PDA

Se fuld version : Italiensk: Kedeligt eller?

Sebber
09-12-06, 14:12
Jeg har haft en diskussion med en af mine venner, om hvor vidt italiensk fodbold, stadig er defensivt og kedelig. Han siger yderst bemærkelsesværdigt, at han mener den italienske liga er mere underholdene end den spanske.

Jeg ser selv italiensk fodbold, og mener da også at nogle kampe kan analyseres som underholdene, men disse kampe er i klart undertal, i skal tro jeg mener at kampe som Inter - Milan og Inter - Roma (eks.) er kedelige, for disse kampe er meget attraktive.

Jeg mener mere "alm." kampe, hvor det ikke er topkampe.

Et af hans argumenter er at danskerne ikke har set Serie A i 20 år, og derfor ikke kan sige at italiensk stadig er defensivt og kedelig.

Disse "alm." kampe jeg har set, har været meget kedelige, dvs. lange bolde, meget spil på midten osv.

Jeg holder meget af den spanske liga, og da jeg så konfronterer ham med min mening om den italienske liga kommer han med dette svar: "Bare fordi spillerne i Serie A, ikke bare kan løbe 50 meter og lave unødvendige detaljer, uden modstand (hentydning til den spanske liga)" som jeg mener er en utrolig barnlig og uviden kommentar.

Hvad mener i?, synes i også at den italienske er blevet meget underholdende.

Jeg vil bede folk være objektive omkring denne tråd, da jeg desværre har oplevet det oppositionelle på denne side (HOST ***.. d-w... **** HOST)

På forhånd TAK!

Traoré
09-12-06, 14:22
Vi har haft den før, og det gik helt galt. Folk er for fordomsfulde.

forza__inter
09-12-06, 14:31
Tja Sebber vi har haft denne her mange gange indbyrdes..

Som jeg har fortalt dig utallige gange finder jeg simpelthen ikke spansk fodbold interessant, da der mangler både intensitet og fight - hvilket nok også skyldes tilskuernes indgangsvinkel til kampen. Dette er i min verden et must for at fodbolden bliver interessant.

Angående den normale danskers syn på Serie A, mener jeg som du selv er inde på den bærer præg af uvidenhed som selvfølgelig primært skyldes de danske medier, og så selvfølgelig det faktum Serie A ikke har været på skærmen herhjemme i utallige år.

De "almindelige" kampe som du kalder kedelige, der ved jeg du blandt andet heller ikke følte dig underholdt af en yderst medrivende 2-3 kamp opvist af Fiorentina og Palermo - Hvad skal der til ?! Desuden ved jeg du har set højst 15kampe fra Italien.. Efter min menings langt fra nok til at kunne vurdere et generelt underholdningsniveau af en hel liga.

Når vi taler at kunne ytre sig objektivt (om dette emne) er det jo åbentlyst lidt svært for os allesammen da vi jo har en liga vi foretrækker - og så vil man pr. automatik se denne som den mest underholdene.

Angående mit påståede udsagn om at man blot kan konkludere Serie A er federe end La Liga vil jeg blot sige det kommer an på hvad du som tilskuer forventer af fodbolden - Og jeg forventer noget helt andet end hvad du gør, hvilket gør vi foretrækker forskellige former for fodbold .. og fred være med det ..

SteveBruce4
09-12-06, 14:56
Angående den normale danskers syn på Serie A, mener jeg som du selv er inde på den bærer præg af uvidenhed som selvfølgelig primært skyldes de danske medier, og så selvfølgelig det faktum Serie A ikke har været på skærmen herhjemme i utallige år.

Du ved vist ikke helt hvad du snakker om, Canal+ sender mindst 2 kampe direkte hver weekend og til tider hele 4 kampe (mere end nogensinde før på Dansk TV). Dertil kommer at ViasatSport sender fra Cuppa Italia når de ellers spilles.

Og hvad med Ch. League og Uefa Cup kampene.??

Så din påstand om serie A ikke har været på skærmen herhjemme i utallige år, er da helt hen i hampen og nok mere din uvidenhed vi bør tale om.

Og for at du ikke ved det, så her er de italienske serie A kampe for weekenden:

Lørdag d. 9. december 2006
Canal+Sport2
17:55 Fodbold: Reggina-Ascoli, direkte.

