PDA

Se fuld version : EM Kval - Flopper Danmark imod Island i aften?

Arsenalfan
04-06-11, 14:58
Der er ikke noget værre end at tabe til Island, så er Danmarks kurs til EM en saga blot.

Jeg har dog svært ved at se et nederlag til Danmark, men når det er sagt, kan det enten risikere at blive en kedelig 0-0 eller en spændende kamp, hvis Danmark vælger at spille aggresivt.

Personligt vil jeg mene at det bedste forsvar er angreb for Danmark, da deres forsvar ikke bliver synderligt bedre imod Island ved at spille dem på et mere defensivt plan.

Det kan frygtes at Island pakker sig sammen i forsvaret og holder dette adfærd hele kampen igennem. Får Danmark hul på bylden, tror jeg på en meget åben kamp. Den første test er at få scoret i første halvleg, ellers er jeg bange for en meget åben kamp, hvor desperationen for kvalifikationen nærmest gør ondt. Sidste kamp på 1-0 over Færøerne var ikke overbevisende, så lad os håbe på en engangsforestilling!

John Barnes
04-06-11, 16:20
Jeg kunne godt frygte at det bliver en typisk kamp hvor Island pakker sig ned og hvor Danmark simpelthen ikke er gode nok til at bryde igennem deres defensiv. Det er jo ikke ligefrem fordi, at Danmark har mange offensive profiler, så det afhænger af få spillere til at skabe noget for holdet, f.eks en Christian Eriksen som kan noget på egen hånd. Ellers har jeg svært ved, at se en anden spiller, som eventuelt ville ku bryde igennem Island, hvis de som sagt vælger at stille sig ned.

Det kunne sagtens blive sådan en kamp, hvor bolden bliver spillet frem og tilbage og til siden, altså en kamp hvor vi ikke skaber noget som helst, netop sådan som det tit er med landsholdet! Kedelige kampe hvor der ikke sker noget som helst rent offensivt. Det er jo heller ikke fordi vi har den mest offensivt indstillede træner, det ville ihvertfald være synd at sige!

Jeg håber selvfølgelig, at vi får de 3 point men jeg har mine bange anelser! :)

Arsenalfan
07-06-11, 19:44
Kampen var rigtig kedelig i første halvleg, hvor Island fik lukket godt og grundigt ned for angreb.

Desværre kunne de ikke holde det danske angreb ude, så heldigt for os!

I aften spiller Sverige, hvor jeg regner med en hjemmesejr! Har lagt lidt penge i dem!! Kom så Zlatan for helvete!! :lam: