PDA

Se fuld version : Joe Cole

Thierry Henry
06-06-10, 18:52
Chelseas Joe Cole er denne sommer uden kontrakt og dermed er overvejelserne omkring Joe Coles fremtid i fuld gang. Chelsea og Coles forhandlinger skulle være brudt sammen, hvilket skulle have vagt interesse hos Arsenal, Manchester City og Manchester United. Manchester United blev første gang nævnt for længe siden, Manchester City er nærmest altid i spil (også denne gang) og omkring Arsenal skriver flere medier i dag, at man er blevet enige.

Men hvad tror I? Hvor ender Joe Cole?

Marc BE/FF
07-06-10, 0:35
Jeg har stemt anden klub da der har været rygter om han var på vej til Italien.
Jeg er ukuelig optimist og håber han ender hos Milan der elsker transferfrie spillere...

Hekkem
07-06-10, 8:37
Liverpool har også følerne ude efter Joe Cole.

Thierry Henry
07-06-10, 9:47
Jeg har stemt anden klub da der har været rygter om han var på vej til Italien.
Jeg er ukuelig optimist og håber han ender hos Milan der elsker transferfrie spillere...

Det er jo ellers sjældent, at engelske spillere ender i Italien og i det hele taget udenfor Storbritanien. Jeg har derfor også svært ved, at se Joe Cole i andre klubber end engelske.

Marc BE/FF
07-06-10, 10:36
Det er jo ellers sjældent, at engelske spillere ender i Italien og i det hele taget udenfor Storbritanien. Jeg har derfor også svært ved, at se Joe Cole i andre klubber end engelske.

Det er korrekt, og det er endnu mere sjældent de får succes. Gazza (nok primært pga. skader), Ian Rush (“It’s like living in a foreign country.”), Robbie Keane, Lee Sharpe, Mark Hateley, Tony Dorigo, Danny Dichio - det er alle gode eksempler på briter af mere eller mindre kvalitet der ikke slog igennem i italien.

Beckham, David Platt og Paul Ince er vel de eneste der har oplevet succes siden 80´erne?
Beckham som det seneste bevis på at en englænder godt kan klare sig i serie a.

Thierry Henry
07-06-10, 11:31
Det er korrekt, og det er endnu mere sjældent de får succes. Gazza (nok primært pga. skader), Ian Rush (“It’s like living in a foreign country.”), Robbie Keane, Lee Sharpe, Mark Hateley, Tony Dorigo, Danny Dichio - det er alle gode eksempler på briter af mere eller mindre kvalitet der ikke slog igennem i italien.

Beckham, David Platt og Paul Ince er vel de eneste der har oplevet succes siden 80´erne?
Beckham som det seneste bevis på at en englænder godt kan klare sig i serie a.

Ja, men generelt er det svært at håndtere forskellen imellem de to ligaer. Der er jo mange spillere som har kunnet det ene sted, men ikke det andet.

Thierry Henry var f.eks. ikke specielt god i Juventus, men i Arsenal viste han sig som en verdensklassespiller. Schevchenko var jo klasse i Milan, men da han kom til Chelsea slog han ikke til. Crespo gjorde det flot i Italien, men også han mistede niveau i Chelsea. Flamini var suveræn i Arsenal, mens han i Milan ikke har fået noget der ligner den samme betydning. Det er alle rigtig gode spiller som har bevist deres værd, men som ikke er sluppet heldige fra et skifte mellem Italien og England.

Marc BE/FF
07-06-10, 12:03
Ja, men generelt er det svært at håndtere forskellen imellem de to ligaer. Der er jo mange spillere som har kunnet det ene sted, men ikke det andet.

Thierry Henry var f.eks. ikke specielt god i Juventus, men i Arsenal viste han sig som en verdensklassespiller. Schevchenko var jo klasse i Milan, men da han kom til Chelsea slog han ikke til. Crespo gjorde det flot i Italien, men også han mistede niveau i Chelsea. Flamini var suveræn i Arsenal, mens han i Milan ikke har fået noget der ligner den samme betydning. Det er alle rigtig gode spiller som har bevist deres værd, men som ikke er sluppet heldige fra et skifte mellem Italien og England.

