Se fuld version : Ronaldo færdig på landsholdet
Den nye træner for brasilien Carlos Dunga , har i følge brasilianske medier dumpet ronaldo til landsholdet.
Personligt synes jeg det er en forkert beslutning. Vi snakker om en mand der har scoret 62 mål i 97 landsholds kampe.
Hvad er jeres mening ?
Min mening er også at det er den helt forkerte beslutning af Dunga. Og det mener jeg fordi, Brasilien har en masse verdensklasse spillere. Men ikke nogle af Ronaldo´s slags, der står klar i feltet til også at kunne score de lette mål. Dette er der ikke mange brasilianere der kan, fordi de hellere vil modtage bolden på egen banen og drible op i den anden ende og score. Derfor mener jeg at Ronaldo er meget værdifuld for Brasilien
Når man ser på hvad Ronaldo har leveret gennem tiden på landsholdet, så undres nogle.
Hans scoringsgennemsnit er ganske flot og han har nogle færdigheder og de fungerer stadig, som ikke mange andre har.
Nu er han fra Brasilien og der presser andre angribere sig også på. Jeg tror, at når man spiller på det brasilianske landshold og er en kapacitet som Ronaldo, så må man indstille sig på, at man er der ca. 8 år og så overlader man pladsen til nye sultne spillere.
En anden ting er, at han kan mistænke ham for at mangle sult i kampene, manglende kampform, vægt. Det er begyndt at gå ned ad bakke for Ronaldo den sidste tid grundet, at han ikke lod talentet holdes intakt via hård træning og diciplin, men benyttede talentet og lod sig hvile på laurbærne.
Ronaldo's unikke force er, at er/var en sand mester i friløb og det der ligger inden, nemlig at finde hullet og så banke bolden i kassen alene med en forsvarer og en målmand. Med andre ord, han er usvigelig sikker på en kontra-stikning (her passer italiensk fodbold ham fint).
Når han spiller på et hold der angriber med 4-5 mand, så fratager man Ronaldo hans bedste egenskab. Han er unik alene deroppe, men at han står sammen med 3-4 andre der gerne vil score også, så gør man ham til en ordinær spiller og her ser jeg klart hans ekstraordinære egenskaber blive en anelse klemt. Hans sidste par år i Madrid har vist mig dette, det er ikke let for Ronaldo når de står 4-5 spiller ude foran feltet og alle gerne vil til og så er det gudhjælpemig Roberto Carlos der afslutter. Sådan får man ikke det bedste ud af Ronaldo.
Og på Brasilien's landshold er der også lidt for mange om den varme grød, så én må af og hans formkurve taler ikke for hans tilstedeværelse.
Thierry Henry
04-09-06, 15:11
Jeg har repspekt for Ronaldo og hvad han har opnået, men alligevel ser jeg ham så værende en stopklods mere, end han er en hjælp for det brasillianske landshold. Hans formkurve er gået stærkt nedad og han løber for lidt. Han bliver simpelthen alt for let, at holde nede for forsvaret. VM viste, hvordan han har mistet pusten. Der er desuden andre store spillere der er klar.
Han kan score de nemme mål, men det er også det. De løb som mman normalt tager, de mangler. Det han har er hans små finter, som han måske kan bruge, men spillere, som Cannavaro er meget svære at sætte af.
Synes det er fornuftigt af træneren. De spillere der så er står med større sult og også mere løbevillighed og bedre form.
Jeg har repspekt for Ronaldo og hvad han har opnået, men alligevel ser jeg ham så værende en stopklods mere, end han er en hjælp for det brasillianske landshold. Hans formkurve er gået stærkt nedad og han løber for lidt. Han bliver simpelthen alt for let, at holde nede for forsvaret. VM viste, hvordan han har mistet pusten. Der er desuden andre store spillere der er klar.[
Lige mine ord! Med andre ord; han er 'over the hill'.
Juninho's udtalelser tidlige - om hans eget stop på landsholdet - rammer også Ronaldo rigtig god. For det er virkelig tid til fornyelser på det hold. Der skal noget ungt blod ind i truppen, nogle med mod på spillet, og nogle med udviklingspotentiale.
- Forskellen på Ronaldo g Juninho er så, at Juninho stopper af sig selv, mens Ronaldo nok bliver vraget
Synes Dunga gør det rigtige, hvis rygterne er sande!?
Fordi man engang har været en af verdens aller bedste spillere så kan man jo ikke regne med, at når man begynder at svinge meget, og ikke er nær så hurtig og egentlig bare ikke gider løbe, at man så stadig kan være med på verdens vel nok bedste landshold.
Ved VM-Slutrunden var det et meget gammelt hold, som var dovent og kedeligt at se på. Da de så i sidste gruppekamp skifter nogle af spillerne ud med yngre modeller, som feks. Robinho, Cicinho, Gilberto osv. så gik det en del bedre, og det samme i kampen mod arvefjenderne fra Argentina.
Der var det også nogle yngre spillere, og det gik jo meget godt.
Har ikke set kampen, men ved da at blandt andet Elano fra Shaktar scorede 2 mål, og Robinho med flere startede vist nok også inde.
Konklusion. Ronaldo var engang verdens træfsikreste spiller, men nu er han bare en doven braser, som i ny og næ snubler over bolden, så den går ind.
Kan godt se jeres pointe. Problemmet som jeg ser det er at de ikke har nogle til at tage over. Jo Robinho, Ronaldinho, Kaka, Adriano. Men det er alle spillere der som tidligere sagt hellere vil løbe hele banen med bolden, og derefter score. Dette tager for mange Kræfter, så derfor mangler de en mand som Ronaldo synes jeg
Kan godt se jeres pointe. Problemmet som jeg ser det er at de ikke har nogle til at tage over. Jo Robinho, Ronaldinho, Kaka, Adriano. Men det er alle spillere der som tidligere sagt hellere vil løbe hele banen med bolden, og derefter score. Dette tager for mange Kræfter, så derfor mangler de en mand som Ronaldo synes jeg
Synes i stedet, at man skal begynde at give lovende folk som Fred, Sobis og Robinho chancen. Generelt mener jeg, at spillere som Carlos, Cafu, Ronaldo og til dels og Emerson skal vige pladsen for nye unge kræfter.
Thierry Henry
04-09-06, 19:16
Som AC siger, så skal man give de yngre kræfter chancen. Måske kommer de til at mangle en, der står inde foran og bare sætter foden på, men med hurtigt og flot kombinationsspil vil de også få skabt mange chancer og i den del af det synes jeg, at Ronaldo er for svag nu. Og med de få løb han tager, vil han sjældent komme til at stå i situationer hvor han bare kan skovle den ind. Som jeg tidligere påpegede, så vil spillere, som Cannavaro, Gallas, Thuram, Nesta osv. alt for nemt kunne holde ham ude af kampen. De kan lade ham stå med den vished at han ikke løber dem i ryggen og får han bolden vil han få svært ved, at sætte dem.
Jeg vil så også påpege, at Ronaldo ikke er den eneste der bør vige og lade andre komme til.