PDA

Se fuld version : José Mourinho og Luis Figo som træner team i Real Madrid?

Mikkelschmidt
23-05-10, 12:53
José Mourinho og Luis Figo skulle angiveligt være klar som henholdsvis Træner og ass træner i næste sæson. Hvad siger I til det?

- Jeg mener, at José Mourinho tildels er den rigtige mand for madrid, det eneste lille problem kunne være hans spillestil. Men Luis Figo, som kender rigtig meget til klubben, og mange af spillerne tror jeg er den rigtige mand. Han ved hvad klubben forventer og hvad klubben vil, og det tror jeg er et stort plus. Figo er som bekendt en mand der har spillet rigtig mange kampe for Madrid i hans spillende karriere og har haft et kæmpe pres på sig. Jeg tror at hans erfaring og kendskab til klubben er lige gvad den har brug for.

José Mourinho førte Inter til tre pokaler i år, og jeg har en forestilling om han kan gøre det samme i Madrid. Der er ingen tvivl om at han kan noget helt specielt, set på hvordan det gik ham i Chelsea og Inter.

Keano
23-05-10, 13:07
Mourinhos problem som Real Madrid træner kan blive hans fodboldfilosofi. Capello blev i sin tid fyret, fordi han spillede for defensivt, og det på trods af at han vandt mesterskabet, og Mourinho er foretaler for, at det bare handler om at vinde kampe, og det hænger ikke sammen med Real Madrids filosofi om, at man skal vinde på en smuk måde.

Uanset hvordan og hvorledes, får han med et job i Real Madrid sin klart største udfordringer for til dato. Med alt respekt for Chelsea og Inter, hvor der også skal leveres, så er jobbet i Real Madrid til tider umenneskeligt, og han har i princippet alt at tabe, men den tanke kan han sikkert også godt lide. Han fremstår som en mand, der elsker de store udfordringer.

Titelmæssigt kan han sagtens være den rigtige mand, men om hele pakken er den rigtige til Real Madrid, det kan jeg så tvivle på.

Marca
24-05-10, 12:59
Jeg har ikke så meget at sige selvom de er min klub det handler om. Keano har sagt det meste og umiddelbart er Mourinho ikke det bedste valg som sådan set i lyset af, at man fyrede Capello efter et vundet mesterskab med den begrundelse, at han spillede for kedeligt.

Mourinho kunne sagtens finde på at spille ligeså kedeligt i visse kampe, men valget af Mourinho er et desperat valg og her har man taget den bedste på scenen pt.

At Mourinho og Real bliver gift kunne de fleste af os regne ud, men hvem tror i han henter? Og hvem vil han af med af de store navne?

Jeg tror godt, at han kan finde på at tage Sneijder med sig og lige pt. vil jeg ikke komme med flere navne på hvem jeg tror han henter.

Har i nogle ideer?

Thierry Henry
24-05-10, 13:27
Jeg har ikke så meget at sige selvom de er min klub det handler om. Keano har sagt det meste og umiddelbart er Mourinho ikke det bedste valg som sådan set i lyset af, at man fyrede Capello efter et vundet mesterskab med den begrundelse, at han spillede for kedeligt.

Mourinho kunne sagtens finde på at spille ligeså kedeligt i visse kampe, men valget af Mourinho er et desperat valg og her har man taget den bedste på scenen pt.

At Mourinho og Real bliver gift kunne de fleste af os regne ud, men hvem tror i han henter? Og hvem vil han af med af de store navne?

Jeg tror godt, at han kan finde på at tage Sneijder med sig og lige pt. vil jeg ikke komme med flere navne på hvem jeg tror han henter.

Har i nogle ideer?

Sneijder er udelukket tror jeg. Mourinho kan lide ham og han er en fantastisk spiller, men efter hans sidste omgang i Real Madrid tror jeg ikke Sneijder ønsker at vende tilbage.

Jeg tror meget vel Mourinho kunne finde på, at hente en Ashley Cole. De to havde et godt forhold i Chelsea og en begyndelse i Spanien kunne måske godt friste Cole som også ville være et stort nok navn til Real Madrid. En anden mand jeg godt kunne forestille mig Mourinho bringe med sig er Diego Milito. Han har haft kæmpe succes i Inter og med en aldrende Raul og en skuffende Benzema tror jeg godt Real kunne tænke sig at få noget forstærkning foran. Milito har været yderst god under Mourinho og han har også fået tillid.