Canal+Sport1
20:25 Fodbold: Palermo-Livorno, direkte.

Søndag d. 10. december 2006
Canal+Sport1
14:55 Fodbold: Empoli-Inter, direkte.

Canal+Sport2
14:55 Fodbold: Milan-Torino, direkte.

http://www.fodboldforum.dk/showthread.php?t=3451

Andes
09-12-06, 15:09
Italienske kampe kan være enormt kedelige...

... men det kan engelske, spanske og danske kampe også. Det kommer an på øjet der ser. Folk som er blevet stopfodret med Ronaldinho-gøgl fra barnsben kan ikke se ud over trickene og vil mene at en engelsk herrekamp er dødkedelig. Nogle har det lige modsat.

Når jeg ser Serie A oplever jeg egentlig ikke specielt defensivt spil. De kampe jeg som oftest ser er det hurtigt omstillingsspil fra forsvar til angreb. Som regel en i bagerste kæde der sætter spillet i gang med en til midten. En tværaflevering eller stikning i dybden til en på fløjen der smider et indlæg til boksen.

Det er meget firkantet sat op, men sådan spiller mange italienske hold. Det giver et godt tempo i kampen og da italienske backs ofte går med frem skaber det ofte 4 mod 4 eller 5 mod 5 situationer. Det er bestemt ikke defensivt.

Folk har en tendens til at kalde det defensivt fodbold, selvom et hold angriber i 70 minutter og når de er foran 1-0 eller 2-0, så sætter de sig tilbage og forsvarer deres føring. Synes det er en ganske normal taktisk handling. Hvem gider risikere at miste en sejr, fordi man skal spille fandango-klovn?

forza__inter
09-12-06, 15:17
Du ved vist ikke helt hvad du snakker om, Canal+ sender mindst 2 kampe direkte hver weekend og til tider hele 4 kampe (mere end nogensinde før på Dansk TV). Dertil kommer at ViasatSport sender fra Cuppa Italia når de ellers spilles.

Og hvad med Ch. League og Uefa Cup kampene.??

Så din påstand om serie A ikke har været på skærmen herhjemme i utallige år, er da helt hen i hampen og nok mere din uvidenhed vi bør tale om.

Og for at du ikke ved det, så her er de italienske serie A kampe for weekenden:

Lørdag d. 9. december 2006
Canal+Sport2
17:55 Fodbold: Reggina-Ascoli, direkte.

Canal+Sport1
20:25 Fodbold: Palermo-Livorno, direkte.

Søndag d. 10. december 2006
Canal+Sport1
14:55 Fodbold: Empoli-Inter, direkte.

Canal+Sport2
14:55 Fodbold: Milan-Torino, direkte.

http://www.fodboldforum.dk/showthread.php?t=3451

Jamen min kære ven, nu er det jo langt fra de fleste der kan tage Canal+ !

Jeg har selv investeret i en selector-boks for at kunne følge kampen om Lo Scudetto, så tror ikke du skal belære mig om kampprogrammet for Canal+.

At Viasat viser en Coppa Italia kamp i ny og næ betyder da ikke en skid.. Du ved lige så godt som jeg at Serie A er langt underprioriteret herhjemme i forhold til La Liga og PL.

At du så nævner CL og UEFA Cuppen er jo ren til grin.. For det første er dette ikke Serie A, og jeg mindes vist ikke de har vist nogen live-kampe med italienske hold i CL i denne sæson !?!

At du bliver nød til at investere i Selector-boks for at kunne følge Serie A siger vist alt om prioriteringen her, Kanal5 kan lidt flere mennesker tage, og det er denne kanal som viser PL og La Liga.

SteveBruce4
09-12-06, 15:25
Jeg har selv investeret i en selector-boks for at kunne følge kampen om Lo Scudetto, så tror ikke du skal belære mig om kampprogrammet for Canal+.

Åbenbart skulle jeg det, da der vises flere serie a kampe på dansk tv end nogensinde før.

Desværre er udviklingen sådan, at man er nød til at invistere i div. TV-boks for at kunne se div. fodboldkampe, da økonomien hos TV2 og DR ikke tillader at bruge så mange penge på rettidighederne på f.eks. serie a eller premier league og samtidigt er prisen for direkte kampe nok også en del større end da TV2 viste serie a første gang og der er kommet flere TV stationer.

forza__inter
09-12-06, 15:40
Åbenbart skulle jeg det, da der vises flere serie a kampe på dansk tv end nogensinde før.

