald.
Men så lang tid vi sætter Juve og Milan af i kampen om Scudetto´en derhjemme, så gør det mig heller ikke det store :)
[QUOTE=d-wiz]Det er jo så det jeg stiller lidt spørgsmål ved, hvor objektiv den mening er når nu du er Liverpool fan (som de jo vandt over i finalen).
Men okay sådan noget kan diskuteres til uendelighed og i sidste ende finde der vel ikke en ikke fortjent vinder, for på en eller anden måde har de jo selv opsøgt heldet eller hvad der nu gør de har vundet?!
Helt enig fodbold er jo spil hvor heldet er en stor faktor, men vi da være enige om at det ikke var den meste velspillede finale sidste år.
Og Mht til min indentitet som liverpool-fan, så vil ikke kalde mig selv liverpool-fan, da det hold jeg har størst kærlighed for er >>>Besiktas<<< som iøvrigt er i gruppe med Liverpool
:applause: :applause: :applause:
Nej det var langt fra den mest velspillede finale, det er det sjældent fordi der er så meget på højkant så hvis tingene ikke åbner sig på en eller anden måde, som f.eks. den finale Liverpool vandt over Milan kan det hurtigt blive en taktisk affære.
Jeg går ud fra du har en eller anden form for tilhørsforhold til Besiktas, er jo ikke det mest oplagte hold og holde med i DK da man sjældent kan se tyrkisk fodbold og så virker dit navn etnisk?!
Nej det var langt fra den mest velspillede finale, det er det sjældent fordi der er så meget på højkant så hvis tingene ikke åbner sig på en eller anden måde, som f.eks. den finale Liverpool vandt over Milan kan det hurtigt blive en taktisk affære.
Jeg går ud fra du har en eller anden form for tilhørsforhold til Besiktas, er jo ikke det mest oplagte hold og holde med i DK da man sjældent kan se tyrkisk fodbold og så virker dit navn etnisk?!
Ja, da.. er også fra Tyrkiet... Besiktas er på en måde Tyrkiets svar på Liverpool mht. deres fans, de slog bl.a rekorden for de mest larmende tilskuerer, der tidligere tilhørte Man Uniteds fans... godt gået når man tænker på at der "KUN" kommer 30-35 tusind til deres kampe i forhold til Oldtraffords kapacitet på 65-70.000, så vidt jeg husker ! :band:
fandt vi egentlig nogensinde ud af hvor man kunne oprette et manager-hold gratis?
http://www.uefa.com/competitions/ucl/fantasyfootball/newsid=578071.html
Det kan undre, at der ikke er flere der nævner Sevilla. For det første har de dansk interesse iform af Poulsen. For det andet, så har de spillet kanon godt ude i Europa, i UEFA-Cuppen.
Et holdet der har vundet UEFA-Cuppen 2 gange indenfor en meget kort årrække er bestemt ikke at kimse af.
Sevilla har også vundet den spanske CUP-Turning plus, at de fået gode placeringer i den spanske liga.
Som sagt det undrer mig, at der ikke er flere der har dem med, enten som vindere eller i folks vuderinger af de der kommer længst i CHL.
Det kan undre, at der ikke er flere der nævner Sevilla. For det første har de dansk interesse iform af Poulsen. For det andet, så har de spillet kanon godt ude i Europa, i UEFA-Cuppen.
Et holdet der har vundet UEFA-Cuppen 2 gange indenfor en meget kort årrække er bestemt ikke at kimse af.
Sevilla har også vundet den spanske CUP-Turning plus, at de fået gode placeringer i den spanske liga.
Som sagt det undrer mig, at der ikke er flere der har dem med, enten som vindere eller i folks vuderinger af de der kommer længst i CHL.
Sevilla Er bestemt et hold man skal passe på, men tror ikke de ligefrem vinder.
Jeg synes det vil være forkert at lægge dem i gruppen af favoritter sammen med bl.a. Milan, Barca, Real Madrid osv.