Keano
24-05-10, 16:23
Hvis man kigger på at Mourinho altid spillet 4-3-3/4-5-1, så tror jeg ikke han tager Milito med sig, da man allerede har Higuain på hans plads, og han er bestemt ikke dårligere. Jeg tror han ville hente en kant, gerne en arbejdsom en, der vil være en modsætning til Ronaldo, og så ville en venstre back (Ashley Cole) nok ikke være en underlig handel. Jeg tror ikke umiddelbart han tager nogen med sig fra Inter, måske kunne Maicon være en mulighed, men man har trods alt allerede to landsholdsspillere til pladsen i Sergio Ramos og Arbeloa. Eto'o er udelukket skulle jeg mene, men så kunne Pandev være en mulighed, en type der knokler meget, og en helt anden type end Ronaldo. Han har så ikke det helt store navn, og det skal man jo helst have i Real Madrid, men det kan jo være Mourinho kan overtale Don Perez.

Marca
24-05-10, 16:43
Vi forstod dig første gang, Keano :D

Thierry Henry
24-05-10, 18:00
Hvis man kigger på at Mourinho altid spillet 4-3-3/4-5-1, så tror jeg ikke han tager Milito med sig, da man allerede har Higuain på hans plads, og han er bestemt ikke dårligere. Jeg tror han ville hente en kant, gerne en arbejdsom en, der vil være en modsætning til Ronaldo, og så ville en venstre back (Ashley Cole) nok ikke være en underlig handel. Jeg tror ikke umiddelbart han tager nogen med sig fra Inter, måske kunne Maicon være en mulighed, men man har trods alt allerede to landsholdsspillere til pladsen i Sergio Ramos og Arbeloa. Eto'o er udelukket skulle jeg mene, men så kunne Pandev være en mulighed, en type der knokler meget, og en helt anden type end Ronaldo. Han har så ikke det helt store navn, og det skal man jo helst have i Real Madrid, men det kan jo være Mourinho kan overtale Don Perez.

Det kan du have ret i, men omvendt så forhindrede Higuain ikke Real i at hente Benzema. Derfor tror jeg stadigvæk godt, at man ville kunne klare at have både Higuain og Milito, men det ville kræve et salg af Benzema (Måske til Manchester United?).

Marca
31-08-10, 16:03
Real Madrid har nu hentet Jose Mourinho der lover nye tider i klubben og i toppen af ligaen samt succes i Champions League - inden for 2 år. Succes i Real Madrid er titler.

Efter nogle år med nogle store indkøb og uden indfriede forventninger skulle man så tro, at man havde fået Mourinho, den rette mand til at tage den nationale titel, men det er ikke så meget Mourinho, hans hold som mit, jeg vil skrive om.

Jeg vil istedet skrive om Barcelona. Jeg har kastet håndklædet i ringen angående det at snuppe titlen fra dette Barca-hold. Og det er uanset hvor stærkt et Real-mandskab Mourinho får på stablet på benene.

Barca er verdens bedst spillende hold. Den eneste måde man kan snuppe en titel fra dem er ved at rippe deres hold. Jeg ville mene, at man skulle snuppe Messi og byde 1,2 millard for ham og give ham 4 millioner i løn om ugen.

Hvis vi gjorde det så kunne man snakke om at tage titlen fra Barca. Ikke nok med at de mister verdens bedste spiller, men han kom til os - og styrkede holdet!

For at gøre ondt værre har Barca købt Villa. Blandt verdens 3 bedste angribere og han kan sit kram i Spanien og vil sikkert bombe kasser ind efter behag!

Jeg tror desværre ikke vi tager titlen fra Barca med mindre der opstår uro på holdet eller anden disharmoni eller som sagt; at de sælger ud af guldet.

Keano
31-08-10, 16:28
Normalt vil jeg nok mene, at man burde vente lidt, med at kaste håndklædet i ringen, men det må svært at bevare optimismen i kamp mod Barcelona. Man kan slå dem over to kampe, som Inter gjorde i foråret, men over 38 kampe er de simpelthen for stærke. Der skal være lange skader til Messi og Villa, før jeg vil give Real Madrid en chance.