Desværre er udviklingen sådan, at man er nød til at invistere i div. TV-boks for at kunne se div. fodboldkampe, da økonomien hos TV2 og DR ikke tillader at bruge så mange penge på rettidighederne på f.eks. serie a eller premier league og samtidigt er prisen for direkte kampe nok også en del større end da TV2 viste serie a første gang og der er kommet flere TV stationer.

Du siger du "åbentbart" skulle det ?

.. Da du jo godt er klar over langt fra de fleste har Canal+ har det da absolut ingen relevans at belære os om kampprogrammet. Den generelle tendens herhjemme samt fokus er jo rettet på hhv. England og Spanien - Dette ses også på mængden af højdepunkter på DR samt TV2´s sportsnyheder, samt ikke at forglemme valget af live-kampe i CL !!

Vi er blevet spist af med PSV - Liverpool, samt Levski - Barca hvor jeg mener der har været nogle langt mere interessante kampe end disse.

Især fravalget af Inter-Sporting for den sidstnævnte kamp har jeg svært ved at forstå.. Men det er vel blot min subjektive vurdering.

Sebber
09-12-06, 15:46

Endnu engang viser du dig for din meget uvidende side.

Tror du selv at alle har Canal+ smarte?, kun 3% har Canal+, 67 har kanal 5 osv. så undersøg sagen før du blander dig steve!

Steve bruce, kan simpelthen ikke tage dig seriøst, eftersom du hver eneste dag, blander dig i emner som du ikke har sat dig ind i.

d-wiz
09-12-06, 16:04
Jeg har haft en diskussion med en af mine venner, om hvor vidt italiensk fodbold, stadig er defensivt og kedelig. Han siger yderst bemærkelsesværdigt, at han mener den italienske liga er mere underholdene end den spanske.

Jeg ser selv italiensk fodbold, og mener da også at nogle kampe kan analyseres som underholdene, men disse kampe er i klart undertal, i skal tro jeg mener at kampe som Inter - Milan og Inter - Roma (eks.) er kedelige, for disse kampe er meget attraktive.

Jeg mener mere "alm." kampe, hvor det ikke er topkampe.

Et af hans argumenter er at danskerne ikke har set Serie A i 20 år, og derfor ikke kan sige at italiensk stadig er defensivt og kedelig.

Disse "alm." kampe jeg har set, har været meget kedelige, dvs. lange bolde, meget spil på midten osv.

Jeg holder meget af den spanske liga, og da jeg så konfronterer ham med min mening om den italienske liga kommer han med dette svar: "Bare fordi spillerne i Serie A, ikke bare kan løbe 50 meter og lave unødvendige detaljer, uden modstand (hentydning til den spanske liga)" som jeg mener er en utrolig barnlig og uviden kommentar.

Hvad mener i?, synes i også at den italienske er blevet meget underholdende.

Jeg vil bede folk være objektive omkring denne tråd, da jeg desværre har oplevet det oppositionelle på denne side (HOST ***.. d-w... **** HOST)

På forhånd TAK!
Skal du have en hostetablet ven?

Jeg er og bliver nok farvet når vi snakker italiensk bold. Det vil jeg hverken undskylde for eller begrunde - i udnytter jo os enhver chance for at nedgøre Calcio. Sjovt nok er det kun vores liga der er korrupt, på trods af engelske skandaler, spanske kæmpe underskud og diverse sager?!

Skal vi starte med at kigge på målgennemsnittet:

http://www.soccerstats.com/

Faktisk er serie A den liga der bliver scoret 3 mest i så der røg den med det defensive.

Og jo der er da kedelige kampe, men det er da sqda i alle ligaer og der er bestemt ikke flere i serie A, hvilket scoringsgennemsnittet også vidner om?!

Det som folk ikke forstår er at alle ligaer har sin charme, la liga er teknisk, premeir league kontant og hård, serie A beregnende og taktisk ...

I mine øjne er den her diskussion dum, for det hele er op til den enkelte og tit har det noget med traditioner og familie at gøre hvad man foretrækker.

SteveBruce4
09-12-06, 16:07
Endnu engang viser du dig for din meget uvidende side.

Tror du selv at alle har Canal+ smarte?, kun 3% har Canal+, 67 har kanal 5 osv. så undersøg sagen før du blander dig steve!