John Barnes
15-09-07, 10:18
Sevilla Er bestemt et hold man skal passe på, men tror ikke de ligefrem vinder.
Jeg synes det vil være forkert at lægge dem i gruppen af favoritter sammen med bl.a. Milan, Barca, Real Madrid osv.
Jeg er enig. Sevilla er et super godt hold men jeg mener dog ikke at de har klassen til at vinde verdens fineste klubtunering nemlig Champions League. En ting er at gøre det fremragende i Spanien og Uefa Cuppen men en helt anden ting er at vinde Champions League. I Uefa Cuppen møder man hold som slet ikke er i samme klasse som de hold der er med i Champions League. Måske lige på nær nogle få klubber.
Men det bliver kanon spændende at se hvordan det kommer til at gå i dette års Champions League. Jeg syntes sku at det tegner til at blive en af de bedste i lang tid. De bedste hold har virkelig oprustet og de hold som ikke har oprustet så meget har stadigvæk en super godt hold.
Come on Liverpool!
Forza Inter!
Tror heller ikke man skal forvente det helt store af Sevilla i år. De er først nu i år kommet i Champions league, så selvom de har vundet UEFA cuppen to år i træk, er der altså verden til forskel fra de to turneringer. Det er første år i den ultimative bedste klubturnering, så jeg tror ikke vi skal forvente os det helt store af dem, og slet ikke når man kigger på mange af de andre holds trupper.
Tror nok de skal gå videre fra gruppen, men favoritter til titlen... nej, det tror jeg ikke. Det varer nok lige et par år endnu.
Ja ja, så nærmer dagene sig champions league, og heldigvis er TV2Sport landet for et stykke tid siden, så der er en ekstra kamp i flimmeren, til alle os der ikke har super champions league pakken.
Tirsdag
3+: Real Madrid-Werder Bremen
TV2Sport:kamp ikke offentliggjort
Viasatsport 3: Porto-Liverpool
Onsdag
3+: Barcelona-Lyon
TV2Sport: Arsenal.Sevilla
Skal se O.Marseille- Besiktas, hvad med jer andre?
Jeg skal selvfølgelig se Milan-Benfica i morgen, mens jeg er lidt i tvivl om de to kampe onsdag, for begge kampe ser spændende ud.
Skal se O.Marseille- Besiktas, hvad med jer andre?
Så må du da have en anden programpakke hvis du kan se den.
Selv skal jeg nok se Real Madrid-Werder Bremen. Tror det kan blive et godt opgør, og glæder mig til at se hvordan Real spiller, og om de kan fortsætte den gode start i la liga, og overføre det til Champions league, hvor de jo de seneste år har skuffet.
Når det bliver onsdag er der dog ingen tvivl om hvad jeg skal se. Det bliver selvfølgelig Arsenal-Sevilla. Glæder mig til den, og håber vi kan trække en sejr ud af ærmet mod et stærkt Sevilla-hold. :D
Nu er der jo Champions league igen, her på tirsdag, så her kommer lige en oversigt over kampene der spilles tirsdag og onsdag. Jeg ligger lige picks oveni:
Tirsdag
Lyon - Rangers 1
Stuttgart - Barcelona 2
Man. United - Roma X
Dynamo Kiev - Sporting 2
CSKA - Fenerbahce 1
Inter - PSV X
Steaua - Arsenal 2
Sevilla - Slavia 1
Onsdag
Liverpool - Marseille 2
Besiktas - Porto 1
Valencia - Chelsea 1
Rosenborg - Schalke X
Lazio - Real Madrid 2
Bremen - Olympiacos 1
Celtic - Milan X
Benfica - Shaktar X
Her er en TV-oversigt over champions-league kampene:
Tirsdag
TV3+ 20.40 Man.United - Roma (optakt fra kl. 20.00)
TV2Sport 18.25 CSKA Moskva - Fenerbahce
TV2Sport 20.40 Stuttgart - Barcelona (optakt fra kl. 20.20)
ViasatSport2 20.40 Inter - PSV Eindhoven
Onsdag
TV3+ 20.40 Lazio - Real Madrid (optakt fra kl. 20.00)
TV2Sport 20.40 Liverpool - Marseille (optakt fra kl. 20.20)
ViasatSport3 20.40 Celtic - Milan
Jeg må sige du har levet et par frække sats på bl.a Roma, inter og liverpool kampene, men ved ikke helt om det holder...
