PDA

Se fuld version : Lille lettisk overraskelse til stort odds?

André
09-10-09, 16:11
Der er mange fristende kampe med høje odds i denne landskampsrunde. Herunder kan nævnes Luxembourg-Schweiz, hvor Schweiz har revanche til gode, efter at Luxembourg chokerende slog dem på udebane. Dog tør jeg ikke anbefale den, da Schweiz siden har haft en god stime, og med point i dag (nææææsten), kan sikre sig en billet til VM.
Derimod vil jeg anbefale en kamp, som nærmer sig deres odds.

Grækenland – Letland 2 9.70.

Man kan definere match-up’en på mange måder. En tidligere europamester vs. Et hold der sjældent overhovedet kvalificerer sig. Man kan også sige: 14 point vs. 14 point. Grækenlands ranglisteplacering og europamesterskab har tilsyneladende haft stor indflydelse på oddssætterne, vil jeg mene. Vi er i den eurasiske VM-kvals absolutte fimsegruppe. Begge hold har 14 point, og kan med en sejr næsten sikre sig en play-offplads (eller chancen for direkte kvalificering, hvis Luxembourg som nævnt ovenfor gentager kunststykket mod Schweiz)
Mht. formen vælger jeg at fokusere på kampe der er spillet i 2009.
Formmæssigt ser det bedst ud for Letland. De kommer med 3 sejre og en uafgjort i 4 kampe. Den uafgjorte var med puljens 1’er Schweiz. Grækenland kommer med en knap så god form. 1 sejr, 2 uafgjorte og et nederlag i 4 kampe. Deres seneste kamp spillede de 1-1 mod Moldova.
Man kan sige, at Letland kan tage fordel af at spille på udebane. 3 sejre og et enkelt nederlag, samt en målscore på 8-3 har de på udebane. Grækenland har 2 sejre hjemme og et nederlag med en målscore på 6-3.
Jeg synes at der er tale om en fuldstændig åben kamp, og til odds 9.70 synes jeg, at det er værd at satse på, at heldet tilsmiler letterne.

Ukraine – England 2 2.30

England har fundet formen. Jeg synes næsten ikke jeg behøver forklare dette forslag. De har vundet kvalens 8 kampe og har en målscore på 31-5. Ukraine har 15 point for deres 8 kampe og har en målscore på 14-6.
England virker simpelthen ustoppelige. I deres sidste 3 kampe har de en målscore på 15-1. Kun motivationen er på Ukraines side, men jeg tror, at der er for mange englændere, som vil sikres en plads på VM-holdet, til at man ser et afslappet England-hold. Jeg tror England fortsætter stimen, og vinder til et pænt odds.

Notts County – Torquay 1 1.28

Schmeichel, Sven Göran & co. er ikke kommet så godt fra start, som de havde håbet. Det kniber med at skrabe point sammen på udebane, men hjemme har de taget næsten rub og stub, med 4 sejre og en uafgjort. Deres modstander, Torquay har heller ikke haft en god start på sæsonen. Hverken ude eller hjemme har det fungeret, og de har kun fået 8 point i 11 kampe, hvilket placerer dem til nedrykning på en næstsidsteplads.
Torquay har ikke vundet en kamp siden d. 18. august, og deres form er i det hele taget elendig. Notts County kommer med 7 point for deres 3 sidste kampe, og de har hjemme vundet med mindst 3 mål over Bradford, Northhampton, og selveste 3. pladsen – Dagenham & Redbridge.
Jeg tror ikke Torquay har midlerne til at vende skuden i denne omgang, og jeg ser en klar sejr til Notts County her.

Huen
13-10-09, 12:11
Grækenland - Letland: 5-2
Ukraine - England: 1-0
Notts County - Torquay: 2-2

Bedre held næste fredag. :lol2:

Marca
13-10-09, 14:23
Havde penge på krydset i Nott's kamp, men havde desværre også et kryds i Ukra - England.

André
14-10-09, 18:16
Sådan kan det jo gå. Uforudsigeligheden er bookmakernes livline. Men jeg prøver igen næste uge selvfølgelig.

Rune Daugaard
14-10-09, 18:36
Uforudsigeligheden er jo sådan set alles livlinie, og ikke kun bookmakernes.

Thierry Henry
14-10-09, 19:30
Uforudsigeligheden er jo sådan set alles livlinie, og ikke kun bookmakernes.

Den er da først og fremmest bookmakernes. Hvis kampene var forudsigelige ville de jo ikke tjene nogle penge for så ville alle jo kunne forudsige dem.