Steve bruce, kan simpelthen ikke tage dig seriøst, eftersom du hver eneste dag, blander dig i emner som du ikke har sat dig ind i.

Hvor skriver jeg, at jeg siger at samtlige husstande i DK har mulighed for at se Canal+.?

Det er jo stadigvæk dansk tv selvom ikke alle i det danske kongerige kan se f.eks. Canal+, ViasatSport og Kanal5.

En kanal bliver vel ikke mindre dansk fordi ikke alle kan modtage/se det.?

Ikke desto mindre er det sandt, at der vises flere Serie A kampe på dansk tv end nogensinde før, bare i denne weekend vises der hele 4 kampe og da TV2 havde Serie A på programmet, viste de kun 1 kamp hver søndag.

forza__inter
09-12-06, 16:24
Hvor skriver jeg, at jeg siger at samtlige husstande i DK har mulighed for at se Canal+.?

Det er jo stadigvæk dansk tv selvom ikke alle i det danske kongerige kan se f.eks. Canal+, ViasatSport og Kanal5.

En kanal bliver vel ikke mindre dansk fordi ikke alle kan modtage/se det.?

Ikke desto mindre er det sandt, at der vises flere Serie A kampe på dansk tv end nogensinde før, bare i denne weekend vises der hele 4 kampe og da TV2 havde Serie A på programmet, viste de kun 1 kamp hver søndag.

Du er da håbløs.. Hva FANDEN er det du ikke forstår ?

Vil ikke gentage mig selv endnu en gang, du må da kunne se tingene i en lidt større sammenhæng - hvilket du helt tydeligvis ikke er i stand til. Desuden er det svenskere der bestemmer kampvalget for Canal+ her i norden, så hvordan du end ser på det er det ikke en "dansk" prioritering med så meget Serie A på Canal+ - OG HVAD NYTTER DET NÅR STØRSTEDELEN AF BEFOLKNINGEN IKKE ER I STAND TIL AT SE DEN OMTALTE KANAL ?

Nu vælger jeg dog igen at gentage mig selv, med det spinkle håb at det skulle kunne hjælpe: Prøv nu at se tingene i en lidt større sammenhæng, det er jo helt tydeligt du ikke er kompatibel til at kunne vurdere dette.

SteveBruce4
09-12-06, 16:29
Vi bliver ikke enige forza__inter@hotmail.com.

Du har dit syn og jeg har mit. Og de er ikke ens.

Sebber
09-12-06, 16:32
Vi bliver ikke enige forza__inter@hotmail.com.

Du har dit syn og jeg har mit. Og de er ikke ens.

Ej men Steve, du er da (undskyld udtrykket) en vatpik, først argumenterer du, og bagefter trækker du i land.

Du er 35, og tør ikke en gang tage en diskussion op med en 28 årig, jeg griner stadig!

SteveBruce4
09-12-06, 16:34
Ej men Steve, du er da (undskyld udtrykket) en vatpik, først argumenterer du, og bagefter trækker du i land.

Du er 35, og tør ikke en gang tage en diskussion op med en 16 årig, jeg griner stadig!

Atter ikke at kommentere sådanne smålige bemærkninger

d-wiz
09-12-06, 17:01

Du er 35, og tør ikke en gang tage en diskussion op med en 28 årig, jeg griner stadig!
Jeg forstår ikke rigtig hvad du griner af? Du har jo ikke engang svaret mig?

Og så vil jeg gerne frabede mig du hænger mig ud som om jeg KUN har farvede briller, du kender mig ikke og ved ikke hvad jeg står for.

Thierry Henry
09-12-06, 17:06
Det er meget hvad man er til. Jeg selv kan bedst lide den engelske spillestil og liga. Jeg kan bedre lide engelsk, spansk og måske endda også tysk fodbold, men en anden ville måske prioriterer anderledes. Det er så individuelt.

Der kan være kedelige kampe i alle ligaer. Det er ikke kun den italienske. Men jeg har mine grunde til mit valg, men andre har nok deres til den italienske liga.

Sebber
09-12-06, 17:59
Jeg forstår ikke rigtig hvad du griner af? Du har jo ikke engang svaret mig?

Og så vil jeg gerne frabede mig du hænger mig ud som om jeg KUN har farvede briller, du kender mig ikke og ved ikke hvad jeg står for.