For ikke at tale om Shevchenko....
Jeg syntes faktisk at Flamini har været klart bedre end både Gattuso og Ambrosini i de to sæsoner han har været hos os, og det irriterer mig at han ikke er fast mand foran de to fallerede spillere.

forza__inter
07-06-10, 21:54

Det irriterer mig grænseløst når folk får Crespo til at fremstå som et Chelsea-flop.. Aner ikke hvordan den trend startede, men det er så langt fra virkelighedens verden som jeg ser det. I sin debutsæson hos Chelsea nettede han hvert 115. min i snit, det er da på ingen måde dårligt.. Så var han et smut forbi Milan en sæson hvor det blev til en scoring pr. 201. minutter, og så atter tilbage til Chelsea hvor han nettede hvert 168. minut - ikke dårligt heller. Han var ikke stjerne i Chelsea nej men synes på ingen måde han var dårlig heller.

Hvad der skete med Shevchenko efter han forlod Milan vil altid være en kæmpe gåde.. Han floppede i den grad, men var endda dårligere da han gjorde comeback i Italien. 18 kampe krydret med 0 scoringer...... Need I say more?

Thierry Henry
07-06-10, 22:06
Det irriterer mig grænseløst når folk får Crespo til at fremstå som et Chelsea-flop.. Aner ikke hvordan den trend startede, men det er så langt fra virkelighedens verden som jeg ser det. I sin debutsæson hos Chelsea nettede han hvert 115. min i snit, det er da på ingen måde dårligt.. Så var han et smut forbi Milan en sæson hvor det blev til en scoring pr. 201. minutter, og så atter tilbage til Chelsea hvor han nettede hvert 168. minut - ikke dårligt heller. Han var ikke stjerne i Chelsea nej men synes på ingen måde han var dårlig heller.

Hvad der skete med Shevchenko efter han forlod Milan vil altid være en kæmpe gåde.. Han floppede i den grad, men var endda dårligere da han gjorde comeback i Italien. 18 kampe krydret med 0 scoringer...... Need I say more?

Jeg vil give dig ret i, at han ikke var et decideret flop, men jeg synes nu heller ikke at han var en ubetinget succes og jeg følte hele vejen, at han havde meget mere i sig end han fik frem. Har altid været en beundrer af Crespo.

Sandkage
09-06-10, 16:30
Cole er endegyldigt fortid i Chelsea:

http://www.bold.dk/nyt/Chelsea-Farvel-til-Cole-og-Ballack

Keano
09-06-10, 16:34
Cole er endegyldigt fortid i Chelsea:

http://www.bold.dk/nyt/Chelsea-Farvel-til-Cole-og-Ballack

Og tag så op til Manchester, og skriv kontrakt med United.

Det ville være glimrende med en spiller af hans klasse på en fri transfer.

Huen
10-06-10, 9:35
Jeg håber stadig meget, at der kan findes en løsning på lønproblemet, men man har nok snart sine tvivler...

Hvis han endelig skulle skifte klub, så ville jeg helst se ham i Liverpool eller en udenlandsk.. Helst ikke en konkurrent til titlen. Og da slet ikke United. Joe Cole er jo ikke bare en affaldsspiller, men har utrolig meget klasse og hvis United skulle få fat i ham på en fri transfer, har de gjort sig en god handel. Håber dog han respekterer Chelsea-fansnes kald og ikke skifter til Red Devils.

Hvis han gør det, er det helt sikkert, at han ikke vil have yndlings-status på Stamford Bridge mere.

Huen
10-06-10, 9:36
http://www.youtube.com/watch?v=NJjVM_1lxUc

Mod United i 2006... i en alder af 28 år kan han sagtens komme til at lave den slags igen - uppåagtet af alle hans skader igennem de seneste år.

Huen
10-06-10, 9:40
Jeg vil give dig ret i, at han ikke var et decideret flop, men jeg synes nu heller ikke at han var en ubetinget succes og jeg følte hele vejen, at han havde meget mere i sig end han fik frem. Har altid været en beundrer af Crespo.

Nu er denne tråd jo ikke om Crespo, men jeg føler lige præcis, at han gjorde hvad han kunne i den blå trøje. En ny spillestil, en ny kultur og et nyt hold - det tager normalt tid. Og det taget i betragtning, så synes jeg han gjorde det over middel. Ham og Drogba var jo en utrolig farlig duo af hvad jeg husker. Og fantastiske og vigtige mål han scorede for os.

Thierry Henry
10-06-10, 10:52
Nu er denne tråd jo ikke om Crespo, men jeg føler lige præcis, at han gjorde hvad han kunne i den blå trøje. En ny spillestil, en ny kultur og et nyt hold - det tager normalt tid. Og det taget i betragtning, så synes jeg han gjorde det over middel. Ham og Drogba var jo en utrolig farlig duo af hvad jeg husker. Og fantastiske og vigtige mål han scorede for os.

Han gjorde det ikke dårligt, overhovedet ikke, men jeg synes han har vist mere i Italien. I Chelsea sad jeg med en fornemmelse af, at han havde mere. Men nu har du sikkert set mere til ham end jeg så vil da passe på med at modsige dig alt for meget ;)

Marca
10-06-10, 16:47
Joe Cole er én af de engelske spillere som jeg altid har haft høje tanker om. Jeg synes han kan mere end den 'almindelige engelske spiller'.

Huen
10-06-10, 17:03
Ifølge goal.com skal Joe spille sine klubkampe i Arsenal. Ikke lige den klub jeg ville have håbet på, og at han skifter til en af vores største rivaler i England vil der ikke blive taget let på.

Derudover er Ballack og Belletti også smidt på porten. [OFFICIAL] (http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2067357,00.html)

Marca
10-06-10, 18:07
Ifølge goal.com skal Joe spille sine klubkampe i Arsenal. Ikke lige den klub jeg ville have håbet på, og at han skifter til en af vores største rivaler i England vil der ikke blive taget let på.

Derudover er Ballack og Belletti også smidt på porten. [OFFICIAL] (http://www.chelseafc.com/page/LatestNews/0,,10268~2067357,00.html)
Og desværre ser det ud til, at vi i Real Med Mourinho ved roret får Ballack på holdet - det neder!

Hekkem
10-06-10, 20:50
Og desværre ser det ud til, at vi i Real Med Mourinho ved roret får Ballack på holdet - det neder!
Kan godt være Michael Ballack har en arrogant attitude, men ser det absolut mere som en pålagt attitude end det han egentlig er.

Hvis man ligger attituden væk - som andre Real Madrid spillere nu også har rigeligt af - så vil han passe rigtig godt sammen med Xabi Alonso på midtbanen. Tror de vil supplerer hinanden rigtig godt. Michael Ballack er blevet en tovejsspiller hen over de senere år. Hvilket også har kunnet ses i Chelseas holdopstilling når både Mikel og Essien har været skadet.

Sigøjner
10-06-10, 22:37

En til grund, til at hade Real Madrid endnu mere..

Andes
11-06-10, 14:39

Arhhh... Nu skal vi altså lige huske på at det er Chelsea der har fravalgt Joey og ikke omvendt. Chelsea har hele vejen igennem haft en kedelig og lunken holdning til om man skulle forlænge eller ej. Det må være et kæmpe slag i ansigtet at blive bedt om at gå 50 pct. ned i løn (hvad enten man tjener 1 den mio. eller 20.000 kr.)..

Jeg er heller ikke glad for at han skifter til Arsenal, men at give Joey skylden hører ingen steder hjemme. Han har stadig min sympati - akkurat som Bridgey, Cudicini, Gudjohnsen også har det.

Andes
11-06-10, 14:43
Kan godt være Michael Ballack har en arrogant attitude, men ser det absolut mere som en pålagt attitude end det han egentlig er.

Hvis man ligger attituden væk - som andre Real Madrid spillere nu også har rigeligt af - så vil han passe rigtig godt sammen med Xabi Alonso på midtbanen. Tror de vil supplerer hinanden rigtig godt. Michael Ballack er blevet en tovejsspiller hen over de senere år. Hvilket også har kunnet ses i Chelseas holdopstilling når både Mikel og Essien har været skadet.

Den attitude synes jeg nu passede ham meget godt i Bayern og i starten i Chelsea. Men efter han fandt ud af, at han ikke længere var den altoverskyggende stjerne på holdet blev en en team-player og har siden ændret sig meget (næsten helt sympatisk) :)

Husker stadig al polimikken om at han ville have nummer 13, selvom Gallas besad det nummer. Han endte så med at få det i sidste ende (desværre).

Forventer dog mere at han tager hjem til Tyskland (evt. Leverkusen) frem for en tur til Real Madrid. Det var jo altså også mere Abramovich der hentede Ballack end Mourinho.

Thierry Henry
23-06-10, 22:35
Manchester United skulle angiveligt ikke ville tilbyde Joe Cole en kontrakt.

Læs her (http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/m/man_utd/8755088.stm).

Ifølge artiklen er Arsenal og Tottenham altså godt på vej, mens United ikke er en del af det kapløb, men der er ingen citater og jeg synes ikke det virker som en specielt troværdig historie.

Thierry Henry
19-07-10, 18:29
Joe Coles fremtid er nu på plads! Liverpool løb med kantspilleren.

Læs her (http://www.bold.dk/nyt/Joe-Cole-har-fundet-sin-nye-klub).

Fornuftig erhvervelse fra Liverpools side. Han er en fantastisk kant, noget man har manglet efter min mening. Eneste kedelige ting ved Cole er hans mange skader, men kan man undgå dem, er han helt sikkert en forstærkning. Der skal dog mere til før jeg tror på Liverpool som engelske mestre.

