Se fuld version : Calciopolo 2 måske på vej!
Thierry Henry
21-06-07, 10:18
De fleste husker formentlig sidste års store skandale i italiensk fodbold, hvor de nykårede mester fra Juventus blev tvangsnedrykket sammen med flere andre klubber. Dette skete som følge af bestikkelse af dommere.
Nu kan en ny skandale være på vej i italiensk fodbold! Denne gang er de netop nykårede mestre Inter i fare for tvangsnedrykning! Det skyldes at der skulle have været noget fusk med nogle regnskaber. Milan, Reggina og Sampdoria undersøges også nærmere!
Læs her. (http://goal.com/en/articolo.aspx?contenutoid=333218)
Det her kan altså blive svært for italiensk fodbold at skulle rejse sig fra! Skulle Inter blive tvangsnedrykket, er det andet år i træk at de italienske mestre bliver tvangsnedrykket og det slækker både her og generelt skader det virkelig italiensk fodbolds image. Desværre ville det ikke overraske mig med alt det der har været og der har hersket korruption i italiensk fodbold, desværre.
Hvis det sker igen, bør Fifa og Uefa gå ind i sagen og der skal komme alvorlige konsekvenser.
Fodbolden lige nu er jo ramt af skandaler,
1. Landskampen i Parken
2. Italiensk fodbold
3. Engelsk fodbold ( transfer Sjusk)
hvor ender vi henne?
Der kommer intet i den 'nye' calciopoli-sag.
De italienske fodboldmyndigheder ved udmærket godt, at endnu en skandale vil ruinere den italienske liga. De mange millioner som internationale tv-stationer, fans rundt omkring i verden og fremtidige fans vil smide i de italienske klubber vil styrtdykke i de kommende år, hvis endnu en sag kommer frem.
Man sagde efter Calciopoli: "Nu er der ryddet op" (selvom de indviede udmærket ved at det ikke passer). Jeg vil vædde med at alle italienske fodboldinstanser vil forsøge at lægge låg på sagen fremfor at komme luge ud i ukrudtet.
(Det minder på mange måder om doping i cykling)
Thierry Henry
21-06-07, 11:27
Der kommer intet i den 'nye' calciopoli-sag.
De italienske fodboldmyndigheder ved udmærket godt, at endnu en skandale vil ruinere den italienske liga. De mange millioner som internationale tv-stationer, fans rundt omkring i verden og fremtidige fans vil smide i de italienske klubber vil styrtdykke i de kommende år, hvis endnu en sag kommer frem.
Man sagde efter Calciopoli: "Nu er der ryddet op" (selvom de indviede udmærket ved at det ikke passer). Jeg vil vædde med at alle italienske fodboldinstanser vil forsøge at lægge låg på sagen fremfor at komme luge ud i ukrudtet.
(Det minder på mange måder om doping i cykling)
Ja, men hvis både/enten FIFA og/eller Uefa går ind i sagen så tror jeg godt, at de italienske fodboldmyndigheder kan få svært ved, at skjule tingene og de vil også få svært ved, at udeholde disse eftersom de selvfølgelig ønsker klare, rene linjer!
En ny skandale vil få alvorlige konsekvenser. Tilskuertallet vil styrtdykke, tv-pengene vil forsvinde, merchandise-salget vil blive markant mindre og den generelle interesse for italiensk fodbold vil blive meget mindre! Stjernespillere vil klubberne have svært ved at imødekomme lønkrav hos og man vil have svært ved at have penge til at købe disse. Ydermere, vil mange måske vælge den engelske, spanske eller måske sågar tyske for ikke, at komme ind i korruptionen i Serie A.
Jeg er forholdsvis enig med Andes. Der kommer næppe nogen oprydning, selv om det er tiltrængt og skulle have været gjort sidste år som mange af os allerede dengang sagde. Men det kan godt ske at det ikke går som præsten prædiker, for der er den mulighed offentligheden bliver træt af alt den korruption eller at anklagerne ikke vil se igennem fingrene med de her ting længere?!