Grunden til jeg ikke svare dig d-wiz, er fordi jeg er enig i dine argumenter. Og hvis du følger dig krænket af min benærmelse, må jeg dybt undskylde.

Sebber
09-12-06, 18:01
Det er meget hvad man er til. Jeg selv kan bedst lide den engelske spillestil og liga. Jeg kan bedre lide engelsk, spansk og måske endda også tysk fodbold, men en anden ville måske prioriterer anderledes. Det er så individuelt.

Der kan være kedelige kampe i alle ligaer. Det er ikke kun den italienske. Men jeg har mine grunde til mit valg, men andre har nok deres til den italienske liga.

Er det rigtigt?

Det er jo ikke hvad alle andre i denne debat skrevet, du kunne jo også bare melde dig enig i deres indlæg, som du jo er så god til :D

Andes
09-12-06, 18:09
Er det rigtigt?

Det er jo ikke hvad alle andre i denne debat skrevet, du kunne jo også bare melde dig enig i deres indlæg, som du jo er så god til :D

Høj cigarføring, hva? Din opførsel i denne tråd har været ulidelig fra første fløjt. Stram dig an - du har jo før bevist at du godt kan debattere uden at være et røvhul..

filipsimonsen
10-12-06, 11:39
Jeg synes det er SÅ dybt latterligt at I er begyndt at skændes om hvilke TV-kanaler Serie A bliver sendt på istedet for at blive On-Topic. Dybt latterligt.
Kan I ikke bare droppe de latterlige diskussioner? Det er altså sådanne ting der gør det træls at være i et forum, og jeg skammer mig!

Thierry Henry
10-12-06, 11:59
Jeg synes det er SÅ dybt latterligt at I er begyndt at skændes om hvilke TV-kanaler Serie A bliver sendt på istedet for at blive On-Topic. Dybt latterligt.
Kan I ikke bare droppe de latterlige diskussioner? Det er altså sådanne ting der gør det træls at være i et forum, og jeg skammer mig!

Det er jo sådan set ikke helt off-topich, da der påstås at det er uvidenhed der får folk til at sige at det er kedeligt. Den uvidenhed kommer fordi folk ikke kan se det så meget på fjerneren. Derefer gør SteveBruce opmærksom på at det kan man godt og i den forbindelse har det jo noget med diskusionen at gøre. Men du har nu ret alligevel så kommer det lidt ud på et sidespor med de personlige angreb der er blevet kørt.

d-wiz
10-12-06, 13:54
Grunden til jeg ikke svare dig d-wiz, er fordi jeg er enig i dine argumenter. Og hvis du følger dig krænket af min benærmelse, må jeg dybt undskylde.
Går nu nok er jo ikke lavet af glas, kom bare til at kigge på den måde du nævnte mig på, det virkede lidt nedladende. Men nok om det back to topic.

forza__inter
10-12-06, 15:05

Jamen når nu du selv har taget dig tid til at kommentere at du mener tråden er gået off-topic, ville det så ikke være en smart idé at bringe noget on-topic på banen i dit eget indlæg ?

Dobbeltmoralen længe leve...

Arne Jess
10-12-06, 18:09
FT AC Milan 0 - 0 Torino
FT Atalanta 3 - 2 Messina
FT Cagliari 0 - 0 Parma
FT Catania 1 - 0 Udinese
FT Empoli 0 - 3 Inter Milan
FT Chievo 0 - 1 Fiorentina
FT Sampdoria 0 - 0 Siena

Hvis det er mængden af mål der målestokken for kedeligt eller ej, så har det igen været en kedelig omgang..:sleeping:

Hekkem
10-12-06, 18:09

Dette sprog accepteres ikke. Direkte tilsvining af en anden bruger er ikke en god forudsætning for en velargumenteret debat, det er uanset hvad man så mener om modpartens meninger.