Også lige et tip om Besiktas-Porto: Besiktas er et nyt hold under genopbygning, så de har ikke så meget erfaring i det europæiske og så har de heller ikke spillet godt for tiden, i modsætning til Portoc der har været forygende i den hjemlige liga. Jeg tror den faktor der kan vinde kampen for Besiktas er hjemmebanen og deres meget fanatiske fans, men det kan også gå hen at blive en negativ faktor, men det håber vi ikke.
Tirsdag
Lyon - Rangers 1
Stuttgart - Barcelona 2
Man. United - Roma 1
Dynamo Kiev - Sporting 2
CSKA - Fenerbahce X
Inter - PSV 1
Steaua - Arsenal X
Sevilla - Slavia 1
Onsdag
Liverpool - Marseille 1
Besiktas - Porto X
Valencia - Chelsea 1
Rosenborg - Schalke 2
Lazio - Real Madrid X
Bremen - Olympiakos 1
Celtic - Milan 2
Benfica - Shaktar 1
Tirsdag
Lyon - Rangers 1
Stuttgart - Barcelona 2
Man. United - Roma 1
Dynamo Kiev - Sporting x
CSKA - Fenerbahce X
Inter - PSV 1
Steaua - Arsenal 2
Sevilla - Slavia 1
Onsdag
Liverpool - Marseille 1
Besiktas - Porto X
Valencia - Chelsea 1
Rosenborg - Schalke 2
Lazio - Real Madrid 2
Bremen - Olympiakos 1
Celtic - Milan 2
Benfica - Shaktar x
Tror de store favoritter vinder i denne runde ..
Chelseafc78
02-10-07, 17:47
Tirsdag
Lyon - Rangers 1
Stuttgart - Barcelona x
Man. United - Roma x
Dynamo Kiev - Sporting 1
CSKA - Fenerbahce 1
Inter - PSV 1
Steaua - Arsenal 2
Sevilla - Slavia x
Onsdag
Liverpool - Marseille 1
Besiktas - Porto X
Valencia - Chelsea x
Rosenborg - Schalke 2
Lazio - Real Madrid 2
Bremen - Olympiakos 1
Celtic - Milan 2
Benfica - Shaktar 1
Jeg må sige du har levet et par frække sats på bl.a Roma, inter og liverpool kampene, men ved ikke helt om det holder...
Også lige et tip om Besiktas-Porto: Besiktas er et nyt hold under genopbygning, så de har ikke så meget erfaring i det europæiske og så har de heller ikke spillet godt for tiden, i modsætning til Portoc der har været forygende i den hjemlige liga. Jeg tror den faktor der kan vinde kampen for Besiktas er hjemmebanen og deres meget fanatiske fans, men det kan også gå hen at blive en negativ faktor, men det håber vi ikke.
Var nemlig også det jeg tænkte da jeg tippede Besiktas som vinder. Netop deres fanatiske fans som generelt alle hold i Tyrkiet har, gør det meget svært for et udehold at komme og spille der. Nu kender jeg godt nok ikke så meget til deres kvaliteter på banen, men det virker som om at du har meget godt styr på det.
Jeg må sige du har levet et par frække sats på bl.a Roma, inter og liverpool kampen, men ved ikke helt om det holder...