Cole synes jeg også har truffet et klogt valg. Han var ikke længere førstevalg i Chelsea og med de kanter Arsenal, Manchester United og måske sågar Tottenham har, tror jeg Coles rolle ville være betydeligt mindre end den vil blive hos Liverpool. Ikke at en kant som f.eks. Walcott ville være førstevalg, men han vile skulle deles mere om spilletiden.

Huen
19-07-10, 21:06
Han vil altid være mere Chelseamand end Liverpoolmand, men at han skifter til Liverpool er jo nok desværre et spørgsmål om penge og samtidig være sikker på at starte inde HVER gang. Han er 28 og er i den alder, hvor han kan kræve sin store kontrakt, så en 50-60 mio. om året er vel ikke så ringe endda.

Det positive i alt det dårlige er dog, at han ikke er skiftet til en direkte konkurrent..

Thierry Henry
19-07-10, 21:20
Han vil altid være mere Chelseamand end Liverpoolmand, men at han skifter til Liverpool er jo nok desværre et spørgsmål om penge og samtidig være sikker på at starte inde HVER gang. Han er 28 og er i den alder, hvor han kan kræve sin store kontrakt, så en 50-60 mio. om året er vel ikke så ringe endda.

Det positive i alt det dårlige er dog, at han ikke er skiftet til en direkte konkurrent..

Undskyld, men hvorfor vil han så lige det? Er det ikke bare en romantisk tankegang, at spillere i dag har et mere end blot arbejdsrelateret forhold til sin klub? Det er ihvertfald sjældent det hænder og jeg har da som sådan ikke set noget der skulle antyde at Cole var / er således.

Huen
19-07-10, 21:23
Han har altid været en Chelseayngling af fans... her er han på højde med de to ikoner, Terry og Lampard. Vil vove at påstå, at han er mere elsket end Drogba, Lotti, Abramo eller Cech for den sags skyld...

Thierry Henry
19-07-10, 21:27
Han har altid været en Chelseayngling af fans... her er han på højde med de to ikoner, Terry og Lampard. Vil vove at påstå, at han er mere elsket end Drogba, Lotti, Abramo eller Cech for den sags skyld...

Nårh jo, men fordi fansene elsker ham, betyder det jo ikke han elsker klubben?

Huen
19-07-10, 21:36
http://www.whoateallthepies.tv/transfer_talk/32843/joe-cole-blames-chelsea-exit-on-politics.html

I’ve loved my time at Chelsea and I love the fans but it is a story for another day and I will tell it.

Thierry Henry
19-07-10, 21:51
http://www.whoateallthepies.tv/transfer_talk/32843/joe-cole-blames-chelsea-exit-on-politics.html

Tja, det skal han jo et eller andet sted sige, men jeg har heller ingen grund til at påstå han ikke var en rigtig Chelsea-mand, men bare svært i moderne fodbold.

Chelseafc78
20-07-10, 10:42
Tja, det skal han jo et eller andet sted sige, men jeg har heller ingen grund til at påstå han ikke var en rigtig Chelsea-mand, men bare svært i moderne fodbold.

Sikke en gang fis du lukker ud, det forlyder på at det med Cole at han blot var en spiller uden nogen form for kærlighed, men når det kommer til Arsenal er alle der i klubben fordi de elsker dem og ikke noget med penge eller ambitioner gøre..

Kan sige så meget at Cole var en poppulær skikkelse på broen, og kan vel godt forstå at han skifter klub, ikke kun af økonomiske grunde men også at spille tid, for det var han ikke sikker på.

Wallcott, tsk tsk..

Thierry Henry
20-07-10, 12:14
Sikke en gang fis du lukker ud, det forlyder på at det med Cole at han blot var en spiller uden nogen form for kærlighed, men når det kommer til Arsenal er alle der i klubben fordi de elsker dem og ikke noget med penge eller ambitioner gøre..

Kan sige så meget at Cole var en poppulær skikkelse på broen, og kan vel godt forstå at han skifter klub, ikke kun af økonomiske grunde men også at spille tid, for det var han ikke sikker på.

Wallcott, tsk tsk..

Jeg har ikke sagt at Cole ikke var populær! Jeg har pointeret, at det ikke betyder han var så glad for klubben, det er hvad jeg har sagt!

Hvorfor skal du hive Arsenal ind i det? Fordi man kritiserer din klub, behøver du vel ikke straks hive fat i en klat mudder og kyle det afsted? Mudderkastning er aldrig gavnligt.

