PDA

Se fuld version : Liverpool tager en plads

André
19-06-05, 23:45
Vi ved jo alle at Liverpool tager en plads i Champions League. Er der nogen som kan fortælle mig hvem der så mister sin kvalifikationsplads? Eller foregår det efter en helt anden procedure?

Stubager
20-06-05, 0:13
Vi ved jo alle at Liverpool tager en plads i Champions League. Er der nogen som kan fortælle mig hvem der så mister sin kvalifikationsplads? Eller foregår det efter en helt anden procedure?

Hmm, Liverpool har jo ikke fået en direkte plads, de har fået lov til at spille kvalifikationsrunden, så de er jo ikke sikre. Desuden tror jeg, at det kan ende med, at f.eks. Liverpool og Everton skal møde hinanden på et tidspunkt i kvalifikationen, og så er det jo ordnet.

Jeg ved ikke, om der er nogen, der decideret er blevet skubbet ud til fordel for Liverpool, jeg tror bare det har været et spørgsmål om de skulle have lov eller ej. Men tjek det her:

http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedcl2005.html (http://www.xs4all.nl/~kassiesa/bert/uefa/seedcl2005.html)

Slavia Prag er gået fra at være seedet i CL3kval til nu at være useedet
(med mindre en seedet ryger i CL2kval) og det samme er sket for Hajduk
Split i CL2kval.

André
20-06-05, 0:22
Jeg har selv syntes at man burde lave 4 kval-runder, men i den første skulle Liverpool kun spille mod det hold som var allerlavest rangeret. På den måde går det ikke ud over nogen. Det vil selvfølgelig være dumt at ændre hele strukturen nu hvor Champions League har fundet en løsning jeg bare ikke forstår, da der jo altid har været et bestemt antal pladser. Der må være et hold som er skubbet ud.

Mikkel
22-06-05, 23:41
Var der ikke et hold der tilbød (af egen fri vilje så vidt vi ved), at give liverpool deres CL-kval. plads. Mener de var fra Irland eller Wales?
Husker jeg forkert, eller valgte man ikke at tage imod tilbudet?

LFC-Marc
26-06-05, 3:08
Var der ikke et hold der tilbød (af egen fri vilje så vidt vi ved), at give liverpool deres CL-kval. plads. Mener de var fra Irland eller Wales?
Husker jeg forkert, eller valgte man ikke at tage imod tilbudet?
Jo! Og det er netop det hold Liverpool har trukket. Nemlig: Total network Solutions. Et hold der er blevet sponsoreret af et computerfirma (derfor navnet).
Come on Reds !

MadsK
27-06-05, 23:23
Jeg synes ikke man skulle have ændret reglerne... latterligt latterligt latterligt :sleeping:

André
27-06-05, 23:29
Jeg synes det er helt fint. Det er ikke fedt med en turnering ikke har den forsvarende mester med.

LFC-Marc
28-06-05, 0:37
Jeg synes ikke man skulle have ændret reglerne... latterligt latterligt latterligt :sleeping:

havde de ikke ændret reglerne så Liverpool ikke skulle være med. Så kunne de godt glemme alt om at kalde turneringen "Champions League". For hvem er "THE CHAMPIONS" ?! Jo tak ! Liverpool !!! lålålå lålålå :cool: When You walk.... !!

Barce 4 Ever
28-06-05, 22:25
havde de ikke ændret reglerne så Liverpool ikke skulle være med. Så kunne de godt glemme alt om at kalde turneringen "Champions League". For hvem er "THE CHAMPIONS" ?! Jo tak ! Liverpool !!! lålålå lålålå :cool: When You walk.... !!

THE CHAMPIONS... ha... hvis man ikke engang kan slutte mellem de bedste i sit land, har man ikke ret til at være med blandt de bedste... der er latterligt at bøje reglerne bare fordi de HELDIGT vandt CL...