De kan købe alle mulige, det er bare ikke nok. Real Madrids hold skal først spilles sammen, og der er ny træner. Barcelona er sammenspillet på alle måder, og når du har blandingen mellem klassespillere, og et sammenspillet hold, så fåes det sjældent bedre. De bedste hold i fodboldhistorien har tit været dem, hvor spillerne har spillet sammen i flere år.

Thierry Henry
31-08-10, 18:47
Jeg kan godt følge jer, men husk nu på at Barcelona før, under Rijkaard, har været uovervindelige. Selvom det også var et meget stærkt hold, fik det alligevel en ende. Det beviser bare man ikke skal give op alt for hurtigt!

Marca
31-08-10, 20:39
Af folk siges der ofte sætninger som : "Du skal ikke give op" "Du giver for let op" "Du giver op alt for tidligt" Man skal aldrig give op".

Men jeg har valgt at give op nu med tanke på den forfatning Barca er i for tiden (denne tidsperiode).

Jeg kan ikke se hvad der skulle kunne vælte dem af pinden andet end grus i eget maskineri så så som at plukke Messi, mange og langtvarige skader hos nøglespillere eller ballade på holdet efterfulgt af spillerflugt.

Når det er de løsninger jeg kigger efter så må læseren vel antage at jeg har givet op Madrid's vegne i kampen om tronen i Spanien.

Prøv at se hvor mange klassespillere vi har haft og man har stadig ikke fået et mesterhold på benene.

Bare en spiller som Ruud Van N er jo en stor garant for mange mål og et muligt mesterskab, men så mange spillere er blevet fucket op i denne klub. De har siddet på bænken, på tribunen eller blevet solgt.

En spiller som Morientes fik ikke nok spilletid og endte så i Monaco som kom i finalen i CL året efter med ham på holdet. Robben og Sneijder kunne man åbenbart heller ikke bruge, men de 2 spillere stod på hver deres finalehold året efter i CL. Begge som holdets profiler.

Det er jo jo ganske enkelt DEPRIMERENDE.

Thierry Henry
31-08-10, 20:56
Mourinho plejer netop at være garant for, at få det optimale ud af sine hold og spillere. Giv ham nu en fair chance for at vise sit værd! Jeg kan godt forstå din pessimisme Marca, men fodbold er nogle gange en underlig sport og mirakler har det med at ske omkring Mourinho :)

Hekkem
01-09-10, 11:09
problemet med Real Madrid er politik, magt og penge er vigtigere end sporten. Noget jeg også erfarer i Liverpool.

Thierry Henry
01-09-10, 12:06
problemet med Real Madrid er politik, magt og penge er vigtigere end sporten. Noget jeg også erfarer i Liverpool.

Det er jeg nu ikke helt enig i. Real Madrid bruger netop mange, mange penge på det sportslige, hvor Liverpools ejere virker til at prioritere penge i banken fremfor investeringer i spillertruppen. Det er dog rigtig, at man i Real måske ikke altid henter de navne der ville styrke holdet mest, men derimod de navne der er størst. Det er ofte nogle plitiske valg. Men penge synes jeg prioriteres lidt for lavt i Real. Når man henter stjerner som Kaka, Ronaldo osv. kan man ikke beskylde dem for, at sætte penge over sport. Ikke som det sker i Liverpool.

Hekkem
01-09-10, 14:02
Det er jeg nu ikke helt enig i. Real Madrid bruger netop mange, mange penge på det sportslige, hvor Liverpools ejere virker til at prioritere penge i banken fremfor investeringer i spillertruppen. Det er dog rigtig, at man i Real måske ikke altid henter de navne der ville styrke holdet mest, men derimod de navne der er størst. Det er ofte nogle plitiske valg. Men penge synes jeg prioriteres lidt for lavt i Real. Når man henter stjerner som Kaka, Ronaldo osv. kan man ikke beskylde dem for, at sætte penge over sport. Ikke som det sker i Liverpool.
Real Madrid køber store spillere, der ikke nødvendigvis er til gavn for holdets præstationer, for at få magt, penge og derved også af politiske grunde, da der er stor status at være præsident i Real Madrid, hvor spillerindkøb er en del af det politiske spil for at få magten som præsident for klubben Real Madrid.

