PDA

Se fuld version : Hvordan synes du, at årets Tour de France har været?

Thierry Henry
23-07-06, 12:41
Ja, hvordan synes du, at Tour de France har været i år?

Jeg synes det har været godt på mange måder. selvom jeg har respekt for Armstrong og hvad han har præsteret, så synes jeg, at det at han har forladt løbet kunne ses. Det har været godt. Der er ikke længere et hold og én mand der kontrollerer.

Udelukkelsen af mange andre store ryttere gjorde også det hele meget mere åbent. Det er første gang længe, hvor man ikke på forhånd har kunne give et næsten sikkert svar på, hvem der ville vinde. Der var ingen af årets farvoritter der virkede fuldstændig overmenneskelige. Mayo udgik, Sastre viste lidt svaghed i starten, i det første opgør mellem de store og kørte ikke en super enkelstart til sidst. Det samme gæler Evans. Menchov var og i krise ind imellem. Klöden kørte godt, men havde til tider problemer. Landis lavede godt nok noget spektakulært, men viste på den anden side store svaghedstegn, da Sastre og de andre rigtig angreb. Så det var meget åbent. Så var der overraskelsen Perero Sio. Det var virkelig dejligt, at man hver dag kunne tænde uden, at vide hvem der kunne sidde med og hvem der ikke kunne.

Dog var der i starten på bjergene lidt spændthed, hvor man gerne ville se hinanden an og der manglede noget initiativ. Der kunne en Basso, Armstrong eller Ulrich måske have budt ind, så man savnede også ovennævnte lidt til tider. Der manglede også bare én, der tænkte som Armstrong: "Nu skal de have høvl!". Landis viste lidt af den "frækhed", men alligevel så gik han ned den ene dag, hvor han så meget svag ud. Der manglede kort sagt én, der ville tage initiativ, virkelig gå efter, at nedtrumle konkurrenterne uden at være tvunget til det, som Landis var. Så på den kant var Armstrong savnet, men det skulle være en, som ikke havde den samme kontrol som ham.

Men alt i alt ender jeg op med et 10-tal. Men giv jeres karakter.

SteveBruce4
23-07-06, 12:48
For første gang i mange mange år, var der flere ryttere, om kunne vinde den gule trøje og det blev først afgjort på tourens 2. sidste etape. Faktisk meget rart at se en Tour, hvor et hold ikke styrede alle begivenheder som de 7 forrige TdF med Lance Armstrongs hold.

Tror faktisk, at selvom der at doping problemer i starten, at cykling vandt flere hjerter ved dette års Tour end de 7 forrige.

Og til sidst.......STOR TAK til "Kyllingen". :1er:

Hekkem
23-07-06, 21:49
Jeg vil gå så langt og sige at det er den bedste tour jeg nogensinde har set, og det er endda set i lyset af at selve tour-ruten ikke har været så indbydende som andre år. Der var alt for mange flade etaper til at starte med, hvilket gjorde at spændingen om den gule trøje først kom, efter ca. 1½ uge inde i løbet.

Efter at Armstrong er stoppet, har det på forhånd været helt åbent for hvem der kunne vinde og hvem der var favorritter. Jan Ulrich og Ivan Basso var de oplagte til at kæmpe om den gule trøje i år. Da de så røg ud en dag før tourstarten, var det - om muligt - endnu mere åbent. Nu kom folk som Landis, Leipheimer, Klöden, Valverde og Julich ind som favoritfeltet. Valverde udgik tidligt og Julich styrtede i den første time-travel. Leipheimer havde problemer med sygdom og Landis havde ikke det bedste hold med sig. T-Mobile virkede heller ikke så stærk som tidligere, og CSC havde kun 6 mand tilbage, da bjergende for alvor skulle overstiges.

På grund af Landis noget svage hold, forærede de den gule trøje til Oscar Pereiro Sio med en halv times udbrud. Med Valverdes exit, manglede Caisse D'Epargne-Illes Balears holdet ryttere der virkelig kunne hjælpe Oscar Pereiro Sio. CSC's 6 mand tilbage, har gjort det rigtig godt og fået det optimale ud af hver enkel af de 6 ryttere. Måske kun Stuart O'Grady der ikke har været til den store holdmæssige hjælp, men igår gjorde han det rigtig godt. Synd at CSC ikke tog fat og overtog styrringen noget før igår, så Landis ikke havde fået hele 9 minutters forspring. Men de havde nok ikke forventet at han ville holde så godt som han gjorde.

Jeg er ikke den største fan af Landis, da han alt for ofte har kørt kedeligt og taktisk. Han har aldrig angrebet og troet på at han nok skal køre det hele ind på enkelstarterne. Jeg synes at den der skal vinde Touren, skal gøre det på en måde hvor man angriber og sætter konkurrenterne ved styrke i bjergene.

Men Landis soloridt i går skal man tage hatten af for. Det er virkelig flot kørt og er nu blevet en fortjent vinder, hvis/når han distancere Pereiro Sio og Sastra på enkelstarten i morgen.

Jeg tror ikke at Sastra kan køre så god en enkeltstart, at han kan holde sit forspring på 18 sekunder til Landis. Oscar Pereiro Sio kan også køre en yderst fornuftig enkeltstart, men igen tror jeg ikke han kan holde de 30 sekunder til Landis.

Men alt kan ske i dette års tour, så jeg vil ikke formode så meget mere. Jeg vil hellere nyde det sidste af touren og håbe at Sastra godt kan klare den.

PS: Prøv at tænke tanken engang. Hvis Basso havde været med, hvilket fantastisk hold han ville have haft bag ham. Sastre, Julich og Schleck i bjergende. Voigt (den bedste hjælperytter overhovedet), Lombardi, O'Grady og Zabriskie til de flade etaper. Hold da op et hold Riis har fået samlet sig. Synd at der ikke er plads til danskere, eller rettere at danskerne ikke er gode nok.

konggard
24-07-06, 9:45
Årets tour har været en taktisk katastrofe fra stort set alle hold. Personligt synes jeg det har været et skidt tdf, bevares det har været røvspændende, men som skrevet sindsygt mange taktiske fejldispositioner og en stor del af skylden for et delvist fejlslagent cykelløb skal, udover Bassos og Ullrichs fravære, findes i en elendig sammensat rute IMO...

DiamantD
09-08-06, 11:19
synes det er meget morsomt. Da Landis lavede sit "store" comeback sagde jeg til mine homes at der var no chance in hell at han havde rene hænder, og jeg havde ret :D