LFC-Marc
29-06-05, 21:17
THE CHAMPIONS... ha... hvis man ikke engang kan slutte mellem de bedste i sit land, har man ikke ret til at være med blandt de bedste... der er latterligt at bøje reglerne bare fordi de HELDIGT vandt CL...
Vi er "The Champions" og sådan er det :) Barca vandt den ikke... Synd ! Og jeg vil altid mene Uefa gjorde det rigtige i sagen.
PS Ja, det er pisse skidt at vi ikke engang blev i top 4!!! Det giver jeg dig ret i, men når man nu vinder CL skal man satme ikke nægtes adgang året efter

Fodboldmanden
29-06-05, 23:18
Jeg synes at UEFAs regel i første omgang var tåbelig- nemlig at hvis vinderen af CL kom fra Spanien, England eller Italien var de ikke automatisk kvalificeret, men hvis vinderen kom fra et hvilket som helst andet land var det kvalificeret. Men da nu engang havde lavet den regel var det dumt pludseligt at ophæven udelukkende på grund af pres fra FA. Det burde have sagt at de ville lave reglen om næste år. Det er synd for alle de hold der nu trækker Liverpool, som burde have haft en nemmere vej til CL.

André
30-06-05, 11:31
Til gengæld kan man sige at man bør deltage i CL for at vinde, og hvis man ikke kan slå det bedste hold, så er man jo ikke en vinder.

De penge de kunne have fået for at gå videre tror jeg dog også de får lidt tilbage af når Liverpool kommer på besøg.

Traoré
02-07-05, 21:16

Tidligere hed tuneringen "Mesterholdenes tunering" hvilket stærkt henviser til at mestrene fra hvert land skal være med, og derfor har det intet og jeg mener absolut intet med at vinderen af selve tuneringen at gøre skal være med..!

Men til sagen. Jeg mener ikke at Liverpool skal være med, og det af den simple grund at de ikke har kvalificeret sig! Dette er bare et eksempel at Uefa har ladet sig presse af G-14 klubberne som selvfølgelig selv ser deres interesser i en Liverpool deltagelse..! Uefa har derfor valgt at ændre en regel for at undgå kritik og derfor bare vælger at sparke et mindre hold ud (fra færøerne mener jeg), hvor en kritik ikke vil være særlig højlydt! Meget tøset af Uefa!!

Men "liverpool fan", prøv lige at forklare mig hvorfor du mener at liverpool bestemt er beretiget til en plads i 1. kvalifikationsrunde på bekostning af et mindre hold som faktisk har opfyldt et krav..! (no oneliner please)

Fodboldmanden
02-07-05, 22:04
Det er også synd for Slavia Prag, der mister sin seedning i 3. kvalrunde til Liverpool http://www.onsidedk.com/main/index.phtml?ac_start2=1&id=131606

Traoré
03-07-05, 18:16
"Hvis UEFA vil lave hovsa-løsninger, fordi der er sket noget, som de ikke selv har tænkt på, burde de gøre det på en måde, så andre klubber ikke bliver ramt," siger Slavia Prags manager, Vladimir Leska.

Meget godt sagt! Citatet viser tydeligt hvor uretfærdigt det er at Liverpool er med!

Kommer du snart med noget respons LFC-Marc?

LFC-Marc
03-07-05, 19:37
[QUOTE=Don Fabio]Tidligere hed tuneringen "Mesterholdenes tunering" hvilket stærkt henviser til at mestrene fra hvert land skal være med, og derfor har det intet og jeg mener absolut intet med at vinderen af selve tuneringen at gøre skal være med..!

... Ja nu skal jeg komme. dette eksempel har jeg det helt fint med: Mesternes turnering som det hed i gamle dage. Ja mesterholdene... men dengang kom vinderen fra året før også med! Og det er af den simple grund at de også er mestre! nemlig champions League mestre... Og endda uden at skulle igennem en kvalifivering! At det så går ud over andre hold. Ja.. Det har det så altid gjort...
Marc

Traoré
03-07-05, 19:44
[QUOTE=Don Fabio]Tidligere hed tuneringen "Mesterholdenes tunering" hvilket stærkt henviser til at mestrene fra hvert land skal være med, og derfor har det intet og jeg mener absolut intet med at vinderen af selve tuneringen at gøre skal være med..!

... Ja nu skal jeg komme. dette eksempel har jeg det helt fint med: Mesternes turnering som det hed i gamle dage. Ja mesterholdene... men dengang kom vinderen fra året før også med! Og det er af den simple grund at de også er mestre! nemlig champions League mestre... Og endda uden at skulle igennem en kvalifivering! At det så går ud over andre hold. Ja.. Det har det så altid gjort... Marc

Hmm det har det da aldrig gjort (ellers kom med et eksempel!).! Men synesdu at Slavia Prag som har kvalificeret sig til en 3. Runde seedning, og et mindre hold som har kvalificeret sig til 1. runde ikke skal med??

Fint du ikke kom med en oneliner iøvrigt (dem er der alt for mange af herinde!)