Se fuld version : Ringe af Barca eller hvad?
xtroster8b
08-05-07, 17:00
hej jeg syndes det er rigtig ringe af barca. altså de vinder CL i 2005/2006. og i år som alle rigtig fodbold/CL fans ved at de ikke kom som "langt". skulle man ikke kunne komme til smifinalen eller finalen??? hvad syndes i ??
Det er et interessant spørgsmål, du stiller der. Men synes ærlig talt din formulering er af helved til - så den næsten bliver useriøs.
Vil dog prøve at svare på det fornuftige i spørgsmålet.
Det klart man vil sige, at godt hold, der vinder store turneringer, altid skal kunne gentage dette. Det sker ofte også i de nationale ligaer, men du kan ikke altid holde det samme niveau af flere grunde - og Champions League kræver, at du forbedrer dig fra året før og præsterer det mod ALLE hold i knock out fasen.
Skal vi tage Barcelona som eksempel, så fik de endelig et spansk mesterskab, da de havde skaffet en ambitiøs trup, der sultede efter titler. Året efter gik man mere indædt efter Champions Leagu, hvilket lykkedes, men mesterskabet blev ikke vundet i samme stil, hvilket har - for mig - en naturlig årsag.
Den samme spillertrup har været der, og efter at have vundet en titel vil der logisk nok ikke være den samme hunger efter at vinde den titel igen. Man ønsker det selvfølgelig, men hungrende er ikke den samme. Desuden spilles der med den samme grundstammen, som modstanderholdene begynder at kende bedre. Men mest af alt, så når du vinder en turnering, bliver du holdet alle vil slå.
I den spanske liga vil man altid slå Real Madrid og Barcelona. Men i denne sæsons Champions League, har det været federe at slå Barca ud end Real Madrid, fordi Barca jo er forsvarende mestre.
En anden ting man så kan sig er, at Barca fik 2-2 samlet mod Liverpool, der er finalist i år. Så egentlig er det et tilfælde at de er røget ud så 'tidlig' - ved godt det er sat sort på hvidt. Men der er forskel på at ryge ud til finalisten, end til kvartfinalisten.
hej jeg syndes det er rigtig ringe af barca. altså de vinder CL i 2005/2006. og i år som alle rigtig fodbold/CL fans ved at de ikke kom som "langt". skulle man ikke kunne komme til smifinalen eller finalen??? hvad syndes i ??
Velkommen til xtroster8b
Udemærket emne at tage op, men næste gang du skriver et indlæg ville det være en stor fordel, at tjekke indlægget igennem for stavefejl og gramatiske fejl.
Med Sportslig Hilsen
Hekkem
Moderator
Toft har svaret ganske fint på en del af spørgsmålet som omhandler sult i en spillertrup og mangel på samme.
Jeg svare på om et hold som barca burde gå i semifinalen som du nævner det.
Jo, det burde de nok og uden at lyde flabet, men helt ærligt; der er nok 8-10 der har ambitioner om semifinalepladsen lige præcis det år de deltager. At der så kun er 4 der kan sætte sig på semi-pladserne er jo så her kunsten kommer ind i billedet. Nemlig den kunst at vinde, uanset hvordan, men bare vinde og vinde igen og så nå den semfinale(og derefter finale).
Tro mig. Mange hold har gjort ALT hvad de kunne for at nå semifinalen, men mange har også måtte lade livet i den behårde turnering som Champions League er.
For at tage en godt eksempel fra i år, er Roma, som måske begyndte at få finale-tanker om sig selv efter, at de slog Lyon ud. Lyon havde mange regnet som en farlig outsider og pludselig var det Roma, som har spillet en stærk sæsonen, så kommer videre og derefter slår Manchester United hjemme 2-1 og er klar til kampen på udebane, men så ryger de ud med et brag som sjældent er set før.
Det er blod, sved og tåre for alle hold at nå den semifinale og i år blev det bare ikke Barca. De små marginaler er som bekendt en vigtig faktor.