Ergo bliver handler af spillere anvendt for at tjene penge, skaffe politisk indflydelse og for at få magten i klubben.

Cristiano Ronaldo er allerede tæt på at have tjent sin indkøbspris ind på mersalg af merchandise, reklame og ekstra TV penge / eksponering. David Beckham indtjente sin indkøbspris på under en sæson. Så du skal ikke sige de spillere ikke bliver købt for at tjene flere penge.

Nu har Cristiano Ronaldo så skiftet sit nr. 9 ud fra sidste sæson til nr. 7. Hvor mange køber ikke den nye trøje, blot fordi der nu står nr. 7?

Thierry Henry
01-09-10, 15:44
Real Madrid køber store spillere, der ikke nødvendigvis er til gavn for holdets præstationer, for at få magt, penge og derved også af politiske grunde, da der er stor status at være præsident i Real Madrid, hvor spillerindkøb er en del af det politiske spil for at få magten som præsident for klubben Real Madrid.

Ergo bliver handler af spillere anvendt for at tjene penge, skaffe politisk indflydelse og for at få magten i klubben.

Cristiano Ronaldo er allerede tæt på at have tjent sin indkøbspris ind på mersalg af merchandise, reklame og ekstra TV penge / eksponering. David Beckham indtjente sin indkøbspris på under en sæson. Så du skal ikke sige de spillere ikke bliver købt for at tjene flere penge.

Nu har Cristiano Ronaldo så skiftet sit nr. 9 ud fra sidste sæson til nr. 7. Hvor mange køber ikke den nye trøje, blot fordi der nu står nr. 7?

Ser man sådan på det har du ret og jeg er sådan set også enig! På den måde kan man godt sige Real prioriterer penge før sporten. Om det så er økonomi eller fansenes krav om de største stjerner, tillader jeg mig at have min tvivl om.

Det jeg ville frem til var nu også mere, at tilstandene er helt anderledes i Liverpool. Real Madrid køber med Ronaldo ikke kun noget kommercielt, men også et løft sportsligt (En spiller af hans kaliber er trods alt også en gevinst sportsligt). Derfor synes jeg trods alt ikke Real Madrid prioriterer pengene højere end at have et højt sportsligt niveau. Det har de trods alt - Også selvom de ikke er så stærke som Barcelona. I Liverpool synes jeg de nye ejere langt hen ad vejen har virket ligeglade om man var med helt i top, bare de har kunnet tjene penge! Derfor fik Benitez ikke de ønskede penge, derfor er der ikke blevet investeret nok i spillertruppen og fansene har måttet se det gå ned ad bakke. Selvfølgelig har man købt spillere, men man har ikke købt spillere, der med det samme eller på sigt, kunne bringe klubben tættere mesterskabet, men blot holdt mindst mulige acceptable niveau (I sidste sæson sågar uacceptabelt). Liverpools ejere har ikke købt spillere, der kunne styrke klubben sportsligt eller kommercielt, de har købt billige spillere og istedet håbet at kunne sætte penge i banken. Der er selvfølgelig undtagelser, men sådan synes jeg det generelle billede har virker fra sidelinjen. Det er mit billede af Liverpools ejere, men må indrømme at jeg ikke kender dem og klubbens økonomi helt så indgående som du sikkert gør. Derfor skal du også være velkommen til at rette mig :)

Hekkem
01-09-10, 19:59
Ser man sådan på det har du ret og jeg er sådan set også enig! På den måde kan man godt sige Real prioriterer penge før sporten. Om det så er økonomi eller fansenes krav om de største stjerner, tillader jeg mig at have min tvivl om.

