PDA

Se fuld version : EM 2012-kval.

Keano
05-02-10, 18:57
Der er som bekendt VM til sommer, men efter den slutrunde skal en ny kvalifikation i gang, og på søndag trækkes der lod til kvalifikationsturneringen forud for EM 2012, der spilles i Polen og Ukraine.

Danmark er selvfølgelig med, og er placeret i 2. seedningslag.

Seedningslagene:

1: Spanien, Tyskland, Holland, Italien, England, Kroatien, Portugal, Frankrig, Rusland
2: Grækenland, Tjekkiet, Sverige, Schweiz, Serbien, Tyrkiet, Danmark, Slovakiet, Rumænien
3: Israel, Bulgarien, Finland, Norge, Irland, Skotland, Nordirland, Østrig, Bosnien/Herzegovina
4: Slovenien, Letland, Ungarn, Litauen, Hviderusland, Belgien, Wales, Makedonien, Cypern
5: Montenegro, Albanien, Estland, Georgien, Moldova, Island, Armenien, Kasakhstan, Liechtenstein
6: Aserbajdsjan, Luxembourg, Malta, Færøerne, Andorra, San Marino

Holdene inddeles i ni grupper, seks grupper á seks hold, og tre grupper á fem hold. De ni gruppevindere samt den bedste to'er kvalificere sig direkte til EM. De resterende otte to'ere skal ud i play-off. Polen og Ukraine er traditionen tro sikret billet som værtsnationer.

På papiret ville en gruppe som denne, være gunstig for Danmark:

Kroatien, Finland, Hviderusland, Liechtenstein, San Marino (træk sidstnævnte fra, såfremt Danmark ender i en femholdsgruppe)

En "træls" gruppe ville nok være:

Spanien, Irland, Slovenien, Albanien, Færøerne (igen trækker vi sidstnævnte fra hvis og såfremt, og alt det der)

Thierry Henry
05-02-10, 20:54
Der er som bekendt VM til sommer, men efter den slutrunde skal en ny kvalifikation i gang, og på søndag trækkes der lod til kvalifikationsturneringen forud for EM 2012, der spilles i Polen og Ukraine.

Danmark er selvfølgelig med, og er placeret i 2. seedningslag.

Seedningslagene:

1: Spanien, Tyskland, Holland, Italien, England, Kroatien, Portugal, Frankrig, Rusland
2: Grækenland, Tjekkiet, Sverige, Schweiz, Serbien, Tyrkiet, Danmark, Slovakiet, Rumænien
3: Israel, Bulgarien, Finland, Norge, Irland, Skotland, Nordirland, Østrig, Bosnien/Herzegovina
4: Slovenien, Letland, Ungarn, Litauen, Hviderusland, Belgien, Wales, Makedonien, Cypern
5: Montenegro, Albanien, Estland, Georgien, Moldova, Island, Armenien, Kasakhstan, Liechtenstein
6: Aserbajdsjan, Luxembourg, Malta, Færøerne, Andorra, San Marino

Holdene inddeles i ni grupper, seks grupper á seks hold, og tre grupper á fem hold. De ni gruppevindere samt den bedste to'er kvalificere sig direkte til EM. De resterende otte to'ere skal ud i play-off. Polen og Ukraine er traditionen tro sikret billet som værtsnationer.

På papiret ville en gruppe som denne, være gunstig for Danmark:

Kroatien, Finland, Hviderusland, Liechtenstein, San Marino (træk sidstnævnte fra, såfremt Danmark ender i en femholdsgruppe)

En "træls" gruppe ville nok være:

Spanien, Irland, Slovenien, Albanien, Færøerne (igen trækker vi sidstnævnte fra hvis og såfremt, og alt det der)

Er faktisk meget enig med dig, Keano. En gruppe med især Spanien og Irland ville være meget skidt. Spanien er et fantastisk hold og måske verdens bedste pt. Irland er også et rigtig stærkt hold og når de nu misser VM på den måde de gør (Henrys hånd) vil de nok være ekstra opsatte!

Marca
05-02-10, 21:11
Jeg tror, at Slovenien er værre end Hviderusland, men ellers så skal man jo op mod nogle få stærke og en masse middelhold hvis man skal videre.