Når det så er sagt skal jeg gerne være klar i kommentaren: Arsenals spillere er ikke et hak bedre! Der er ikke mange fodboldspillere der i dag er klubmænd. Det gælder spillerne i Arsenal, spillerne i Chelsea og spillerne i alle andre store klubber.

Fabregas flirter åbenlyst med Barcelona, Arshavin kan også godt lide en flirt nu og da, Gallas tænker penge og kritiserer holdkammerater offentligt og selv Bendtner har sagt, at han en dag drømmer om Barcelona og Real Madrid!! Så nej, Arsenal er desværre ikke fuld af rigtige klubmænd, det er ingen klubber fordi der efterhånden er så få af dem tilbage. Der er så få, at man ikke længere kan vide sig sikker på om de egentlig er det.

Mht. Walcott er han ikke en bedre spiller end Joe Cole, hvilket jeg heller ikke har sagt. Derfor forstår jeg heller ikke hvor du vil hen med det? Medmindre det selvfølgelig bare er endnu en mudderkugle.

Ovenstående kan lyde hårdere end det er ment, men synes bare ikke man, når der kommer noget kritik af egen klub, skal begynde at drage modpartens klub ind i det. Det ender bare i mudderkastning og man kommer ud i en diskussion om hvilken klub der er bedst, hvilket ikke er specielt givrigt.

Chelseafc78
20-07-10, 14:57
Jeg har ikke sagt at Cole ikke var populær! Jeg har pointeret, at det ikke betyder han var så glad for klubben, det er hvad jeg har sagt!.

Nej, det har du ikke sagt, det har jeg, så hvor det kommer fra ved du bedst..

Hvorfor skal du hive Arsenal ind i det? Fordi man kritiserer din klub, behøver du vel ikke straks hive fat i en klat mudder og kyle det afsted? Mudderkastning er aldrig gavnligt..

Jamen du fik det så ment bare til at lyde som om at Cole ikke var en klub mand, og så ville jeg bare høre om de var så meget bedre i Arsenal, så ikke andet...

Mht. Walcott er han ikke en bedre spiller end Joe Cole, hvilket jeg heller ikke har sagt. Derfor forstår jeg heller ikke hvor du vil hen med det? Medmindre det selvfølgelig bare er endnu en mudderkugle..

Du skrev at i har Walcott, så ville Cole vil skulle deles om spille tiden, Cole er i mine øjne en bedre spillere næsten alle måder..

Ovenstående kan lyde hårdere end det er ment, men synes bare ikke man, når der kommer noget kritik af egen klub, skal begynde at drage modpartens klub ind i det. Det ender bare i mudderkastning og man kommer ud i en diskussion om hvilken klub der er bedst, hvilket ikke er specielt givrigt.

Jeg tager det ikke negativt eller starter mudderkastning :)

Thierry Henry
20-07-10, 16:23
Nej, det har du ikke sagt, det har jeg, så hvor det kommer fra ved du bedst..

Jeg vil gøre det helt klart. Jeg synes ikke der er nogen grund til at tro Cole er en klubmand, da han måske nok er populær, men det er ikke ensbetydende med at han helt ind i hjertet elsker Chelsea. Jeg har dog heller ikke nogen grund til at udelukke det. Det er bare så svært at vide i moderne fodbold, da de rigtig klubmænd desværre bliver mere og mere sjældne.

Jamen du fik det så ment bare til at lyde som om at Cole ikke var en klub mand, og så ville jeg bare høre om de var så meget bedre i Arsenal, så ikke andet...

Sagt på en anden måde; Du ville lige tjekke om min spillerne i min klub var bedre, hvilket jeg sådan set stadig ikke synes har relevans til Joe Cole. Men lad mig slå det fast alligevel: Arsenals spillere er hverken værre eller bedre. Igen synes jeg ikke der er mange klubmænd tilbage iblandt spillere i dagens fodbold.

Du skrev at i har Walcott, så ville Cole vil skulle deles om spille tiden, Cole er i mine øjne en bedre spillere næsten alle måder..

Helt afgjort, men her skal man ikke kun tænke på hvordan spillrne er i forhold til hinanden. Walcott er meget populær hos Wenger, der ser en stor fremtid i ham. Derfor vil han også få en del spilletid og tillid fra Wengers side. Dermed skal han og Cole deles mere om spilletiden end f.eks. i Liverpool hvor Cole vil være den foretrukne med flere meter. Desuden mener jeg at Liverpool igennem nogle sæsoner har set lidt svagere ud på kanterne end de andre store. Derfor er det også naturligt, at Cole vil være mere sikker starter der.