Du får hermed et gult kort.

http://img295.imageshack.us/img295/1300/yellcardmj0.gif

Mikkel
10-12-06, 18:15
FT AC Milan 0 - 0 Torino
FT Atalanta 3 - 2 Messina
FT Cagliari 0 - 0 Parma
FT Catania 1 - 0 Udinese
FT Empoli 0 - 3 Inter Milan
FT Chievo 0 - 1 Fiorentina
FT Sampdoria 0 - 0 Siena

Hvis det er mængden af mål der målestokken for kedeligt eller ej, så har det igen været en kedelig omgang..:sleeping:

Men hvis du tager den generelle målscorer set over hele sæsonen har Seria A et glimrende gennemsnit:

SASLigaen: 2,74
Bundesligaen: 2,69
Serie A: 2,45
Premera Division: 2,42
Premier Laegue: 2,23

(Mål pr. Kamp - Kilde: Bolddk.com)

SAFC4ever - Der iøvrigt (ironisk ovenstående taget i betragtning) syntes at Engelsk og Spansk fodbold er mest underholdene.

Hekkem
10-12-06, 18:20
Debatten er skam god nok i sig selv. Som Andes så rigtigt poirentere tidligere i tråden, så er det afhængigt af hvilke øjner der ser kampene.

Så er spørgsmålet - måske endda det sværeste af dem alle - Hvad er underholdning? Er statistikken, hvor der bliver scoret x antal mål pr. kamp. Eller er det hård herrefight? Eller måske tekniske detaljer? Er det flot oppresspil? Er det udfordrende gennembrudspil? Er det flotte redninger? osv.

Arne Jess
10-12-06, 18:21
Serie A: 2,45

What??!!:eek:
Det kommer godtnok bag på mig!

Mikkel
10-12-06, 18:24

Syntes nu mere det er forholdene der kommer bag på mig.

At der scores mere i SerieA end i Premera Division og Premier League.

(Og den danske er da noget vi kan være stolte af :))

d-wiz
10-12-06, 18:34
Hvis du nu havde læst hele tråden så skrev jeg det faktisk på første side ;)

SteveBruce4
10-12-06, 18:36
(Og den danske er da noget vi kan være stolte af :))

Eller skal vi.?? Kunne det skyldes dårligt forsvarsspil.??? :)

Jeg vælger dog hellere at tro, at vi spiller lidt mere frisk herhjemme. :)

Mikkel
10-12-06, 18:49
Eller skal vi.?? Kunne det skyldes dårligt forsvarsspil.??? :)

Jeg vælger dog hellere at tro, at vi spiller lidt mere frisk herhjemme. :)

Mjaa, jeg tror det er, som du siger til sidst, grundet frisk og offensivt spil.

Personligt kan jeg ikke kommer på hold der bevist spiller på en uafgjordt fra kampstart. (Skulle lige være Horsens på udebane)

Så jeg fortæller med stolthed om vores ligas mentalitet når jeg forvilder mig ud i den store verden.

Andes
10-12-06, 19:04
Det er muligt at der bliver scoret mere i Italien, men som Hekkem ganske korrekt spørger. Hvad er underholdning? Mål, tacklinger, nerve?

Kan sagtens se italienske og spanske kampe hvis det hold der spiller er et jeg har sympati for. Ellers kan jeg ikke få mig selv til at se de ligaer. England kan jeg sgu se hele skidtet og stadig synes det er interessant.

d-wiz
10-12-06, 20:02
Se det er der vi skilles, for jeg har det lige modsat; der var sq ingen der fik mig til at se Watford - Reading, hvor imod jeg gerne ville se f.eks. Reggina - Ascoli.

Med hensyn til det med underholdning, så var det jo sådan set os det jeg var inde på i starten af tråden; der er forskellig fodboldfilosofier i de forskellige lande, så det er bare et spørgsmål om smag og behag.

Mikkel
10-12-06, 20:10
Se det er der vi skilles, for jeg har det lige modsat; der var sq ingen der fik mig til at se Watford - Reading, hvor imod jeg gerne ville se f.eks. Reggina - Ascoli.

Med hensyn til det med underholdning, så var det jo sådan set os det jeg var inde på i starten af tråden; der er forskellig fodboldfilosofier i de forskellige lande, så det er bare et spørgsmål om smag og behag.

I demand a referendum!

d-wiz
10-12-06, 20:40
I demand a referendum!
Så lav dog en ...

filipsimonsen
11-12-06, 18:53
Hvis du læser på side 1, så står der at emnet har været oppe og kører før. Det endte i massediskussion, og det gider jeg ikke igen. Har selv været med i diskussionen og synes det er pissetræls at folk kommer med personlige angreb fordi man ser forskelligt på tingene. At man ikke kan respektere hinandens holdninger irriterer mig. F.eks kunne du godt have undladt den sidste kommentar "Dobbeltmoralen længe leve," fordi det sætter mit pis i kog. Hvis du havde undladt denne kommentar, ville jeg forstå dig, og give dig en undskyldning, eller skrive til dig i PM.