Men som sagt tror jeg heller ikke der sker det store ...
Thierry Henry
21-06-07, 11:33
Jeg er forholdsvis enig med Andes. Der kommer næppe nogen oprydning, selv om det er tiltrængt og skulle have været gjort sidste år som mange af os allerede dengang sagde. Men det kan godt ske at det ikke går som præsten prædiker, for der er den mulighed offentligheden bliver træt af alt den korruption eller at anklagerne ikke vil se igennem fingrene med de her ting længere?!
Men som sagt tror jeg heller ikke der sker det store ...
Jeg tror at de italienske fodboldfans til sidst vil kræve en oprydning og så kan det blive svært at stå imod. Desuden så er det som sagt svært at skjule noget for FIFA/Uefa!
FIFA/UEAFA kan da ikke rigtig gøre noget her og jeg tror heller ikke de er interesseret i det, for hvad så med det der sker i england hvor de lige har haft lignende sager?!
Thierry Henry
21-06-07, 11:39
FIFA/UEAFA kan da ikke rigtig gøre noget her og jeg tror heller ikke de er interesseret i det, for hvad så med det der sker i england hvor de lige har haft lignende sager?!
Jo, men vi må ikke glemme, at i England hersker der ikke nær den samme korruption og desuden er sagen heller ikke helt ens.
Men vi skal selvfølgelig ikke gøre det her til en diskussion mellem ligaer.
Det var nu ikke for at lave det til en diskussion mellem ligaer, men bare for at pointere at der ikke blev gjort noget ved det ...
Thierry Henry
21-06-07, 11:58
Det var nu ikke for at lave det til en diskussion mellem ligaer, men bare for at pointere at der ikke blev gjort noget ved det ...
Ja, ja. Ikke så meget lige dit indlæg jeg tænkte på, men mere generelt for lige at fange den i opløbet:angel:
Jo de kan, hvis de mener at det italienske forbund håndterer sagen på en forkert måde, så kan de gå ind i sagen.
Ellers kan det italienske forbund, jo med vilje se igennem fingrene med problemet?
Hvis det er rigtigt er det virkeligt ikke godt for italiensk fodbold.
Populariteten af italiensk fodbold vil falde markant.
Man skal jo også lige huske på at de italienske klubber har mange fans rund om i verden(specielt Asien), dermed vil tilskuertallet styrtdykke endnu mere det er gjort i denne sæson.
Men hvis Inter har gjort noget så må vi desværre bare tage turen ned til serie B eller hvor langt ned vi nu bliver dømt til at komme.
Italiensk fodbold har generelt brug for en ekstra tjek, ikke kun på de store klubber, men også mindre klubber, eller måske enda lavere divisioner.
John Barnes
21-06-07, 13:03
Det ville virkelig være skidt hvis Inter blev tvangsnedrykket til Serie B eller måske C. Det ville jo være en skandale for Italiensk fodbold som et "brand". Det ville virkelig være skidt.
Jo de kan, hvis de mener at det italienske forbund håndterer sagen på en forkert måde, så kan de gå ind i sagen.
Ellers kan det italienske forbund, jo med vilje se igennem fingrene med problemet?
I realiteten kan de vel kun røre ved deres egne turneringer?! At man så kan ligge pres på Italien ved at udelukke dem fra europæisk bold er noget andet?!
Thierry Henry
21-06-07, 14:20
I realiteten kan de vel kun røre ved deres egne turneringer?! At man så kan ligge pres på Italien ved at udelukke dem fra europæisk bold er noget andet?!
Jeg ved faktisk ikke hvor vidt de kan blande sig, men de kan som du selv siger, lægge tryk på og en udelukkelse fra f.eks. Champions League, EM og VM vil også skade italiensk fodbold!