JC
06-02-10, 17:40
Jeg er faktisk enig med Keano, når det kommer til den "nemme", og den "svære" gruppe. Det positive er jo egentlig, at den svære gruppe ikke er nogen umulig gruppe på nogen måde, den er på papiret mere overkommelig, end den gruppe vi vandt i VM-kvalen. Så uanset morgendagens lodtrækning, får vi ikke en dødspulje.

maskotten
07-02-10, 16:49
Så blev det til Portugal, DANMARK, Norge, Cypern og Island. En rimelig overkommelig pulje som vi egentlig bør kvalificere os fra, uden at sætte forventningerne for højt. Er det i øvrigt ikke første gang i mange år at vi er i en af de små puljer?

Norge - Danmark Odds (http://www.bettingexpert.com/dk/norge-danmark-odds)

Sigøjner
07-02-10, 21:38
Så blev det til Portugal, DANMARK, Norge, Cypern og Island. En rimelig overkommelig pulje som vi egentlig bør kvalificere os fra, uden at sætte forventningerne for højt. Er det i øvrigt ikke første gang i mange år at vi er i en af de små puljer?

En overkommelig gruppe vi er havnet i, men man skal sgu ikke tage for let på det - vi kan sagtens gå videre, og det regner jeg også med at vi gør.

Keano
07-02-10, 22:33
Som jeg ser det kan det ende både godt og skidt. Det er en tæt gruppe, der er ikke nogen lette point at hente, og der er ikke råd til de store fejl. Portugal er vel favorit, men bortset fra Ronaldo synes jeg ikke de har så meget klasse igen, Ronaldo alene skal man så heller ikke kimse af. Norge har ikke været med ved en slutrunde siden 2000, hvor de havde massere af PL profiler (Solskjær, Flo, Leonhardsen m.fl.), og de besidder ikke samme kvalitet længere, men Danmark er omvendt heller ikke hvad de var engang, og selvom det er blevet til flere slutrunder end Norge de sidste 10 år, så er der ikke kæmpe forskel på de to nationer. Til sidst er der så de "svage" hold i Cypern og Island, som på hjemmebane er overkommelige, men på udebane ikke bliver en walkover. Jeg har brugt lidt tid på at kigge i historiebøgerne, og det er blevet til nogle ganske habile resultater for de to på hjemmebane i nyere tid.

Cypern:
05-09-1998 3-2 over Spanien
05-09-1999 3-2 over Israel
11-10-2003 2-2 mod Slovenien
07-10-2006 5-2 over Irland
15-11-2006 1-1 mod Tyskland
10-10-2009 4-1 over Bulgarien

Island
05-09-1998 1-1 mod Frankrig
14-10-1998 1-0 over Rusland
06-06-2001 1-1 mod Bulgarien
01-09-2001 3-1 over Tjekkiet
06-09-2003 0-0 mod Tyskland
08-09-2007 1-1 mod Spanien
05-09-2009 1-1 mod Norge

Samtidig kunne man skrive en helt bog om dumme pointtab for det danske landshold, på udebaner hvor man på forhånd var favorit.

Thierry Henry
08-02-10, 0:06
Absolut ikke den værste gruppe for Danmark og jeg er sådan set godt tilfreds! Portugal er umiddelbart det stærkeste hold, men de har vist i den netop afsluttede VM-Kvalifikation at de er til at tale med og også kan slås. Når man nu skal have en af de "store" hold så er Portugal sådan set en ganske udemærket modstander at få.

Norge bliver en spændende modstander. Set over hele banen mener jeg, at Danmark er det stærkeste hold, men Norge kan så sandelig godt blive farlige med tanke på at vores bundniveau kan være lige så uhyggeligt lavt som Norges. Dog tvivler jeg på, at Norge kan overrumple Danmark og Portugal i længden, da det er et hold der mangler selvtillid og har det med at kikse alt for ofte.

Islang og Cypern tror jeg godt vil kunne skabe nogle gode resultater, men det bliver ikke en trussel omkring EM-billetterne. Det er to mandskaber som på hjemmebane vil kunne drille de fleste, men hvis såvel Danmark som Portugal spiller op til deres bedste får de det svært.