On-Topic; Jeg synes generelt at italiensk har en tendes til at kampene kun i perioder er spændende. Jeg KAN ganske enkelt ikke sidde og se italiensk fodbold i 90 minutter fordi de bruger så ufattelig meget tid på at bygge spillet op. Så er jeg mere til den mere tempofyldte slags fodbold, og det kan det italienske også være, men det svinger meget.

Jamen når nu du selv har taget dig tid til at kommentere at du mener tråden er gået off-topic, ville det så ikke være en smart idé at bringe noget on-topic på banen i dit eget indlæg ?

Dobbeltmoralen længe leve...

forza__inter
11-12-06, 20:42
Hvis du læser på side 1, så står der at emnet har været oppe og kører før. Det endte i massediskussion, og det gider jeg ikke igen. Har selv været med i diskussionen og synes det er pissetræls at folk kommer med personlige angreb fordi man ser forskelligt på tingene. At man ikke kan respektere hinandens holdninger irriterer mig. F.eks kunne du godt have undladt den sidste kommentar "Dobbeltmoralen længe leve," fordi det sætter mit pis i kog. Hvis du havde undladt denne kommentar, ville jeg forstå dig, og give dig en undskyldning, eller skrive til dig i PM.

On-Topic; Jeg synes generelt at italiensk har en tendes til at kampene kun i perioder er spændende. Jeg KAN ganske enkelt ikke sidde og se italiensk fodbold i 90 minutter fordi de bruger så ufattelig meget tid på at bygge spillet op. Så er jeg mere til den mere tempofyldte slags fodbold, og det kan det italienske også være, men det svinger meget.

At dette emne har været oppe og runde før, samt at det har resulteret i personlige angreb har på ingen måde noget at gøre med tråden er gået off-topic, hvilket jo er det eneste du skriver i dit første indlæg (hvilket jeg også er uenig i). Du påstår samtidig at denne diskussion er direkte latterlig, og at du skammer dig over at læse med ?

Desuden bringer du så ikke selv noget konstruktivt på banen hvilket jeg finder lidt dobbeltmoralsk (taget dit første indlæg i betragtning) - Dette har du så kompenseret for i ovenstående indlæg.

No hard feelings.

Thierry Henry
11-12-06, 20:59
Lad os nu ikke begynde flere angreb. Har nogle noget de skal have ordnet er der skændes-tråden, som er lavet til netop det formål.

Fogh
21-01-07, 4:14
Jeg skulle have kendt til dette forum noget før. Disse debatter er lige noget for mig.

Jeg kan li' al slags fodbold, uanset om det er i Italien, Spanien, Argentina eller Tyskland (med få undtagelser). Men nu er mit favorithold i Italien, så derfor har jeg set mig lun på Serie A.

Hele momentum er blot, hvad øjet kan li'. Og her har vi hver vort synspunkt. Det eneste man bare ikke kan bruge til noget er fordomme. Fordi italiensk fodbold tidligere har været uhyre defensivt og taktisk, så hænger det ikke helt sådan sammen mere.

I Italien stiller de mindre hold stort set altid defensivt op, når de skal spille på Delle Alpi, San Siro eller Stadio Olympico. Men det gør de jo også i Spanien og England. Det er ikke spor anderledes.

Alligevel er mentaliteten forskellig, og det er egentlig den eneste forskel. Mens Manchester United og Barcelona går efter mål nummer to, så satser f.eks. Milan måske mere på at holde 1-0-føringen. Eller "gjorde" bør jeg hellere skrive, for sådan er det ikke mere, selv om det kommer an på træneren. Det Milan-hold jeg kender i dag, de går helt sikkert efter endnu et mål.

Men fodbold er fodbold, og det er sporten, der fanger min interesse. Som d_wiz bl.a. har skrevet, så vil jeg nok også hellere se Reggina-Ascoli end Watford-Reading, hvis jeg skulle vælge. Men blev den engelske kamp vist, så ville jeg også se den.

Engelsk - fysik, tempo, "motiverende tilskuere".

Spanien - teknik, meget boldsikre spillere og mange afleveringer.

Italien - organisation, fysik, teknik.

Der er jo noget for enhver smag, og det kan vi vel egentlig være glade for. Det gør netop, at vi differentierer os fra hinanden. Det ville være enormt kedeligt, hvis spillestilen var den samme. Så ville interessen måske kun falde på et land, og med garanti dem med flest penge.

Og det med penge er måske også forskellen på nutidens fodboldhold. De italienske hold har ikke så mange penge at gøre godt med mere som for bare 5-10 år siden, mens de engelske hold har masser af penge og til dels også de spanske hold.

Det har Milans vicepræsident Adriano Galliani også udtrykt bekymring for. For høje skattebetalinger i Italien gør, at det er sværere at lokke store spillere til. Jeg indrømmer gerne, at italiensk fodbold i disse år ikke har samme niveau som for 5 år siden, men jeg håber, at det ændres igen. For italiensk fodbold har en fantastisk charme, og den vil forhåbentlig vende tilbage i samme stærke karat som tidligere.

I øvrigt er jeg meget træt af sydeuropæiske dommere. I spansk og italiensk fodbold bliver der delt kort ud til højre og venstre. De forsøger ofte at sætte sig selv i centrum, hvilket netop ikke er pointen. De kan kun skabe respekt om sig selv ved at være konsekvente. Der spilles hårdt i alle de store ligaer, og selv om man betegner Premier League som den mest fysiske, så mener jeg ikke, at der spilles mere rent der. De engelske dommere har til gengæld en fast linje og er meget bedre til at lytte og ignorere kommentarer fra spillere. Her er sydeuroæiske dommere for arrogante.

Kunne være spændende, hvis der blev byttet om på dommerne. Altså at Serie A blev dømt af Bundesliga-dommere osv. Bare én enkelt sæson for at prøve det. Dette 'topic' mener jeg også, betyder en del for spillernes færden på banen. I England er der klart mere respekt for dommeren end i de sydeuropæiske ligaer, desværre.

d-wiz
21-01-07, 9:38
Uhyggeligt så enige vi er herinde Fogh, sjovt at tænke på med vores baggrundshistorie :)

Men jeg er faktisk fuldstændig enig i dine observeringer. Har dog lige et par tilføjelser:

Til det med mindre hold, så har det jo også ofte noget med at gøre næsten alle de mindre hold i Italien har enten lånte eller ejede talenter samt en tidligere storspiller hvilket også gør det spændende at følge dem for os. Og så har man jo nok lidt mere relationer til dem da ens hold ofte har mødt dem.

Som mig og Hekkem snakkede om den anden dag; det er er faktisk FF's styrke at man herinde har mulighed for at diskutere andre ligaer og spillestil end den man er vant til - noget som jeg synes vi brguer alt for lidt. Vi forholder os ofte kun til den liga som vi følger med i frem for at udnytter muligheden for at dskutere fodbold i et langt breddere perspektiv.

Penge spiller (desvære) en meget stor rolle i fodbold i dag. Det er kommet i tak med at verden er blevet mindre, man finder simpelthen ikke talenter som andre ikke har hørt om idag og de bliver derfor også langt dyrere at købe de store talenter og så har de store klubber slet ikke forkøbsret på spillerne mere, som det godt kunne virke som om førhen, mellemklubber som Portsmouth og Tottenham har pludselig meldt sig ind i kampen med høje lønninger og gode faciliteter.

Kunne være et rigtigt sjovt experiment med dommerne.

Thierry Henry
21-01-07, 11:44
Jeg kan egentlig også lide al slags fodbold. Teknisk, fysisk, organiseret. Dog foretrækker jeg som tidligere nævnt engelsk. Dels fordi Arsenal er der men også charmen og den for mig rimllige blanding af fysik og teknik der er.

juvefan
20-11-07, 20:59
italiensk fodbold er det fedeste

Mikkel
20-11-07, 21:01
italiensk fodbold er det fedeste

Hvorfor?

(Det kunne jo være spændene at vide, ik´?)

forza__inter
20-11-07, 21:15
Hvorfor?

(Det kunne jo være spændene at vide, ik´?)

Det er et af de slags postulater der ikke behøves at blive begrundet, da det er ren fakta ;)

Mikkel
20-11-07, 21:42
Haha, Tuché :D