Den holdt vist alligevel. :applause: Det var lidt at et sats, men Marseille viste virkelig format mod Liverpool. Mine andre to sats med Roma og Inter holdt så desværre ikke...
forza__inter
05-10-07, 11:57
Den holdt vist alligevel. :applause: Det var lidt at et sats, men Marseille viste virkelig format mod Liverpool. Mine andre to sats med Roma og Inter holdt så desværre ikke...
Godt gået .. Den havde jeg sq ikke lige set komme :)
Hey hey ..
Er ny herinde (: ..
Men min mening med hvem der vinder chl . Den er svær i år , jeg tror faktisk det et hold som vi ikk havde regnet med , eller måske chelsea som er vold sulten efter chl triumf ..
men nu må vi se :D ..
Hey hey ..
Er ny herinde (: ..
Men min mening med hvem der vinder chl . Den er svær i år , jeg tror faktisk det et hold som vi ikk havde regnet med , eller måske chelsea som er vold sulten efter chl triumf ..
men nu må vi se :D ..
Velkommen til!
Der er nemlig mange om budet, så det er svært og spå om så tidligt i turneringen. Jeg har mest tiltro til Milan, Barca, Man U og Valencia som outsider.
Som D-Wiz skriver, så er det ret tidligt, at forudsige en vinder.
Jeg tror også, at billedet af CHL-vinderen ændrer sig et par gange undervejs.
Jeg håber selvfølgelig på Madrid og tror også, at de kan gøre en god figur, men der kræves virkelig meget og en god portion held, hvis man skal stå tilbage som vinder af CHL.
Barcelona Et fantastisk stærkt hold, der kan slå stort set alle, både ude og hjemme. Barca spiller en flot omgang fodbold og har individualisterne til at afgøre de sidste 10 procent, som er meget vigtige.
Manchester United Et stærkt og sammenspillet hold, ligesom Barcelona. United's fordel er, at de har en rigtig stærk hjemmebane, som kan afgøre knock out-kampene. Vi det også sidste år, hvor de gav Roma en syngende lussing på Old Trafford. Sulten må efterhånden være stor hos United-spillerne.
Inter Et stærkt hold fra Serie A skal vi også have med. Hvornår går Inter hele vejen? Det bliver måske i år. Mandskabet er stærkt og fyldt med klassespillere. Resultateren er både gode og overbevisende i Serie A. Italiens stærkeste hold skal snart vise tænder ude i Europa og jeg tror, at de i år vil være med helt frem til, ihvertfald semifinalen.
Boblere
Liverpool
Chelsea
Milan
Og muligvis Valencia. Men det kræver mere stabilitet og ikke ikke mindst skal der rettes op på de udfald Valencia indimellem (under)præsterer.
Hej alle:)
Dette års champions league ser mere end spændende ud, og jeg har en del hold, som kan gå hele vejen til pokalen med de store ører.
Der er mange ting som spiller ind, når et hold prøver at gå hele vejen, bla. hvor godt det går i den hjemlige liga, uheld, så der er mange tilfældigheder på spil.
Her er mine favoritter:
Real Madrid: Ser umådelig stærke ud i år, trods at der var mange ting der ikke kørte for dem i sidste sæson, så har de altså fået vendt skuden, og ser ud til at være på rette vej. De spillede (kun) 2-2 mod Lazio på udebane, men ellers tror jeg ikke det bliver noget problem for Los Galacticos at gå videre.
Inter: Nej, det siger ikke bare fordi jeg er Inter-fan, men fordi vi har et slagkraftigt hold, som trods Inters vane for aldrig at slå igennem i CL, kan gøre det i år. I år spiller vi som et hold, samtidigt med vi har individualister i form af bla. Zlatan. Inter har dog aldrig i CL-sammenhæng gjort noget rigtig stort ud af sig selv, men en gang skal jo være den første.;)
Arsenal: Ja, hvad skal man sige om dem... de virker på alle områder virkelig stærke, og med alle deres unge spillere, synes jeg de har gjort det fremragende, specielt i premier league, og trods at Henry er rejst væk.
Boblere:
AC Milan
Liverpool
Barcelona