Det jeg ville frem til var nu også mere, at tilstandene er helt anderledes i Liverpool. Real Madrid køber med Ronaldo ikke kun noget kommercielt, men også et løft sportsligt (En spiller af hans kaliber er trods alt også en gevinst sportsligt). Derfor synes jeg trods alt ikke Real Madrid prioriterer pengene højere end at have et højt sportsligt niveau. Det har de trods alt - Også selvom de ikke er så stærke som Barcelona. I Liverpool synes jeg de nye ejere langt hen ad vejen har virket ligeglade om man var med helt i top, bare de har kunnet tjene penge! Derfor fik Benitez ikke de ønskede penge, derfor er der ikke blevet investeret nok i spillertruppen og fansene har måttet se det gå ned ad bakke. Selvfølgelig har man købt spillere, men man har ikke købt spillere, der med det samme eller på sigt, kunne bringe klubben tættere mesterskabet, men blot holdt mindst mulige acceptable niveau (I sidste sæson sågar uacceptabelt). Liverpools ejere har ikke købt spillere, der kunne styrke klubben sportsligt eller kommercielt, de har købt billige spillere og istedet håbet at kunne sætte penge i banken. Der er selvfølgelig undtagelser, men sådan synes jeg det generelle billede har virker fra sidelinjen. Det er mit billede af Liverpools ejere, men må indrømme at jeg ikke kender dem og klubbens økonomi helt så indgående som du sikkert gør. Derfor skal du også være velkommen til at rette mig :)
Passer Cristiano Ronaldo da ind i den måde Real Madrid vil og kan spille fodbold på?

Han er en af verdens bedste spillere, men den måde Man utd anvende Cristiano Ronaldo på, var til gennembrudsspil og til kontraspil / hurtige omstillinger. Ser man på Cristiano Ronaldos spidskompetancer så er det det netop omstillingerne og hurtigheden der er hans styrker, samt drible. Dog vil jeg sige hans driblinger fra stående 1 mod 1 direkte overfor en modstander ikke er ligeså givtige som, når han er i hastighed. Dødbolde er han også dygtig, både hvad angår selv at sparke men også ved indlæg, da han er ganske hovedstødsstærk.

Men passer han ind til Real Madrids spillestil, og til de spillere der allerede var i Real Madrid?

Enhver anden sæson ville Real Madrid have vundet mesterskabet, men det gjorde de altså ikke, fordi der var et hold der ganske enkelt var mere homogent og sammenspillet. FC Barcelonas spillestil er langt mere indspillet og spillere købt ind til netop den måde at spille på. Som Marca er inde på så vil Real Madrid vinde titler, og mig bekendt ende de med ikke at vinde nogle, trods deres massive satsning på indkøb af spillere, der så ikke passede sammen og ind til et hold. Det kan være Mourinho får mere styr på tropperne, og får et fast koncept indstillet, hvor de store spillere vil være store og yde for holdets indsats derigennem.

Liverpools ejere har ikke haft pengene oppe ad lommen til spillerindkøb på noget tidspunkt i deres tid som ejere af Liverpool FC. Fernando Torres blev købt af de penge man havde tjent på Champions League, og penge man havde i overskud fra tidligere handler. Robbie Keane blev også købt af de penge der kom fra Champions League. Aquilani blev købt for de penge Xavi Alonsos blev solgt for, og alligevel var der £10 mio i overskud. I år har vi et overskud på ca. £7 mio.

Ejeren propper den garanteret ned i deres lommer, og sælger klubben inden januar, således nyindkøb vil blive for de nye ejeres regning.

Som tidligere skrevet tjener ejerne penge på at klubben låner penge. De penge som de selv har fundet på at låne, for at kunne købe klubben for. Det tjener de på renterne af lånet.

Det jeg vil frem til er at Liverpools indkøb er selvfinanceret via premier penge og tv penge, samt spillersalg. Liverpool skulle sælge spillere for at købe nye.

Thierry Henry
01-09-10, 20:41
Passer Cristiano Ronaldo da ind i den måde Real Madrid vil og kan spille fodbold på?

Han er en af verdens bedste spillere, men den måde Man utd anvende Cristiano Ronaldo på, var til gennembrudsspil og til kontraspil / hurtige omstillinger. Ser man på Cristiano Ronaldos spidskompetancer så er det det netop omstillingerne og hurtigheden der er hans styrker, samt drible. Dog vil jeg sige hans driblinger fra stående 1 mod 1 direkte overfor en modstander ikke er ligeså givtige som, når han er i hastighed. Dødbolde er han også dygtig, både hvad angår selv at sparke men også ved indlæg, da han er ganske hovedstødsstærk.

Men passer han ind til Real Madrids spillestil, og til de spillere der allerede var i Real Madrid?

Enhver anden sæson ville Real Madrid have vundet mesterskabet, men det gjorde de altså ikke, fordi der var et hold der ganske enkelt var mere homogent og sammenspillet. FC Barcelonas spillestil er langt mere indspillet og spillere købt ind til netop den måde at spille på. Som Marca er inde på så vil Real Madrid vinde titler, og mig bekendt ende de med ikke at vinde nogle, trods deres massive satsning på indkøb af spillere, der så ikke passede sammen og ind til et hold. Det kan være Mourinho får mere styr på tropperne, og får et fast koncept indstillet, hvor de store spillere vil være store og yde for holdets indsats derigennem.

Liverpools ejere har ikke haft pengene oppe ad lommen til spillerindkøb på noget tidspunkt i deres tid som ejere af Liverpool FC. Fernando Torres blev købt af de penge man havde tjent på Champions League, og penge man havde i overskud fra tidligere handler. Robbie Keane blev også købt af de penge der kom fra Champions League. Aquilani blev købt for de penge Xavi Alonsos blev solgt for, og alligevel var der £10 mio i overskud. I år har vi et overskud på ca. £7 mio.

Ejeren propper den garanteret ned i deres lommer, og sælger klubben inden januar, således nyindkøb vil blive for de nye ejeres regning.

Som tidligere skrevet tjener ejerne penge på at klubben låner penge. De penge som de selv har fundet på at låne, for at kunne købe klubben for. Det tjener de på renterne af lånet.

Det jeg vil frem til er at Liverpools indkøb er selvfinanceret via premier penge og tv penge, samt spillersalg. Liverpool skulle sælge spillere for at købe nye.

Ja, jeg mener godt Ronaldo kan passe ind i Real Madrid. Han har så mange strenge at spille på, at han kan en masse selvom han ikke længere har så mange omstillingsmomenter som før. Han kan drible (Også når han er stillestående som udgangspunkt), han kan lave rigtig gode temboskift og når først kombinationerne flyder kan man også godt iscenesætte ham hvor han er i mere speed.

Jeg er som sagt ganske enig, at holdet ikke har været homogent nok og de har ikke været sammenspillet nok. Det er for mig lige så klart som det er for dig! Det jeg bare vil frem til er at Liverpools ejere ud ad til virker til at have tænkt mere på egen vinding end på at skabe et hold med et bestemt sportsligt niveau. Real Madrid har muligvis også købt en spiller som Ronaldo for at tjene penge, men de har trods alt samtidig holdt et bestemt sportsligt niveau. Man kan godt sige, at pengene kommer fremfor det sportslige, når man køber en Ronaldo, hvor man har mere brug for en anden type, men stadigvæk synes jeg ikke man har gået på kompromis med det sportslige i så høj grad som ejerne i Liverpool har. Spillere af den kaliber, som Real har købt, har da i det mindste grobund for at opretholde et nogenlunde niveau og sikre at klubben er i toppen.

Jeg kan godt følge din pointe: Ronaldo er købt, da han også kan tjene mange penge ind. Derfor køber man hellere ham end en anden, der måske kunne løfte holdet mere. Derfor kan man også godt sige, at det sportslige nedprioriteres, men jeg synes en spiller af den kaliber er så god, at han trods alt også er en gevinst sportsligt. Derfor ser jeg således på det, at man har forsøgt sig med en strategi der både skal give penge, men også sikre et bestemt sportsligt niveau. Man kan så diskutere om den strategi vil medføre et mesterskab, men jeg synes ikke man kan tale om, at Real Madrid bare er ligeglade med det sportslige, ikke når man henter spillere af den kaliber. Det synes jeg i højere grad er tilfældet i Liverpool, hvor ejerne udelukkende ser på pengepungen og ikke vil investere i spillere der kan sikre et nogenlunde tilfredsstillende niveau sportsligt. De er ligeglade om Liverpool kan levere sportsligt, bare de kan få penge ind. Sådan har det ihvertfald virket på mig. Liverpool er en forretning der holder sig selv kørende, hvilket er positivt og flot, men det jeg har læst og hørt, har bare givet mig et billede af at ejerne har sat begrænsninger og ikke har villet lade de nødvendige midler blive brugt. Økonomi har vægtet højest, om det så er Liverpools økonomi eller ejernes.